Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Thlubbe schreef:
24-01-2020 14:44
Voor wat het waard is; sommige mannen zien liever een dame in een spijkerbroek dan een jurk/rok. Wees vooral jezelf meid, dat maakt het jezelf veel makkelijker mocht het iets worden, want je hoeft niks meer te veranderen om 'jezelf te zijn'. :)
Dat vind ik nou ook. Doen en aantrekken waar je zin in hebt!
Alle reacties Link kopieren
Thlubbe schreef:
Voor wat het waard is; sommige mannen zien liever een dame in een spijkerbroek dan een jurk/rok. Wees vooral jezelf meid, dat maakt het jezelf veel makkelijker mocht het iets worden, want je hoeft niks meer te veranderen om 'jezelf te zijn'. :)
Als man moet ik toch zeggen dat we niet al te veel op of aan mogen merken op hoe een dame zich kleedt. Zelf dragen we vooral ook wat meer prettig zit en in veel gevallen is dat ver van stijlvol.

Raar als je dan commentaar hebt op wat een dame draagt. Aan de andere kant waardeer ik uiteraard wel als vrouwen de moeite nemen zich leuk te kleden.

Soms beetje scheef hoe verwachtingen daar ook weer verschillen. Ik ben stiekem wel blij dat ik als man niet verwacht wordt make-up te dragen bijvoorbeeld. Lijkt zo een gedoe.

Uiteindelijk is denk ik het belangrijkste dat je draagt wat prettig voelt zodat je zoveel mogelijk op je gemak bent. Dat helpt denk ik bij elkaar leren kennen.
coolpack2 schreef:
24-01-2020 14:41
Ach, er zit nog een en ander tussen en dat weet jij ook wel 🙂 Maar om een houding van wat meer bij jezelf blijven nou meteen als bitchy aan te moeten merken (ik weet niet of dat boek dat suggereert, maar het trok mij volgens mij niet zo) lijkt me onnodig en zelfs onbedoeld wat seksistisch. Maar misschien zit ik wat te veel op dat laatste, hoor. Ik ben de laatste tijd bijvoorbeeld ook wat minder genegen om me voor een date in een jurkje te hijsen. Die kerels lopen er zelf vaak juist casual bij (wat ik ook leuk vind). Of ik moet zelf in een jurkjesbui zijn, maar anders volstaat een spijkerbroek met leuk vestje/jasje/shirtje ook prima, wat mij betreft. een van mijn voornemens toen ik 38 werd 😄
Ik denk dat het boek ook daar over zal gaan. Van een harteloze bitch wordt niemand vrolijk. Een vrouw die dichtbij zichzelf kan blijven in een relatie (voor zichzelf opkomen, instaan, bepalen etc) denk ik woestaantrekkelijk
Rolami schreef:
24-01-2020 16:14
Als man moet ik toch zeggen dat we niet al te veel op of aan mogen merken op hoe een dame zich kleedt. Zelf dragen we vooral ook wat meer prettig zit en in veel gevallen is dat ver van stijlvol.

Raar als je dan commentaar hebt op wat een dame draagt. Aan de andere kant waardeer ik uiteraard wel als vrouwen de moeite nemen zich leuk te kleden.

Soms beetje scheef hoe verwachtingen daar ook weer verschillen. Ik ben stiekem wel blij dat ik als man niet verwacht wordt make-up te dragen bijvoorbeeld. Lijkt zo een gedoe.

Uiteindelijk is denk ik het belangrijkste dat je draagt wat prettig voelt zodat je zoveel mogelijk op je gemak bent. Dat helpt denk ik bij elkaar leren kennen.
Ik ben het met je eens hoor, ook als man. Ik mezelf, zij zichzelf; lijkt me niets anders dan fair. Bovendien, mode? Nah, waar ik/iemand zich goed in voelt, daar gaat het mij om. Natuurlijk heb ik nog wel enigzins gevoel voor 'wat past bij de situatie'. Zelf kán ik fysiek geen comfortabele joggingbroek buiten de deur dragen bijvoorbeeld, in de tuin heb ik daar al moeite mee, maar dat ben ik.

Dat sommige mannen/vrouwen commentaar krijgen op hun kledingkeuze, is het probleem van de commentator mijn inziens. :)
noumoe2019 schreef:
24-01-2020 16:15
Ik denk dat het boek ook daar over zal gaan. Van een harteloze bitch wordt niemand vrolijk. Een vrouw die dichtbij zichzelf kan blijven in een relatie (voor zichzelf opkomen, instaan, bepalen etc) denk ik woestaantrekkelijk
Yep. Maar ik heb er dus een probleem mee als dat aangeduid wordt als 'bitchy', ook al is dat met een knipoog.
Bitch: “Babe In Total Controle of Herself” (volgens het boek ‘de ideale vrouw is een bitch’). Ik heb het boek zelf ook ;)
Voor iedereen een groene tuin
Thlubbe schreef:
Mijn ex was daarin zeer extreem. Kreeg heel vaak opmerkingen over mijn uiterlijk terwijl ik gewend ben om daar van andere mensen enkel complimenten over te krijgen, dat hij liefst had dat ik hakken droeg, bepaalde panty's, make-up en mooie kleding tot het bedtijd was, meer moest gaan sporten,... Terwijl hij zelf 's avonds in een makkelijke broek liep want ik helemaal niet erg vond.
Zo'n man wil ik nooit meer.
Ben wel zelf het type dat zich graag opmaakt, hakken en jurkjes... Maar wanneer ik dan thuis kom doe ik graag iets makkelijk aan of als ik een eind te voet moet lopen iets met een broek zodat ik platte schoenen aan kan... Keuzes die ik zelf wil maken zonder commentaar op te krijgen.
Mijn date die sinds vorig weekend is gepland staat nog, dagelijks appen we wat, paar keer gebeld, koffiedate na de middag morgen, heb er zin in!
Heerlijk grote (in NL zeggen jullie lange denk ik) vent trouwens, kom je niet zo gauw tegen in Vlaanderen. Niet dat ik dat erg belangrijk vind maar wel leuk.
Leuk Attraverso! Ben benieuwd.
Succes ermee attraverso! En boven alles: veel plezier! :thumbsup:
Leuk Attraverso! Veel plezier alvast!

Lange mannen..oefff :-$
Ik hou dr van! Dat je met hakken aan (ik draag gemiddeld 10-12cm) nog steeds korter bent dan je date is voor mij wel ideaal. Ik ben zelf 1.74 en tref voortdurend kortere mannen :-?
Veel plezier Attraverso! Dat klinkt enthousiast van jouw kant.
Still-i-Rise schreef:
24-01-2020 19:01
Leuk Attraverso! Veel plezier alvast!

Lange mannen..oefff :-$
Ik hou dr van! Dat je met hakken aan (ik draag gemiddeld 10-12cm) nog steeds korter bent dan je date is voor mij wel ideaal. Ik ben zelf 1.74 en tref voortdurend kortere mannen :-?
Echt? Ik tref vaak mannen van rond de 1.8p of langer en ben kleiner dan jij.
Ik vind lengte minder belangrijk maar de heren vragen er altijd naar.
Rolami schreef:
24-01-2020 16:14

Eens. En je gaat indien het een relatie wordt, elkaar toch vaak meemaken in het dagelijks leven en dan vind ik het zelfs wel fijn als ze direct zien hoe ik mij doorgaans kleed. Casual. Maar ik vind gewoon verzorgd wel belangrijk, zonder poespas. Ik zou me ongemakkelijk voelen als een man overdressed is tov mij.
Julus schreef:
24-01-2020 22:12
Eens. En je gaat indien het een relatie wordt, elkaar toch vaak meemaken in het dagelijks leven en dan vind ik het zelfs wel fijn als ze direct zien hoe ik mij doorgaans kleed. Casual. Maar ik vind gewoon verzorgd wel belangrijk, zonder poespas. Ik zou me ongemakkelijk voelen als een man overdressed is tov mij.
Ik merk wel dat wanneer ik naar een kroeg of zoiets ga dat ik mij net iets anders kleed. Iets aantrek waarin ik uitstraal dat ik lekker ik mijn velletje zit ofzo. Dan kom ik ook zekerder over. Thuis loop ik in spijkerbroek met een vestje of trui. Ben nl een vreselijke koukleum. Wel altijd verzorgd met make up. Maar s,avonds heerlijk int huispak met de jongens los int hok🙃 Mocht een man daar opmerkingen overmaken dan mag hij door het gat vd deur en komt hij maar weer terug als hij dit accepteerd, of niet.
Haha los in het hok. Ik ken wel los in de tas. Fijn is dat, alles de boel de boel laten. Ik ben ook een koukleum en dan kom je al gauw uit op een trui. Dat vond ik wat saai dus nu is het een strak truitje met lang vest. Net iets vrouwelijker. En als ik ergens heenga doe ik net iets meer moeite maar het blijft casual of naturel. Mannen vinden dat of helemaal niks of juist leuk.
Julus schreef:
24-01-2020 22:35
Haha los in het hok. Ik ken wel los in de tas. Fijn is dat, alles de boel de boel laten. Ik ben ook een koukleum en dan kom je al gauw uit op een trui. Dat vond ik wat saai dus nu is het een strak truitje met lang vest. Net iets vrouwelijker. En als ik ergens heenga doe ik net iets meer moeite maar het blijft casual of naturel. Mannen vinden dat of helemaal niks of juist leuk.
Oh maar ik heb ook wel jurkjes, is net wat voor bui ik heb. Voor mijn werk moet ik gedeeltelijk in uniform. Dus ik vind het dan ook wel weer leuk om een jurkje aan te trekken de volgende dag.
Als ik thuis ben trek ik direct een huispak aan omdat mijn kat heel liefdevol en structureel mijn kleding molt. Uitgebreide melktred massage met nagels. Haren blijven ook overal insteken.

Voor mij een mooi excuus om de meest gemakkelijke kleding aan te trekken zodra het kan.

Misschien voor de lente/zomer wel weer eens de garderobe updaten. Het zullen alleen geen rokjes of jurkjes worden. 😛
Dwarrel75 schreef:
24-01-2020 22:25
Mocht een man daar opmerkingen overmaken dan mag hij door het gat vd deur en komt hij maar weer terug als hij dit accepteerd, of niet.
Ha, zo'n man is niet goed wijs.
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 25-01-2020 08:00
Reden: Verbetering
3.24% gewijzigd
Dankjewel! Ben benieuwd.
Rolami schreef:
24-01-2020 23:07
Als ik thuis ben trek ik direct een huispak aan omdat mijn kat heel liefdevol en structureel mijn kleding molt. Uitgebreide melktred massage met nagels. Haren blijven ook overal insteken.
Hier hetzelfde! Trek zelfs als ik thuiskom gelijk huispak aan ook als ik later weer wegga. Heb geen zin om vol haren te komen met m'n langharige schatties.
Attraverso schreef:
25-01-2020 08:47
Dankjewel! Ben benieuwd.
Wanneer is het ook weer, vandaag?
Spell, hoe is het met jou na je vorige date?
Is er nog contact geweest van haar kant uit?

Attraverso nogmaals veel plezier!! Hoop dat je fijn terug komt.
Ook benieuwd!

Nog iemand een date?
Attraverso schreef:
24-01-2020 17:24
Mijn date die sinds vorig weekend is gepland staat nog, dagelijks appen we wat, paar keer gebeld, koffiedate na de middag morgen, heb er zin in!
Heerlijk grote (in NL zeggen jullie lange denk ik) vent trouwens, kom je niet zo gauw tegen in Vlaanderen. Niet dat ik dat erg belangrijk vind maar wel leuk.
Veel plezier!! Gelukkig is het vandaag prima weer 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven