Hoe vaak seks per week

08-02-2020 13:40 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, hoe vaak hebben jullie seks in jullie relatie? Bij ons is dit 1 a 2 keer in de week en alsnog vind man dit te weinig....
abracadabra schreef:
10-02-2020 21:58
...

Maar zoals jullie noemen... zin maken etc... dat zou mij tegen staan. Het leukste aan de sex js toch juist dat de ander opgewonden van je raakt? T is niet even een kwakkie lozen... t is samen intimiteit beleven. Mijn vriend zou niet eens willen dat ik zin maak voor hem. Die vind het veel te opwindend om mij op te winden.

Maar ik hoef ook nooit zin te maken. Als ik wel eens denk dat ik geen zin heb weet mijn vriend precies hoe hij mij in dr stemming kan krijgen, massage, knuffelen, bepaalde plekken aanraken, stoeien, me aan het lachen maken etc. Dat is intimiteit. En als ik dan nog niet zou willen zou dat geen enkel probleem zijn. Want hij wil echt niet als ik niet dolgraag wil.
maar ik schaar bovenstaande juist onder zin maken: soms is seks niet iets waar ik op dat moment aan denk of waar ik initiatief voor neem omdat ik zin heb maar als mijn partner me dan probeert in de stemming te krijgen, geef ik daar graag aan toe èn (nu komt het belangrijkste :biggrin: ) dan krijg ik dus vanzelf ook zin. Dat bedoel ik persoonlijk met 'zin maken' .

Niets mis mee toch?
kindrebel schreef:
11-02-2020 09:53
Als onze relatie in de dipje dreigt te raken of als er wrijving is, dan hebben we júist seks. Niet uit verlangen of geiligheid, maar om weer te verbinden. Om letterlijk weer tot elkaar te komen. Een goede vrijpartij kan net zo effectief zijn als praten. Wie seks weigert als het even niet lekker loopt, laat een hele effectieve manier van communiceren liggen. En maakt de kloof alleen maar groter. Zonde.
+ 1 :applause:
mindervanmij schreef:
11-02-2020 10:58
:whut:

Aparte redenatie. Blijkbaar is seks in jouw relatie veel belangrijker dan hoe dat wij dat ervaren.
VInd de reacties via Lilalinda eigenlijk altijd pakkend/to the point.
Kirby schreef:
11-02-2020 09:43
Exact hetzelfde geldt voor degene die wel seks wil maar het niet krijgt.
Idd ja en continu afgewezen worden doet wat met je eigenwaarde.
mindervanmij schreef:
11-02-2020 10:35
ik heb niet zo'n hoog libido. Mijn man wel iets hoger, maar hij vindt het niet fijn als ik het alleen voor hem doe, dat vindt hij niet prettig. En die enkele keer dat ik dit toch doe, merkt hij het ook en voelt zich daar dan heel onprettig bij. Hij heeft liever 1 keer per week seks dat we het allebei willen en fijn vinden dan dat ik het 3x per week alleen maar doe om hem een plezier te doen. Blijkbaar heb ik het enorm getroffen met mijn man, ik dacht dat dit wel vrij normaal was.
Nou ik heb het ook getroffen met mijn man alleen denkt hij anders. Als ik geen zin heb maar hem toch wil pijpen dan vindt hij dat wel goed. Maar alleen als ik er akkoord mee ben zegt hij.

Persoonlijk kan ik dat niet. Als ik weet dat hij geen zin heeft. Maar hij is daar makkelijker in en kan die knop duidelijk omzetten. Het maakt hem altijd ontspannen en blij. Zorgt ervoor dat hij mij enorm waardeert omdat ik dat voor hem wil doen en dat hij mij heel veel liefde geeft. Prima voor mij.
@Sensu: als het maar prima is voor jullie beiden toch? Mijn man kan er niet van genieten als hij weet dat ik iets doe waar ik geen zin in heb, ook al wil ik het best voor hem doen. Daar heb je het dan samen over. Dan vind ik het pure onzin als iemand die compleet buiten een relatie staat daar even zijn plasje overheen moet doen.
mindervanmij schreef:
11-02-2020 11:52
@Sensu: als het maar prima is voor jullie beiden toch? Mijn man kan er niet van genieten als hij weet dat ik iets doe waar ik geen zin in heb, ook al wil ik het best voor hem doen. Daar heb je het dan samen over. Dan vind ik het pure onzin als iemand die compleet buiten een relatie staat daar even zijn plasje overheen moet doen.
Zeker waar.
Ieder moet gewoon doen waar hij/zij zich goed bij voelt in een relatie.
Ik heb ook zoiets van al doen mensen het 1x per maand. Als ze er beiden blij mee zijn, prima.

Helaas is het vaak anders en wil 1 van de partners niet of veel minder. Ik denk dan dat je tot een compromis moet komen en een mooie middenweg vinden moet. Als je je relatie goed wilt houden iig. Als je die moeite niet wilt doen moet je ook niet piepen als je intieme relatie kapot gaat.

Ik had dit met mijn tweede ex. Die wilde nooit. Zoveel gesprekken over gehad, zelfs even therapie maar toen was het al te laat.... toen werd het dus mijn ex.
anoniem_377629 wijzigde dit bericht op 11-02-2020 12:11
13.75% gewijzigd
mindervanmij schreef:
11-02-2020 11:52
Ik heb geen oordeel over jouw relatie hoor.
Mijn aanname is, dat jouw man het jammer vindt, dat hij geregeld bot vangt
lilalinda schreef:
11-02-2020 12:08
Ik heb geen oordeel over jouw relatie hoor.
Mijn aanname is, dat jouw man het jammer vindt, dat hij geregeld bot vangt

Ja, vinden we beiden jammer. Maar mijn man vindt het erger als ik het tegen mijn zin zou doen, dan dat ie het vindt om af en toe geen seks te hebben. Hij vindt dat blijkbaar heel erg, terwijl ik het soms best wel zou willen doen voor hem, maargoed, hij wil dat dus zelf niet, dus blijkbaar vindt hij het belangrijker dan we het beide fijn vidnen, dan om zelf meer seks te hebben.
mindervanmij schreef:
11-02-2020 12:10
Ja, vinden we beiden jammer. Maar mijn man vindt het erger als ik het tegen mijn zin zou doen, dan dat ie het vindt om af en toe geen seks te hebben. Hij vindt dat blijkbaar heel erg, terwijl ik het soms best wel zou willen doen voor hem, maargoed, hij wil dat dus zelf niet, dus blijkbaar vindt hij het belangrijker dan we het beide fijn vidnen, dan om zelf meer seks te hebben.
Ik snap dat wel. Ik hoef ook geen sex als hij weinig zin heeft. Dan kan ik er niet van genieten. Vriend kan die knop wel omzetten en ik ben daar eigenlijk retejaloers op haha.
mindervanmij schreef:
11-02-2020 12:10
Hij hoeft niet door te hebben, dat je minder zin hebt toch?
Het is toch ook allemaal niet zo zwart wit?

Ik heb tig smaken zin:
- Super veel zin, ik moet NU!
- Lekker opgewarmde zin
- Neutraal, seks is welkom, geen seks ook best
- Wel zin, maar te lui om het initiatief te nemen
- Wel zin, maar niet in het ding dat hij voorstelt
- Geen zin, maar in een 'gevende' gemoedstoestand
- Ok, even snel dan-zin
- Wel zin, maar geen zin om te moeten douchen daarna
- Kom ff hier, dan kunnen we weer door met ons leven-zin
- Je moet me nog even opwarmen-zin
- Ik vind je een lul, laten we wippen-zin
Sensu schreef:
11-02-2020 11:36
Idd ja en continu afgewezen worden doet wat met je eigenwaarde.
Ja, best wel.
Ik denk niet dat ik ooit opnieuw genoegen neem met iemand die me nooit wil.
kindrebel schreef:
11-02-2020 12:39

Ik heb tig smaken zin:
- Lekker opgewarmde zin
- Ok, even snel dan-zin
Dit is een goede!
Snowkitty schreef:
11-02-2020 12:43
Ja, best wel.
Ik denk niet dat ik ooit opnieuw genoegen neem met iemand die me nooit wil.
Moet je ook niet doen!
Ik iig ook niet meer.
Het is funest.
lilalinda schreef:
11-02-2020 12:22
Precies
Nee hoor, dat ziet mijn man als hoogverraad als ik zou doen alsof. Als hij daar ooit achter komt, zou dat hem echt kwetsen. Ik ben blijkbaar niet zo'n goede toneelspeelster en wij vinden eerlijkheid echt superbelangrijk in onze relatie.
kindrebel schreef:
11-02-2020 12:39

Ik heb tig smaken zin:
- Lekker opgewarmde zin
- Ok, even snel dan-zin
Een hele goede.
mindervanmij schreef:
11-02-2020 13:04
Nee hoor, dat ziet mijn man als hoogverraad als ik zou doen alsof. Als hij daar ooit achter komt, zou dat hem echt kwetsen. Ik ben blijkbaar niet zo'n goede toneelspeelster en wij vinden eerlijkheid echt superbelangrijk in onze relatie.
Neem het lijstje met soorten-zin van Kindrebel er eens bij
Er zijn (50) tinten (grijs) tussen niet en wel willen
En jullie hebben dus niet van die dagen dat je gewoon geen zin hebt aan gedoe aan je lijf? Als ik PMS heb, tegenwoordig bijna 2 weken per maand, zit geil worden er echt echt echt niet in. Ik wil dan ook geen gefrutsel aan lichaamsdelen. Rechttoe-rechtaan en niet te enthousiast kan ik dan nog wel opbrengen, en dat doe ik ook wel (als het al even geleden is, omdat ik het anders ook wel sneu vind), maar dan niet twee keer per week.
Het liefst zou ik op commando zin krijgen, zoals de meeste mannen (en kennelijk ook het gros van de vrouwen hier), maar zo werkt dat niet bij mij.
Ik lees dat veel mensen zeggen dat het altijd afwijzen funest is, dat je geen tijd wil steken in de relatie, dat de intimiteit volledig ontbreekt als je bij een knuffel al bang bent dat je bereden gaat worden. En dat klopt denk ik ook allemaal.

Maar TO geeft aan 1 a 2 keer per week seks te hebben. Ik ga er daarom ook vanuit dat haar man haar mag aanraken, hoe krijgt hij haar anders in bed? Er is hier dan toch geen sprake van een groot gebrek aan intimiteit of dat TO haar best niet voor haar man wil doen?

In mijn ogen heeft man dan 2 opties: accepteren en waarderen dat hij 2x per week lekker onder handen wordt genomen en als hij verdere behoeftes heeft daar zelf een grotere rol in te vervullen. Of op zoek gaan naar een dame die een even grote sexdrive heeft als hij. TO doet haar deel al.
MinkeDeWit schreef:
11-02-2020 19:38
En jullie hebben dus niet van die dagen dat je gewoon geen zin hebt aan gedoe aan je lijf? Als ik PMS heb, tegenwoordig bijna 2 weken per maand, zit geil worden er echt echt echt niet in. Ik wil dan ook geen gefrutsel aan lichaamsdelen. Rechttoe-rechtaan en niet te enthousiast kan ik dan nog wel opbrengen, en dat doe ik ook wel (als het al even geleden is, omdat ik het anders ook wel sneu vind), maar dan niet twee keer per week.
Het liefst zou ik op commando zin krijgen, zoals de meeste mannen (en kennelijk ook het gros van de vrouwen hier), maar zo werkt dat niet bij mij.
wel eens een dag, vaak de avond en dan zeg ik: morgenochtend, oke?
en dan is het oke

Maar nooit 2x achter elkaar

je hoeft niet geil te zijn, om zin te hebben. Het is een vrij eenvoudig kunstje
Meneer-Uil schreef:
11-02-2020 19:42
Ik lees dat veel mensen zeggen dat het altijd afwijzen funest is, dat je geen tijd wil steken in de relatie, dat de intimiteit volledig ontbreekt als je bij een knuffel al bang bent dat je bereden gaat worden. En dat klopt denk ik ook allemaal.

Maar TO geeft aan 1 a 2 keer per week seks te hebben. Ik ga er daarom ook vanuit dat haar man haar mag aanraken, hoe krijgt hij haar anders in bed? Er is hier dan toch geen sprake van een groot gebrek aan intimiteit of dat TO haar best niet voor haar man wil doen?

In mijn ogen heeft man dan 2 opties: accepteren en waarderen dat hij 2x per week lekker onder handen wordt genomen en als hij verdere behoeftes heeft daar zelf een grotere rol in te vervullen. Of op zoek gaan naar een dame die een even grote sexdrive heeft als hij. TO doet haar deel al.

lees TO's reacties even
TO heeft een relatieprobleem, geen seksprobleem
lilalinda schreef:
11-02-2020 12:22
Spijker. Kop
lilalinda schreef:
11-02-2020 20:51
lees TO's reacties even
TO heeft een relatieprobleem, geen seksprobleem
In zo'n situatie vind ik het van man ook niet handig om te gaan vragen om meer. En dan vooral omdat er nog wel gesekst wordt, had ze hem volledig drooggelegd dan is het weer een ander verhaal.

TO is echt niet perfect, maar ik denk ook niet dat gedrag van man heel passend is. Misschien dan toch op zoek naar een betere match.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven