UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Mihoen62 schreef:
21-01-2020 12:06
Wollenbol, heb je enig idee hoe lang dat duurde voor het beter werd? Het is niet meer helemaal zo erg als het was, maar ik vind het geen pretje. Hele plek is ook bont en blauw.
Ik liep toen toch zeker al een week of 2/3 met een flinke verkoudheid, voor ik naar de dokter ging omdat mn ribben tamelijk zeer deden. Toen een hoestsiroop gekregen waarmee het hoesten afnam en de pijn ook, maar ik denk dat het toen zeker wel 1 tot 1.5 week heeft geduurd voor die rib minder pijnlijk werd, misschien wel langer. Kon ook weinig doen met mijn armen. We waren toen aan het verbouwen in ons huis en heb toen echt een paar weken vrij weinig gedaan omdat ik zeker boven mijn hoofd niets kon tillen/doen en ik op dat moment een plafond moest isoleren..
@Kleding: Ik ga denk ik 3 rompertjes maat 50 kopen en een stuk of 6 maat 56. Mij is ook wel geadviseerd wat lange mouwen shirtjes te kopen, die wel luchtig zijn omdat ze zich de eerste dagen nog niet goed warm kunnen houden. Ik denk dat ik ook gewoon wat langer spul koop, je weet inderdaad niet wat het weer doet in juni.

@Algemeen: Sinds een paar dagen voel ik m'n kindje steeds beter bewegen en gisteravond voelde mijn man het ook voor het eerst! Zo leuk en bijzonder moment.
Mijn boek groeit enorm en ik merk nu ook wel dat werken me al wel moeite kost, met name trappen lopen.
Kikikip schreef:
23-01-2020 08:11
@Algemeen: Sinds een paar dagen voel ik m'n kindje steeds beter bewegen en gisteravond voelde mijn man het ook voor het eerst! Zo leuk en bijzonder moment.
Mijn boek groeit enorm en ik merk nu ook wel dat werken me al wel moeite kost, met name trappen lopen.
wat leuk!

ja trappen lopen is ook echt niet mijn ding meer. soms kom ik thuis met 2 moeie kinderen en zware boodschappen en dan moeten we de drie trappen op naar ons appartement en dan zinkt me de moed echt in de schoenen. ik plan dat nu maar als partner thuis is als ik thuiskom, dan heb ik iig een beetje hulp. laatst zag de buurman me ook struggelen en die heeft toen de boodschappen voor me naar boven gedragen, dan kan ik echt wel janken van dankbaarheid/opgeluchtheid/hormonen ;-)

ik heb einde van de week eindelijk die 20-weken echo.

En! We zijn al op de helft hè! De meeste erover zelfs al :cheer:
Ja hier alweer ruim 21 weken. Woensdag 22. Gaat zo snel.

Spannend hollandaisesaus de 20 weken echo? En kun je de boodschappen niet thuis laten bezorgen? Sowieso wel respect 3 trappen op naar jullie appartement.
Zwanger en 2 kinderen.

@kikikip heerlijk hè die bewegingen?
Ja inderdaad al over de helft! Heerlijk. Ben echt al aan het aftellen naar mijn verlof. Nog 13 weken te gaan!

Van het weekend de babykamer helemaal gemaakt. Nieuwe vloer gelegd, wanden en plafond geverfd. Het was zo ongelooflijk veel werk dat ik nu helemaal gesloopt op de bank lig. Maar het resultaat mag er zijn.

@hollandaisesaus: Spannend de 20-weken echo!

@kaartje1: Ja ontzettend leuk om te voelen. Voel jij ook al wat?
Hier vrijdag 22 weken! En morgen de 20 weken echo. De beide oma's gaan mee, voor allebei eerste kleinkind.
Ik denk vannacht voor t eerst de kleine gevoeld te hebben, aan de buitenkant weliswaar. Zo benieuwd naar morgen!

Hier valt het heel mee met lichamelijke kwaaltjes, geen last met trappen of boodschappen sjouwen. Echt zware dingen doet vriendlief en ik hoef gelukkig ook geen boodschappen de trap op te sjouwen. Maar omdat we nog steeds dozen aan het uitpakken zijn loop ik daar wel eens mee de trap op of af.
Alleen wat last met slapen...

Mijn geheugen is wel echt een zeef. Moet echt alles opschrijven, met name voor werk, of ik vergeet gewoon dat ik die dingen moet doen
Ja hier voel ik de baby elke dag wel. Steeds weer wat krachtiger.

@kiki hier tel ik ook af tot mijn verlof haha. Ik stop wat eerder door wat opname vakantie dagen en gedeeltelijk ziekte wet. 8 april mijn laatste werkdag al. Kijk er best naar uit. Dochter gewoon naar de opvang. Nog even wat tijd voor mijzelf alvorens de drukke babytijd weer begint.

@wollebol herkenbaar vergeet ook van alles. Haha
Qua boodschappen ben ik heel makkelijk, ik laat het lekker thuis bezorgen! Ideaal 😊

Spannend voor degene die de 20 weken echo hebben deze week, succes! ♥️ Zelf hebben wij hem woensdag ochtend. Gezonde spanning...
Spannend weer wat 20 weken echo’s, lijkt hier alweer lang geleden. Ik voel de baby hier echt goed bewegen en ook meerdere keren per dag. Het wordt steeds krachtiger. Maar baby ligt diep in mn bekken en mn blaas is een ramp, ik moet mega vaak plassen en kan t ook niet goed ophouden. Iemand die weet of ik hier al iets van bekkenbodem oefeningen voor kan doen??
Ik droom trouwens ook weer heel veel en standaard paar keer per nacht wakker om nix.
Hoe gaat t verder met de kwaaltjes bij jullie??
Wij vanmiddag. Ben toch wel beetje gespannen..
Qua kwaaltjes, ik slaap slecht. Moet iets meer naar de wc dan anders en heb idd met momenten moeite om het op te houden. Hoort erbij zeker?
@kwaaltjes
Ik kan sinds vanochtend nauwelijks meer lopen, zo pijn aan mijn bekken. Geen idee hoe dit ineens kan. Zaterdag naar de fysio.
Kikikip schreef:
28-01-2020 10:07
@kwaaltjes
Ik kan sinds vanochtend nauwelijks meer lopen, zo pijn aan mijn bekken. Geen idee hoe dit ineens kan. Zaterdag naar de fysio.
oei da's minder... zaterdag is nog lang, ga je t wel redden tot die tijd?
Succes ook aan alle anderen die deze week de 20-wekenecho nog hebben! Ik vind het toch ook wel een spannend moment hoor. Ik ben de jongste niet meer en was ook veel sneller zwanger dan verwacht dus qua prenatale vitaminen liep ik een beetje achter.

Ik word wel vaak wakker 's nachts maar dat is meestal door de kinderen. Vooral de grote is erg aan het spoken nu. Komt dan midden in de nacht bij me liggen. Wel gezellig.
Ik ben ook gewoon wel snel moe, al vind ik helemaal niet dat ik veel doe ofzo.
Heb nu sinds gisteren eigenlijk het gevoel dat mijn buik erg in de weg zit met fietsen, echt irritant! Ben gisteren erg onhandig afgestapt en dat deed ook ontzettend zeer, dan wil ik het liefst gewoon heel rustig gaan liggen tot ik de baby weer voel bewegen. Normaal voel ik dat wel een aantal keer per dag, echt genieten!

Oh en de vergeetachtigheid is ook heel erg hier. Alles wat ik niet opschrijf of gelijk doe, gebeurt gewoon niet. Partner is wat dat betreft ook niet echt een hulp, die is nog erger dan ik!

Boodschappen bezorgen is hier niet echt een ding, geloof ik. Maar die drie trappen zijn kleine trappen hoor, we wonen soort van op de anderhalfde verdieping. Gaat nog, vind ik. Heb ook zat vrouwen gehoord die op de vierde/vijfde wonen en een lift heb je hier zelden. Ach, je blijft er fit van?
@Wollenbol: Mijn fitnessbal helpt me thuis enorm en op mijn werk zit ik op speciale krukken. Zolang ik zit is er geen probleem, maar lopen... Tja, kan er nu weinig aan doen en de fysio zal ook wel geen tovermiddel hebben. Toch maar doorgaan, misschien dat ik een paracetamol neem kijken of dat helpt. :/
Hier echte radiostilte! Druk op het werk met een groot project en een rondrennende dreumes en huishouden haha

Vandaag hebben we wel de 20 weken echo gehad en alles was goed! Wij krijgen nog een meisje :heart:

Vervelend van de bekken klachten! Ik had het vorige zwangerschap echt heel erg en met 22 weken ben ik toen volledig ziektewet ingegaan.
Pijnstillers, zo’n apparaat met elektrische schokjes, fysio, echt niets hielp toen. Niet om iemand te ontmoedigen maar ik vond het echt heel erg zwaar!

Mega verschil met nu, heb wat krampjes maar that is it! Echt bizar eigenlijk. Ik draag wel een buik band ter ondersteunen want sinds week of twee hebben mijn buikspieren het wel opgegeven.
@kikikip wat vervelend van je bekken. Hopelijk kan de fysio nog iets voor je doen.

@poezels wat fijn een goede 20 weken echo. En ook nog een meisje. Net als bij ons 2 meisjes dus?

@wollebol hoe ging het bij jullie? En dat vaak moeten plassen en moeilijk kunnen ophouden heb ik ook. Irritant hè? Hoort er bij denk ik. Ik slaap nog wel redelijk maar ik droom heel veel. Soms ook heel vermoeiend.
Fijn poezels dat de echo goed was! En leeuk een meid. 💕

Ik hoop morgen ook goed bericht te krijgen bij de 20-weken echo. 🙏
Gefeliciteerd poezels, nog een meisje!

Hier is alles goed gegaan gisteren bij de 20 (22) weken echo. Alles zag er tiptop uit zei ze. Over 4 weken volgende afspraak en dan ook suikertest. Dus dan kan ik een halve middag in het ziekenhuis gaan doorbrengen :-/

Ik ben moe, deels door de zwangerschap denk ik, maar deels ook door een vervelende, onzekere periode op het werk. En merk dat ik niet zoveel kan hebben als anders, ben wat prikkelbaarder en heb wat minder geduld. Maar dat herken ik wel van mezelf als neveneffect van moeheid dus daar verschiet ik niet zo van.
Maar even zoveel rust nemen als mogelijk is, naast t huishouden en fulltime job.
Wij hebben vandaag ook een goede 20-weken echo gehad. Gelukkig! 🙏 weer een mijlpaal gehaald. ♥️
@wollenbol ik heb over een week of 4-5 of een suikertest. Hier een ochtendje ziekenhuis omdat ik nuchter moet komen. Moet jij ook zo'n glucose drankje drinken?

@lamma wat fijn een goede 20 weken echo.
@kaartje: ja, maar hoef niet nuchter te komen. mag wel 2 uur op voorhand niets meer eten en alleen water, koffie en thee zonder suiker drinken. waar ik qua moeheid dacht dat ik t wel zou redden ben ik vanmiddag toch naar de dokter gegaan en heb een briefje (zo werkt dat in belgië) gekregen voor de komende 1.5 week echt even rust te nemen en alleen dingen te doen waar ik energie van krijg. trok het eventjes niet meer... dus dan maar even werk ethiek opzij schuiven en naar de dokter luisteren.
Fijn poezels en lama!!!

@wollenbol, vervelend die spanningen. Idd ff rust nemen, dat doet heel veel.

Ik moet ook de suikertest doen, maar ik denk pas rond 27 weken? Iig zei de vk vandaag dat ik t samen met bloedprikken kon doen voor de resusfactor en dat is met 27 weken. Wel balen dat dat idd een ochtendje ziekenhuis is... vorige keer werd ik ook misselijk van t drankje en toen had ik ook nix bij om te lezen omdat ik bedacht had dat ik tussendoor wel naar huis mocht, maar daar werd snel een stokje voor gestoken :facepalm:
@livingontheedge hier hetzelfde hoor. Ook met 27 weken en rhesusfactor. (Ik ben over 5 weken al 27 weken zwanger) ben jij ook rhesus c negatief?. Ik werd ook misselijk van dat drankje en 2 uur wachten in het ziekenhuis duurt een eeuwigheid. Hier zit je dan gewoon in de wachtruimte waar ze ook bloedprikken. En je mag er eigenlijk niet weg. Alleen om naar de wc te gaan.
Ja klopt idd, ook 0 negatief. Enige wat je kan doen in die wachtkamer is btje mensen kijken :lol:
Wel opvallend dat veel van jullie ook suikertest moeten doen, daar moet toch altijd een reden voor zijn of doen ze t soms standaard? (Bij mij is t door PCOS)
@livimgontheedge hier omdat mijn vader diabetes heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven