Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
zondag 26 januari 2020 om 20:06
zondag 26 januari 2020 om 20:10
Maar op paiq zien ze je toch niet? En waarom zouden ze willen dat jij hen blokkeert? Dan kunnen ze jou toch ook blokkeren als ze die behoefte hebben?Julus schreef: ↑26-01-2020 20:06Er is een nieuwe trend gaande op Paiq geloof ik. Meerdere keren meegemaakt dat ze me aanklikken om mee te chatten, om vervolgens niks te zeggen. Ik heb hem nu door denk ik. Je blijft vorgesteld worden, tenzij je bent geblokkeerd. Dus ze wachten totdat je ze blokkeert en je komt nooit meer voorbij.
zondag 26 januari 2020 om 20:18
Dat klinkt heel goed zeg!! Het is je gegund en hoop dat het ook zo fijn blijftQiyara schreef: ↑26-01-2020 19:53Helemaal dit Vivi. Al sinds ik je lees twijfel je over huidige date. Die twijfel lijkt me gegrond.
Ik kom net terug van mijn date (nou ja zit in de trein) en het was fantastisch. Geen twijfel, geen gekkigheid. Hij geeft aan niet meer actief te zoeken en eerst wil uitzoeken wat dit is tussen ons. Hij is vol complimenten en gewoon lief. Geen enkele reden tot onzekerheid. Dat is waar je voor mag gaan, niet minder.
En dan kan het alsnog mis gaan, maar dan hebben we het beide de kans gegeven die het verdient.
Voor mij is zoveel twijfel een signaal dat je verder mag gaan zonder zo iemand. Je verdient beter!
Update dus, het was super!!! Gewandeld, in de zon op een picknick kleed gezeten in de hei. Middenin de winter! Hapjes en drankjes. Veel gezoend en nog even naar zijn huis, knuffelen en gekletst. Ik ben een blij ei.
Je hebt gelijk, er was vanaf het begin wel twijfel maar niet zozeer door z’n gedrag. Hij appt verder gewoon lief/interesse, maar merk dat het geen prio is voor hem. Moet nu zelf beslissen hoe het nu verder gaat. Afspraak met ex date brengt alles beetje in de war, merk dat ik erg onrustig ben nu. Maar heb het mezelf op de hals gehaald, probeer even stapje terug te doen van de mannen..
zondag 26 januari 2020 om 21:04
Wat fijn voor je!! Ze bestaan dus toch nog. Ik ben echt blij voor je.Qiyara schreef: ↑26-01-2020 19:53Helemaal dit Vivi. Al sinds ik je lees twijfel je over huidige date. Die twijfel lijkt me gegrond.
Ik kom net terug van mijn date (nou ja zit in de trein) en het was fantastisch. Geen twijfel, geen gekkigheid. Hij geeft aan niet meer actief te zoeken en eerst wil uitzoeken wat dit is tussen ons. Hij is vol complimenten en gewoon lief. Geen enkele reden tot onzekerheid. Dat is waar je voor mag gaan, niet minder.
En dan kan het alsnog mis gaan, maar dan hebben we het beide de kans gegeven die het verdient.
Voor mij is zoveel twijfel een signaal dat je verder mag gaan zonder zo iemand. Je verdient beter!
Update dus, het was super!!! Gewandeld, in de zon op een picknick kleed gezeten in de hei. Middenin de winter! Hapjes en drankjes. Veel gezoend en nog even naar zijn huis, knuffelen en gekletst. Ik ben een blij ei.
zondag 26 januari 2020 om 21:26
@Julus en Qiyara, jullie hebben helemaal gelijk! Geen van beide mannen stoppen er veel energie in, dus moet mijn energie ook terug naar mezelf richten (zoiets haha). Wellicht ook eens meditatie uitproberen, ik maak mezelf soms zo druk om situaties waar ik geen grip op heb. Jullie daar wel eens ervaringen mee?
zondag 26 januari 2020 om 21:43
Dwarrel en Attra dank jullie wel.
Vivi ervaring met mediteren? Jazeker, doe het al ruim een jaar iedere dag. In de ochtend een bodyscan en in de avond een stilte meditatie van 15 tot 30min. Ook ga ik zo nu en dan naar retraites. Mijn langste is 8 dagen. Nooit meer wil ik zonder meditatie. Het is levens veranderend geweest. Mijn emotie regulatie is toegenomen, ik heb veel meer zelf compassie, kan oprecht zeggen dat ik van mijzelf hou etc.
Het was niet makkelijk in het begin, wilde constant weg of uit de meditatie. In feite dus weg van mijzelf. Emoties voelen en daar tijd voor nemen was echt zwaar en met tijden ook heftig. Maar nu, als ik emotie voel dan is mediteren mijn eerste behoefte en vind ik het zo fijn dat de emotie er is, mag zijn en ik er de ruimte voor neem. Het geeft zelfvertrouwen en stabiliteit vind ik.
Aanrader dus! Hier echt een mega fan van mediteren
Oh en mijn grootste zegen, rust en ruimte in mijn hoofd...
Vivi ervaring met mediteren? Jazeker, doe het al ruim een jaar iedere dag. In de ochtend een bodyscan en in de avond een stilte meditatie van 15 tot 30min. Ook ga ik zo nu en dan naar retraites. Mijn langste is 8 dagen. Nooit meer wil ik zonder meditatie. Het is levens veranderend geweest. Mijn emotie regulatie is toegenomen, ik heb veel meer zelf compassie, kan oprecht zeggen dat ik van mijzelf hou etc.
Het was niet makkelijk in het begin, wilde constant weg of uit de meditatie. In feite dus weg van mijzelf. Emoties voelen en daar tijd voor nemen was echt zwaar en met tijden ook heftig. Maar nu, als ik emotie voel dan is mediteren mijn eerste behoefte en vind ik het zo fijn dat de emotie er is, mag zijn en ik er de ruimte voor neem. Het geeft zelfvertrouwen en stabiliteit vind ik.
zondag 26 januari 2020 om 21:50
Dat klinkt wel heel rustgevend en wat ik zoek! Vooral een behoefte als ik veel emotie voel zoals nu, dan lijkt het mij erg fijn om een manier te hebben om daar goed mee om te kunnen gaan. Normaal ga ik alles alleen maar analyseren/overdenken/onzeker worden.Qiyara schreef: ↑26-01-2020 21:43Dwarrel en Attra dank jullie wel.
Heb je een bepaalde site of app gebruikt om ermee te starten qua oefeningen etc? Weet niet zo goed hoe ik moet beginnen
zondag 26 januari 2020 om 21:59
Het is heel lastig om te beginnen. Aanrader om eerst begeleide meditaties te doen, direct stilte kan te zwaar zijn en demotiverend.
Je kan insight timer downloaden daar staan duizenden gratis meditaties op. Aanrader is er 1 van Davidji, zijn meditatie deep healing. Zal hier zo een linkje plaatsen.
Daarnaast heb je headspace, die is volgens mij wel betaald. Maar heb je een gratis basis training om in stilte te leren mediteren. Dat zou een goed vervolg kunnen zijn als je wat gewend bent geraakt aan begeleide meditaties.
Ook zit er in je zorgverzekering als het goed is een vergoeding voor een mindfulness training. Dat is helemaal super om te doen mocht je er echt iets mee willen. Een goede trainer gaat ook in op gedachten, piekeren, gevoelens etc. En hoe mindfulness daarbij ondersteunt.
Je kan insight timer downloaden daar staan duizenden gratis meditaties op. Aanrader is er 1 van Davidji, zijn meditatie deep healing. Zal hier zo een linkje plaatsen.
Daarnaast heb je headspace, die is volgens mij wel betaald. Maar heb je een gratis basis training om in stilte te leren mediteren. Dat zou een goed vervolg kunnen zijn als je wat gewend bent geraakt aan begeleide meditaties.
Ook zit er in je zorgverzekering als het goed is een vergoeding voor een mindfulness training. Dat is helemaal super om te doen mocht je er echt iets mee willen. Een goede trainer gaat ook in op gedachten, piekeren, gevoelens etc. En hoe mindfulness daarbij ondersteunt.
zondag 26 januari 2020 om 22:00
https://insig.ht/Ci6BhlJyz3
Beste bodyscan die ik ooit gedaan heb. Hij legt ook goed uit wat meditatie wetenschappelijk bewezen met een mens doet
motiverend misschien.
Beste bodyscan die ik ooit gedaan heb. Hij legt ook goed uit wat meditatie wetenschappelijk bewezen met een mens doet
zondag 26 januari 2020 om 23:02
Wat fijn! En ook dat dit opgehelderd is!
zondag 26 januari 2020 om 23:15
Dank voor de tips! Ik ga de app Insight timer downloaden, had ik volgens mij wel iets over gelezen. Ben heel benieuwd, maar hoor dat veel mensen er baat bij hebben en het als vast ritueel hebben elke dag (al is het maar 5 min). Mij lijkt voor het slapen gaan het fijnste, even mijn gedachtes verzetten.Qiyara schreef: ↑26-01-2020 21:59Het is heel lastig om te beginnen. Aanrader om eerst begeleide meditaties te doen, direct stilte kan te zwaar zijn en demotiverend.
zondag 26 januari 2020 om 23:26
Wat ontzettend leuk Qiyara! Ik hoop echt dat dit iets gaat worden.
Ik ben net pas terug van mijn date, hij heeft me heel lief thuis gebracht. We zijn uiteten geweest en daarvoor en daarna film gekeken bij hem thuis. Was heel gezellig. Ik kan nog steeds niet zeggen of ik hem leuk zou kunnen vinden, maar het voelt wel heel fijn en ik voel me erg op mijn gemak bij hem. Vind het wel een dingetje dat hij me nu al schat, mop ect noemt. Ik hou daar helemaal niet van zo snel al.
Aankomend weekend zien we elkaar weer
Ik ben net pas terug van mijn date, hij heeft me heel lief thuis gebracht. We zijn uiteten geweest en daarvoor en daarna film gekeken bij hem thuis. Was heel gezellig. Ik kan nog steeds niet zeggen of ik hem leuk zou kunnen vinden, maar het voelt wel heel fijn en ik voel me erg op mijn gemak bij hem. Vind het wel een dingetje dat hij me nu al schat, mop ect noemt. Ik hou daar helemaal niet van zo snel al.
Aankomend weekend zien we elkaar weer
flaffy wijzigde dit bericht op 26-01-2020 23:29
11.61% gewijzigd
zondag 26 januari 2020 om 23:28
Klinkt als een goed idee. En vooral ex-scharrel klinkt niet alsof hij je tijd waard is. Maar wel fijn dat je het gezellig hebt gehad en je grenzen hebt aangegeven.Vivi3338 schreef: ↑26-01-2020 21:26@Julus en Qiyara, jullie hebben helemaal gelijk! Geen van beide mannen stoppen er veel energie in, dus moet mijn energie ook terug naar mezelf richten (zoiets haha). Wellicht ook eens meditatie uitproberen, ik maak mezelf soms zo druk om situaties waar ik geen grip op heb. Jullie daar wel eens ervaringen mee?
maandag 27 januari 2020 om 07:38
Wat leuk Flaffy. Hopelijk groeien je gevoelens nog. Klinkt alsof jij een wat rustiger tempo fijner vindt en je date wat sneller wil gaan. Jullie hebben ook al gelijk een date weer afgesproken, hoe is dat voor jou?
Als ik naar mijzelf kijk, ik vind mijn date echt heel leuk! Alleen als hij nu al gelijk een nieuw date voorstel gedaan had, benauwd me dat. Ik hou van rustig aan. Denk dat we pas woensdag een date plannen als ik zijn tempo zo inschat is dat gelijk aan de mijne. We hebben ook niet dagelijks contact. Ik heb het nodig dingen te laten landen en een plek te geven. Als iemand snel gaat overruled hij mij daarin.
Attraverso, fijn hoor. Jouw date laat ook duidelijk merken je leuk te vinden volgens mij. Genieten he
Als ik naar mijzelf kijk, ik vind mijn date echt heel leuk! Alleen als hij nu al gelijk een nieuw date voorstel gedaan had, benauwd me dat. Ik hou van rustig aan. Denk dat we pas woensdag een date plannen als ik zijn tempo zo inschat is dat gelijk aan de mijne. We hebben ook niet dagelijks contact. Ik heb het nodig dingen te laten landen en een plek te geven. Als iemand snel gaat overruled hij mij daarin.
Attraverso, fijn hoor. Jouw date laat ook duidelijk merken je leuk te vinden volgens mij. Genieten he