JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Golfje, dat heb ik inderdaad wel vaker gehoord dat het wennen op het KDV moeilijker wordt naarmate het kind ouder is. Kan ik me ook wel voorstellen. Aan de andere kant, in de Scandinavische landen hebben ze een jaar zwangerschapsverlof, hier in Ierland is het de laatste jaren ook steeds langer geworden en als ik het goed begrepen heb is er in Nederland ook sprake van dat het verlof op termijn verlengd wordt. Dat doen die overheden natuurlijk niet voor niets. Heel veel succes met je eerste werkdag vandaag!

Marianne, fijn dat Melle de eerste 6 weken bij je ouders terecht kan. Hoef je hem nog niet aan 'vreemden' te geven. Ik heb het tegenovergestelde probleem met de voedingen. Ik ben Elena aan het 'leren' om meer tijd tussen de voedingen te laten. De laatste weken wilde ze weer elke 2 uur drinken. Ze dronk dan niet goed, er kwam veel melk naar boven etc. Nu probeer ik minstens 3 uur aan te houden.

Nikiet, dat is inderdaad een moeilijke keuze. Aan de andere kant is het natuurlijk luxe dat je nog een keuze hebt in deze tijd.....

De reistijd zou me ook tegen staan. Ik zou me minder druk maken om de inhoud van de functie als het een parttime functie is. Ook jij succes met je volgende gesprek en beslissing.

Ik hoor dat onze dochter weer wakker is. Tijd om aan het 'werk' te gaan!
Zo heb even pauze op mijn werk. Ben sinds gister weer aan het werk en het is leuk maar ook wel een lange dag hoor, zo zonder mijn meisje. Moest gisteravond gewoon huilen toen ik haar eindelijk weer kon knuffelen. Watje he?! Gelukkig was alles goed gegaan. Ze heeft na zondag geen hysterische huilbuien meer gehad en heeft zelfs dinsdag bij mij een flesje gedronken! Het is nog steeds maar ca. 100 cc maar zal vanzelf wel meer worden hoop ik. Ze slaapt verder goed, is vrolijk dus het zal wel goed zijn.

Nikiet; wat balen zeg dat je dan zo'n lange reistijd hebt. Hier ook helaas. Ga 's ochtends om 8 uur weg en ben pas om 18:30 weer thuis. Wanneer moet je beslissen? En om antwoord te geven op je vraag: ja, we geven de flesjes op een vast tijdstip dus dat kan het niet zijn. We zetten haar nu in de wipper en dat gaat tot nu toe dus goed!

Kijk net als Wen en Kitty ineens anders tegen dingen aan. Zo vind ik het dus nu erg veel om 32 uur te werken. Kijk het een paar weken aan en anders ga ik toch een dag minder werken als dat kan. Dan hoeft Yuna maar 1 dag naar het KDV. Vind 2 dagen KDV ook maximaal. Heerlijk Kitty nog tot juli vrij! Geniet ervan.

Golfje; hoe bevalt het jou om weer aan het werk te zijn? Leuk ontvangen door je collega's? Ben wel benieuwd naar wat je doet. Hyves??

Marianne; hoe was het op het CB. Wat was hun advies? Kan ik misschien ook iets mee ;). En was Melle goed gegroeid?

Hip; klinkt inderdaad leuk! En petje af voor je nachtdiensten. Heb je die straks in je nieuwe baan ook nog?

Melloo; is je meisje alweer helemaal beter?

Wen; hahaha moest lachen om je luier verhaal. Zo herkenbaar. Hier ook al een tijdje maatje 3 om dezelfde reden. Zelfs haar kleertjes waren soms vies! Heeft Bloem nog veel last van krampjes?

En Voy; hoe is het met de krampjes van Linde? En je andere dochter weer helemaal beter?

Nou, kwartiertje zit er alweer op. Tot later meiden!
Jeetje, wat een drukte hier!

En veel van ons toch al weer bezig met werk en hoe dat te combineren met onze lieve schatjes..

Ik heb nog twee weekjes vrij en dan zit t er voor mij ook op, helaas.. Zeker met dit mooie weer heb ik helemaal geen zin om aan de slag te gaan! En ik zie best op tegen het naar het kdv brengen.. Maar gelukkig gaat t eigenlijk altijd wel goed, dus op rationele momenten klamp ik me daar maar aan vast.

Wat lekker dat sommigen van jullie zo lang vrij hebben! Krijgen jullie betaald ouderschapsverlof? Of onbetaald? Bij mij is het onbetaald en dat is echt niet haalbaar hier, helaas.

Chica gaat 3 dagen naar het kdv. T is niet anders.

Hier trouwens maat 62 en (al weken) luier nr 3. Grappig dat Melle wel in luier nummer 2 past en maat 68-74 heeft! Maar hij heeft waarschijnlijk door de fv niet van die enorme spuitluiers, scheelt ook. Met nummer 2 kon ik op een gegeven moment elke dag kleertjes wassen die onder de poep zaten (ja ook hier herkenbaar Wen), dus hup naar nr 3!

Heb verder weinig te melden
Zoooooo net een mega-poepluier van Linde verschoond, het zat zelfs helemaal tot aan haar HAAR! Ik was alleen dus het was een beetje lastig, maar het is me gelukt om haar weer helemaal schoon te krijgen in de wasbak als badje. Ik denk dat het volgende pak luiers toch maar maat drie gaat worden.

Kitty ik ben het op zich helemaal met je eens, alleen werkt het helaas niet altijd zo. Zou wel een ideale situatie zijn inderdaad!

Chili weer aan het werk...kan me goed voorstellen dat je moest huilen hoor. Is ook niet niks.

Lucia, ik wil volgend jaar misschien een opleiding gaan doen en dan zou Linde ook drie dagen naar een kdv moeten. Lijkt me echt niet leuk maar het kan helaas niet anders..

Marianne zou fijn zijn als je schema lukt! Hier nog steeds niet echt een schema. Ze krijgt haar voeding meestal heel globaal zo rond 08.00, 11.00, 14.00, 17.00, 20.00, 23.00, 04.00. Maar daar kan ook heel makkelijk een uur of langer vanaf geweken worden.

Hip, jee vijf nachtdiensten meteen... maar nu weer even lekker vrij dus? Ik haat het als mijn vriend nachtdienst heeft. Voor mij is dat dan ook meteen veel harder werken want dan ben ik dus 's nachts alleen EN ook overdag want dan moet hij slapen. Heel vervelend. Doe je vaak nachtdiensten?

Hier gaat het wel, ik ben alleen heel erg moe. Misschien toch die nachtvoedingen, ik merk ook dat ik die steeds meer half slapend doe. M. haar netelroos is nog niet over helaas, we zijn vandaag maar weer naar de huisarts gegaan. Die heeft een ander medicijn voorgeschreven. Met de krampjes van Linde gaat het nog steeds hetzelfde. Overdag heeft ze er niet echt last van maar 's avonds soms nog wel. Ik hoop dat dat ook snel zal ophouden. Ik heb het allemaal een beetje gehad eigenlijk. Nouja, gaat wel weer over.
Wen, ik heb de beco nog niet echt gebruikt.

toen ik hem kreeg was ze nog zo klein dat er in zitten niet echt lekker ging, het werd ook altijd krijsen

ik zal het binnenkort weer eens proberen, kijken of het beter gaat.

jij had toch ook zoiets aangeschaft ?

hoe bevalt dat ?

owh, ik heb trouwens een werk enz update op hyves gezet.

had ik tijden geleden al beloofd geloof ik...
Hee Hip, had je de 'infant insert' er niet bij gekregen/besteld?

Ik had inderdaad ook zoiets gekocht, een Kozy mei tai. Maar die is eigenlijk pas voor als ze wat groter is (maand of 6-8), hij is nogal breed. Ik kan hem wel wat in elkaar duwen zodat hij past, maar hier is het dan ook huilen geblazen. Nog maar even mee wachten dus. Gelukkig heb ik mijn doek
rustig hier vandaag!! hier breekt het zonnetje gelukkig door, dus ik ga straks maar weer wat in de tuin doen. kopje koffie drinken ofzo .

hier gaat het goed!! alleen huishouden schiet er nog heel erg bij in. gelukkig ben ik niet zo'n steriel type, heb vandaag de was van drie weken maar eens opgevouwen... ben in staat om nieuwe kleren te kopen omdat ik denk dat we niets meer hebben haha. erg...

ben benieuwd hoe dat straks dan moet. sammie is gisteren voor het eerst naar het kdv geweest, maar de 2 en een half uur die ik plots voor mezelf had heb ik benut door te sporten en even een broodje te eten en toen was het alweer voorbij. nu ben ik nog 3 weken vrij en sammie gaat steeds langer naar het kdv en ik zit vol plannen voor zowel het huishouden als voor mezelf. ik ben dus bang dat het huishouden het onderspit gaat delven, ik vind mezelf namelijk belangrijker. ik wil nog naar de ikea, shoppen in amsterdam, shoppen in alkmaar, langs mijn werk, loods 5, lunchen met vriendinnen enz.

verder ben ik door mijn afleveringen van scrubs heen. voy, klopt het dat seizoen 7 maar 11 afleveringen heeft?? nu moet ik wachten tot seizoen 8 afgelopen is denk ik. waar haal jij je afleveringen vandaan? ik vind het zoooo geweldig...

oh gisteravond kwam ik er even achter hoe onhandig 2 kinderen zijn, ik legde ze namelijk 's avonds tegelijk in bed en ze waren het er beiden niet mee eens. gevolg: 2 kinderen die elkaar wakker houden. toen toch sammie maar uit bed gehaald en gewacht op de laatste voeding. die heb ik er namelijk al een paar dagen tussenuit gehaald omdat ze evengoed pas rond 5 uur komt of ze hem nu wel of niet krijgt. maargoed gisteravond dus wel weer om elf uur, gaap, en ja hoor evengoed om half zes wakker. geeft niet, maar mbt de oudste is het zo'n rottijd omdat hij dan al wat lichter slaapt. dus hij werd een beetje wakker maar sliep gelukkig weer verder. helaas was sammie wel wakker vond ze, maar met een lichtje aan op de gang is ze toch weer in slaap gevallen, pfieuw. zag mezelf al om 6 uur beneden zitten met 2 kindjes...

we vieren morgen de verjaardag van de oudste! zo spannend! ben woensdag voor de gelegenheid met hem naar de kapper geweest. hij zat voor het eerst bij de kapper toen hij een half jaar was, maar besloot vorig jaar dat hij niet meer wilde. echt zonde want hij heeft echt een mooi koppie haar. dus we gingen hem maar scheren of tondeusen hoe dat heet. gewoon maar alles eraf, lekker kort. stond hem ook leuk, maar een kapsel staat gewoon beter. gelukkig werkte hij goed mee bij de kapper nu weer, ik stond ernaast bijna te janken want ik heb inmiddels een kapperstrauma (ja heb wel eens met hem krijsend op schoot gezeten...), maar hij deed alsof er niets aan de hand was.

ik ben 2 en ik zeg nee, dus het gebeurd niet. maar nu ben ik bijna drie en nu wil ik het wel weer. joehoe!!!

sjonge wat een onzin. sorry!
oh en op het kdv is het heel erg goed gegaan! ze heeft bijna twee uur geslapen en toen ik haar kwam halen kreeg ze net de fles. helemaal goed!
Hey Sam fijn dat het goed ding! Das weer een zorg minder! 2 kids, pfff kan het me voorlopig niet voorstellen hoor! Een kennisje van mij krijgt een 2ling nou, petje af!

Ik hou het allemaal ff niet meer bij hier, ben veel buiten geweest en natuurlijk Lola's slaap 'training' kosten veel tijd! In de ochtend en nacht gaat goed maar in de middag dus niet, ik ben dus al een paar dagen de 'strijd' aangegaan en dat kost veeeeeeeeeeel tijd, steeds maar troosten en dan weer in bed leggen tot ze echt diep slaapt maar ze ligt nu alweer 1.5 uur dus, go me! De aanhouder wint enzo!

Ze zit in maat 62 en al een week of wat in maatje 3 luiers ik ben niet zuinig ( )

De Bv gaat ook nog steeds prima, echt het is ZO makkelijk (als het eenmaal loopt...) ik kan overal voedden (en doe dat dan ook) en ben binnen 15 min klaar. Ze zit qua lengte en gewicht precies op de middenlijn van de bv curve.

Alleen de nachten zijn nog een zootje zonder regelmaat, soms komt ze maar 1x en soms 4x dus ik kijk uit naar het moment dat ze doorslaapt!

Ik zal jullie beter in de gaten houden, beloofde ze plechtig!
Oh Sam, herkenbaar van die was!! Wij hebben hier een aantal kleren die in de "wekelijkse roulatie" meegaan, en een stapel die daardoor dus langer in de kast ligt. Die komen iets minder vaak voorbij. Dan zijn er nog kleren die je alleen ziet als echt alle andere kleren "op" zijn, EN nog een hele berg die we gewoon kwijt zijn! Ik denk dat die bij alle enkele sokken zijn, in een galaxy far far away. Ken je dat, dat je bij de was alleen maar enkele sokken terugkrijgt? Geen idee waar de andere helft van het paar dan blijft!

Ik weet trouwens niet hoeveel afleveringen er nog zijn van Scrubs, mijn vriend download altijd alles.
Heeee lily, je bent er maar druk mee zo te lezen. Maar het loont dus wel, goed hoor!

Wat verstaan jullie eigenlijk onder "doorslapen"? Linde heeft gisteravond om 23.00 een voeding gehad en daarna om 04.00. Soms ook om 05.00. Is dat dan doorslapen?
rond 21:00 naar boven in bed en s'morgens rond 9 uur eens wakker porren...

dat is hier doorslapen op het moment,hopelijk blijft dat zo.

ik moest er gewoon even aan wennen zeg, voelde me bijna onthand zo zonder kind s; avonds en s'ochtends
Hip! Ik ben zooooo jaloers! OMG!

Voy, dooslapen voor een baby is een ruk maken van 5 uur dus Linde slaapt volgende de wetenschap door, gefeliciteerd! Nu nog op de Hip manier
Ooh Hip, dat is niet doorslapen, dat is gewoon andere baby's de loef afsteken!

Dan vind ik dat ik bést even mag klagen. De afgelopen tijd leggen we Bloem ergens tussen 8 en 11 op bed, afhankelijk van wanneer ze echt moe wordt. Tot nu toe dronk ze daardoor nog twee x per nacht, zo tussen 2-3 en 4-6. Okee, niet fijn, maar hoort erbij. Maar afgelopen nacht, jémig. Laatste voeding om 10 uur, eerste alweer om half 2, toen half 4, en kwart voor 6 alwéér

Kreeg ik vandaag ook nog van iemand de vraag of ze al doorslaapt. Euh, nee

Als 5 uur doorslapen is, heeft ze dat toch wel al een paar keer gedaan.

Lily, lekker he? Ik heb van de week in het park hier vlakbij (dat ik ook deze week pas ontdekt heb, woon hier al 5 jaar ) gevoed, zo makkelijk. En net vandaag twee mooie (jaja, echt mooie voor zo'n 40 euro! link) voedingsbeha's binnengekregen met de post!

Oh, de was.... ik probeer het bij te houden. Methode: stort alle droge was op de bank waar je graag zit, dan moet je wel. Het sokkenprobleem is hier opgelost sinds we een droger hebben!
Wen, die tijden! Welkom in mijn leven Hier gaat het dus al weken zo nadat het eerst heel goed ging , ik hoop niet dat Bloem Lola nadoet!

Oh en ik ontdek hier ook eindelijk de buurt, ghe!
Ja, ik dacht wel dat ze jou bekend voor zouden komen

Ik vermoed overigens een regeldag hier: huilerig, niets is goed (zelfs woezel en pip-meppen of ronddraaiende beertjes kijken niet ) en als ik haar aanleg is het allemaal weer goed, voor heel even. Lekkere timing, vriend is normaal vrij vandaag maar moet nu natuurlijk net werken tot 10 uur, en morgen ook de hele dag. Aaargh! (zelfs in de doek wil ze niet rustig worden!) Dus maar de wieg ingekieperd met een speentje en een rustig muziekje, straks na het eten vis ik haar er wel weer uit.
Hi hi,

Het werken ( zie hyves voor wat ik doe) was een beetje dubbel. Het afscheid was even flink slikken. De eerste uurtjes op mijn werk had ik niet direct iets te doen. Toen ik eenmaal bezig was vond ik het eigenlijk wel weer erg leuk. Totdat ik het KDV belde om te vragen hoe het ging. Ze waren al even bezig, maar ukkie wilde zijn fles niet. Nog een paar tips gegeven hoe ze het konden proberen. Ze zouden terug bellen als het echt niet ging. Ze hebben niet meer gebeld. Uiteindelijk ben ik toch eerder gestopt, niet gekolfd en ben hem gaan halen. Toen ik aankwam dronk meneer net zijn tweede fles helemaal leeg en stond ik daar met mijn ploftieten. Monster. Maar hij was wel heel lief en vrolijk geweest.

Oudste had hem door de deur heen horen huilen. Hij was opgestaan van tafel, bij de deur gaan staan en had gezegd even naar ukkie toe te moeten om hem een kusje te geven, zodat hij niet meer hoefde te huilen. Echte broederliefde!

Van alle indrukken sliep hij de nacht door ( van 23-615). Verder heeft vandaag alleen maar geslapen. Of dit ook nog restant van de spuitjes is weet ik niet. En verder wil ik ook een baby die a la Hipbaby slaapt. Wat heerlijk! Al klaag ik hier niet met een baby die om 19.00 naar bed gaat! ( wel nog een voeding als ik ga slapen en dan 1tje rond 3/4 uur).

Tja, de was. Erg herkenbaar probleem. Tijdens mijn verlof heb ik het redelijk bijgewerkt kunnen houden ( ok, vandaag ook weer 2,5 manden moeten wegwerken)..... maar ik vrees dat de tijden weer gaan komen dat vriend s ochtends scheldend boven de wasmand hangt op zoek naar een boxershort en twee bij elkaar passenden sokken! Ik neem me telkens voor het direct weg te werken, maar dit komt er nooit van.

Vandaag hebben we alles getekend voor de woning bij de notaris. Inmiddels hebben we er zelf 2 bezichtigd, zondag gaan we er 5 bekijken. Erg leuk, overal lekker binnen spieken.
Chili. Ik vind je helemaal geen watje hoor. Ik moet er ook echt nog niet aan denken om Melle een hele dag niet te zien. Maar ja, het kan niet anders. Net als 32 uur werken. Ik zou heel graag wel een dag minder willen, maar ja, iemand moet toch de hypotheek en het eten betalen... Melle gaat dus wel 3 dagen naar het KDV. Ik ben blij dat mn ouders ook 1 dag willen oppassen, want anders moest hij 4 dagen naar het KDV en dat vind ik echt te lang. Maar ja, als het had gemoeten, dan was het ook niet anders geweest.

Lucia, bij mij is het ook onbetaald, anders had ik het wel geweten met dat oudersschapsverlof. Luiers 2 worden nu per dag krapper, haha. Die van Trekpleister zijn kleiner dan AH, en die zijn nu bijna op. Dan nog een stuk of 10 van AH. 's Nachts gaat nummer 3 om, hoor.

Voy, knuffel voor jou. Hopen dat je oudste gauw van de netelroos af is en dat Linde gauw geen krampjes meer heeft.

Sam dat van de was. Grappig. Nieuwe kopen, omdat de oude nog niet gewassen is, hihi. Mss ook wel omdat het herkenbaar is... En dat van de kapper: hilarisch.

Ben vandaag ook naar de kapper geweest en zei daar al dat er een binnenkort een klantje bij komt. Melle zn haar staat echt recht omhoog en is hartstikke steil. Oftewel: geen land mee te bezeilen. Maar voorlopig laat ik het nog maar groeien, ooit moet het toch naar beneden vallen, zou je zeggen.

Lily: komt vanzelf weer hoor, dat hier schrijven en lezen. Fijn dat de bv zo goed loopt. Het heeft toch wel wat, dat je gewoon overal bv kan geven.

Wen, idd dat vragen over het doorslapen. Alsof dat dan zo belangrijk is voor de buitenwereld. Ik snap dat ook niet zo goed, maar echt iedereen vraagt het.

Golfje, leuk idd dat woning spieken, Ongegeneerd bij mensen binnenkijken. Leuk. Fijn dat het goed ging op KDV!

Hier is alles ook goed.

Gewicht: 6475 gram

Lengte: 62,7 cm

En voorlopig zn laatste inentingen gehad: JIPPIE!

Ik heb gevraagd over het doorslapen. Dat is geen probleem. Baby's van deze leeftijd hoeven niet perse na max. 8 uur weer voeding. Ik zou mogen proberen zn laatste voeding te vervroegen. Ook omdat ik hem om 22.00 uur dus vaak niet wakker krijg en veel moeite moet doen voor zn fles. En het is vermoedelijk ook geen probleem dat hij dan iets minder drinkt met zn laatste fles, omdat hij overdag wel steeds zn fles leegdrinkt.

Verder tip gekregen om Johannesbroodpitmeel door zn voeding te doen tegen het spugen. Dus dat net gedaan, kreeg dat arme kind de voeding niet door de speen, omdat het zoveel dikker was. Keek hij mij heel zielig aan. Dus eerst maar weer gewone voeding gegeven. Morgen maar even achter een andere speen aan.

Qua kleding: gezien leeftijd kunnen ze nu het zelfde aan als wij dragen. Dus Melle heeft voor het eerst t-shirtje aangehad. Grappig, die witte, mollige armpjes, haha.

Vanaf volgende maand (bij 4 maanden) mag ik fruit en groente bij gaan geven. Lijkt me zo leuk. Met bv is advies bij 6 maanden, bij kv mag het dus eerder.

Verder had ik volgens mij niets gevraagd of besproken. Naveltje ziet er weer heel mooi uit. Arts heeft nog even gekeken. Er zit een klein bobbeltje (in het kuiltje, maar wel te zien). Bobbeltje is nu dus weer heel klein. Maandag weer voor controle naar zh. Om 15 uur, rottijd. Hele dag weg. Want om 14 uur flesje, en ik ben ong. een klein uurtje onderweg, dus maar weer zorgen dat ik er om 14 uur ben, dus om 13 uur weg. Ik hoop tegen 17 uur weer terug te zijn.

Gisteren was Melle trouwens wel weer beetje van slag door de prikjes. Hij was niet ziek, maar gewoon niet happy. Slapen lukte dus ook niet. Toen heb ik hem in de Babybjorn gedaan en heb ik een grote ronde met hem gelopen. Leuke reacties gehad, want je ziet dan alleen zn kuif boven de babybjorn uit komen. Vooral kindertjes reageren heel leuk. Eentje zei: wat een schattig meisje. En een ander zei: o, wat een lieve puppy Zo leuk, he.

Groetjes marianne
Jeetje, wat groeit Melle hard Marianne!

Haha, dus je gaat nu wachten tot zijn haar naar beneden valt? Zou toch inderdaad eens moeten gebeuren, anders krijgt hij een natuurlijke hanekam!

Over het groente- en fruithapje, ik heb me daar laatst eens in verdiept (tja, toch niets beters te doen tijdens de voedingen ). De landelijke richtlijn van de cb's is pas vanaf 6 maanden, met de aantekening dat als een kind niet meer voldoende energie kan halen uit de melkvoeding, er vanaf 4 maanden begonnen kan worden met bijvoeding. Maar er zijn ook aanwijzingen dat het darmstelsel pas met 6 maanden voldoende ontwikkeld is om groente en fruit te kunnen verwerken zonder verhoogde kans op allergie. Daarom wordt meestal 6 maanden geadviseerd voor borst- en flesvoeding. (ik begrijp dat trouwens niet zo goed, als een kind te weinig energie krijgt uit de melkvoeding, zullen die spaarzame calorietjes uit zo'n groente/fruithapje toch niet veel bijdragen? Dat zijn nou net laagcalorische voedingsmiddelen)

Vroeger werd wel overal 4 maanden geadviseerd. Ik zag in mijn babyboek dat ik vanaf 4 maanden op advies van cb een half potje bruine bonen met appelmoes, en yoghurt met roosvicee kreeg. Tijden veranderen he?

Zeg, dat 's nachts wel/niet doorslapen is aardig duidelijk (veel baby's slapen 'door' en een aantal pechvogelmoeders is 's nachts ook gewoon de sjaak). Maar hoeveel slapen jullie baby's overdag? Bloem slaapt niet zo lang overdag, slaapjes van 45 minuten maar dat zijn er dan wel een paar. Da's ook een van de redenen dat ze nog vrij vaak drinkt, want na het slapen wordt er gedronken. In de doek tukt ze wel een paar uur weg, en als we gaan wandelen met de wagen haalt ze ook wel anderhalf uur.
Jippieeeee lekker weekend! Weer 2 dagen lekker bij mijn meisje. En het is ook nog mooi weer en ik ben jarig dus weekend kan nu al niet meer stuk. Vanochtend lag ze weer lekker vrolijk naast me in de wieg wakker te worden dus ben helemaal happy. Verder vond ik 3 dagen werken erg veel en lang maar ook wel weer leuk. Moet er gewoon weer even aan wennen denk ik. Volgende week dus voor het eerst 4 dagen! Maar gelukkig heeft vriend veel vrij dus ze hoeft maar 2x een halve dag naar het KDV. Vrijdag ook maar een halve dag en gelukkig ging weer alles goed. Flesjes gaan nu wel beter (lees: geen drama of hysterisch huilen meer). En ze accepteert ze ook van mij. Ze drinkt alleen nog te weinig. Weet iemand wat het minimum is wat ze moeten drinken op een dag? Ze krijgt nu: 6 uur bv, 10 uur fv (ca. 120 cc), 14 uur fv en 17 uur fv. Op advies van een lactatie deskundige geef ik haar om 19 uur nog een keer bv. Zo hou je de melkproductie beter opgang en kan zijn 'bij drinken'. Dan om 22 uur nog een keer bv. Hoe weet je overigens of je nog voldoende bv hebt? Als ik thuis kom om 18 uur staan mijn borsten op springen dus om 19 uur kan ze voldoende drinken maar om 22 uur zijn ze zacht. Zou er dan nog genoeg zijn? Sorry voor mijn ego verhaal ;).

Marianne; fijn dat alles goed is met Melle! Heerlijk ventje dus. Succes alvast met de controle. Hopelijk is alles goed met zijn naveltje. Zou net als jij ook wel 3 willen werken ipv 4 maar kijk het nog even aan. Ze hoeft in principe maar 2 dagen naar het KDV omdat vriend 2 dagen kan oppassen. Hij heeft een luxe rooster ;).

Wen; heb me deze week echt afgevraagd of Yuna niet TEVEEL slaapt. Kan dat overigens?? Ze slaapt na de 10 uur fles van 11 tot 14 uur en dan weer van half 4 tot 17 uur. 's Avonds van ca. 19:30 tot 22:00 voor bv en dan weer tot 6 uur 's ochtends voor bv. Dan nog weer door tot ca. 9 uur. Maar die avond slaap gaat nog niet altijd goed. Deze week wel meer wel dan niet. Ach, nu ik weer werk vind ik het natuurlijk wel leuk dat ze 's avonds niet wil slapen soms ;).

Golfje; wat ontzettend lief zeg van zijn broertje! Dat hij het herkende, heel knap. En van die was, herkenbaar. Vriend loopt hier ook te schelden als ie zijn sokken van de verwarmingsleidingen op zolder moet halen ;)

Lily; lekker genieten van het weer en het verlof. Wanneer moet jij weer werken dan? Heb je extra verlof genomen?

Voy; hoop dat je weer wat slaap hebt kunnen inhalen. En dat de medicijnen aanslaan voor je dochter. Krampjes zullen binnenkort wel echt minder worden.

Sam; hier ga ik ook tijd voor mezelf nemen. Heb net een bon van 120 euro voor de sauna in Bussloo gekregen van mijn vriend en die ga ik heeeel snel gebruiken.

Hip; WAUW dat is een lange ruk! Jij komt dus wel aan je slaap als je niet hoeft te werken dan...

Fijn weekend!!! xxx
Chili, ik heb begrepen dat wat ze overdag niet drinken, ze 's avonds wel weer inhalen als dat nodig is. En zacht is goed hoor, die van mij zijn bijna altijd zacht.
Thanks Wen! Ze krijgt dus al een extra voeding om de schade in te halen op advies van lk. Daarna dus nog om 22 uur maar van de week wilde ze 1x niet slapen daarna, terwijl ze dat normaal altijd doet. Dus dacht dat ik misschien te weinig had omdat ze zacht waren. Heb haar toen om 23 uur nog een keer aangelegd en toen viel ze erbij in slaap ;). Ga haar straks proberen 'gewoon' bv te geven. lk gaf aan dat je dan minder kans hebt dat je voeding terugloopt. Ben je niet aan het oefenen met Bloem om niet na elk slaapje te hoeven voeden? Yuna slaapt dus bijv van 11 tot 14 uur maar tussendoor wordt ze wel eens wakker maar dan laat ik haar nog even liggen (5 min ofzo) en dan slaapt ze ineens weer. En ze krijgt ook steeds meer geduld, nu is ze 's ochtends om 9 uur wakker maar ze vind het prima om eerst te spelen en dan pas om 10 uur te eten. Voorheen was het gelijk huilen om eten.
Voy, ik begrijp je vermoeidheid helemaal. Ik ben ook nog vaak erg moe, ondanks dat m'n man de afgelopen 2 weken vakantie gehad heeft, hij Elena 's avonds voortaan een fles geeft en wij nog maar 1 kind hebben! Maandag moet hij weer aan het werk, dan zal het nog wel erger worden. Alhoewel, het ligt er ook veel aan hoe Elena is. In het begin van de week is ze enkele dagen vreselijk onrustig geweest, heeft overdag bijna niet geslapen, veel gehuild ed. Dat is supervermoeiend. De afgelopen dagen heeft ze overdag veel meer geslapen, minder vaak gedronken en dan is ze een stuk rustiger en ik dus ook ! Wen, wat Chili zegt, om meer tijd tussen de voedingen te laten dat probeer ik dus ook. Elena had /heeft hetzelfde patroon als Bloem. Slaapjes overdag van 30/45 minuten, wakker worden en willen drinken. Vaak niet goed drinken, spugen, onrustig worden enz. Dat automatisch drinken als ze wakker wordt ben ik dus aan het proberen te doorbreken. De enige manier om haar overdag lang te laten slapen is met haar te gaan wandelen en dan slaapt ze ineens urenlang! Lang leve de zomer!

Hip, interessante baan heb je. Wel zwaar lijkt me en die reistijd lijkt me erg moeilijk om vol te houden! Succes met je toekomstplannen.

Sam, veel plezier met alle leuke dingen die je wil doen. Heerlijk, wat tijd voor jezelf. Zelf ben ik vandaag een middagje alleen wezen winkelen. Ik had een goede reden om wat nieuwe kleding voor mezelf aan te schaffen. Over 2 weken wordt Elena gedoopt en het weekend daarop hebben we een bruiloft van vrienden. Was wel fijn hoor om er even alleen op uit te zijn, maarre... het eerste wat ik kocht was toch weer voor Elena!

Hmm, dat doorslapen.... vind de baby van Hip echt doorslapen. Zelf versta ik onder doorslapen als ik 6 tot 8 uur ononderbroken slaap krijg maar dat zie ik voorlopig nog niet zitten!

Golfje, fijn dat je jongste uiteindelijk toch z'n flesjes leeggedronken heeft al heeft ie jou dan een beetje voor de gek gehouden. Inderdaad heel lief van je oudste, dat hij naar z'n broertje wilde. Veel succes met de huizenjacht!

Marianne, ik heb net als Wen begrepen dat het het beste is om pas bij 6 maanden vast voedsel te gaan geven zowel bij bv als bij kv. Ik moet wel zeggen dat ik vaak hoor dat mensen hun babies al vanaf 4 maanden vast voedsel geven. Grappig dat Melle over niet al te lange tijd al naar de kapper moet. Toen ik laatst (in NL) bij de kapper was kreeg ik zo'n doosje om een haarlokje van Elena in te bewaren. Ik heb toen gezegd dat ik daar waarschijnlijk nog lang op kan wachten. Elena is nog zo goed als kaal.

Chili, proficiat met je verjaardag! Prettig weekend allemaal.
Chili, ik werk 4 dagen, maar zou wel 3 willen, maar dat gaat dus niet. Melle krijgt 5x 200ml. Drinkt niet altijd alles op.

Heerlijk weekend. Geniet ervan. En alvast heel erg gefeliciteerd. Hoop dat je een mooie en gezellige dag hebt en dat je leuke cadeautjes krijgt.

Wen, als ik kijk naar blokken van 4 uur die tussen de voeding bij Melle zit, dan is hij per blok zo'n 2 tot 2,5 uur wakker. 's Nachts dus niet, dan slaapt hij door en na 6.00 uur flesje slaapt hij ook weer direct tot een uur of 9.30.

Owja, dat had ik ook nog gevraagd op CB. Hoeveel een baby rond deze leeftijd gemiddeld wakker is. En de arts zei, dat het gemiddeld een uur per voeding is.

Van de voeding had ik dus ook specifiek gevraagd omdat je idd overal leest van 6 mnd. Maar het mag dus bij 4 mnd al. Hoeft dus niet, en ik geloof dat het vroeger "moest" met 4 mnd. Ik geloof ook niet dat de calorieen uit de groente en/of fruit komen. Ze adviseerde ook om bijv. 3 dagen hetzelfde te geven, omdat je dan een evt. allergische reactie kunt zien. Ze zei ook om eerst gewoon alleen met fruit te beginnen. 1 of 2 theelepeltjes. Ik weet nog dat mijn nichtje (die is nu 4 jaar) echt helemaal genoeg van de melk had rond de 4e maand en dat ze echt behoefte had aan iets anders, andere smaak of zo.

Kitty, leuke foto's op hyves!
Ik heb een heerlijk zonnige verjaardag gehad. Vandaag gaan we ook weer lekker genieten van het weer. Dus zo lekker naar buiten.

Marianne; snap dat het niet haalbaar is voor jou. Balen maar goed we zullen wel wennen aan 4 dagen ;). Thanks voor de felicitaties.

Kitty; inderdaad erg leuke foto's op de hyves. Succes met het oefenen om minder vaak voedingen te hoeven geven.

Yuna is ineens weer erg verkouden. Moet ook hoesten. Zo zielig... zou het van het KDV komen of toch te weinig kleding buiten? Ook heeft ze al 2 dagen niet gepoept, da's niks voor haar. Normaal toch wel zeker 1x per dag over nog vaker. Zou het komen doordat ze nu meer FV krijgt?

Fijn weekend nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven