omgangsregeling en extra opvang

17-02-2020 15:30 209 berichten
-j
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 18-01-2021 11:15
99.94% gewijzigd
delicious35 schreef:
17-02-2020 18:00
Waarom ga je deze discussie aan?
Een nee helaas dan kan ik niet, is voldoende,
ja weet ik ook niet, maar is nu al weer te laat, heb al gemeld waarom het me niet zo goed uitkomt en of hij andere oplossingen heeft
redbulletje schreef:
17-02-2020 18:02
Maar waarom vangt hij dan niet in jouw beurt op voor of na zijn verzaakte dag? Jij laat je veel te makkelijk voor zijn karretje spannen zo te lezen, want hij heeft je in zijn zak en hoeft daar blijkbaar niet eens heel veel moeite voor te doen.
tja, daar wordt het voor de kinderen toch ook niet beter van? dat ze in mijn weekend vervolgens een dag extra naar hem gaan? (dan moeten ze nog een keer extra van huis switchen) en als we een dag aan de bestaande regeling plakken krijg ik krijg er ook geen weekenddag mee terug als ze een dag extra bij hun vader blijven. (we wisselen op woensdag)
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 17-02-2020 18:10
5.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
17-02-2020 18:04
ja weet ik ook niet, maar is nu al weer te laat, heb al gemeld waarom het me niet zo goed uitkomt en of hij andere oplossingen heeft
Volgende keer niet meer doen. Ik ga deze discussies niet aan en echt het geeft rust.
En voor deze keer kun je er ook nog best op terug komen. Je moet ergens anders werken dus helaas kan jij niet.
Niet vragen hoe hij het op gaat lossen, niet jouw probleem.
delicious35 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 18:11
0.32% gewijzigd
-
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 17-02-2020 18:09
Reden: per ongeluk een quote
0.00% gewijzigd
citronella schreef:
17-02-2020 18:06
tja, daar wordt het voor de kinderen toch ook niet beter van? dat ze in mijn weekend vervolgens een dag extra naar hem gaan? (dan moeten ze nog een keer extra van huis switchen) en als we een dag aan de bestaande regeling plakken krijg ik krijg er ook geen weekenddag mee terug als ze een dag extra bij hun vader blijven. (we wisselen op woensdag)
Gewoon een hele week naar pa als hij al zo vaak jou heeft laten terugkomen van weekend. Nee is ook gewoon een antwoord als je niet thuis bent. Die pubers lijden daar niets onder als ze gewoon lekker 'n avond alleen thuis mogen zijn.
Extra dagen bij vader zou ik niet doen, dan wordt het wel erg onrustig en het geeft ze ook het gevoel dat ze teveel ziin. Dat signaal zou ik mijn zoon nooit willen geven.
delicious35 schreef:
17-02-2020 18:14
Extra dagen bij vader zou ik niet doen, dan wordt het wel erg onrustig en het geeft ze ook het gevoel dat ze teveel ziin. Dat signaal zou ik mijn zoon nooit willen geven.
ja, dat is ook de reden dat als er in zijn 6 dagen meerdere dingen zijn waarvoor ze alsnog naar mij moeten ik dan zeg blijf gewoon maar helemaal hier, ik wil dat heen en weer gepingpong niet, ze houden er misschien niets aan over maar fijn lijkt het me ook niet, dan liggen je spullen weer hier, dan weer daar, dan weer hier eten, slapen, dan weer daar.. gewoon niet..
citronella schreef:
17-02-2020 16:21
Omdat ik vaak niet in mijn woonplaats ben als de kinderen bij hun vader zijn
Dus als ik de kinderen extra opvang voor ex reis ik extra op en neer.
Stop daar eens mee en laat hem rijden.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Lelietje-van-Dalen schreef:
17-02-2020 18:18
Stop daar eens mee en laat hem rijden.
dat heb ik al eerder uitgelegd
citronella schreef:
17-02-2020 18:17
ja, dat is ook de reden dat als er in zijn 6 dagen meerdere dingen zijn waarvoor ze alsnog naar mij moeten ik dan zeg blijf gewoon maar helemaal hier, ik wil dat heen en weer gepingpong niet, ze houden er misschien niets aan over maar fijn lijkt het me ook niet, dan liggen je spullen weer hier, dan weer daar, dan weer hier eten, slapen, dan weer daar.. gewoon niet..
Maar ze kunnen toch gewoon in het huis bij pa zijn ook al is ie af en toe naar 'n feestje?
Vind het bizar dat jij er helemaal voor terug komt rijden. Als hij iets heel belangrijks heeft dan weet ie dat vast al wel vóór het weekend en voor spontane kroegdates hoef jij niet voor hem te springen.
citronella schreef:
17-02-2020 18:20
Dan houdt het op.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
citronella schreef:
17-02-2020 17:58
ja dat is het ook, oude patronen uit de relatie kom je niet zo makkelijk van los, ik probeer dat wel maar tijdens de relatie was het meeste "mijn verantwoordelijkheid". En ik wil dat niet meer, maar aan de andere kant doe ik ivm de kinderen dan toch maar weer een stap extra. Me hard opstellen naar ex vind ik lastig ivm de kinderen die daar mogelijk de dupe van worden
Dus moet je voor jezelf bepalen welke strijd je aangaat en welke niet. Als je denkt dat t gevaarlijk of schadelijk voor je kinderen is, los je het op. Als het alleen vervelend is, dan leg je ze uit dat hun vader nu eenmaal andere ideeen heeft dan jij, en dat dat niet zal veranderen.

En 200 km rijden doe je wel voor ziekte en calamiteiten, maar niet voor borrels, feesten en festivals.

Geef je kinderen wat meer credit dat ze echt wel snappen hoe pappa en mamma dealen met dit soort zaken.
De sleutel hier ligt echt bij jezelf!
citronella schreef:
17-02-2020 18:20
Ja dat heb je al uitgelegd, maar je zegt dus niet tegen je ex, sorry ik kan je niet helpen, want ik ben niet thuis - lees 200 km van huis - zeg je dat dan ook tegen hem? Dat je zo ver weg bent?
Tęssa44- schreef:
17-02-2020 19:06
Ja dat heb je al uitgelegd, maar je zegt dus niet tegen je ex, sorry ik kan je niet helpen, want ik ben niet thuis - lees 200 km van huis - zeg je dat dan ook tegen hem? Dat je zo ver weg bent?
De kans dat hij weet dat ze een vriend heeft is aanwezig met pubers. Wellicht is dit zijn manier van proberen je relatie te saboteren? Je zou voor minder de pest in krijgen als je vriendin tijdens elk romantisch weekend wegrent zodra ex zegt te willen gaan stappen.
redbulletje schreef:
17-02-2020 19:12
De kans dat hij weet dat ze een vriend heeft is aanwezig met pubers. Wellicht is dit zijn manier van proberen je relatie te saboteren? Je zou voor minder de pest in krijgen als je vriendin tijdens elk romantisch weekend wegrent zodra ex zegt te willen gaan stappen.
hij weet dat ik een vriend heb en dat ik daar ben in het weekend en dat dat een eindje rijden is, en hoewel we niet vriendelijk uit elkaar zijn gegaan en hij mijn nieuwe vriend ook niet kan luchten of zien denk ik niet dat hij bewust zijn best doet mijn relatie te saboteren, maar dat hij gewoon zijn eigen leven net even belangrijker vind dan het mijne, of misschien zelfs dat van de kinderen
en nee ik spring niet ieder weekend in als hij wil stappen, dat stelt hij maar een weekje uit, maar het is net iedere keer iets "waar hij graag bij wil of moet zijn" het kerstfeest van het werk van zijn vriendin, een afdelingsuitje, een afscheidsetentje met borrel na voor een collega, een bepaald concert, etc.
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 17-02-2020 19:25
1.40% gewijzigd
-
citronella schreef:
17-02-2020 19:23
hij weet dat ik een vriend heb en dat ik daar ben in het weekend en dat dat een eindje rijden is, en hoewel we niet vriendelijk uit elkaar zijn gegaan en hij mijn nieuwe vriend ook niet kan luchten of zien denk ik niet dat hij bewust zijn best doet mijn relatie te saboteren, maar dat hij gewoon zijn eigen leven net even belangrijker vind dan het mijne, of misschien zelfs dat van de kinderen
en nee ik spring niet ieder weekend in als hij wil stappen, dat stelt hij maar een weekje uit, maar het is net iedere keer iets "waar hij graag bij wil zijn" het kerstfeest van het werk van zijn vriendin, een afdelingsuitje, een afscheidsetentje met borrel na voor een collega, etc.
Dat zijn toch geen van alle zwaarwegende uitjes? Dat valt voor mij gewoon onder stappen. Bovendien zijn dat soort zaken langer dan een week op voorhand bekend dus geen reden om jou halverwege jouw kindvrije weekend te storen.
Herkenbaar, hier een zakenreizende ex. Zou af en toe zijn maar de praktijk is dat hij mijn agenda regeert.

Mijn kinderen zijn 15 en 17, kunnen prima alleen thuis zijn maar ik vind een aantal nachten geen optie dus zijn ze bij mij. Ik heb wel een standaardvergoeding afgesproken en dat loopt lekker op. Ik denk dat men name de vergoeding hem tegenvalt want na 2 jaar te pas en te onpas reizen is hij nu al een half jaar thuis.

Het is nog voor een paar jaar, hoewel het mij vreselijk stoort dat het altijd medegedeeld wordt en niet overlegd laat ik het gaan.

Voor de feestjes, leukerds en neukerds mag hij de kinderen hier laten maar ik compenseer nooit. Mijn dagen zijn heilig, dat hij ze niet kan hebben op zijn dagen omdat hij wil feesten of reizen prima maar dan ziet hij ze gewoon minder. Zijn keuze, zijn gemis. Het is wel duidelijk dat de scheiding niet mijn idee was geloof ik...
Ik doe mijn best
Wij hebben ook die regel. De ander vragen en de ander mag altijd nee zeggen. Ik zeg meestal wel ja maar het komt niet zo vaak voor. En als ik geen zin heb ie wat anders heb dan zeg ik gewoon dat het niet uitkomt.

Ik ben er niet bang voor dat hij nee zegt als ik een keer weer ruilen. Dan zegt ie nee. Ik wil niet afhankelijk zijn van hem.

Ik zou toch exht vaker zeggen dat het niet uit komt als ik jou was. Zonder opgaaf van reden. Sorry dat komt me niet uit.

Dat hij ze dan alleen laat moet je echt loslaten. Ik heb ook echt moeten leren dat bij hem zijn regels gelden en dat ik er geen invloed op heb. Dat ligt buiten mijn macht.
abracadabra schreef:
17-02-2020 19:36
Wij hebben ook die regel. De ander vragen en de ander mag altijd nee zeggen. Ik zeg meestal wel ja maar het komt niet zo vaak voor. En als ik geen zin heb ie wat anders heb dan zeg ik gewoon dat het niet uitkomt.

Ik ben er niet bang voor dat hij nee zegt als ik een keer weer ruilen. Dan zegt ie nee. Ik wil niet afhankelijk zijn van hem.

Ik zou toch exht vaker zeggen dat het niet uit komt als ik jou was. Zonder opgaaf van reden. Sorry dat komt me niet uit.

Dat hij ze dan alleen laat moet je echt loslaten. Ik heb ook echt moeten leren dat bij hem zijn regels gelden en dat ik er geen invloed op heb. Dat ligt buiten mijn macht.
het is niet zozeer dat ik bang ben dat hij dwars gaat liggen als ik een keer wat wil, want als ik geen opvang heb dan ga ik niet naar dat etentje, dat feest, dat concert of dat festival, simple as that
hij kan alleen nog op talloze andere vlakken dwars liggen hoor, en dat gebeurt ook gewoon regelmatig
het is gewoon geen prettige man waarmee je prima afspraken kunt maken
Senseo schreef:
17-02-2020 19:33
Herkenbaar, hier een zakenreizende ex. Zou af en toe zijn maar de praktijk is dat hij mijn agenda regeert.

Mijn kinderen zijn 15 en 17, kunnen prima alleen thuis zijn maar ik vind een aantal nachten geen optie dus zijn ze bij mij. Ik heb wel een standaardvergoeding afgesproken en dat loopt lekker op. Ik denk dat men name de vergoeding hem tegenvalt want na 2 jaar te pas en te onpas reizen is hij nu al een half jaar thuis.

Het is nog voor een paar jaar, hoewel het mij vreselijk stoort dat het altijd medegedeeld wordt en niet overlegd laat ik het gaan.

Voor de feestjes, leukerds en neukerds mag hij de kinderen hier laten maar ik compenseer nooit. Mijn dagen zijn heilig, dat hij ze niet kan hebben op zijn dagen omdat hij wil feesten of reizen prima maar dan ziet hij ze gewoon minder. Zijn keuze, zijn gemis. Het is wel duidelijk dat de scheiding niet mijn idee was geloof ik...
een vergoeding afspreken , geprobeerd, maar vind hij belachelijk, doe ik het soms voor het geld dan, dat extra opvangen..
citronella schreef:
17-02-2020 19:44
een vergoeding afspreken , geprobeerd, maar vind hij belachelijk, doe ik het soms voor het geld dan, dat extra opvangen..
Dan kaats je de bal terug: doet hij het om onder extra kosten uit te komen, jou elke keer laten opdraaien voor opvang (inclusief eten en andere kosten die hoger zijn als je kids thuis zijn)
Nee je doet het niet voor het geld
Maar hij heeft zorgkorting voor de dagen dat ze bij hem zijn. Jij hebt meer kosten en hij niet dus betaalt hij de zorgkorting aan jou terug. Lijkt mij een eerlijke deal.
Ik doe mijn best
Ik reageer alleen op het aspect wel of niet iets aan doen, er van uit gaande dat het nog maar voor een te overziene periode is.

Ja, ik zou er echt iets mee doen, puur voor jezelf en het loskomen van je ex. Begin klein, de volgende keer dat hij je vraagt zeg je niet meteen nee, maar bouw je wat extra tijd, Oei, ik weet niet zeker of dat gaat lukken, ik moet het checken.
steeds langer de tijd nemen en na drie keer zeg je dan vanzelf een keer nee, kijk gewoon wat er dan gebeurt. Je kunt daarna weer ja zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven