Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Zenzeo schreef:
07-02-2020 14:12
Wij zijn heel royaal voor elkaar, maar boodschappen worden gewoon afgerekend.
Dat zijn geen presentjes.
Vooral omdat het het ook makkelijker maakt om de volgende keer weer iets te vragen. Als iemand nooit het geld van die komkommer of een doosje eieren aan wil nemen, durf ik op zeker moment niet meer te vragen of hij vandaag nog iets voor me mee wil nemen.
Oudblond schreef:
07-02-2020 17:13
Net bij de super. Ik loop richting karretjes en een dame met leeg karretje gebaart dat ik het hare wel mag. Aardig en ik geef haar 50 ct. Er zat een AH muntje in het karretje bleek later. Dat weet je toch en dan neem je toch geen geld aan?
Ik heb zoiets gehad als kind. Vriendinnetje van mij had wat bedacht op een zaterdag dat keihard regende: er was een grote supermarkt in de buurt met een open parkeerdek en wij (rond de 10 jaar) zouden daar in regenkleding gaan staan om mensen aan te bieden hun karretje terug te brengen vanaf de auto, en dan was die gulden dus voor ons. Dat ging best wel goed, wij liepen mee naar de auto en mensen waren blij dat ze voor die gulden niet meer in de zeikregen terug hoefden te lopen naar het karretjes punt. Op een gegeven moment een net dametje van rond de 50, die aangaf dat ze die gulden wel veel geld vond, zuinig mondje, moeilijk moeilijk. Maar als we haar zouden helpen met alle boodschappen in de auto zetten mocht het dan toch maar. Wij braaf alle tassen netjes in de auto zetten en mevrouw reed weg. Zat er een karretjes muntje in het karretje dat we terug brachten :facepalm: wat voelden we ons in de zeik genomen
Susan schreef:
05-02-2020 16:47
Dat zal het ongetwijfeld zijn, maar het is natuurlijk wel van een kinderachtigheid en zeikerigheid waar de honden geen brood van lusten. Niemand gaat in zijn eentje twee grote porties bestellen, dus het is dan puur het misgunnen van het plezier van de variatie.
Tja, met wat ik nu weet en kan zou ik gaan protesteren. Maar ik was nog vrij jong en het was een heel groot hotel en ook nog eens niet in Europa. Ik werd een beetje overdonderd.
Ben er trouwens maar één keer geweest. Andere keren zaten we in andere hotels.
Mijn moeder stuurt geen tikkie maar moet alles terug hebben wat ze voor me meeneemt
Op zich niet erg maar voor mijn zus betaald ze regelmatig veel boodschappen omdat ze denkt dat die het minder hebben wat niet zo is (twee verdieners hij met goedlopende eigen kapperssalon tegenover ik alleenstaande moeder)
Maar mijn zus is beter in zielig doen .
loekie80 schreef:
10-02-2020 13:16
Mijn moeder stuurt geen tikkie maar moet alles terug hebben wat ze voor me meeneemt
Op zich niet erg maar voor mijn zus betaald ze regelmatig veel boodschappen omdat ze denkt dat die het minder hebben wat niet zo is (twee verdieners hij met goedlopende eigen kapperssalon tegenover ik alleenstaande moeder)
Maar mijn zus is beter in zielig doen .
Dat is wel heel irritant. En dat zullen mijn ouders ook echt nooit doen, dat onderscheid maken. Als mijn moeder is gaan winkelen met mijn zus en ze heeft haar iets cadeau gedaan, zal ze dat later ook altijd bij mij doen. Maar dat gaat altijd wel gelijk op eigenlijk, het is niet zo dat ze een lijstje bij houdt of zo.
Maar de een wel iets geven en de ander niet zou niet in haar op komen.
Mijn oma maakte heel erg onderscheid tussen mijn moeder en tante en dat zit er dus heel erg in bij haar om dat nooit te doen.

Overigens zou ze ook nooit een Tikkie zomaar uit zichzelf sturen hè, ik vraag haar dat te doen of vraag de bon en maak het gewoon over. Zou inderdaad niet meer durven te vragen iets mee te nemen want zou me bezwaard voelen: ik ben 37 met een eigen gezin, dus ze hoeft absoluut niet mijn dagelijkse boodschappen voor me te betalen.
strings-attached schreef:
07-02-2020 17:05
Je moeder??
Wauw. Tegenover anderen ben ik nogal balanserig en dan liever te veel dan te weinig betalen. Maar mijn ouders.. echt niet :D
Mijn moeder wil nooit geld terug als ze iets voor mij heeft gekocht.
Als ik dan toch ergens stiekem een briefje neer leg, dan vindt ik die een paar dagen later weer terug.
Maar als ik iets voor haar gekocht heb, dan wil ze perse terug betalen.
Zo ging het vroeger ook altijd met mijn opa, als mijn moeder iets had gekocht en hij wou daarvoor betalen en mijn moeder wou dat geld niet aannemen, dan werd hij boos :lol:

Zeg trouwens ook bijna altijd tegen mijn zoon : laat maar zitten, het is wel goed zo.
Dat doe ik ook nog met mijn kinderen, de "laat maar zitten"-modus. Ze zijn allebei nog student, man en ik verdienen goed ten opzichte van onze levensstandaard, en mijn kinderen laten zien dat ze goed met geld omgaan. Maar als ze afstuderen en het bedrijfsleven intrekken, zou het me niks verwonderen dat ze dan al snel meer gaan verdienen dan hun ouders die op de universiteit werken, dus dan moet ik er maar eens mee ophouden! Maar dat zien we dan wel weer.
Als ik iets onder de 10 euro koop voor m’n moeder hoef ik m’n geld niet terug .. zelfde met vriendinnen. En andersom gebeurt het ook
Nou cranberryjuice, als mij gevraagd wordt een pakje sigaretten mee te nemen wil ik dat geld toch echt terug hoor.
die ik wilde bestaat al...
Echt wel. Ik ken iemand die het bewust doet bij een ander, omdat zij weet dat het toch niet teruggevraagd wordt. Moet jij nog boodschappen doen? Wil je dan wat voor me meenemen? Wil jij sigaretten voor me meenemen? Wil je een zak hondenvoer meenemen? En dan nooit vragen hoeveel ze terug moeten betalen, want ze weet dat er niet om gevraagd wordt. Nou, ik zou het gewoon zeggen. Bonnetje geven en zeggen ik krijg dat bedrag van je, ik stuur wel een tikkie.
Ligt natuurlijk aan welke vrienden en welke situatie.

Als een persoon mij elke keer vraagt of ik iets (sigaretten) mee wil nemen dan zeg ik er op een gegeven moment wat van. Of zeg: oeps vergeten.

Maar bij goede vrienden, of mijn sm dan hoef ik niets terug.
Omgekeerd zullen ze dat ook niet van mij vragen.

Mijn moeder wil alles altijd van mij terug, en dat is logisch. Ze heeft het niet breed, red het prima, maar soms koopt wel voor 50 euro aan spullen voor mij gedurende de maand. Dat betaal ik gewoon netjes terug.

Als ik dingen voor haar wil betalen wordt ze (helaas) boos.
Fluithaas schreef:
10-02-2020 11:22
Vooral omdat het het ook makkelijker maakt om de volgende keer weer iets te vragen. Als iemand nooit het geld van die komkommer of een doosje eieren aan wil nemen, durf ik op zeker moment niet meer te vragen of hij vandaag nog iets voor me mee wil nemen.
Waarom niet? Als het te gek wordt geeft die persoon dat toch wel aan? En het kan niet zo zijn dat jij nooit wat voor die persoon doet lijkt me.
11-02-2020 19:12
Waarom niet? Als het te gek wordt geeft die persoon dat toch wel aan? En het kan niet zo zijn dat jij nooit wat voor die persoon doet lijkt me.
Ik heb er een hekel aan om mensen geld schuldig te zijn. Ik betaal altijd direct alles terug. En ik weet helemaal niet of iedereeen assertief genoeg is om het te zeggen als het te gek zou worden, sterker nog, daar wil ik het niet op aan laten komen.

Ik heb veel liever dat iemand me een tikkie stuurt voor een paar boodschappen, dan dat diegene thuis in stilte denkt "nou, die Fluithaas had me dit best even terug mogen betalen". Of er hier een topic over opent ;-D
11-02-2020 19:12
Omg.
Luci_Morgenster schreef:
11-02-2020 20:32
Omg.

Idd.
Ik was net gierig/principieel.
Kind had samen met een ander kind wat geknutseld.
Ander kind heeft later ter verhoging van de feestvreugde wat dingen gekocht om het knutselwerk te verfraaien en dat ding wordt verloot onder een groepje kinderen.
Moeder van dat kind stuurt me een app of ik 2 euro mee kan geven.
Mijn kind zegt:huh? Ik zou die dingen gewoon van thuis meenemen, ik dacht dat we thuis gewoon gingen zoeken.
Dus ik app terug:
Prima, zit in de tas maar kind weet eigenlijk van niks dus volgende keer liever in overleg.
Krijg ik een heel verontwaardigd epistel terug over dat ze haar kind gelooft etc.
Ik heb maar terug geappt dat het heel leuk is en het op zich geen probleem hier is maar dat het handig is om dit soort dingen te overleggen.

Dit omdat ik het echt heel raar vind om zonder overleg dit te doen, niet ieder huishouden heeft er misschien geld voor (over).
Plus ik vind die moeder gewoon een irritante betweter op meer vlakken 😬
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
10-02-2020 11:29
Ik heb zoiets gehad als kind. Vriendinnetje van mij had wat bedacht op een zaterdag dat keihard regende: er was een grote supermarkt in de buurt met een open parkeerdek en wij (rond de 10 jaar) zouden daar in regenkleding gaan staan om mensen aan te bieden hun karretje terug te brengen vanaf de auto, en dan was die gulden dus voor ons. Dat ging best wel goed, wij liepen mee naar de auto en mensen waren blij dat ze voor die gulden niet meer in de zeikregen terug hoefden te lopen naar het karretjes punt. Op een gegeven moment een net dametje van rond de 50, die aangaf dat ze die gulden wel veel geld vond, zuinig mondje, moeilijk moeilijk. Maar als we haar zouden helpen met alle boodschappen in de auto zetten mocht het dan toch maar. Wij braaf alle tassen netjes in de auto zetten en mevrouw reed weg. Zat er een karretjes muntje in het karretje dat we terug brachten :facepalm: wat voelden we ons in de zeik genomen
A wat een slim idee.
B wat een hufter!!!
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
10-02-2020 11:29
A wat een slim idee.
B wat een hufter!!!
Het-groepje schreef:
13-02-2020 18:58
Ander kind heeft later ter verhoging van de feestvreugde wat dingen gekocht om het knutselwerk te verfraaien en dat ding wordt verloot onder een groepje kinderen.
Mijn kind zegt:huh? Ik zou die dingen gewoon van thuis meenemen, ik dacht dat we thuis gewoon gingen zoeken.
Dus ik app terug:
Prima, zit in de tas maar kind weet eigenlijk van niks dus volgende keer liever in overleg.
Krijg ik een heel verontwaardigd epistel terug over dat ze haar kind gelooft etc.
Ik heb maar terug geappt dat het heel leuk is en het op zich geen probleem hier is maar dat het handig is om dit soort dingen te overleggen.

Dit omdat ik het echt heel raar vind om zonder overleg dit te doen, niet ieder huishouden heeft er misschien geld voor (over).
Je was helemaal niet gierig. Ik zou mij doodschamen om een andere moeder te appen voor 2 euro aan knutselspul. Als je toch zo krap bij kas/aan de grond zit dan laat je ze een zogenaamd ecologisch verantwoord recycle knutselproject maken.

Ik zie mij al de moeder van zoons bff appen: “Zou jij morgen 1,75 willen meegeven aan Jantje? 0,75 cent voor het opmaken van de zwarte en rode stift en één euro voor de glitterlijm die ze nog hebben bijgekocht van zoons zakgeld”. Echt WtF
lemoos2 schreef:
13-02-2020 19:19
Je was helemaal niet gierig. Ik zou mij doodschamen om een andere moeder te appen voor 2 euro aan knutselspul. Als je toch zo krap bij kas/aan de grond zit dan laat je ze een zogenaamd ecologisch verantwoord recycle knutselproject maken.

Ik zie mij al de moeder van zoons bff appen: “Zou jij morgen 1,75 willen meegeven aan Jantje? 0,75 cent voor het opmaken van de zwarte en rode stift en één euro voor de glitterlijm die ze nog hebben bijgekocht van zoons zakgeld”. Echt WtF
Eens. Ik zie al dat ik al het knutselspul ga declareren dat hier ooit gebruikt is door kinderen die kwamen spelen. Ik denk dat die moeders op hun voorhoofd zouden wijzen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nou gelukkig, ik vond het zo raar.
Maar je wil ook niet lastig doen over die paar euro.
Ik snap best dat vriendinnetje het allemaal zo mooi mogelijk wilde maken ivm verloten maar volgens mijn kind was dat kopen niet echt besproken.
Nu vind ik dat op zich niet zo erg maar dat vraag je toch VOORDAT er wordt gekocht?
' mien wil vraag dat en dat toevoegen aan het knutselwerk en heeft met jouw kind besloten dat ze dat samen willen kopen? '
Dat vind ik dan wel OK.
Dit was echt van: er is dat en dat gekocht dus morgen svp 2 euro mee dank je.
Het-groepje schreef:
13-02-2020 19:30
Nou gelukkig, ik vond het zo raar.
Maar je wil ook niet lastig doen over die paar euro.
Ik snap best dat vriendinnetje het allemaal zo mooi mogelijk wilde maken ivm verloten maar volgens mijn kind was dat kopen niet echt besproken.
Nu vind ik dat op zich niet zo erg maar dat vraag je toch VOORDAT er wordt gekocht?
' mien wil vraag dat en dat toevoegen aan het knutselwerk en heeft met jouw kind besloten dat ze dat samen willen kopen? '
Dat vind ik dan wel OK.
Dit was echt van: er is dat en dat gekocht dus morgen svp 2 euro mee dank je.
Ja maar dat is toch net zo gek als dat mijn zoon nu bedenkt dat pa best nog even snel de AH kan induiken zodat hij morgen met BFF in de pauze kiwi’s kan gaan eten en ik vervolgens de ouders een tikkie stuur voor de helft van die kiwi’s?

Sowieso, als ik als volwassene de beurs trek voor de invallen van zoon and friends, dan is dat mijn beslissing. Als zoon zijn beursje trekt dan is dat zijn beslissing. Dat ga ik dan toch niet ‘verhalen’ op een ander die van toeten noch blazen weet.

Maar snap je wel, ik zou ook gewoon die 2 euro meegeven en maar denken: ‘Als je dit moet vragen zal het wel zeer nodig zijn’.
Hahaha dat is wel een truc!
Ik ga meteen een paar repen chocola kopen, een groep mensen een tikkie sturen en zeggen dat we één van die repen verloten. Want ik vind het zo leuk om jullie geld uit te geven dat ik er chocola mee verloot.

Die moeder is niet helemaal lekker. Snel afspreken dat dit niet meer gebeurt. Als het geld kost zou ik pas meedoen als ik ervan wist. Zo niet, geen geld.
Up voor tomatensoep
Het-groepje schreef:
13-02-2020 18:58
Dus ik app terug:

Had je trouwens keurig opgelost!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven