Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45
woensdag 1 april 2020 om 13:38
woensdag 1 april 2020 om 14:45
Dus gewoon gestolen?

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 1 april 2020 om 14:48
Dat zijn asociale acties. Jammer dat je niet betrapt bent en nu zonder werk zou zitten. Bah!

woensdag 1 april 2020 om 14:48
De voorraad van jezelf? De voorraad op het werk? Ik snap het niet.

woensdag 1 april 2020 om 15:20
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑01-04-2020 15:17Ze zou het evt toch gewoon betaald kunnen hebben als het van haar werk komt?
Nee, want ze wilde niet in de rij (voor de kassa, neem ik aan). Dat is dan dus geen gierige actie, maar ordinaire diefstal.
trotter wijzigde dit bericht op 01-04-2020 15:21
0.34% gewijzigd

woensdag 1 april 2020 om 15:20
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑01-04-2020 15:17Ze zou het evt toch gewoon betaald kunnen hebben als het van haar werk komt?
Maar ja, dat weten we niet als iemand van die vage posten doet

Gierig in tekst is ze sowieso.

woensdag 1 april 2020 om 15:26
Op ons werk mag je nooit iets declareren, tenzij je in de directie zit. Dan mag je je koffie op het station declareren, terwijl je een jaarsalaris van anderhalf ton hebt.
Ik had schoonmaakmiddelen gekocht voor het pand waar we heen verhuisden, om de smerige toetsenborden, vale whiteboards en bestofte kasten een beetje schoon te maken. Iedereen sprong op die schoonmaakmiddelen.
In ruil daarvoor heb ik twee post it blokjes meegenomen. Dat vond ik wel een eerlijke ruil.
Ik had schoonmaakmiddelen gekocht voor het pand waar we heen verhuisden, om de smerige toetsenborden, vale whiteboards en bestofte kasten een beetje schoon te maken. Iedereen sprong op die schoonmaakmiddelen.
In ruil daarvoor heb ik twee post it blokjes meegenomen. Dat vond ik wel een eerlijke ruil.

woensdag 1 april 2020 om 15:31
Ik zou in dit verhaal dus de directie hebben opgedragen schoonmaakmiddel te kopen, aangezien hun het wel kunnen declareren?Odense* schreef: ↑01-04-2020 15:26Op ons werk mag je nooit iets declareren, tenzij je in de directie zit. Dan mag je je koffie op het station declareren, terwijl je een jaarsalaris van anderhalf ton hebt.

woensdag 1 april 2020 om 15:31
Nee dat is waar, het was ook maar een suggestiePoesinBoots schreef: ↑01-04-2020 15:20Maar ja, dat weten we niet als iemand van die vage posten doet![]()

woensdag 1 april 2020 om 15:47
Ik lees dat ze geen zin had in een rij in de winkel en daarom uit de voorraadkast van haar werk wat heeft gepakt. Niet slim, kun je voor ontslagen worden.
Zou ik niet over hebben voor appelsap en chips. Ik heb het weleens gedaan met een rol pleepapier toen de winkeltijden nog niet zo ruim waren, moet ik eerlijk zeggen.
Hier hebben wij een eigen voorraad (zelf betaalde flessen cola en zakken chips etc) voor de vrijdagmiddag, en een collega haalde altijd de spullen uit 'het magazijn'.
Op een gegeven moment was het wel een beetje gek dat er nooit wat bijgekocht hoefde te worden.
Die collega had het oprecht niet goed begrepen en haalde de flessen enzo uit de voorraad van de horeca alhier

Hebben we maar opgebiecht en ze konden er wel om lachen, hoefden er ook niks voor terug. Ze hadden het niet eens gemist.
Het meest hilarische was dat wij grappen maakten over de onuitputtelijke voorraad en hij mee lachte omdat hij dan de voorraad van de horeca voor zich zag. Hij dacht serieus dat wij naar de nakro gingen en daar eens per zoveel tijd mega hoeveelheden snoep en drinken kochten.
Maar als je de verkeerde treft kun je er om ontslagen worden, die collega die het er elke week vandaan sleepte had echt geluk gehad.

woensdag 1 april 2020 om 16:02
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑01-04-2020 15:31Ik zou in dit verhaal dus de directie hebben opgedragen schoonmaakmiddel te kopen, aangezien hun het wel kunnen declareren?
Op raadselachtige wijze hadden de directieleden wel schone, nieuwe toetsenborden.
Ons vorige directielid wenste overigens niet met de dertig medewerkers van ons organisatieonderdeel te spreken. Communicatie tussen directielid en medewerker gaat uitsluitend via de chef, vond zij. Toen ik het ooit waagde om haar iets te vragen (waar zij over ging), is ze bij mijn chef gaan klagen hoe ik het in mijn hoofd haalde om het woord tot haar te richten.
Daarna kregen we een supergoed directielid. Die is gillend weggelopen vanwege de bedrijfscultuur.
Maar goed, de gierige acties.
Ik werk vanaf huis. Dus geen geklaag over een collega die voor een potluck party alleen een zakje zoute stokjes (kosten: € 0,40) meeneemt en op het feestje in hoog tempo alle hapjes en drankjes naar binnen schompt.
woensdag 1 april 2020 om 16:40
O ik word er niet om ontslagen hoor, heb het zelf genoemd naar leidinggevende en mede collega’s. Zit de hele week alleen op kantoor om wat pakketten aan te nemen en wat dingen te kunnen printen/posten. Wat niemand wilde doen deze week.
We zijn maar een redelijk klein bedrijf waar men zonder problemen elkaars pindakaas op eet etc.
We zijn maar een redelijk klein bedrijf waar men zonder problemen elkaars pindakaas op eet etc.
woensdag 1 april 2020 om 18:59
Ik heb er één!
Mijn broer en ik zouden naar een concert gaan. De kaarten waren €30,50, dat had hij naar me overgemaakt. Het concert is geannuleerd, dus ik had een envelopje met €30 in zijn brievenbus gedaan. Appt hij 'savonds:
- Had ik je niet meer dan €30 betaald?
* Stuurt screenshot van de €30,50 toentertijd
- Ja zie je wel, dacht al dat het meer was...
Ik heb die 50 cent nog naar hem overgemaakt. Zal hem als we elkaar zien eens vragen of hij alles wel op de rails heeft, mijn hemel zeg :')
Mijn broer en ik zouden naar een concert gaan. De kaarten waren €30,50, dat had hij naar me overgemaakt. Het concert is geannuleerd, dus ik had een envelopje met €30 in zijn brievenbus gedaan. Appt hij 'savonds:
Ik heb die 50 cent nog naar hem overgemaakt. Zal hem als we elkaar zien eens vragen of hij alles wel op de rails heeft, mijn hemel zeg :')

woensdag 1 april 2020 om 19:11
PoesinBoots schreef: ↑01-04-2020 15:20Maar ja, dat weten we niet als iemand van die vage posten doet![]()

woensdag 1 april 2020 om 19:12
Eh. Ben jij aan het spiegelen ofzo?lizenlotte schreef: ↑01-04-2020 19:10dikke kans dat broer destijds hetzelfde van jou gedacht heeft en nu denkt dan wil ik ook alles tot op de laatste cent terughebben als zus dan toch zo principieel is..

woensdag 1 april 2020 om 19:24
Ja dat zou ik ook doen! Daar helemaal over gaan appen zeg.apppie schreef: ↑01-04-2020 18:59Ik heb er één!

woensdag 1 april 2020 om 19:32
Dan is het toch prima.Arequipa schreef: ↑01-04-2020 16:40O ik word er niet om ontslagen hoor, heb het zelf genoemd naar leidinggevende en mede collega’s. Zit de hele week alleen op kantoor om wat pakketten aan te nemen en wat dingen te kunnen printen/posten. Wat niemand wilde doen deze week.

woensdag 1 april 2020 om 19:33
Hier zou ik mij toch ook afvragen waar mijn halve euro gebleven is en waarom je een halve euro winst moet pakken op een concert dat niet doorgaat.
Ik weet niet of ik iets zou laten weten, maar ik zou toch écht eens diep fronsen waarom mijn zus mij denkt op te lichten voor f*cking 50 cent.
(Als je 't dan goed wil doen, betaal dan niets terug en zeg dat alles al is doorgestort.)
Ik weet niet of ik iets zou laten weten, maar ik zou toch écht eens diep fronsen waarom mijn zus mij denkt op te lichten voor f*cking 50 cent.
(Als je 't dan goed wil doen, betaal dan niets terug en zeg dat alles al is doorgestort.)
woensdag 1 april 2020 om 21:34
Dat had hij gevraagd, hij ging 's avonds iets van marktplaats ophalen. En brievenbus omdat hij aan het werk was

Geen 50 cent erbij gedaan omdat ik die niet los had.