Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Due-scimmie schreef:
23-01-2020 15:01
Onze peuter vindt doorspoelen juist leukste aan wc bezoek
Haha ja samen met steeds een nieuw papiertje trekken en proberen z'n kont af te vegen (ook als hij niet heeft gepoept). Handen wassen vindt hij nog lastig, de kraan krijgt hij niet zelf open gedraaid.
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
23-01-2020 15:16
Ik laat haar alles zelf doen 🙈. Maar ze wil ook gewoon geen hulp. Gaat eigenlijk prima. Ook afvegen, doortrekken, handen wassen. Dus zou t gewoon proberen Fiona.
Hier ook, al help ik nog wel steeds met afvegen nadat ze gepoept heeft.
Jammer trouwens Maartje de hoogste die ik kon vinden was deze en was tot 46 cm.

Envelop, ja met poepen help ik wel hoor. Daar kan ze niet eens fatsoenlijk bij..
Ik help soms wel en soms niet. Billen afvegen help ik wel bij. Maar zoon wil ook soms zitverkleiner met trapje, soms alleen krukje en soms potje.
Goedemorgen! Peuter is echt onuitstaanbaar deze ochtend. Het is net 9 uur geweest en mijn geduld is nu al op :whip:
Oke, na dit berichtje sprak ik haar erop aan dat ze haar speelgoed moet delen met haar zusje (ze pakt echt alles af). En ze zegt doodleuk "Mama, niet zeuren" o_o
fiona2018 schreef:
24-01-2020 09:14
Oke, na dit berichtje sprak ik haar erop aan dat ze haar speelgoed moet delen met haar zusje (ze pakt echt alles af). En ze zegt doodleuk "Mama, niet zeuren" o_o
:rofl: dit is zo herkenbaar!
Sterkte, deze dagen duren zo lang. Peuter is hier ook al de hele week chagrijnig, huilerig, nee wille niet.
fiona2018 schreef:
24-01-2020 09:14
En daar sta je dan met je mond vol tanden...

Als ik streng tegen rozetje zeg dat iets niet mag, dan reageert ze door boos te zeggen 'ik is LIEFF!' Ja lieverd, maar dat staat er los van ...
Haha, dat is ook wel schattig! En probeer dan maar eens niet te lachen.

Ik zeg ook wel eens tegen haar "ik ben boos omdat..." en dan antwoordt ze heel hard "Nee, jij bent niet boos!!!!!"
@fiona en rosings: haha, herkenbaar inderdaad, klemgeluld door een peuter :proud:. Succes vandaag Fiona, zo'n buien maken het wel even pittig ja.

Kwam er vanochtend achter dat zoontje vannacht gespuugd had, niets gehoord, pas vanochtend gemerkt. Oeps :facepalm: . Maar ja hij heeft dus wel goed geslapen :P. Beddengoed in de was en hopen dat het iets eenmaligs was...
happiness = reality - expectations
Ah wat sneu Whoopsadaisies, hopelijk blijft het daarbij. Wij hadden hetzelfde met de baby een paar dagen geleden en die was daarna verder niet ziek gelukkig.
Hier heeft baby gisteren heel de dag gespuugd en was vanochtend laatste keer. Sliepveel vandaag en wil alleen borstvoeding. Haal ik peuter op bij kdv, zegt ie ik heb buikpijn en spuugt ter plekke alles onder :-(
Arme zieke kindjes.

Zoon heeft ook 39 graden koorts vandaag :(
Het blijft aan de gang bij iedereen! Niey leuk.
Hier ook een spugend meisje.

Dinsdag net als bij Whoops in de nacht. We hebben haar 3 keer onrustig gehoord, maar steeds viel ze weer in slaap. We dachten dat ze het truukje van doorslapen eindelijk onder de knie had, maar in de ochtend zat de kots zo in haar haren dat ze al om half 7 in bad zat :facepalm:

Vandaag waren we op een boerderij waar je lammetjes ook een flesje kan geven en kan spelen enzo. Nét op het moment dat ik zoon een preek aan het geven was over duwen en samen spelen hoorde ik achter me een golf op de grond kletteren. En nog een. En nog een. Dus terwijl een vriendin die mee was een dweil aan het vragen was, is dochter vrolijk terug naar de tafel gelopen, heeft dr cakeje gepakt en is die lekker op gaan peuzelen :whistle:

Zoon was er trouwens met 1 dag spugen en 1 dag diarree vanaf, maar dat gaat dochter al niet meer halen.
Ja inmiddels is mijn beroerd ook overgeslagen in spugen. Heb al tegen man gezegd dat hij dam vast morgen ziek is. We hebben onze plannen voor morgenavond al afgezegd.
Beterschap voor alle zieken! :hug:

Dochter haar mama-fase is omgeslagen in een papa-fase. Ik mag haar niet meer naar bed brengen. En ik mis het, want dat was ons enige echte momentje helemaal met zijn tweeën aan het einde van de dag. Nu weet ik hoe mijn man zich al die maanden voelde :cry:
Due-scimmie schreef:
24-01-2020 21:17
Ja inmiddels is mijn beroerd ook overgeslagen in spugen. Heb al tegen man gezegd dat hij dam vast morgen ziek is. We hebben onze plannen voor morgenavond al afgezegd.
Hier ook.

Heb mijn man gezegd dat hij nog niet ziek mag worden, omdat hij morgen 2 kinderen mee naar de peutergym mag moet nemen, en neem zo een emmertje mee naar mijn bed :sick:

Beter luistert hij...
Oef meiden sterkte met het spugen en alle bijkomende ongemakken.
Hier blijft bij snotneuzen vooralsnog.
fiona2018 schreef:
24-01-2020 21:33
Beterschap voor alle zieken! :hug:

Dochter haar mama-fase is omgeslagen in een papa-fase. Ik mag haar niet meer naar bed brengen. En ik mis het, want dat was ons enige echte momentje helemaal met zijn tweeën aan het einde van de dag. Nu weet ik hoe mijn man zich al die maanden voelde :cry:
Lastig he Fiona. Peuter had dit ook periode nadat baby was geboren. Is wel weer bijgetrokken trouwens. Wij hebben inmiddels vaste dagen afgesproken om peuter naar bed te brengen.
Beterschap allemaal!
Hoe gaat het mrt de zieke kindjes?

Heb vannacht zoon nog paracetamol gegeven , 39 graden koorts. Nu lijkt het wel goed te gaan.

Zoon wil het liefst altijd mama. Maar wij doen hem om de dag naar bed brengen , de ander laat dan de hond uit.
Wij doen allebei ons eigen kind. Ik bracht altijd peuter naar bed en mijn man gaf tegelijk de baby de fles. Zo liggen ze elke avond tegelijk in bed. Maar nu is het dus omgedraaid en doet mijn man peuter en ik de baby.

Het is ook prima hoor, ik gun mijn man en peuter wel hun momentje. Maar ik vond het stiekem toch wel erg gezellig, nog even samen in bed voorlezen.
Gaat het bij de zieken alweer wat beter? Hier begint er in elk geval wel weer wat meer leven in te komen :)

Zoon was gistermiddag om 5 uur boos naar bed vertrokken. Hij wilde iets niet doen, dus uiteindelijk riep hij: "dan ga ik wel naar bed en slapen."
Prima, behalve dat hij vanmorgen om half 5 al wakker was met honger en of hij tv mocht kijken. Niet dus. Uiteindelijk heeft man hem beneden een beschuitje gegeven en de tv aangezet op NPO3, daar is op dat tijdstip tekst-tv. Het heeft zoveel indruk op zoon gemaakt dat hij wakker was voordat er filmpjes op tv waren, dat hij muisstil naar boven is gekomen en nog 2 uur in zijn bed heeft gelegen. Hij heeft het er nu nog over, haha.

@due: nav je topic: naar welk park gaan jullie?
Wow, wat een hoop zieken hier. Beterschap voor iedereen!

Ik heb mijn bezoekje aan de kaakchirurg erop zitten. De behandeling was niet zo erg als ik had verwacht. Heb nu wel veel pijn, maar zolang ik de pijnstillers op tijd in neem is het te overzien :) alleen het eten gaat nog niet zo makkelijk. Doe nu al 10 minuten over een zacht broodje... gelukkig heeft zoon een goed humeur en is hij extra lief voor mij :)
Hahaha wat slim Maartje! Die onthoud ik, mocht het hier ook ooit gebeuren. Hier was vanochtend de slaaptrainer stuk, dus dochter was totaal in paniek om 5.45. Ik heb haar maar bij me in bed genomen, maar ze ging natuurlijk niet meer slapen.

Voor wie ook de Zuzu Sam Slaaptrainer heeft, hebben jullie ook wel eens dat hij opeens uit is en het niet meer doet? We hebben er nu nieuwe batterijen in gedaan want ik heb dus het idee dat hij niet genoeg stroom krijgt via de laadkabel.

Ik had gister echt een offday, zoals wel vaker op zaterdag omdat mijn man dan tussen twee nachtdiensten zit. Niet geslapen omdat peuter en baby in estafette huilend wakker werden. Peuter was echt onuitstaanbaar en heel erg stout en begon om elk klein ding te huilen. Baby reageerde daarop en bleef maar ontroostbaar huilen waardoor ze ook niet meer ging slapen overdag. Ik heb me op een gegeven moment opgesloten in de wc om te kunnen plassen terwijl ze allebei in de woonkamer om het hardst aan het krijsen waren. Op dat moment kwam mijn man een uur te vroeg verdwaasd uit bed om het over te nemen.

Ik ben om 20.15 naar bed gegaan, vandaag nieuwe dag, nieuwe kansen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven