Vriend stelt soort van termijn

13-02-2020 07:52 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen.

Mijn vriend en ik hebben samen een dochter van net 3. Hier genieten we volop van.
Zelf ben ik sinds een paar maanden "geveld" door overspannen, inmiddels werk ik weer de helft van mijn contracturen en gaat het herstel steeds wat beter.
Mijn vriend heeft me altijd gesteund en we hebben alle vertrouwen in herstel.

We hebben een wens voor een 2e kindje. Toen dochter 2 was wilde ik dit heel graag. Vriend wilde toen nog wachten, dus geen druk erop, we zien het wel.

Nu zei vriend gisteren, dat hij nu wel een tweede wil. Maar dit moet wel "in de buik zittrn" voor dochter 4 jaar wordt. Anders wordt het leeftijdsverschil voor hem te groot, en is dochter naar school en uit de luiers en moet hij opnieuw beginnen met de luiers , slapeloze nachten etc.

Ik heb aangegeven dat ik het raar vind dat dit aan leeftijd hangt en ik eerst goed wil herstellen, maar er nu mijns insziens druk op mij gelegd wordt.

Hoe zien jullie dit?
Xaviera1234567890 schreef:
13-02-2020 07:56
Waarom is het druk als hij jou laat weten er liever niet teveel jaren tussen eerste en tweede te willen? Dat mag hij toch vinden?
Vriend weet heel erg goed dat to overspannen is en dus moet werken aan haar herstel.

Dat het dus absoluut geen goed moment is om zwanger te worden.

Door dan te zeggen het moet toch voor een bepaalde tijd en anders niet zet hij to onder tijdsdruk.

Nu beter worden en voor een kind gaan anders kan je dat door jouw gewenste kind wel vergeten.

Dat is natuurlijk absoluut niet bevorderlijk voor het herstel van to.

De vriend van to schaadt de gezondheid van TO door haar zo onder druk te zetten.

Dus nee ik vindt het absoluut not done Wat Haar Vriend doet.

En dat het aan to is om dat duidelijk te maken daar ben ik het ook niet mee eens. De man heeft toch zelf ook verstand die kan toch ook bedenken dat nu geen goed moment is.

En als hij het eerder nog te vroeg vond is het extra erg wat hij doet.

Eerst to laten wachten en nu to onder druk zetten.

Er zijn heel veel broers en zussen met een groot leeftijdsverschil die het prima met elkaar kunnen vinden dus dat hele anders wordt het leeftijdsverschil te groot is sowieso een onzin argument.

En dat dan zit ik weer opnieuw in de kleine kinderen. Nou en alsof het zo'n grote opoffering is. Om maar eens een cliché van stal te halen je krijgt er ook veel voor terug.
Vriend is een soort van eikel.
Dus al die tijd was het te vroeg en van het ene op het andere moment moet het opeens júíst heel snel want anders is het te laat en gaat het helemaal over. Dat lijkt mij ook niet heel prettig. Zeker niet als je in dat superkrappe tijdvenster waarin het blijkbaar opeens heel snel moet gebeuren ook nog overspannen bent.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
retrostar schreef:
13-02-2020 08:12
Nou kan toch. Waarom moet dat perfect gaan. Alle inzichten komen nu eenmaal niet precies op de handigste tijd.
Dat is zacht uitgedrukt. Ik begrijp wel waarom TO die druk ervaart. Hij stelt haar voor de keuze: nu beslissen of ze, overspannen en wel, direct zwanger wil worden of helemaal geen tweede kind meer.

Het is een rotmoment om zwanger te worden, vindt ze, terecht. Maar het is ook een rotmoment om een dergelijke beslissing te moeten nemen. Ik vind het een rare timing eerlijk gezegd, en hij houdt weinig rekening met TO.
Eerlijk gezegd zou ik door dat 'eerst was het steeds te vroeg en nu opeens al bijna te laat' de indruk krijgen dat hij gewoon geen tweede wil en erop aan probeert te sturen dat het allemaal niet doorgaat.
Susan schreef:
13-02-2020 08:32
Eerlijk gezegd zou ik door dat 'eerst was het steeds te vroeg en nu opeens al bijna te laat' de indruk krijgen dat hij gewoon geen tweede wil en erop aan probeert te sturen dat het allemaal niet doorgaat.
Ja en dan tegen TO zeggen dat ze deze keuze toch echt zelf gemaakt heeft.
Ik neem jullie argumenten mee en ga nog eens goed het gesprek aan.
Doet me goed te lezen dat de meerderheid dit ook een rare "eis" vindt, voorzover je überhaupt kinderen kunt plannen.
YagaBaba schreef:
Dat is zacht uitgedrukt. Ik begrijp wel waarom TO die druk ervaart. Hij stelt haar voor de keuze: nu beslissen of ze, overspannen en wel, direct zwanger wil worden of helemaal geen tweede kind meer.

Het is een rotmoment om zwanger te worden, vindt ze, terecht. Maar het is ook een rotmoment om een dergelijke beslissing te moeten nemen. Ik vind het een rare timing eerlijk gezegd, en hij houdt weinig rekening met TO.
TO heeft het recht en de macht om voor haar wensen op te komen in hun relatie en hij ook. Iedereen hecht het meeste aan zijn eigen belangen en meestal ontmoet je elkaar in het midden. Het idee dat iemand bij voorbaat heel fijngevoelig rekening moet houden met de gevoeligheden van de ander om zijn wensen maar te mogen uiten vind ik geen houding die gezond kan zijn voor een goede relatie. Dat wordt er toch een soort "macht van het slachtoffer" uitgespeeld en ik vind dat niet juist.

Maar goed, iedereen op zijn eigen manier.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind het nogal makkelijk gezegd van je vriend. Jij bent straks zwanger, het is een belasting voor jouw lichaam, jij betaalt de fysieke/geestelijke prijs. Ik vind het nogal een no-brainer dat je dit proces uitstelt totdat je weer fit bent. Jij voelt toch het beste aan of dit wel/niet teveel is? Ik vind het best wel egocentrisch overkomen, ik zou het gesprek aangaan om duidelijk te krijgen wat zijn overwegingen hierin zijn.
Het leven loopt hoe het loopt, en dan kan het dus zijn dat door de timing van de overspannenheid nu er dus geen tweede kind zal komen. Soms gaan die dingen zo.
Susan schreef:
Dat kan hij dan toch gewoon eerlijk zeggen en een knipje laten zetten?
retrostar schreef:
13-02-2020 08:40
TO heeft het recht en de macht om voor haar wensen op te komen in hun relatie en hij ook. Iedereen hecht het meeste aan zijn eigen belangen en meestal ontmoet je elkaar in het midden. Het idee dat iemand bij voorbaat heel fijngevoelig rekening moet houden met de gevoeligheden van de ander om zijn wensen maar te mogen uiten vind ik geen houding die gezond kan zijn voor een goede relatie. Dat wordt er toch een soort "macht van het slachtoffer" uitgespeeld en ik vind dat niet juist.

Maar goed, iedereen op zijn eigen manier.
Het heeft niets met de macht van het slachtoffer te maken. TO is geen slachtoffer namelijk. En ja hoor, die man mag doen wat hij wil hè. Dat neemt niet weg dat zijn gedrag wel een effect heeft op TO en ik begrijp heel goed dat ze daar nu niet op zit te wachten.

En ja, je mag wel een beetje rekening houden met elkaar als je je wensen uit. Man had zijn wens op een andere manier kunnen uiten, zodat er ook nog ruimte was voor de wensen van TO, om er maar eens eentje te noemen. Man en TO zouden samen kunnen verkennen wat reëel is, gezien de wensen van beide. Hij hoeft haar niet voor het blok te zetten lijkt mij, met zijn plotselinge "Nu of nooit". Mag hij dat? Uiteraard. Is het heel netjes en houdt hij rekening met zijn vriendin? Nee, vind ik niet.
Misschien vat je het te letterlijk op. Jij voelt het als eis, maar hij bedoelt het vast als wens. Voor hem zou het ‘ideaal zijn als’. En jij ervaart het als een soort dreigement. Ik denk dat je overspannenheid meespeelt en dat je misschien wat overgevoelig reageert op iets dat eigenlijk niet slecht bedoeld is.
redbulletje schreef:
13-02-2020 08:44
Dat kan hij dan toch gewoon eerlijk zeggen en een knipje laten zetten?
Hij is veel te bang dat de relatie er dan onder te lijden heeft en hij hier de "schuld" van gaat krijgen. Dan is het makkelijker om tegen to te zeggen binnen nu en 1 jaar zwanger en dan hoeft het niet meer. En hij weet dat TO overspannen is en dan het niet zo verstandig is om zwanger te worden.

Dit hoeft natuurlijk allemaal helemaal niet.

Wel vind ik het niet aardig en meelevend van jou vriend. Natuurlijk mag hij voor zijn wensen uitkomen maar hij zet TO redelijk voor het blok vind ik.
Ik begrijp wel dat ze dit als onder druk zetten voelt. Het is nog een hele grote wens maar opdit moment komt het niet zo goed uit. Maar je weet ook dat hoe langer je wacht hoe groter de kans dat je wens niet meer uitkomt.

De kans is dan groot dat je alsnog voor die grote kinderwens gaat terwijl het eigenlijk niet verstandig is opdit moment. Dit moet je vriend toch kunnen begrijpen ?
Blijf in jezelf geloven !
Ik weet niet hoe hij deze boodschap gebracht heeft en of t ook zo onvriendelijk klonk dat hoop ik niet maar ik snap hem wel. Ik wilde ook max 4 jaar tussen de kinderen ivm datzelfde dat je op gegeven moment ook wel klaar bent met luiers en je krijgt vrijheid terug als ze wat groter zijn
where ever you go, go with your heart
Ik zou er geen woorden meer aan vuil maken dan: ‘eerst maar eens beter worden.’ Je moet je niet hierom ook druk maken nu.

En als je dan beter bent gaan jullie eens bepraten wat jullie beiden willen. En als blijkt hij wil niet meer en jij wel dan is dat wat het is.
Het leven is niet maakbaar en planbaar. Dance in the rain. Life is what happens while you make other plans. Soms loopt het zo.

Daarnaast ben ik het voor de uitzondering eens eens met redbulletje. 2 kinderen voelen (vaak) niet aan als 1 + 1=2 qua drukte. Als je overspannen bent zeker iets om over na te denken. Waarom ben je overspannen, wat zit daar achter.

Ik als moeder van 3 mag daar vast iets over vinden itt reactie op redbulletje.

En oh zo waar... kleine kinderen kleine zorgen... grote kinderen...🤪 En dat gaat het met mijn kinderen nog eens hardstikke goed en toch vind ik het spreekwoord waar.
Skawa schreef:
13-02-2020 09:17
Ik weet niet hoe hij deze boodschap gebracht heeft en of t ook zo onvriendelijk klonk dat hoop ik niet maar ik snap hem wel. Ik wilde ook max 4 jaar tussen de kinderen ivm datzelfde dat je op gegeven moment ook wel klaar bent met luiers en je krijgt vrijheid terug als ze wat groter zijn
Ja, maar dan neem ik aan dat je niet hebt geroepen dat het nog te vroeg was voor een tweede tot de eerste al drie was, om dan te roepen dat het te laat is voor een tweede als de eerste eenmaal vier is.
Skawa schreef:
13-02-2020 09:17
Ik weet niet hoe hij deze boodschap gebracht heeft en of t ook zo onvriendelijk klonk dat hoop ik niet maar ik snap hem wel. Ik wilde ook max 4 jaar tussen de kinderen
ivm datzelfde dat je op gegeven moment ook wel klaar bent met luiers en je krijgt vrijheid terug als ze wat groter zijn
Lijkt mij ook kunnen dat die man genoeg heeft van die tropenjaren en niet weer van voor af aan met baby wil beginnen.
Susan schreef:
13-02-2020 09:25
Ja, maar dan neem ik aan dat je niet hebt geroepen dat het nog te vroeg was voor een tweede tot de eerste al drie was, om dan te roepen dat het te laat is voor een tweede als de eerste eenmaal vier is.

Als het kinderen betreft lijkt het me prima om van gedachten te veranderen zo lang de beslissing nog niet is genomen. Kinderen moet je krijgen omdat je het wil en niet omdat je ooit iets hebt gezegd.
Je bent overspannen dus het zou heel dom zijn om nu zwanger te raken.
En het argument dat je vriend geeft klopt gewoon, maar daaruit blijkt dat hij er weinig zin in heeft. Je kan het ook gewoon bij 1 houden als dit al zwaar is. Daar is niks mis mee bovendien is het ook nog beter voor het milieu
S-Meds schreef:
13-02-2020 09:31
En het argument dat je vriend geeft klopt gewoon, maar daaruit blijkt dat hij er weinig zin in heeft. Je kan het ook gewoon bij 1 houden als dit al zwaar is. Daar is niks mis mee bovendien is het ook nog beter voor het milieu
Mijn aanname i s, dat vriend 1 altijd al wel genoeg vond
Misschien wilde TO het niet horen??
S-Meds schreef:
13-02-2020 09:31
+1
nerdopviva schreef:
13-02-2020 09:28
Als het kinderen betreft lijkt het me prima om van gedachten te veranderen zo lang de beslissing nog niet is genomen. Kinderen moet je krijgen omdat je het wil en niet omdat je ooit iets hebt gezegd.
Tja, het mag, maar dat neemt niet weg dat ik dit geen leuke manier vind om met de ander om te gaan. Zij is eerst in de veronderstelling dat het iets is wat in de toekomst ligt, om er dan achter te komen dat de kans al haast verkeken is, aangezien nu niet het geschikte moment is en het over een jaar al te laat is. Ik neem aan dat hij zelf ook wel ziet dat het er dan waarschijnlijk gewoon niet meer in zit.

Als hij gewoon niet zo graag een tweede wil kan hij dat beter eerlijk zeggen, dat vind ik aardiger dan het zo aanpakken.
YagaBaba schreef:
13-02-2020 08:06
Hij stelt haar een ultimatum: nu of anders helemaal niet. Daar komt de druk vandaan. Niet echt fijn als je al overspannen bent.
Dit ja!

Wil hij wel echt een 2e kind TO? Eerst wil hij wachten met kinderen en nu ineens een ultimatum dat je binnen een jaar zwanger moet zijn anders anders hoeft het niet meer, terwijl je nog overspannen bent dus geen goed idee nu. Eerst aan jezelf en herstel denken hoor TO ipv nu halsoverkop proberen zwanger te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven