UD juni 2020
zondag 29 september 2019 om 12:47
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Babyboom31
Shoezzi
Galleta
_melon
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | J/M | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
livingontheedge | 32/36 | 2e | 3 juni | ||
groenecomputermuis | 26/29 | 1e | 3 juni | ||
Kikikip | 25/26 | 1e | 3 juni | ||
Minimousee | 24/29 | 1e | 3 juni | ||
kaartje1 | 28/28 | 2e | 3 juni | ||
Wollenbol | 30/36 | 1e | 5 juni | Buitenland | |
Hardloopstudentje | 26/28 | 1e | 6 juni | ? | |
Mihoen62 | 28/28 | 2e | 6 juni | ||
Sneeuwwitje | 26/27 | 1e | 7 juni | ||
whattodo97 | 22/33 | 1+2e | 7 juni | Tweeling | |
hollandaise | 37/32 | 3e | 8 juni | Buitenland | |
Sunflower23 | 28/29 | 1e | 11 juni | ? | |
Popj | 34/? | 2e | 12 juni | ? | |
Grrrlstar | 31/32 | 2e | 13 juni | ||
Rome90 | 29/28 | 1e | 16 juni | ? | |
Springmommy | 35/41 | 3e | 19 juni | ||
Poezels | 34/42 | 2e | 18 juni | Buitenland | |
Lamaa | 31/36 | 2e | 19 juni | ||
Toekanneria | 26/31 | 1e | 19 juni | ? | |
m-april | 26/28 | 3e | 27 juni |
Babyboom31

Shoezzi

Galleta

_melon

anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
woensdag 5 februari 2020 om 18:07
Spannende tijden voor jullie, Whattodo. Fijn dat de eerste uitslag goed was, nu hopen op een 2de goede uitslag! 
Hier gaat het wel goed eigenlijk. De misselijkheid is GELUKKIG over..
Deze week had ik voor het eerst “bewust” een harde buik! Mn buik werd echt een harde bal. Ik merk nu wel dat het lichamelijk iets zwaarder gaat worden... zit al 2 dagen met af en toe een harde buik.... maar voor de rest mag ik niet klagen..
Hier gaat het wel goed eigenlijk. De misselijkheid is GELUKKIG over..
Deze week had ik voor het eerst “bewust” een harde buik! Mn buik werd echt een harde bal. Ik merk nu wel dat het lichamelijk iets zwaarder gaat worden... zit al 2 dagen met af en toe een harde buik.... maar voor de rest mag ik niet klagen..
woensdag 5 februari 2020 om 18:58
@whattodo, ik heb je twee hartjes gegeven!
vroeg me al een tijdje af hoe het met je ging aangezien we sinds je bericht voor de echo niets gehoord hadden, hoopte maar dat er niks ernstigs was. wanneer kunnen we de uitslag verwachten?
Ik dacht ook dat tweede trimester een betere periode ging zijn, maar hier ook wel last, vooral moeheid. Verder eigenlijk weinig lichamelijke dingen, maar vooral moe.
vroeg me al een tijdje af hoe het met je ging aangezien we sinds je bericht voor de echo niets gehoord hadden, hoopte maar dat er niks ernstigs was. wanneer kunnen we de uitslag verwachten?
Ik dacht ook dat tweede trimester een betere periode ging zijn, maar hier ook wel last, vooral moeheid. Verder eigenlijk weinig lichamelijke dingen, maar vooral moe.
donderdag 6 februari 2020 om 11:40
wat spannend, whattodo. ik hoop dat het allemaal goedkomt. gelukkig dat ze al wat dingen hebben kunnen uitsluiten.
beterschap mihoen. ik ben ook echt zo niet fit, baal er echt van. dit zouden idd de beste maanden moeten zijn. heb van de week een lange dag gehad omdat ik een uitgebreid examen moest doen en prompt de dag erna koorts en niet in staat de kinderen op te halen uit de opvang... dan voel ik me ook zo lullig naar mijn partner die er dan weer eerder voor uit werk moet komen. sinds gisteren voel ik ook weer de baby weinig bewegen en ga ik daar weer over tobben... vermoeiend hoor.
beterschap mihoen. ik ben ook echt zo niet fit, baal er echt van. dit zouden idd de beste maanden moeten zijn. heb van de week een lange dag gehad omdat ik een uitgebreid examen moest doen en prompt de dag erna koorts en niet in staat de kinderen op te halen uit de opvang... dan voel ik me ook zo lullig naar mijn partner die er dan weer eerder voor uit werk moet komen. sinds gisteren voel ik ook weer de baby weinig bewegen en ga ik daar weer over tobben... vermoeiend hoor.
donderdag 6 februari 2020 om 20:18
Beterschap voor de zieke dames.
Ik vind het 2e semester ook best pittig. Veel moe. Helpt vast ook niet mee dat dochter heeft besloten 's middags niet meer te willen slapen. Weg rust momentje.
@harde buiken. Hier ook regelmatig last van. Bekend probleem voor mij. Vergeleken met een paar weken terug is een stuk rustiger gelukkig. Gelukkig is af en toe een harde buik niet erg.
@whattodo ik hoop dat jullie snel uitslagen hebben. Lijkt mij best een onzekere tijd zo.
Ik vind het 2e semester ook best pittig. Veel moe. Helpt vast ook niet mee dat dochter heeft besloten 's middags niet meer te willen slapen. Weg rust momentje.
@harde buiken. Hier ook regelmatig last van. Bekend probleem voor mij. Vergeleken met een paar weken terug is een stuk rustiger gelukkig. Gelukkig is af en toe een harde buik niet erg.
@whattodo ik hoop dat jullie snel uitslagen hebben. Lijkt mij best een onzekere tijd zo.

zaterdag 8 februari 2020 om 19:22
Dankje!
Heeft iemand ook nu of bij een eerder kindje gehad dat het hoofdje kleiner was dan gemiddeld?
Maak me toch echt nogsteeds zorgen ook al zijn alle uitslagen straks goed.

zaterdag 8 februari 2020 om 22:58
Jee Whattodo wat een heftige tijd zo ineens. Fijn dat de uitslagen goed zijn en hopelijk de laatste ook!
Lamaa, fijn dat de misselijkheid over is en dat je kan langzaamaan kan genieten!
Hier gaan we rustig door, werk is erg druk maar over paar weken komt de rust weer wat terug. Tweede keer dat ik zo’n groot project doe tijdens mijn zwangerschap, zenuwslopend op zich haha
Onze dochter is in een hele nieuwe fase met veel nieuwe woorden, duidelijke eigen wil en de wereld ontdekken. Heerlijk om mee te maken
Lamaa, fijn dat de misselijkheid over is en dat je kan langzaamaan kan genieten!
Hier gaan we rustig door, werk is erg druk maar over paar weken komt de rust weer wat terug. Tweede keer dat ik zo’n groot project doe tijdens mijn zwangerschap, zenuwslopend op zich haha
Onze dochter is in een hele nieuwe fase met veel nieuwe woorden, duidelijke eigen wil en de wereld ontdekken. Heerlijk om mee te maken

maandag 10 februari 2020 om 07:07
Ik heb vandaag mn eerste werkdag na 1.5 week thuis te hebben gezeten. gelukkig is de grootste stress factor wel weg sinds vandaag dus ik denk dat het goed gaat komen.
Heb vannacht (door de storm? of door de zwangerschap?) een hele rare droom gehad... met allemaal dingen die totaal niet kloppen / niet kunnen. Ik moest een examen maken voor geschiedenis op de middelbare school (waar ik al bijna 15 jaar niet meer geweest ben... er kwamen allemaal mensen in voor die ik pas ken uit latere fases in mijn leven, die elkaar niet kenden, heel vreemd allemaal.
Hier soms ook last van harde buiken (of van wat ik denk dat harde buiken zijn haha) Maar gaat snel over. Gelukkig voel ik de kleine elke dag nu. Gisterenavond was het storm in mn buik en storm buiten toen ik in bed lag... Afgelopen weekend bij mijn ouders geweest en die ook laten voelen, heel bijzonder
Heb vannacht (door de storm? of door de zwangerschap?) een hele rare droom gehad... met allemaal dingen die totaal niet kloppen / niet kunnen. Ik moest een examen maken voor geschiedenis op de middelbare school (waar ik al bijna 15 jaar niet meer geweest ben... er kwamen allemaal mensen in voor die ik pas ken uit latere fases in mijn leven, die elkaar niet kenden, heel vreemd allemaal.
Hier soms ook last van harde buiken (of van wat ik denk dat harde buiken zijn haha) Maar gaat snel over. Gelukkig voel ik de kleine elke dag nu. Gisterenavond was het storm in mn buik en storm buiten toen ik in bed lag... Afgelopen weekend bij mijn ouders geweest en die ook laten voelen, heel bijzonder

maandag 10 februari 2020 om 10:40
Vreemde dromen komen hier ook voor. In het begin van mijn zwangerschap heel erg gehad, toen een tijdje niet en vannacht toevallig weer wel..
Voor de rest zit ik nu (gelukkig!) in rustig vaarwater. Ben weer een weekje vrij, kan thuis alles op t gemakje doen. En dan heb ik vrijwel ook geen last van harde buiken.
Hopelijk zet deze lijn zich nog even voort... zou fijn zijn!
Voor de rest zit ik nu (gelukkig!) in rustig vaarwater. Ben weer een weekje vrij, kan thuis alles op t gemakje doen. En dan heb ik vrijwel ook geen last van harde buiken.
maandag 10 februari 2020 om 15:22
hahahaha ja die dromen, heel herkenbaar
@whattodo, kan het niet gewoon zijn dat de hoofdjes van de kindjes kleiner zijn omdat het een tweeling is en ze wat minder hard groeien omdat ze juist met zn 2tjes zijn? Geen idee of die theorie klopt hoor. Wat zei de gyn er over? Was het iets om je zorgen over te maken?
Hier nog steeds niet fit. Ben al een hele week aan het hoesten, geen stem meer, keelpijn, oorpijn. Nog steeds ellende en ben echt ff doodop.
Heb al paar keer met de doktersassistente gebeld, maar die kunnen niet echt veel doen. Heb geen koorts, dus ik moet het uitzitten. Hoestdrank werkt voor geen zak. Ik baal ff en wil weer btje gezond zijn.

@whattodo, kan het niet gewoon zijn dat de hoofdjes van de kindjes kleiner zijn omdat het een tweeling is en ze wat minder hard groeien omdat ze juist met zn 2tjes zijn? Geen idee of die theorie klopt hoor. Wat zei de gyn er over? Was het iets om je zorgen over te maken?
Hier nog steeds niet fit. Ben al een hele week aan het hoesten, geen stem meer, keelpijn, oorpijn. Nog steeds ellende en ben echt ff doodop.
Heb al paar keer met de doktersassistente gebeld, maar die kunnen niet echt veel doen. Heb geen koorts, dus ik moet het uitzitten. Hoestdrank werkt voor geen zak. Ik baal ff en wil weer btje gezond zijn.
livingontheedge wijzigde dit bericht op 10-02-2020 21:13
0.15% gewijzigd
maandag 10 februari 2020 om 17:03
Hier ook steeds van die gekke en soms nare dromen. Ik beleef van alles 's nachts.
Gek hoe het werkt.
Hoe gaat het me de groei van jullie buik? Hier lijkt mijn buik opeens omega snel te groeien. Opeens heel duidelijk zwanger. Benieuwd hoe grote toeter ik krijg.
Ook merk ik met bewegen echt wel dat er een buik zit. Dat word nog wat de komende maanden.
Gek hoe het werkt.
Hoe gaat het me de groei van jullie buik? Hier lijkt mijn buik opeens omega snel te groeien. Opeens heel duidelijk zwanger. Benieuwd hoe grote toeter ik krijg.
Ook merk ik met bewegen echt wel dat er een buik zit. Dat word nog wat de komende maanden.
dinsdag 11 februari 2020 om 07:56
Ik ben uiteindelijk een paar weken geleden van het hoesten afgeraakt door tijmsiroop. Hele fles in 24 uur op en toen was t gedaan. Maar toen zat ik al wel aan het einde van mijn verkoudheid. Heb je nog gekeken naar die hoestsiroop die ik je stuurde die je wel zou mogen gebruiken tijdens zwangerschap? Ik heb het zelf toen niet besteld maar volgens via via werkte dat wel...Livingontheedge schreef: ↑10-02-2020 15:22Hier nog steeds niet fit. Ben al een hele week aan het hoesten, geen stem meer, keelpijn, oorpijn. Nog steeds ellende en ben echt ff doodop.

dinsdag 11 februari 2020 om 08:20
Ik merk wel dattie echt aan groeien is, en dat merk ik vooral door de menstruatie achtige pijntjes. Hier gaat t echt in fases, poosje stil en dan BAM, hallo buik!kaartje1 schreef: ↑10-02-2020 17:03Hier ook steeds van die gekke en soms nare dromen. Ik beleef van alles 's nachts.
Gek hoe het werkt.
Over hoeveel weken gaan jullie met verlof? Ik moet nog 12 weken, maar zit nu al aan een bekkenband (op belastte momenten) hoop echt dat ik t vol ga houden.
Nog andere typische zwangerschapkwaaltjes? Hier droge ogen en slijmvliezen in de neus (iedere ochtend een bloedneus na t snuiten), mijn wc routine van iedere dag is verplaatst naar 1x in de 3/4 dagen
dinsdag 11 februari 2020 om 09:45
Whattodo, wat fijn van de goede eerste uitslag.
Over het niet fit zijn: de gynaecoloog gaf aan dat alles gewoon dubbel zo lang duurt, elk virusje.. is gewoon heel erg rot.
Hier ben ik aardig opgeknapt, maar nu weer een te hoge bloeddruk. Daar nu medicatie voor, maar nu weer last van mijn buik. Dus ik kwakkel ook lekker verder.
Over die rare dromen, vorige zwangerschap had ik dat ook. Toen heb ik zelfs eens gedroomd dat Holleeder in een auto voor de deur stond met pistool in de aanslag en dat ik me gauw verstopte achter het gordijn
Qua zwangerschapskwaaltjes heb ik eigenlijk weinig last van dingen, zelfs bekken is prima.
Zijn jullie al bezig met de kinderkamer? Ik ben bezig met kasten uitrukken zodat die naar zolder kunnen, heb wel het gevoel nu dat het wel klaar mag zijn
Over het niet fit zijn: de gynaecoloog gaf aan dat alles gewoon dubbel zo lang duurt, elk virusje.. is gewoon heel erg rot.
Hier ben ik aardig opgeknapt, maar nu weer een te hoge bloeddruk. Daar nu medicatie voor, maar nu weer last van mijn buik. Dus ik kwakkel ook lekker verder.
Over die rare dromen, vorige zwangerschap had ik dat ook. Toen heb ik zelfs eens gedroomd dat Holleeder in een auto voor de deur stond met pistool in de aanslag en dat ik me gauw verstopte achter het gordijn
Qua zwangerschapskwaaltjes heb ik eigenlijk weinig last van dingen, zelfs bekken is prima.
Zijn jullie al bezig met de kinderkamer? Ik ben bezig met kasten uitrukken zodat die naar zolder kunnen, heb wel het gevoel nu dat het wel klaar mag zijn
dinsdag 11 februari 2020 om 09:59
@kinderkamer: alle meubels zijn intussen in huis, kledingkast moet nog in elkaar worden gezet, laminaat moet eerst nog gekit worden, en dan de meubeltjes op zijn plek zetten en kijken of er nog plankjes en andere decoratie moeten komen. er staan nu nog 5 verhuisdozen met spullen die niet op de kinderkamer horen dus die moeten eerst nog weg
@dromen: vannacht ook weer een rare gehad. het zal de zwangerschap dan wel zijn
@kwaaltjes: van dat soort dingen allemaal gelukkig geen last. alleen moe, wordt soms snachts om 2 of 3 uur wakker (ga gewoonlijk rond 22u slapen (of eerder als ik moe ben) en wekker staat om 6u maar ik heb glijdende uren dus mag eigenlijk zelf beslissen hoe laat ik begin met werken) en dan blijf ik soms echt een uur of langer wakker liggen voor ik terug in slaap val.
merk wel dat ik iets rustiger de trap op moet gaan, maar buik zit verder nog niet enorm in de weg (groeit wel gestaag maar nog niet super groot voor mijn gevoel) maar buiten dat weinig last. alleen soms zure oprispingen
@dromen: vannacht ook weer een rare gehad. het zal de zwangerschap dan wel zijn

@kwaaltjes: van dat soort dingen allemaal gelukkig geen last. alleen moe, wordt soms snachts om 2 of 3 uur wakker (ga gewoonlijk rond 22u slapen (of eerder als ik moe ben) en wekker staat om 6u maar ik heb glijdende uren dus mag eigenlijk zelf beslissen hoe laat ik begin met werken) en dan blijf ik soms echt een uur of langer wakker liggen voor ik terug in slaap val.
merk wel dat ik iets rustiger de trap op moet gaan, maar buik zit verder nog niet enorm in de weg (groeit wel gestaag maar nog niet super groot voor mijn gevoel) maar buiten dat weinig last. alleen soms zure oprispingen
dinsdag 11 februari 2020 om 13:07
beterschap @livingontheedge! ik merk het ook hoor, elk verkoudheidje pik ik op en dan ben ik er ook lang beroerd van. vorige week 1 drukke dag gehad... en dan drie dagen met koorts op bed. nu ook weer keelpijn, oorpijn en vooral permanent heel erg moe.
mijn buik vind ik ook echt groot al. en nog vier maanden te gaan, hoe dan? op de weegschaal valt het nog wel mee, zit nog anderhalve kilo onder mijn gewicht voor de zwangerschap.
slapen is ook een uitdaging, dreumes slaapt erg wisselvallig en is gewoon erg vroeg wakker, peuter graag 's nachts bij me en ligt dan ook niet echt stil.
wij gaan binnenkort nog lekker even op vakantie, en daarna hopen we dreumes ook op de kinderkamer te laten slapen.... ben heel benieuwd hoe dat gaat! dreumes kan nog een hele tijd in dit bedje, dus voor baby komt er dan nog een kleiner bedje, en voor dreumes moet er een kledingkastje bij, en een andere kast van die kamer weg... het is best een puzzel zo!
mijn buik vind ik ook echt groot al. en nog vier maanden te gaan, hoe dan? op de weegschaal valt het nog wel mee, zit nog anderhalve kilo onder mijn gewicht voor de zwangerschap.
slapen is ook een uitdaging, dreumes slaapt erg wisselvallig en is gewoon erg vroeg wakker, peuter graag 's nachts bij me en ligt dan ook niet echt stil.
wij gaan binnenkort nog lekker even op vakantie, en daarna hopen we dreumes ook op de kinderkamer te laten slapen.... ben heel benieuwd hoe dat gaat! dreumes kan nog een hele tijd in dit bedje, dus voor baby komt er dan nog een kleiner bedje, en voor dreumes moet er een kledingkastje bij, en een andere kast van die kamer weg... het is best een puzzel zo!
dinsdag 11 februari 2020 om 20:54
Ik had op aanraden van de dokter nog een andere hoestdrank (noscapine ofzo?) die ook mocht. Hoesten is ondertussen wel wat minder, keel erger en met witte stippen. Blijf vanaf morgen thuis, want loop er al 1,5 week mee en ben gewoon gaan werken. Dus ff rustig uitzieken voor zover dat kan met dreumesje thuisWollenbol schreef: ↑11-02-2020 07:56Ik ben uiteindelijk een paar weken geleden van het hoesten afgeraakt door tijmsiroop. Hele fles in 24 uur op en toen was t gedaan. Maar toen zat ik al wel aan het einde van mijn verkoudheid. Heb je nog gekeken naar die hoestsiroop die ik je stuurde die je wel zou mogen gebruiken tijdens zwangerschap? Ik heb het zelf toen niet besteld maar volgens via via werkte dat wel...
woensdag 12 februari 2020 om 07:38
Blegh. Ik vrees dat alleen veel rust je gaat helpen. Veel drinken, vitamientjes eten en slapen. Kun je dreumes niet naar de opvang laten gaan zodat je een dagje kan bijtanken?Livingontheedge schreef: ↑11-02-2020 20:54Ik had op aanraden van de dokter nog een andere hoestdrank (noscapine ofzo?) die ook mocht. Hoesten is ondertussen wel wat minder, keel erger en met witte stippen. Blijf vanaf morgen thuis, want loop er al 1,5 week mee en ben gewoon gaan werken. Dus ff rustig uitzieken voor zover dat kan met dreumesje thuis
woensdag 12 februari 2020 om 13:34
Ja man is deze week ook bijna elke dag thuis, dus dan gaat ze niet naar de opvang, maar dan ben ik dus geneigd om toch te veel te doen. Ben vandaag trouwens nog wel naar dokter geweest over de grens, want door mn Nederlandse dokter (Assistente eigenlijk) werd ik steeds afgewimpeld. Die heeft nog wel ff bloed getrokken om te kijken of ik geen infectie op de longen heb. We zullen zien!
donderdag 13 februari 2020 om 10:22
lastig is dat hè, met die kleintjes, die snappen echt niet dat mama ziek is en even niet met ze kan spelen.
ik heb ook weer wat opgevangen en die kleine monsters gunnen me ook geen nachtrust, dus het wordt ook niet echt beter. dan is net de kleine klaar met hoesten, komt de grote uit het eigen bedje "mama ik wil bij jou". ligt die eindelijk stil, begint het geschop in mijn buik weer...
ik ben wel blij dat ik overdag even tijd voor mezelf heb, heb alsnog zat te doen maar kan het iig even in mijn eigen tempo doen. of even een middagdutje.
ik heb ook weer wat opgevangen en die kleine monsters gunnen me ook geen nachtrust, dus het wordt ook niet echt beter. dan is net de kleine klaar met hoesten, komt de grote uit het eigen bedje "mama ik wil bij jou". ligt die eindelijk stil, begint het geschop in mijn buik weer...
ik ben wel blij dat ik overdag even tijd voor mezelf heb, heb alsnog zat te doen maar kan het iig even in mijn eigen tempo doen. of even een middagdutje.