40 uur werken met kleine kinderen

donderdag 23 januari 2020 om 22:19
Wie heeft hier ervaring mee?
De meeste moeders die ik ken die zeggen fulltime te werken hebben eigenlijk allemaal een contract voor 32/36 uur en werken dan 4x8 of 4x9. Is er hier een moeder met een baby echt 5 dagen niet thuis?
Achtergrond: kinderloze vriendin vindt het gek dat ik hier moeite mee zou hebben en het niet zou willen. Volgens haar kun je dan nergens aan de slag en ben je dan al veredelde thuisblijfmoeder. Ik beweer dat het echt zeldzaam is dat jonge moeders het prima vinden om alleen de weekenden met hun baby's te hebben, en dat vier dagen heel normaal en al vrij ambitieus is.
Het is trouwens niet mijn bedoeling om te (ver)oordelen: ik werk 32 uur en daar krijg ik al veel scheve blikken mee. Ik had alleen nog niet meegemaakt dat degene met de scheve blik juist vond dat ik te weinig werk. Wat mij betreft is het sowieso helemaal aan de moeder.
De meeste moeders die ik ken die zeggen fulltime te werken hebben eigenlijk allemaal een contract voor 32/36 uur en werken dan 4x8 of 4x9. Is er hier een moeder met een baby echt 5 dagen niet thuis?
Achtergrond: kinderloze vriendin vindt het gek dat ik hier moeite mee zou hebben en het niet zou willen. Volgens haar kun je dan nergens aan de slag en ben je dan al veredelde thuisblijfmoeder. Ik beweer dat het echt zeldzaam is dat jonge moeders het prima vinden om alleen de weekenden met hun baby's te hebben, en dat vier dagen heel normaal en al vrij ambitieus is.
Het is trouwens niet mijn bedoeling om te (ver)oordelen: ik werk 32 uur en daar krijg ik al veel scheve blikken mee. Ik had alleen nog niet meegemaakt dat degene met de scheve blik juist vond dat ik te weinig werk. Wat mij betreft is het sowieso helemaal aan de moeder.

vrijdag 24 januari 2020 om 10:35
Ik ging weer fulltime werken toen de oudste 11 was en de jongste 5. Daarvoor werkte ik 4 dagen. Fulltime is bij ons 36 uur, maar ik werk 5 x 8 en heb 4 uur ATV per week. Die nam ik tot een paar jaar geleden ook wekelijks op, zodat ik een middag per week de kinderen uit school kon halen. Jongste ging in het begin vier dagen naar het kdv. Toen was het nieuwe werken nog niet zo ingeburgerd, dus dat waren ook dagen van 8 tot 18 uur. Voor het kind is dat niet zo’n probleem, ik had een goed kdv, maar zelf ben je dan wel een paar jaar alleen maar aan het werken, zorgen, slapen.
Inmiddels zijn ze 20 en 15, dus ik kan werken wanneer ik wil.
Overigens waren op alle opvanginstellingen waar ik de kinderen ooit heen gebracht heb hooguit een of twee kinderen die vijf dagen kwamen. Vier was al best wel ongebruikelijk, de meesten komen twee of drie dagen. Daar vind ik verder niets van, het is alleen een constatering.
Inmiddels zijn ze 20 en 15, dus ik kan werken wanneer ik wil.
Overigens waren op alle opvanginstellingen waar ik de kinderen ooit heen gebracht heb hooguit een of twee kinderen die vijf dagen kwamen. Vier was al best wel ongebruikelijk, de meesten komen twee of drie dagen. Daar vind ik verder niets van, het is alleen een constatering.

vrijdag 24 januari 2020 om 10:38
LAgirl82 schreef: ↑24-01-2020 10:23Kunnen jullie niet zien wat het feminisme heeft aangericht in vrouwen?
En de vrouwen luisteren massaal naar de vrouwenhaters zoals oa Betty Friedan en Simone de Beauvoir, Joke Smit en al die anderen.![]()
En de onherstelbare schade van het feminisme bij kinderen en gezinnen.
Ik vind wel fijn dat ik zelf bepaal wat ik doe met mijn leven. En ik vind het heerlijk dat mijn man de was doet en mij laat liggen als hij naar zwemles gaat. O.a. Drama natuurlijk.
Vreselijk onherstelbare schade. Mijn dochters leren dat het huishouden en zorgen voor je kinderen niet aan het hebben van een vagina hangt. Onherstelbare schade.
Arme arme kinderen en vrouwen.

Nou, is je stokpaardje al toe aan wat rust?

vrijdag 24 januari 2020 om 10:41
Wat moet er van jullie meiden terechtkomen..Luci_Morgenster schreef: ↑24-01-2020 10:38Ik vind wel fijn dat ik zelf bepaal wat ik doe met mijn leven. En ik vind het heerlijk dat mijn man de was doet en mij laat liggen als hij naar zwemles gaat. O.a. Drama natuurlijk.
Vreselijk onherstelbare schade. Mijn dochters leren dat het huishouden en zorgen voor je kinderen niet aan het hebben van een vagina hangt. Onherstelbare schade.
Arme arme kinderen en vrouwen.
Nou, is je stokpaardje al toe aan wat rust?

vrijdag 24 januari 2020 om 10:45
Ze willen allebei een vak leren. En de oudste (12) wil geen kinderen baren zegt ze. Jongste van 7 wil wel heel veel huisdieren maar geen man. Misschien een vriendin.
Verdoemt zijn ze.
Ik zie de samenhang.
vrijdag 24 januari 2020 om 10:46
Ik heb twee (vrouwelijke) kennissen die meer dan 40 uur per week werken. De ene heeft 1 inmiddels volwassen kind, de ander heeft 3 pubers.
Als er wat is met hun kind krijgen ze geheid te horen dat dat komt doordat ze teveel werken.
Maar thuisblijfmoeders krijgen bij problemen te horen dat dat komt omdat ze teveel boven op hun kind zitten.
Oftewel: laat het toch lekker.
Als er wat is met hun kind krijgen ze geheid te horen dat dat komt doordat ze teveel werken.
Maar thuisblijfmoeders krijgen bij problemen te horen dat dat komt omdat ze teveel boven op hun kind zitten.
Oftewel: laat het toch lekker.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 24 januari 2020 om 10:47
Dus jullie hebben hun roeping al vakkundig om zeep geholpen. Chapeau hoor!Luci_Morgenster schreef: ↑24-01-2020 10:45Ze willen allebei een vak leren. En de oudste (12) wil geen kinderen baren zegt ze. Jongste van 7 wil wel heel veel huisdieren maar geen man. Misschien een vriendin.
Verdoemt zijn ze.
Ik zie de samenhang.
vrijdag 24 januari 2020 om 10:49
Ik stimuleer mijn dochters Rechten te studeren en hun tieten te laten vergrotenLuci_Morgenster schreef: ↑24-01-2020 10:45Ze willen allebei een vak leren. En de oudste (12) wil geen kinderen baren zegt ze. Jongste van 7 wil wel heel veel huisdieren maar geen man. Misschien een vriendin.
Verdoemt zijn ze.
Ik zie de samenhang.
Kun je eerst een rijke vent trouwen en daarna zelf hem helemaal kaal plukken

vrijdag 24 januari 2020 om 10:49
Inderdaad. Mijn man en ik werken beide ft en zijn dat blijven doen na de geboorte van ons kind. Ik heb 5 minuten reistijd en man in de spits fiks meer. Maar nooit je kind zien? Dat is zo'n onzin. Een week heeft 168 uur, als je veel reistijd hebt en fulltime werkt ben je dus altijd nog 100 uur thuis. Daarvan slaapt je kind veel, maar er is tijd genoeg over met papa of mama. Helemaal als je werktijden niet synchroon lopen, zoals bij ons.
anoniem_676439a9cf5f4 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 10:50
0.14% gewijzigd
vrijdag 24 januari 2020 om 10:50
Daarom stimuleer ik mijn zoons om homo te worden.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 24 januari 2020 om 10:52
vrijdag 24 januari 2020 om 10:53

vrijdag 24 januari 2020 om 10:54
Inderdaad. En dat wordt steeds erger. Hier is altijd iemand thuis na schooltijd maar ze hebben ons bijna niet meer nodig. Of ze zijn spelen of sporten of ze zijn thuis maar zitten boven. Vaak zit ik dan alsnog te werken. Wat wel weer fijn is omdat ik het dan niet meer in de avonduren hoef te doen.
vrijdag 24 januari 2020 om 10:54
Omdat het tegennatuurlijk is hè.....................

*herken het sarcasme
David Dunning
David Dunning

vrijdag 24 januari 2020 om 10:55
LAgirl82 schreef: ↑24-01-2020 10:07Maar een moeder is anders dan een vader. Een moeder heeft meer dat verzorgende instinct, ze is zo gemaakt van nature.
Ze heeft borsten om haar kindje gedurende het eerste jaar te voeden en het is zo gemaakt dat moeder en baby het eerst jaar onafscheidelijk horen te zijn. Het is de natuur van de vrouw, het moederen, dat koesteren.
Een man zit heel anders in elkaar, ook van nature en de natuur heeft het ook anders bepaald.
En ja, moederschap is een roeping, daar blijf ik bij. Alleen het feminisme heeft het kapot gemaakt in vrouwen en vrouwen wijs gemaakt dat het beter is en meer voldoening zou geven om net als een man te willen gaan werken en zo hebben oa feministen zoals Betty Friedan en Joke Smit vrouwen het "huishoudsyndroom" aangepraat en vrouwelijkheid kapot gemaakt. Het feminisme is anti-vrouw in feite.
Maar ga terug naar je hart, daarin wil elke vrouw bij haar baby blijven en het moederen en koesteren. Ga terug naar je vrouwelijkheid!

vrijdag 24 januari 2020 om 10:57
Herkenbaar. En ik vind het heerlijk dat vooral mijn oudste steeds meer haar eigen leventje al heeft.watdachtjehiervan schreef: ↑24-01-2020 10:54Inderdaad. En dat wordt steeds erger. Hier is altijd iemand thuis na schooltijd maar ze hebben ons bijna niet meer nodig. Of ze zijn spelen of sporten of ze zijn thuis maar zitten boven. Vaak zit ik dan alsnog te werken. Wat wel weer fijn is omdat ik het dan niet meer in de avonduren hoef te doen.
Schande natuurlijk.