Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Wat een berichten hier allemaal zeg, wow!

Neo en Sofie: jaaaaa, dit is nieuws wat we willen horen, wat fijn! Geeft ons ook weer moed :)

Moos: ik hoop voor je dat je je straks ook onbezorgd kan aansluiten bij alle blije berichten, het is je heel erg gegund! En wat stom dat de praktijk zo'n waarde dan niet even wil doorgeven... zij snappen toch ook wel dat DIT nu net bloedwaardes zijn waar je als vrouw direct van wil weten wat de hoogte is?

Bolletje: het klinkt allemaal erg hoopvol, ben heel hoopvol dat jouw blasto zich nu ook lekker aan het innestelen is... ze zeggen toch altijd dat je baby's met baby's moet vangen? Ik hoop voor je dat de positieve energie en de hoopvolle flow van bovenstaande dames jou hierbij gaan helpen... zou mooi zijn als jij je bij deze positieve flow die gaande is kan aansluiten

Flipje: fijn die nuchtere en ontspannen houding van je man, hele geruststelling en steun lijkt me dat. Wanneer staat je punctie gepland, weet je dat?

Lauwie: gaat het een beetje meis?

Stipje: wij zijn niet heel actief aan het zoeken, maar houden wel de wijken in de gaten waar we graag heen zouden willen. Probleem is alleen dat 'Roosman' (laat ik hem dan nu ook maar omdopen hier op te forum) momenteel geen baan heeft, dus dan wordt het lastig kopen samen. Dus de plannen liggen even in de ijskast, want in mn eentje kan ik ons toekomstig droomhuis niet financieren helaas. Komt goed, Roosman vindt wel een nieuwe baan, maak ik mij niet zo druk over. Maar ik krijg inderdaad ook iedere dag updates van Funda, sowieso leuk om al die huizen en interieurs van binnen te zien, vind je ook niet?

Flipje: heel normaal dat je nu verdrietig bent, snap ik helemaal... dikke knuffel!

Baggal: Fijn dat de FUNK nu geregeld is, goed gedaan!

Het gaat hier wel op de wachtbank... donderdagochtend wordt mijn hcg geprikt... ik wilde eerst niet zelf gaan testen voor die tijd, maar merk nu (daar hadden jullie me al voor gewaarschuwd dames!) dat het wel steeds moeilijker wordt om niet zelf al even gauw te gaan testen. Nu een weekendje niet thuis, en heb alle testen vrijdag met opzet thuis gelaten, om mijzelf niet in verleiding te brengen dit weekend. Verder nog steeds nergens last van... geen symptomen, geen bijwerkingen.... helemaal zero... weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, maar zo positief als in het begin vlak na de iui, voel ik me helaas niet meer... Alsof ik me geestelijk al voorbereid op de emo klap die deze week waarschijnlijk gaat komen... terwijl ik ook ergens nog steeds stiekem hoop heb.. emoties gaan heen en weer ... heen en weer.... heen en weer...
Alle reacties Link kopieren
@roosjet: Dat wachten, dat wachten.. Ik kan er ook niet tegen. Gooi er ook altijd al een testje tegenaan. Ik voel nu ook niets, veel honger vooral. Maar zou ook vroeg zijn denk ik.

@neo: Wauw, gefeliciteerd! Je ziet duidelijk iets! Hopelijk lopen de streepjes op! Hoe voel je je?

@stipje: Begrijpelijk dat het aantal tegen valt. Je hoopt altijd op meer. Al lekker aan het dromen over het huis? Gelukkig genoeg afleiding :-D

@sofie: Gefeliciteerd!! Hoe voel je je? Hier houden ze ook 14 dagen aan, maar ik ga ook eerder testen. Zaterdag is nod en hopelijk kunnen we dan een testje doen.

@moos: Balen dat je dit weekend moet wachten. Zo duurt een weekend ineens lang... :hug: Sterkte meis.
Wat een activiteit.

Wat spannend Moos, hoop zo voor je dat het de goede kant opgaat.
Neo en Sofie, wow voor jullie een positieve test, ik duim voor een mooie oploop.

Daisy, fijn dat je nu begonnen bent met stimuleren. Wat fijn dat je gynaecoloog, echt goed kijkt wat mogelijk is. Succes

Jokke, volgens mij is bloeden na een pipelle heel normaal. Hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt.

Roosje, ik duim voor jou.

baggal, weet je als je nu schrijft over je werk zou ik er ook gek van worden, wat raar dat er zo slordig gewerkt wordt. Goede oplossing van dat extra factureren.

Lauwie, wat onzettend verdrietig dat het zo gelopen is, 20 follikels en allemaal leeg. Ik vraag me wel af waarom je trigger dan decapeptyl was ipv pregnyl als ze wisten dat je oestradiol zo laag was. Weten ze ook hoe het komt dat er zoveel leeg waren? Ik ben blij voor jullie dat je korting krijgt, dat is tenminste iets. Tegelijkertijd klinkt het wel heel commercieel maar goed als het een fijne kliniek is snap ik wel dat je blijft. Voor mij was de overstap naar ECD niet heel groot, maar als ik nadenk zullen er veel momenten in de opvoeding zijn waarin je geconfronteerd wordt met dat het genetisch niet je eigen kind is. Mijn twijfel ligt vrnl bij het ethische aspect. Jullie zijn ook gedurende het proces erin gegroeid ook al kan ik me voorstellen dat na jullie laatste poging een genetisch eigen kind dichtbij was, de schok erg groot is. De leegte wordt bij mij minder, ik geniet van de dingen om me heen en zie er dus wel tegenop om weer het proces in te gaan waarin elke stap weer spannend is. Hoop dat jullie tijd voor jezelf nemen om je rustig voor te bereiden om de volgende stap.

Stippel, ik hoop voor jullie dat er een mooie opbrengst is en icsi meer bevruchtingen maar vooral embryo's geeft. Gefeliciteerd met het huis, altijd leuk een nieuwe woning.

Helaas had ik griep, heb wel doorgewerkt maar was zo snel buiten adem, moe en had pijn dus mijn gezag en uitleg was ook wat minder. Heb me dus ook 1 dag ziek gemeld, nu gaat het weer goed. Ik heb maar eens in de 4/5 jaar griep dus hoop dat dit het weer was. Vorig weekend had ik dus gevraagd aan degen met wie ik e-mailde over de brief, geen idee wie het was want je ziet nooit de naam, om contact over de niet geschreven brief maar kreeg geen reactie. Heb nog een keer gemaild met de vraag om contact puur om te begrijpen wat er is gebeurd en geen reactie. Door mijn werk en ook de griep heb ik niet gebeld, man was ook veel weg dus morgen gaat man dan maar even bellen. Ik vind het zo slordig zeker omdat deze brief voor de huisarts niet geschikt is als doorverwijzing, er staat alleen maar in dat het jammer is dat het niet gelukt is, zonder enige uilteg en dat wij wensen te worden doorgestuurd. De aanhef en eerste zinnen zijn duidelijk gericht aan de huisarts. In ons geval is een goed uitleg belangrijk en zo was het ook besproken. Er zal vast een reden zijn maar die willen we weten. Normaal kan het me niet veel schelen maar nu wel.
Wat ik wel merk door dit traject dat ik geen zin heb naar een arts te gaan, ik heb namelijk steeds vaker tussentijds bloedverlies, door een poliep wrs, het ziekenhuis had eerder gezegd dat ze het zouden weghalen bij het afsluiten maar bij het afsluiten verwezen ze me naar de huisarts. Beetje raar ook eigenlijk. Heb gewoon even geen zin maar maak me wel wat zorgen. Dus zal deze week toch maar een afspraak maken.
Ik heb achter iedereen die in de wachtweken zit even de testdatum (14 dagen na tp) gezet. Ik kan het anders niet zo goed onthouden hoe lang iedereen nog moet wachten. ;-D En natuurlijk testen sommigen (zo niet de meesten :nut: ) wat eerder, maar zo weet je ongeveer hoe lang iedereen onderweg is in de wachtweken.
Als ik verder nog iets in de tabel aan moet passen, let me know.

RoosjeT ja leuk he die inrichtingen van anderen bekijken en ideeën opdoen (of denken “mijn god wat vreselijk” :biggrin: Voor jullie nog even op de lange baan dus! Hoop dat Roosmans gauw een leuke job vindt!
Vreselijk he dat wachten. O_o Wanneer ga jij testen?

Bolletje, ja we zijn langzaamaan aan het bepalen welke verbouwingen we allemaal al gaan laten doen. Sowieso nieuwe vloer en vloerverwarming, misschien ook direct de badkamer. Leuk! :biggrin: Wat allemaal kan, hangt ook beetje af van wat ons huis op gaat leveren. :hihi:
Maar spannend bolletje, nog een dikke week! :-* Ga je eerder testen?

Moos hoe gaat het bij jou, nog steeds bloedingen? :(

Kasteel wat vervelend dat de niet verzonden brief je zo dwars zit. Ik snap het wel, je wilt gewoon alles goed af kunnen ronden, strik eromheen, en kunnen focussen op wat er gaat komen, en nu kun je niet eens door maar moet je hier nog aan trekken. Ik denk dat er in jullie geval geen kwaad achter zat. Het zijn zulke grote logge organisaties, zonder rechtstreekse communicatie. En de logistieke lijn van verwijzing van ziekenhuis naar eicelbank komt gewoon weinig voor of is zelfs helemaal nieuw voor ze. Elke keer als ik onze huisarts bel zijn ze ook in de war omdat we in ons lokale ziekenhuis lopen voor eiceldonatie, maar een verwijzing naar utrecht hebben staan. STORING OP DE LIJN. :bonk: Hebben jullie echt nog iets van ze nodig, of wil je gewoon per se weten hoe het nou zat?
Wat super rot van die bloedingen/mogelijke poliep. Zou ik inderdaad niet te lang mee blijven rondlopen! Maar snap ook wel je terughoudendheid tov weer nieuwe bezoekjes/behandelingen. Maar hoe sneller je het fixt, hoe sneller je weer ruimte in hoe hoofd hebt voor andere dingen :hug:

Elisboompje, jij zou ook bijna de cryo tp hebben toch? Hoe staat het er bij jou voor?

Hier:
Vandaag laatste meet-echo, punctie staat dinsdag ochtend gepland (tp vrijdag bij mij, als er embryos zijn). Blijft nog even spannend. 1 grote 21 mm, spannend of die goed blijft, 3 van 19mm, die doen mee, en 3 van 13 mm, misschien net te klein. Concreet kans op 3 goede eicellen dus en hopelijk dan 1 embryo. Als ALLES mee zit misschien 2. Nou ja, geen invloed op dus let it goooooo :worship: we zien het komende week wel!
Stipje wat spannend, heel veel succes voor de punctie morgen! Ik duim voor je dat je vrijdag een mooie verse tp kan krijgen.

Miekje, wanneer mag je officieel van start?

Daisy ja ik vind dat mengen (bij ons was dat pregnyl) ook best een gedoe, gelukkig krijg ik van het zk een backup zodat het opnieuw gemengd kon worden mocht het mis gaan door de zenuwen :)

Baggal wat fijn dat er eindelijk vervanging is geregeld! Lijkt wel alsof er nu ineens wel vaart achter is gezet.

Moos heb jij al meer zekerheid?

Roosje Hou jij het nog vol? Nog steeds zelf geen testje gewaagd?

Kasteel wat vervelend dat je steeds maar geen reactie krijgt. Als ik jou was zou ik idd wel even langs de huisarts gaan, zeker als je je zorgen maakt :hug:

Hier ziet het helaas nog niet zo positief uit.. de testen lopen niet op. Gisteren was hij hetzelfde als zaterdag en vandaag zelfs iets lichter :cry: Ik ga maar even door tot woensdag maar dit lijkt me geen goed teken.
Ik loop hopeloos achter! Maar dat is ook omdat ik nog zit te wachten op een nieuw gesprek! ;)

@Neoflux – Dank je wel! Ik ga vragen verzamelen en deze naar je toesturen. We hebben inmiddels wel al een waslijst aan vragen gekregen van het ziekenhuis waar wij naar toe gaan. Deze is retour gestuurd en het wachten is nu op twee afspraken. Spannend! En dan is het wachten op een afspraak in Maastricht. We hebben sowieso al besloten een nachtje weg te doen daarbij, omdat het 5 uur reizen is bijna, haha.
Gefeliciteerd met je streepje, woehoeee!

@Jokke – Weet je al wat meer?

@Piene – Wat fijn dat je over precies een week mag starten! Spannend! Ik ga voor je duimen!

@Stipje – Ik ga zeker proberen te genieten van het leven, wachten is maar wachten. Als je veel dichterbij zit, dan wacht je meer dan dat je ‘leeft’ wat ik ook wel begrijp. Maar ik moet nog helemaal beginnen en ik weet ook niet eens of ik groen licht krijg nog. Dus dat is nog wel even spannend! In de tussentijd probeer ik mijn vriend ervan te overtuigen van een hondje. Ik wil zo graag, haha.
De kosten die jij trouwens noemt (op pagina …) is ook niet niks trouwens! Woooow! Hoe zit dat trouwens met acupunctuur? Is dat ter bevordering van de eicellen etc? Ben benieuwd!
Gefeliciteerd met jullie BOD!!!! En daarmee HET HUIS!!! Wat fijn!

@Zizo – Wat een moeilijke beslissing rondom RIF of scratch. Kun je scratch niet nogmaals aankaarten om te overleggen? Genetisch onderzoek kan wel prettig zijn trouwens. Heb ik ook gehad, maar dat was enkel op basis van mijn lichamelijke + uiterlijke kenmerken en in combinatie met bloedonderzoek.

@Moos – Wauw, toch nog een positieve test terwijl je dat niet had verwacht! Spannend!

@Flipje – Wat balen dat het toch nog niets is geworden terwijl je zo’n duidelijke streep had! :hug:

@Baggal – Soms kan het juist fijn zijn een ‘oorlogsmissie’ in positieve zin te hebben. Dan weet je wat je wilt bereiken en daar ga je dan ook voor. TOPPER!

@RoosjeT – Ik denk dat je gewoon goed voor jezelf moet blijven zorgen zoals je al doet. Misschien helpt een pittenzak om het even tijdelijk warm te krijgen. Volgens mij zijn hormonen maar rare dingen. :)

@DaisyLiz – Wat fijn dat de arts met je meedenkt!

@Lauwie – Hoe gaat het nu met je? Neem maar lekker veel tijd voor jezelf, zolang als je nodig hebt. Dit is niet niets!

@Sofie – Oooh wat fijn, een positieve test. Ik gun het je! :lol:
Ah lieve Neoflux… wat rot.. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet zo goed durfde te reageren op je test zaterdag, want ik vond het streepje wat licht voor 15 dpo. En natuurlijk hoeft dat geen slecht nieuws te zijn, maar mijn ervaring is anders. Als ze nu niet goed oplopen, ben ik bang dat dat inderdaad geen goed teken is lieverd.. wat ontzettend verdrietig. Hoe voel je je eronder? :hug:

Stipjepipje wat spannend meid. En wat knap dat je het zo loslaat, omdat je er toch geen invloed op hebt! Daar kan ik nog wat van leren haha. Heel veel succes morgen! Ik hoop op een zo goed mogelijke uitkomst!

Kasteelbewoner wat een gedoe zeg, met die brief. En herkenbaar dat je geen zin hebt om naar een arts te gaan. Heb ik ook hoor. Ik moet al zo vaak, denk ik dan. Bij mij was het afdraaien van de poliep zo gebeurd, dus laat er toch maar even naar kijken lieverd. Je zorgen maken is ook niet fijn.

Roosje wat spannend meis. Heb je nog steeds geen testje gedaan? Super knap van je dat je dat volhoudt. Mijn duimen draaien!

Moos hoe is het nu met jou? Wat een vervelende onzekerheid zeg. Ik hoop zo erg dat het ‘gewoon’ goed zit bij je. :hug:

Hier geen nieuws. Donderdag de eerste echo.
Ah spannend neo. Zegt niet alles he de donkerte van streepjes maar snap je onzekerheid.

Dat menupur mengen is idd een gedoe ik spoot eerdere rondes altijd s avonds maar qua geplande activiteiten en omdat we nu toch elke keer vroeg op zijn (uitslapen wat is dat?) Ga ik deze ronde maar s morgens proberen denk ik. 19 feb 1e spuit.

En sofie ook hier: wat fijn meis!
Miekje-5 schreef:
03-02-2020 10:00
Ah spannend neo. Zegt niet alles he de donkerte van streepjes maar snap je onzekerheid.

Dat menupur mengen is idd een gedoe ik spoot eerdere rondes altijd s avonds maar qua geplande activiteiten en omdat we nu toch elke keer vroeg op zijn (uitslapen wat is dat?) Ga ik deze ronde maar s morgens proberen denk ik. 19 feb 1e spuit.

En sofie ook hier: wat fijn meis!
Ja ik heb dus zaterdag in een kroeg zitten mengen... wat onhandig zeg. En ik word er heel onzeker van. Ik moet voor twee dagen klaarmaken en dan de helft in de koelkast bewaren. En dan heb ik telkens de tweede dag iets minder vloeistof... Nouja, het zal niet op een ML aankomen denk ik.
Neo: wat verdrietig zeg! Na de euforie van het felbegeerde 2e streepje is dit een enorme domper. Wanneer testen lichter worden en niet oplopen is dit wel een teken dat het zeer waarschijnlijk niet goed zit. En het is zo jammer dat je helaas weer van voor af aan moet beginnen. Sterkte!

Kasteel: Beterschap zeg. Ik kan me heel goed indenken dat je echt de balen hebt over die brief. Wat slordig en wat irritant dat je er nu (weer) achteraan moet gaan. Overigens hebben wij destijds ook wel nagedacht over de ethische aspecten van eventueel donor materiaal. Ik meen, maar ik kan mij vergissen, dat het krijgen van kinderen per definitie een risico analyse is, of kinderen nu genetisch van hun ouders afstammen of niet. Een kind vraagt immers niet om het leven, maar ontstaat, vaak omdat de ouder(s) dit wensen/wenst. En je neemt als ouder(s) een beslissing namens het (ongeboren) kind. Natuurlijk heb ik mij destijds ook wel eens afgevraagd of mijn man niet te oud was, wij een kind daarmee iets te kort zouden doen, hoe we het zouden uitleggen als een kind biologisch niet van mijn man zou zijn geweest in genetisch opzicht, etc. etc. Maar uiteindelijk denk ik dat een liefdevolle en stabiele opvoeding belangrijker is dat alleen de afstamming. En daarbij komt dat voor kinderen die zijn ontstaan dmv donor materiaal ook geldt dat die uiterst gewenst zijn door de ouders. Als mijn man’s zaad niet zou zijn gebruikt voor onze dochter zou het weliswaar niet zijn zaad zijn, maar wel zijn kind. En als een kind daardoor problemen zou ondervinden is dat (uiteraard) verdrietig, al denk ik dat kinderen die via donor materiaal verwekt zijn niet perse iets te kort hoeven komen als gevolg van de ontstaansgeschiedenis. Daar is beperkt onderzoek naar gedaan overigens. Beperkt, omdat donor eitjes en donor zaad redelijk “nieuw” is en kinderen die op die manier verwekt zijn nog niet in grote getallen zijn onderworpen aan studies/onderzoek. Kortom, ik denk dat het niet per definitie moeilijk is. Het is anders, maar zeker niet minder en hoeft -denk ik- ook niet alleen maar confronterend te zijn. Als ik er vandaag achter zou komen dat de kliniek een fout zou hebben gemaakt in het lab en SA genetisch niet van mij zou zijn, dan geldt dat ik als gevolg daarvan niet minder van SA hou. Natuurlijk is het een complicerende factor, maar aan mijn diepe gevoel voor haar zou het niets af doen.
Dat gezegd hebbende, een ieder maakt haar eigen afwegingen en ik respecteer ook mensen die niet voor ECD willen/kunnen gaan.

Daisy: in de kroeg mengen - whoops. Shaken not stirred dan maar?! Ik weet nog dat ik ooit mijn shots op de toilet op werk zette. Voelde me net zo’n halve drugs dealer/gebruiker.

Moos: Benieuwd of je de bloed uitslag krijgt vandaag en wat je HCG waarde is.

Bolletje: Succes nog even!
baggal wijzigde dit bericht op 03-02-2020 12:25
3.49% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Daisy en Baggal, ja dat voelt superverdrietig. Het was de laatste cryo van deze poging dus als het mis is moet ik eerst weer een cyclus aan de pil, een cyclus stimuleren, punctie en dan wéér een cyclus overslaan omdat we door PGD nooit een verse tp krijgen. Dan heb ik het pas over april ofzo :|
Neoflux schreef:
03-02-2020 11:58
Daisy en Baggal, ja dat voelt superverdrietig. Het was de laatste cryo van deze poging dus als het mis is moet ik eerst weer een cyclus aan de pil, een cyclus stimuleren, punctie en dan wéér een cyclus overslaan omdat we door PGD nooit een verse tp krijgen. Dan heb ik het pas over april ofzo :|
:(

Dat is zo rot aan IVF. Dat er soms zoveel tijd overheen gaat en je niet 'gewoon' elke maand een kans hebt. Sterkte lieverd :hug:
Neo wat verdrietig
Precies hoe jij het omschrijft daizy, dat je dan weer het hele circus opnieuw moet opstarten.
Voorafgaand denk je nog heel positief, “nou, het lijkt aardig wat allemaal, en dan word je zo hard daarvan afgedonderd.
Hoe voel jij je?

Baggal, zo lief hoe je iedereen hier zo steunt. Hoe gaat het met jou?
Heb je het werken weer overleefd? Je klinkt altijd zo druk.

Neo, hoe veel dpo ben je nu precies?
Snap dat je er een hard hoofd in bent, misschien ben ik naïef, maar hoop toch nog op een oploop voor je meis.

Roosje, ben heel benieuwd hoe het met je gaat en of je hebt getest?

Uiteindelijk stonden gister toch opeens de waarden online :-?
Hcg 255 en progesteron 50.
Vanochtend ziekenhuis gesproken, eind week echo om hopelijk te kijken of we iets in bm zien. Nog steeds bang voor verkeerde plek.
Zegt de assistent van nl ziekenhuis, met ivf kan het niet in eileider komen :facepalm:
Dus ik; “het geeft met ivf zelfs een wat verhoogde kans”. Oh Uh, even denken..
Neo, wat vervelend dat de test niet oploopt

Moos, die waarden zeggen mij niet heel veel maar ik duim voor je dat er vrijdag iets te zien is in de baarmoeder.

Stipje, succes morgen met de punctie, ga je mee met de donor?

Bolletje, duim ook voor jou.

Hier wordt het een soort van scherts: we dachten we laten die brief wel zitten. Dan laten we wel het dossier doorsturen. Het bureau die dat regelt, stuurt ons naar fertiliteit omdat het daar vaak vastloopt met doorsturen. Enige optie is dus zelf het dossier opvragen en dan mee nemen naar de intake. Wij vinden het fijn om die informatie vast te hebben gegeven ipv dat dat door Utrecht apart moet worden opgevraagd. Daar gaat weer extra tijd overheen. Blijf ik het raar vinden dat we met de arts een afspraak hebben gemaakt over de brief die zij zou schrijven en zij dat niet heeft gedaan. We mogen al komen voor een intake dus het zal wel niet meer noodzakelijk zijn. Dus dat laten we maar rusten. Ik raad ons ziekenhuis dus af omdat er zoveel mis gaat bij het begin, aanloop en afsluiten.
Neo: dat zijn de keiharde klappen van het traject. Waar de meeste mensen gewoon elke maand kunnen proberen om zwanger te worden ben je afhankelijk van de rondes, PGD en embryo terugplaatsingen. En na de streep waan je jezelf toch zwanger en nu val je keihard van je roze wolk af... Heel verdrietig omdat er nu weer weken/maanden overheen gaan met de nodige zorgen en behandelingen. Maanden waarin jullie dus niet zwanger worden en die voelen alsof je “on hold” staat. Sterkte Meis.

Moos: Het is dus toch opgelopen!! Ik duim enorm dat het goed blijft gaan. De verlengde wacht weken zijn zo spannend... En hier is het ok. Ga met een klein half uur naar huis.

Kasteel: Blijft gewoon rommelig van het ziekenhuis. Zeker als ze beloofd hebben om de verwijzing goed te regelen. Maar... kennelijk is het niet nodig en ik kan me ook voorstellen dat je het laat zitten/niet meer achteraan gaat bellen. Benieuwd naar de ECD intake.

Jokke: hoe is het?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Neoflux schreef:
03-02-2020 11:58
Oh wat een kutzooi Neo! Hier ben ik ook zo bang voor. Het traject met PGD kost zo mega veel tijd...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
@neo: Wat een klotezooi! :hug: En zo balen dat het dan pas april wordt voor de volgende tp. Pff.. Heel veel sterkte.

@moos: Spannend, meis. Ik ken ook iemand die flink bloed had en toch zwanger bleef. Fijn is anders maar het kan wel. Ik duim voor je!

@stipje: Succes voor jullie morgen met de punctie! Wat een held is jullie donor... Nagenoeg vrijwillig zo’n punctie :-$

Pfff... net ook bloed verloren. Bruin en rood, best wel wat. Hoop niet dat het doorbreekt, had er echt een goed gevoel bij :cry: Hoop zo dat van de innesteling is...
Ah nee toch bolletje en neo, t zal toch niet...? :'( Was zulk goed nieuws allemaal..

Moos hopelijk voor jou dan wel goed nieuws....

Wij gaan hier lekker slapen, over minder dan 12u weten we de opbrengst. Hopelijk valt t mee :)
Bolletje, ik hoop ook een innesteling. Voor menstruatie is het ook nog wel heel vroeg. Ik ga heel hard voor je duimen.
Stipje heel veel succes vandaag. Sterkte voor jullie en voor jullie donor.
Hier gaat het, wachten nog op alle uitslagen. Het lijkt Jokkeman toch wat veel te worden, jaren dit traject. Lijkt bijna overspannen. Nouja voor ons is het nog 1 x een beetje hoop en daarna klaar met al het gedoe rondom het traject
Moos, gisteren zat ik 17dpo en de test het 's ochtends was nauwelijks zichtbaar en in de avond gewoon wit. Vandaag heb ik niet meer getest want ik heb de hoop nu echt laten varen. Morgen doe ik hem nog wel eens omdat de officiële testdag is maar ik hoop nu gewoon dat we toch snel door kunnen.
Hopelijk kunnen ze bij jou snel de twijfel weghalen en zit hij op de juiste plek :) Gek dat ze zei dat de kans op een bbz bij ivf kleiner is. Met die verkeerde uitspraken van het zh kan ik ook af en toe niks. Na de tp zei de verpleegster tegen mij dat de innesteling van een 3 daagse cryo er net zo lang over doet als een blasto, ongeveer na 5 dagen. Maar dit kan toch helemaal niet want een blasto staat toch op het punt om uit de schil te kruipen?

Bolletje, jij hebt vorige week dinsdag de tp gehad toch? Lijkt me ook vroeg voor een menstruatie, ik hoop ook heel erg dat het een innestelingsbloeding is.

Stipje, hoe is de punctie verlopen bij de donor? Hopelijk een mooie opbrengst.

Flipje Ja, ik denk dat ik het wachten en de onzekerheid toch wel het verschrikkelijkste van het hele traject vind. Je begint met goede moed maar je hebt zoveel teleurstellingen te verwerken. Heb jij de resultaten al binnen van Gent?

jokke ik hoop zo voor jullie dat deze poging tot een positief resultaat mag leiden. Gingen jullie nu in DD?

Lief dat iedereen zo meeleeft hier, en Baggal jij bent echt een steun in dit topic. Het is precies wat je zegt, zaterdag helemaal in de wolken dat het misschien tóch gelukt is. En maandag knal je weer met je neus op de feiten. Erg verdrietig :|

Als ik op de site van het zh lees gaan ze gewoon direct uit van lang protocol na mislukte tp, dus weer aan de pil en daarna pas stimulatie. Wanneer wordt er gekozen voor kort protocol? En kan je dit zelf aanvragen? Weet ook niet wat de nadelen van een kort protocol zijn.
En weet iemand of dit een mogelijkheid is: toch een tp van een verse cryo waarbij ze de complexere test doen, en de rest uit laten groeien tot blasto's waarbij ze de simpelere 10 dagen genen test doen? Dit zijn misschien meer vragen voor het zh maar wie weet heeft iemand ze al eens gesteld :)
Neoflux schreef:
04-02-2020 09:36
Flipje Ja, ik denk dat ik het wachten en de onzekerheid toch wel het verschrikkelijkste van het hele traject vind. Je begint met goede moed maar je hebt zoveel teleurstellingen te verwerken. Heb jij de resultaten al binnen van Gent?
.
Mijn hCG was 8 op vrijdag (maandag was het 66).
Het moet kleiner dan 2 zijn van de arts, anders gaat de komende tp niet door en moet ik nog een maand afwachten. Dus we mogen nu wel starten met een follikelmeting, maar dan moet het hCG nog een keer gemeten worden en dat moet dan <2 zijn.

Ik denk dat dat wel goed komt, maar toch spannend dus.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik durf het qua PGD/PGS niet te zeggen Neo. Wel denk ik dat een verse TP niet per se betere slagingspercentages heeft. Een X aantal jaar geleden was dat wel zo (mede omdat alles werd ingevroren en het vriezen/ontdooiingsproces anders was dan nu). Een aantal klinieken in de UK hebben zelfs betere resultaten met een FET dan met een verse TP. Als je test inmiddels wit is verwacht ik niet dat het nog oploopt. Helaas is zo’n chemische zwangerschap niet ongebruikelijk na een IVF traject. Ook bij mensen die op de normale manier zwanger (kunnen) worden trouwens, maar die merken het soms niet eens. Heel veel sterkte en wees lief voor jezelf. Emotioneel is de rollercoaster met deze afloop toch gewoon pijnlijk. Ik hoop dat je snel verder kan.

Stipje: Heel veel succes deze morgen!! Ik hoop dat de opbrengst goed zal zijn en er na ICSI mooie bevruchtingen mogen ontstaan. Enne... hulde voor je donor!

Bolletje: ai - ai! Lijkt me wel wat vroeg voor je menstruatie toch? Zet het verder door? Ik hoop dat het geen menstruatie is. En er staat ook zo’n druk op deze “alles of niets” poging.

Zizo: Hoe is het met jou? Heb je nog nagedacht over het voorstel van Gent? Een batterij als in een pakket had ik zelf nog niet bedacht trouwens. Moest wel een beetje lachen om de Vlaamse uitdrukkingen.

Duuf: Benieuwd hoe het gaat met het pleegzorg traject.

Flip: op naar een lager HCG dan maar (al klinkt dat heel gek, vooral hier).

Hier heb ik nog geen gegevens van mijn opvolger. Betwijfel ook echt of ze iemand hebben @ Fertility Network, maar na volgende week is het voor mij afgerond. En verder ben ik benaderd voor een nieuwe klus (bij een kantoor waar ik eerder gewerkt heb). Maar goed - ik heb werk elders en moreel gezien kan ik ook niet zo weg. Dat wordt ook niet gewaardeerd...
Stipje: Heel veel succes met de punctie vandaag! Hoe laat staat de punctie gepland? Ik ga heel hard duimen voor minimaal 1, maar misschien wel 2 prachtige embryo’s!

Neoflux: ach, wat verdrietig dat het niet verder oploopt… hoe voel je je? Weer wachten, weer al die tijd verder… de tijd is wat mij betreft nog nooit zo snel gegaan als in die mm van de afgelopen 2 jaar; al dat wachten, en de tijd vliegt gewoon aan je voorbij, zo bizar… :rrr:

Moos, hoe gaat het bij jou? Wat een onzekere periode; aan de ene kant ben je blij omdat het hcg oploopt, aan de andere kant vrees je ergens in je achterhoofd dat het niet goed zit. Krijg je pas aan het eind van de week een echo? Pffff, nog langer wachten… ook voor jou ga ik heel hard duimen dat het lekker tóch op de goede plek ingenesteld zit!

Bolletje: ik ga heel hard voor je duimen, dat er een innesteling gaande is… hoop heel erg voor je dat het goed blijft gaan…

Hier: donderdag bloedprikken voor de hcg waarde. Ik wilde eigenlijk mijzelf nog niet gek maken met een zelf-test, maar vannacht heb ik gedroomd over een positieve test, dus vanmorgen kon ik mijzelf toch niet langer in bedwang houden… de test was positief… ik merk dat mijn emoties heel erg 2 kanten op gaan… opgewonden omdat het na 2 jaar dan misschien toch zo ver zou kunnen zijn… maar terughoudend, omdat ik met alle verhalen van hier ook zoiets heb van ‘eerst maar eens zien of het écht goed zit en goed blijft gaan’…. Durf mijzelf nog niet blij te maken met iets waarvan ik nog niet zeker ben dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren… maar de positieve test is wel zeker deze ochtend voor mij een opsteker na al die tijd, al die emoties en vooral al die tranen…. Nu op naar het labonderzoek van donderdag, kijken of het er dan nog steeds gunstig uitziet :worship:
Moos, fijn dat je waardes toch online stonden. Weet eigenlijk niet precies wat voor welke termijn goed is. Heb nooit HCG laten prikken (doen ze ook niet snel in mijn zkh) Heb wel even gemist waarom je een bbz vermoed? Hoop dat alles toch goed zit!

Roosje zo herkenbaar dat je emoties alle kanten opvliegen. Hoe dichterbij het test moment hoe spannender. Ga je zelf nog testen denk je?
Oh lees net je update! Spannend en toch alvast een voorzichtige cheer! Zo fijn voor je :heart:

Kasteelbewoner, jeetje wat een gedoe nog steeds met die verwijzing. Zo vervelend. Maar fijn dat je voor de intake door kan nu. Hopelijk gaat hierna alles voorspoedig voor jullie :hug:

Stipje, nu is de punctie! Oh wat spannend en wat duim ik voor jullie!!!

Neo, ooh nee wat zuur dat ze niet oplopen. Heb ik eind september gehad en dat bleek toch echt slecht nieuws. Zeker met het traject bij jullie en extra wachten nog zuurder. Sterkte meis. Hier doen ze trouwens altijd lang protocol, maar dat is zodat het makkelijker plannen is met je startweek.

Bolletje, ik hoop ook dat het van de innesteling is. Welke dag zit je nu? Ik had een beetje bruin bloed op 11 dpo en dacht dat het slecht nieuws was, maar dat was het niet.

Flip, je HCG zakt wel snel! Hoop dat je snel onder de 2 zit zodat je geen maand hoeft over te slaan. Wanneer heb je eerste echo?

Hier maandag (officiele testdag) weer positieve test. Vond het zo spannend, heb echt amper ervan geslapen. Heb 18/02 eerste echo. Heb er een goed gevoel bij. Hoop dat het deze keer goed gaat. Al zal de spanning voor de echo nog wel oplopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven