Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
vrijdag 31 januari 2020 om 18:12
Leuk!zeefietser1 schreef: ↑31-01-2020 17:15Kan aan mij liggen maar na een half jaar appen had er toch wel iets moeten gebeuren. Met de vrouwen waar ik nu mee app heb ik al (niet een date) afspraak staan om koffie te drinken met de een en lekker tutten met de ander. Enige wat er moet gebeuren is dat ik thuis kom. Duurt nog minimaal tot maart ergens.
Nou zal het dan om een echte date gaan, kom ik thuis meteen datum prikken na 8 week chatten. Zit hem misschien ook wel in mijn baan eigenlijk.
vrijdag 31 januari 2020 om 19:10
Same here. Doordeweeks ben ik al snel tevreden. Zeker als het koud en donker is.
Gelukkigworden, je moet nog afkicken en dan kun je onrust ervaren. Zodra je hem uit je systeem hebt is die drang naar contact weg. En voor mij gold altijd dat ik me onrustiger voelde als ik een lopend contact had en ik niet wist hoe het zou lopen. Dus zonder contacten is er meer rust.
Gelukkigworden, je moet nog afkicken en dan kun je onrust ervaren. Zodra je hem uit je systeem hebt is die drang naar contact weg. En voor mij gold altijd dat ik me onrustiger voelde als ik een lopend contact had en ik niet wist hoe het zou lopen. Dus zonder contacten is er meer rust.
vrijdag 31 januari 2020 om 19:11
vrijdag 31 januari 2020 om 20:53
Zo hee, weer wat bijgelezen hier.
Hoi zeefietser en noia
Hier ook nog steeds op de rem nadat mijn leuke date “down under” dook. Heel eerlijk gezegd heb ik zin om te daten, een beetje aandacht enzo. Maar tegelijk weet ik dat dat niet om de juiste redenen is. Vind ook niet fair tov een nieuwe date; daten om het rotgevoel van het missen van een ander te vergeten. Niet ok en denk ook niet haalbaar.
Ook beetje verdrietig nav reactie van (eeuwig gesettelde) vriendin, die ziet dit ook weer als iets nietsbetekenends en zit alweer opgetogen af te wachten tot ik weer met een nieuw smeuïg dateverhaal kom. Het doet me tekort, maar tegelijk snap ik ook dat het er voor de buitenwereld zo uit kan zien. Blèh.
Gelukkig dit weekend weer samenkomst met m’n samengeraapte kookclubje; morgen wordt het japans...dus druk in de weer met recepten, tokobestellingen etc.
Wie ging er dit weekend eigenlijk nog op date? Ben t ff kwijt
Hoi zeefietser en noia
Hier ook nog steeds op de rem nadat mijn leuke date “down under” dook. Heel eerlijk gezegd heb ik zin om te daten, een beetje aandacht enzo. Maar tegelijk weet ik dat dat niet om de juiste redenen is. Vind ook niet fair tov een nieuwe date; daten om het rotgevoel van het missen van een ander te vergeten. Niet ok en denk ook niet haalbaar.
Ook beetje verdrietig nav reactie van (eeuwig gesettelde) vriendin, die ziet dit ook weer als iets nietsbetekenends en zit alweer opgetogen af te wachten tot ik weer met een nieuw smeuïg dateverhaal kom. Het doet me tekort, maar tegelijk snap ik ook dat het er voor de buitenwereld zo uit kan zien. Blèh.
Gelukkig dit weekend weer samenkomst met m’n samengeraapte kookclubje; morgen wordt het japans...dus druk in de weer met recepten, tokobestellingen etc.
vrijdag 31 januari 2020 om 22:12
Bedankt voor de tip! Klinkt leuk!Julus schreef: ↑31-01-2020 19:11Tip: elke avond om 1855 lang leve de liefde, elke werkdag. Zo leuk! En ik verbaas mij, want nu al het tweede stel wat het al over trouwen heeft na 2 dagen
Overigens wordt dagelijks om 2330 de herhaling uitgezonden. En elke dag komen er nieuwe stellen. Ik vind het leuk want herkenbaar.
vrijdag 31 januari 2020 om 22:41
Groot gelijk om even terug te trekken van het daten! Ondanks dat hij het heeft uitgelegd, blijft het toch vervelend. Wat je zegt, je probeert het toch elke keer en stukje bij beetje probeer je je open te stellen. Het is weer even een ander ritme, goed dat je jezelf weer te herpakken. Zelf kan ik nog wel eens in afwijzingen blijven hangen..Gelukkigworden schreef: ↑31-01-2020 15:34Ik neem ook even rust inderdaad. Toen ik hem van de week sprak zei hij ook dat het niet aan mij lag maar echt aan zijn gevoel. Prima, maar toch baal moment omdat ik moe wordt van het steeds opnieuw proberen. Maargoed, misschien als de lente komt! Ik heb de afgelopen dagen wel wat ups en downs gekend. Ik weet mezelf gelukkig altijd weer te herpakken. Ik merk alleen dat ik de weekenden als single steeds moeilijker ga vinden, nu ook de “date” momenten waar ik naar uit keek weg vallen is het even gek. Meestal kost dat een paar dagen en dan gaat het wel weer goed.
vrijdag 31 januari 2020 om 22:46
Soms helpt het wel om met een ander te daten, maar het moet inderdaad niet zijn omdat je de ander wil vergeten of gemis op te vullen. Wel in de zin van ‘weer doorgaan’ na een vervelende ervaring. Maar bij jullie dat het wel wat dieper, ook nog niet zo lang geleden. En herkenbaar van vriendinnen, hier ook veel nieuwsgierigheid naar ‘sappige verhalen’, ook collega’s etc. Als ik bijv. vertel dat het niks is geworden met iemand, dan komt al gelijk de vraag; en alweer op tinder, al wat nieuws lopen? Etc etc.noumoe2019 schreef: ↑31-01-2020 20:53Zo hee, weer wat bijgelezen hier.
Hoi zeefietser en noia![]()
vrijdag 31 januari 2020 om 23:12
Attraverso schreef: ↑31-01-2020 21:02Ik, morgen, 2de date
Ik bespreek dates enkel met vriendinnen die hier ook ervaring mee hebben, met de vriendinnen die al voor het internet tijdperk getrouwd waren maar heel oppervlakkig. Want die begrijpen idd niet hoe het gaat en wat het soms met je kan doen.
Leuk morgen, veel plezier alvast! Herken inderdaad dat ik sneller dingen bespreek met vrijgezelle vriendinnen, of hier op het forum haha.
Ik morgen inmiddels date nr 6, middag rondje wandelen met een kop koffie erna. Heb er zin in! Van ex date nog appje gehad met een foto en opmerking over iets maar verder niet echt gesproken. Ook beter zo, bracht mij alleen maar weer onrust en verder geen verandering.
vrijdag 31 januari 2020 om 23:25
vrijdag 31 januari 2020 om 23:40
Haha, Herkenbaar dat onder de "bezette" mensen de interesse naar sappige date verhalen zo groot is. Soms dacht ik dan dat als ze daten zo interessant vinden ze het dan maar lekker zelf moeten gaan doen.
@noumoe: waarom zou je niet gewoon daten als je daar zin in hebt? Leuke aandacht vinden de meeste mensen wel prettig, maar niet alles moet daar om draaien. Ook ben je niemand iets schuldig dus als je goed genoeg voelt en zin hebt om te daten zou ik jezelf niet de kans ontzeggen om ook iemand leuks te ontmoeten.
@Noia: ik had nog even jouw verhaal terug gelezen. Als het contact gemakkelijker loopt met de 2e zou ik daar gewoon moeite in stoppen. Hoe je dat contact met die "introverte" man omschrijft zie ik totaal niets positiefs in terug.
Overigens wat je omschrijft heeft totaal niets met introversie te maken.
Meer met verlegenheid, onzekerheid en sociale angst misschien, maar dat je het gevoel hebt dat je aan het lijntje wordt gehouden komt het op mij simpelweg als ongeïnteresseerd over.
@noumoe: waarom zou je niet gewoon daten als je daar zin in hebt? Leuke aandacht vinden de meeste mensen wel prettig, maar niet alles moet daar om draaien. Ook ben je niemand iets schuldig dus als je goed genoeg voelt en zin hebt om te daten zou ik jezelf niet de kans ontzeggen om ook iemand leuks te ontmoeten.
@Noia: ik had nog even jouw verhaal terug gelezen. Als het contact gemakkelijker loopt met de 2e zou ik daar gewoon moeite in stoppen. Hoe je dat contact met die "introverte" man omschrijft zie ik totaal niets positiefs in terug.
Overigens wat je omschrijft heeft totaal niets met introversie te maken.
Meer met verlegenheid, onzekerheid en sociale angst misschien, maar dat je het gevoel hebt dat je aan het lijntje wordt gehouden komt het op mij simpelweg als ongeïnteresseerd over.
vrijdag 31 januari 2020 om 23:50
Ik vanavond weer een date gehad, was super fijn en als ik morgen niet zoveel plannen had was ik bij hem blijven slapen 
Nu onderweg naar huis, maar was liever gebleven.
Dit voelt echt anders dan alle andere mislukkende dates. Hij is oprecht met me, geen twijfel over. Dan kan ik ook veel relaxter erin staan en meer mijzelf zonder al die nare onzekerheden en dat getwijfel over wat het nu is.
Dit voelt echt anders dan alle andere mislukkende dates. Hij is oprecht met me, geen twijfel over. Dan kan ik ook veel relaxter erin staan en meer mijzelf zonder al die nare onzekerheden en dat getwijfel over wat het nu is.
zaterdag 1 februari 2020 om 07:04
Niets spectaculair hoor, etentje.
zaterdag 1 februari 2020 om 10:23
Fijn!Qiyara schreef: ↑31-01-2020 23:50Ik vanavond weer een date gehad, was super fijn en als ik morgen niet zoveel plannen had was ik bij hem blijven slapen
zaterdag 1 februari 2020 om 10:29
Helemaal waar. Introvert-extravert gaat over prikkels: laad je op van rust of juist van mensen om je heen? Ik ben introvert met extraverte kenmerken, dus moet vaak uitleggen waarom ik mezelf introvert noem. Maar met een echte extravert heb ik vaker dat er even afgestemd kan worden. Die kan zo dagen onder de mensen cq op pad zijn, terwijl ik echt even afschakelpauzes nodig heb (wat ook nog weer per situatie verschilt en hoe ik me voel). Maar voor mij kan het in een drukke sociale situatie ineens helemaal klaar zijn en dan kan ik vrij abrupt vertrekken. Gewoon omdat ik dan qua energie helemaal leegloop.
Maar dat heeft inderdaad weinig tot niks met het gedrag van die man te maken. Ik denk ook dat het onvoldoende interesse is.
zaterdag 1 februari 2020 om 12:25
Attra heel veel plezier met jouw date. Hopelijk net zo top als jullie eerste date!
Coolpack, inderdaad. Ben zelf ook een introvert en hoe vaak men dat wel niet verward met verlegen, teruggetrokken, niet zo sociaal etc.
Ik ben alles behalve dat, juist heel open, sociaal etc. En men gelooft ook bijna nooir dat ik toch echt introvert ben. Heb gewoon tijd nodig om op te laden en op momenten dat sociaal contact wel teveel is raak ik in mijzelf gekeerd en kan ik inderdaad beter naar huis. Niks mis mee
Coolpack, inderdaad. Ben zelf ook een introvert en hoe vaak men dat wel niet verward met verlegen, teruggetrokken, niet zo sociaal etc.
Ik ben alles behalve dat, juist heel open, sociaal etc. En men gelooft ook bijna nooir dat ik toch echt introvert ben. Heb gewoon tijd nodig om op te laden en op momenten dat sociaal contact wel teveel is raak ik in mijzelf gekeerd en kan ik inderdaad beter naar huis. Niks mis mee
zaterdag 1 februari 2020 om 12:26
Super! Echt fijn voor jeQiyara schreef: ↑31-01-2020 23:50Ik vanavond weer een date gehad, was super fijn en als ik morgen niet zoveel plannen had was ik bij hem blijven slapen