Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
lizenlotte schreef:
01-04-2020 19:10
dikke kans dat broer destijds hetzelfde van jou gedacht heeft en nu denkt dan wil ik ook alles tot op de laatste cent terughebben als zus dan toch zo principieel is..
Huh wat? Hoezo had hij bij mij hetzelfde? Ik stuurde hem zijn ticket en hij maakte geld over. Ik had het helemaal prima gevonden als hij toen €30 had overgemaakt, hoor..
Marnamai schreef:
01-04-2020 19:33
Hier zou ik mij toch ook afvragen waar mijn halve euro gebleven is en waarom je een halve euro winst moet pakken op een concert dat niet doorgaat.

Ik weet niet of ik iets zou laten weten, maar ik zou toch écht eens diep fronsen waarom mijn zus mij denkt op te lichten voor f*cking 50 cent.

(Als je 't dan goed wil doen, betaal dan niets terug en zeg dat alles al is doorgestort.)
Hoe kom je hierbij zeg... Ik probeerde hem niet op te lichten en ik wilde er ook geen winst op maken. Wat een idiote gedachtegang.
Oplichten voor 50 cent... Sorry, maar hoe kom je erop. :rofl:
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
01-04-2020 21:42
Oplichten voor 50 cent... Sorry, maar hoe kom je erop. :rofl:
He na 2 annuleringen is dat wel mooi een euroknaller bij de mac! :nut: (hebben ze die überhaupt nog :confused: )
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
moonenz schreef:
01-04-2020 22:05
He na 2 annuleringen is dat wel mooi een euroknaller bij de mac! :nut: (hebben ze die überhaupt nog :confused: )
Minimaal 2 euro tegenwoordig, volgens mij. ;-D
¡Apagando las luces!
Dat vind ik ook wel beetje overtrokken, denk niet dat ze dacht: Yesss weer 50 verdient!
RocketScienceFiction schreef:
01-04-2020 14:48
Dat zijn asociale acties. Jammer dat je niet betrapt bent en nu zonder werk zou zitten. Bah!
Doe ff normaal joh. Zonder de achtergrond te kennen zulke uitspraken doen. We hebben het over chips en appelsap.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Liebeskind² schreef:
01-04-2020 22:12
Doe ff normaal joh. Zonder de achtergrond te kennen zulke uitspraken doen. We hebben het over chips en appelsap.
Nou inderdaad, als ik nou stelselmatig stiekem mn rugzak zou vullen. Maar gelukkig kon iedereen lachen op kantoor om mijn zelf toebedeelde bonus voor het ‘kantoorzitten’.
Arequipa schreef:
01-04-2020 22:18
Nou inderdaad, als ik nou stelselmatig stiekem mn rugzak zou vullen. Maar gelukkig kon iedereen lachen op kantoor om mijn zelf toebedeelde bonus voor het ‘kantoorzitten’.

De situatie die je later schetste blijkt niet uit je eerste post. Daar heb je gewoon iets meegenomen van je werk omdat je niet in de rij wilde staan. Later bleek dat genuanceerder te liggen.

Als het diefstal is, zoals leek uit je eerste post, is ontslag meer dan terecht. Dat het om een relatief klein bedrag gaat doet er niet toe. Zo denkt de rechter gelukkig ook in Nederland.

Dus misschien wat duidelijker formuleren. Dan hoef je ook niet zo verontwaardigd te reageren op de commotie die ontstaat omdat je de suggestie wekt van je baas te stelen.

Daar zijn mensen terecht verontwaardigd over. Die verwarring zaai je zelf,dus pruillip weg!
Ik had een tikkie gestuurd naar mijn dochter voor iets wat ik had voorgeschoten, €72,84. Even later kwam ik erachter dat het € 72,94 had moeten zijn, dus nog een tikkie voor € 0,10 gestuurd. Wij kunnen daar erg om lachen :proud:
MinkeDeWit schreef:
01-04-2020 22:57
Ik had een tikkie gestuurd naar mijn dochter voor iets wat ik had voorgeschoten, €72,84. Even later kwam ik erachter dat het € 72,94 had moeten zijn, dus nog een tikkie voor € 0,10 gestuurd. Wij kunnen daar erg om lachen :proud:

Niet! :woa:
MinkeDeWit schreef:
01-04-2020 22:57
Jullie kunnen daar om lachen?
Omdat het een gebbetje was? Want dan snap ik het..

Als je het serieus zou menen dan vind ik dat een beetje treurig.
Marnamai schreef:
Hier zou ik mij toch ook afvragen waar mijn halve euro gebleven is en waarom je een halve euro winst moet pakken op een concert dat niet doorgaat.

Ik weet niet of ik iets zou laten weten, maar ik zou toch écht eens diep fronsen waarom mijn zus mij denkt op te lichten voor f*cking 50 cent.

(Als je 't dan goed wil doen, betaal dan niets terug en zeg dat alles al is doorgestort.)
Je maakt een grap toch?
apppie schreef:
01-04-2020 21:34
Dat had hij gevraagd, hij ging 's avonds iets van marktplaats ophalen. En brievenbus omdat hij aan het werk was :)

Geen 50 cent erbij gedaan omdat ik die niet los had.
Ja, zo zou ik het ook gedaan hebben. En als je band met je broer/zus/vriend/vriendin normaal is, snappen ze ook wel dat je misschien geen 50 cent hebt of vinden het niet heel relevant.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
apppie schreef:
01-04-2020 21:34
Dat had hij gevraagd, hij ging 's avonds iets van marktplaats ophalen. En brievenbus omdat hij aan het werk was :)

Geen 50 cent erbij gedaan omdat ik die niet los had.
Waarom had je het niet overgemaakt dan zodat je wel het complete bedrag kon betalen?
lise1985 schreef:
02-04-2020 08:57
Waarom had je het niet overgemaakt dan zodat je wel het complete bedrag kon betalen?
Dat heeft ze toch al gezegd? Broer wilde het contant die dag nog omdat hij iets van makrtplaats op ging halen of zo.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
lise1985 schreef:
02-04-2020 08:57
... Dat staat letterlijk in het bericht in de quote. :facepalm:
¡Apagando las luces!
Marnamai schreef:

Gelukkig zijn er mensen die zo denken, anders was dit topic al een stille dood gestorven!
Wat eten we vanavond?
SombraOnline schreef:
02-04-2020 09:21
... Dat staat letterlijk in het bericht in de quote. :facepalm:
Overheen gelezen
Marnamai schreef:

Ja hoor, Appie zal vast handenwrijvend in haar vuistje gelachen hebben dat ze weer 50 hele eurocenten verdiend had op haar broer :facepalm:

‘Een halve euro winst pakken’
‘Oplichten voor fucking 50 cent’
Really? :wtf:
Marnamai schreef:

Ja hoor.
Die 50 cent kan je ook zien als bezorgkosten :proud:
AnAppleADay schreef:
02-04-2020 09:55
Die 50 cent kan je ook zien als bezorgkosten :proud:
Boekingskosten? Aangezien zij toch in eerste instantie de kaartjes had geregeld.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
makreel schreef:
02-04-2020 09:23
Gelukkig zijn er mensen die zo denken, anders was dit topic al een stille dood gestorven!
:hihi:
apppie schreef:
01-04-2020 21:37
Huh wat? Hoezo had hij bij mij hetzelfde? Ik stuurde hem zijn ticket en hij maakte geld over. Ik had het helemaal prima gevonden als hij toen €30 had overgemaakt, hoor..
mijn logica is dat hij dat bedrag van 30,50 wat hij aan jou heeft betaald ergens vandaan moet hebben gehaald. ik ging er vanuit dat dat bedrag van jou afkomstig was, gezien hij het aan jou moest betalen. maar dat is niet het geval begrijp ik?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven