omgangsregeling en extra opvang

17-02-2020 15:30 209 berichten
-j
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 18-01-2021 11:15
99.94% gewijzigd
sugarmiss schreef:
17-02-2020 16:28
Ga jij altijd naar je vriend of komt je vriend ook wel bij jou?

Als jouw vriend ook bij jou komt dan heb jij het probleem van het heen en weer rijden niet.

Lijkt er een beetje op dat jij alle problemen van anderen jouw probleem laat zijn.

Het opvang probleem van ex.
En het probleem dat nieuwe vriend ver weg wok 't doordat jij altijd rijdt.
Mijn nieuwe vriend komt ook vaak naar mij. Hij kan flexibeler starten met werken dus op werkdagen is hij vaak bij mij. Tenzij ik op een locatie bij hem in de buurt werk. Hij heeft daarnaast een zoon die nog thuis woont, in het weekend zijn we vaak bij hem.
Het is het probleem van je ex. Hij wil er makkelijk vanaf door van de 6 dagen die hij heeft jou er nog 1-2 over te laten nemen, maar neemt hij de week erop dan ook 1-2 dagen extra van jou over? Zo niet, niet meer aan beginnen. Je kinderen zijn ook oud genoeg om een keer alleen thuis te kunnen blijven. Vinden ze misschien nog wel leuk ook, het huis voor henzelf alleen.
-
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 18-01-2021 11:17
0.00% gewijzigd
citronella schreef:
17-02-2020 16:21
Omdat ik vaak niet in mijn woonplaats ben als de kinderen bij hun vader zijn
Dus als ik de kinderen extra opvang voor ex reis ik extra op en neer.
En waarom doe jij dat dan?
Je schrijft in je OP dat het voor calamiteiten zou gelden dat op elkaar kunnen rekenen. Dan verwacht ik dingen als 'n ziekenhuisopname of een zakenreis. Maar dan kan hij nadien inhalen door een weekend van jou extra over te nemen. Feestjes kan hij gewoon naartoe als zijn kinderen bij hem blijven slapen, dan is hij 's nachts of minimaal de volgende dag toch wel weer terug thuis. Je bent gek dat je daarvoor je weekend weg onderbreekt in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
17-02-2020 16:35
Ja daar twijfelikdusover. Ga ik gewoon ja zeggen voor zolang het nog duurt nog zet ik de verhoudingen op scherp omdat de balans zoek is
Jij moet je toch ook in allerlei bochten wringen als hij af laat weten en het jouw probleem maakt. Nou ja, jij maakt het jouw probleem als hij niet kan.
Hij kan dat natuurlijk ook. Maar hij doet dat niet, want jij bent er steeds om hem uit de brand te helpen.
Misschien moet hij dan maar op zoek naar een flexibele oppas voor als hij niet kan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
17-02-2020 16:40
Jij moet je toch ook in allerlei bochten wringen als hij af laat weten en het jouw probleem maakt. Nou ja, jij maakt het jouw probleem als hij niet kan.
Hij kan dat natuurlijk ook. Maar hij doet dat niet, want jij bent er steeds om hem uit de brand te helpen.
Misschien moet hij dan maar op zoek naar een flexibele oppas voor als hij niet kan.
Kinderen zijn 12 en 14. Volgens mij ga je als je 12 bent zelf opassen op kindjes.
Ik begrijp het heel goed! 12 en 14 kunnen wel een avondje alleen zijn, willen geen oppas meer maar kun je nog niet op vertrouwen dat ze zelf op een acceptabel tijdstip naar bed gaan, en kunnen al helemaal niet tot diep in de nacht alleen blijven!

Ik denk dat ik ook wel begrijp waarom je zo bent gaan optreden, en zoals eerder gezegd: jij hebt recht op je eigen leven en op je eigen “kindervrije” tijd! Je hebt niet voor niets 8/6 afgesproken!

Ik denk dat je het niet eens op scherp hoeft te zetten.

De eerst volgende keer zeg je: nee, het gaat niet, ik ben er niet (en verder niets zeggen, waar, wanneer of waarom).
De keer die daar op volgt zeg je het weer.
En misschien een volgende keer omdat er een calamiteit is weer wel, en dan vervolgens de dagen die hij mist erachter aan plakken bij hem!

Je ex zou ook kunnen regelen dat de kinderen een nachtje bij een vriendje/vriendinnetje slapen. Hoeft op deze leeftijd echt niet meer bij familie. En let op..... hij moet het zelf gaan organiseren, niet jij!

Enneh..... hij is al 80 stappen verder in termen van relatie en dergelijke, en daar horen echt ook 2 kinderen bij!
Speculoos_crunchy schreef:
17-02-2020 16:59
Ik begrijp het heel goed! 12 en 14 kunnen wel een avondje alleen zijn, willen geen oppas meer maar kun je nog niet op vertrouwen dat ze zelf op een acceptabel tijdstip naar bed gaan, en kunnen al helemaal niet tot diep in de nacht alleen blijven!
Maar dat is niet het probleem van TO als de kinderen zich mogelijk zouden misdragen bij ex in huis. Als ex daar mee in zit moet ie zelf wat regelen.
staafmixer schreef:
17-02-2020 16:46
Kinderen zijn 12 en 14. Volgens mij ga je als je 12 bent zelf opassen op kindjes.
Eh nee hoor.
redbulletje schreef:
17-02-2020 17:02
Maar dat is niet het probleem van TO als de kinderen zich mogelijk zouden misdragen bij ex in huis. Als ex daar mee in zit moet ie zelf wat regelen.
Echt. Ook jij weet heus wel dat het wel TO's probleem is. blijven haar kinderen ook al zijn ze bij pa. Hou toch op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook gehad, liep mezelf vervolgens voorbij omdat ik de band goed wilde houden. Tot ik op m’n bek ging en alleen maar aan het wisselen met weekenden was en heen en weer rijden. Heb toen aangegeven dat als ex iets wilde hij zelf maar oppas moest regelen, maar niet met mij. En dat heeft gewerkt.
Luci_Morgenster schreef:
17-02-2020 17:06
Echt. Ook jij weet heus wel dat het wel TO's probleem is. blijven haar kinderen ook al zijn ze bij pa. Hou toch op.
Haar ex maakt er ook geen probleem van en spant zolang TO dat pikt haar gratis voor z'n karretje ipv wat anders te regelen.
Snap alleen niet dat hij van TO zijn gemiste dagen niet de eerstkomende week in moet halen.
Ik zou toch nog eens eerdaags aangeven dat jij vanaf nu alleen beschikbaar bent op zijn dagen als er echt wat is.

En dat zijn werkborrels, verjaardag in de kroeg van beste vriend enz dus niet.
Hij regelt dan zelf maar even een oppas. Zijn ouders, de buurmeid van 16/ de oppascentrale ect. Dit ook zo benoemen, dan is het maar duidelijk dat ze alleen laten avonden en nachten niet tot de opties behoren wat jou betreft. ;-)


Mocht er een keer iets heel belangrijks/leuks zijn zoals een bruiloft ofzo dan kan hij ruilen. Dan neemt hij ze de de keer op maar wat langer of tussendoor een keer extra.

Face to face bepreken en niet wachten tot de volgende keer om dan een punt te maken, dan heb je misschien drama mbt kinderen er ook nog bij.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 17:14
12.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
17-02-2020 16:46
Kinderen zijn 12 en 14. Volgens mij ga je als je 12 bent zelf opassen op kindjes.
Neuh, dat deed ik met een jaar of 15.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
redbulletje schreef:
17-02-2020 17:11
Haar ex maakt er ook geen probleem van en spant zolang TO dat pikt haar gratis voor z'n karretje ipv wat anders te regelen.
Snap alleen niet dat hij van TO zijn gemiste dagen niet de eerstkomende week in moet halen.
Ja en?

Nogmaals. Je weet heus wel dat dat niet zo werkt.
Waarom werkt het zo niet dan?

Als je gescheiden bent is de invloed die je hebt op het doen en laten van ex nu eenmaal beperkt.
Dan kun je je druk gaan maken en alle tijd die ex verantwoordelijk is gaan overnemen, maar dan moet je daar ook niet over zeuren, of je leert om het los te laten wanneer het niet direct schadelijk is. En een avond alleen lijkt me voor 12 en 14 jaar niet echt schadelijk.
forumfossiel schreef:
17-02-2020 17:20
Waarom werkt het zo niet dan?

Als je gescheiden bent is de invloed die je hebt op het doen en laten van ex nu eenmaal beperkt.
Dan kun je je druk gaan maken en alle tijd die ex verantwoordelijk is gaan overnemen, maar dan moet je daar ook niet over zeuren, of je leert om het los te laten wanneer het niet direct schadelijk is. En een avond alleen lijkt me voor 12 en 14 jaar niet echt schadelijk.
Omdat ex wel degelijk invloed heeft op het doen en laten van Citronella, gewoon omdat het heel moeilijk is om van een ex af te komen, om uit je oude patronen te komen waar je in je relatie in terecht gekomen bent én omdat dit altijd over de rug van de kinderen gespeeld wordt.

Het belangrijkste punt is dat Citronella (en velen met haar) zich nooit zo durven en kunnen opstellen als de ex partners doen omdat “we” erin gestampt hebben gekregen dat kinderen de dupe zijn van de scheiding, en dat we er alles aan moeten blijven doen om dit leed te verzachten, en ze vooral niet in de kou moeten laten staan.

Degene met het grootste verantwoordelijkheidsgevoel naar de kinderen toe zal zichzelf altijd opzij zetten voor de kinderen!
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
17-02-2020 16:17
Deels vind ik soms de reden niet valide, deels vind ik dat hij zijn prioriteiten wel wat vaker bij zijn kinderen zou kunnen leggen, deels kost het mij soms extra geld of moeite ivm extra reizen naar huis als ik bij mijn vriend ben, en deels vind ik dat hij wel vaak een beroep doet. Het is dus niet maar 1 simpele reden
Ik denk dat je daar helaas niks van te vinden hebt.
De prioriteiten van je ex en de niet-valide redenen, dat is niet aan jou.

Dat het je veel moeite kost om onverwacht in te springen - omdat je andere plannen hebt en een stuk moet reizen, of dat hij te vaak een beroep op je doet, dat is wel aan jou. Je kunt tegengas geven. Je verwacht dat je ex dan de kinderen alleen thuis laat. Aan jou de vraag of je daar mee kunt leven. Ik denk dat ik dan liever de kinderen toch maar zou opvangen. Ook omdat het een tijdelijk probleem is: over een jaar of twee is het anders, gaan je kinderen meer hun eigen gang, kunnen ze langer alleen zijn en hebben ze misschien zelf ook andere ideeën bij jullie co-ouderschap.
Wat eten we vanavond?
Nee is ook een antwoord
Alle reacties Link kopieren
Misschien snap ik iets niet, maar als ik iemand uit de brand help, ga ik er geen 200 kilometer voor rijden. Dat mag hij dan doen. Of is er een reden dat jullie kinderen in jouw huis moeten verblijven en niet naar het huis van je vriend mogen?

En verder eens met de dames die zeggen dat kinderen van deze leeftijd best een avondje alleen kunnen zijn. Ik neem aan dat als je ex een etentje heeft, dat hij dan niet in een hotel slaapt ofzo.
Creativity is intelligence having fun
forumfossiel schreef:
17-02-2020 17:20
Waarom werkt het zo niet dan?

Als je gescheiden bent is de invloed die je hebt op het doen en laten van ex nu eenmaal beperkt.
Dan kun je je druk gaan maken en alle tijd die ex verantwoordelijk is gaan overnemen, maar dan moet je daar ook niet over zeuren, of je leert om het los te laten wanneer het niet direct schadelijk is. En een avond alleen lijkt me voor 12 en 14 jaar niet echt schadelijk.
nee, maar dat neemt niet weg dat we daar geheid een discussie over krijgen, als ik nee zeg, want ex wil dan geen rekening houden met de tijd van terugkomen, en daarom vraagt hij mij, en dan geef ik aan dat het voor mij veel extra moeite is en of hij een andere oplossing kan verzinnen, bijv, dat ze een paar uurtjes alleen zijn en dat hij wat eerder naar huis gaat of dat hij een keer een feestje overslaat, en dan is het niet mijn zaak (en dat is feitelijk ook zo) en hebben we weer een discussie, en doe ik moeilijk, en heeft hij geen familie die kan inspringen, en moeten we toch als ouders dingen voor elkaar op kunnen vangen etc etc.
Kirby schreef:
17-02-2020 17:42
Misschien snap ik iets niet, maar als ik iemand uit de brand help, ga ik er geen 200 kilometer voor rijden. Dat mag hij dan doen. Of is er een reden dat jullie kinderen in jouw huis moeten verblijven en niet naar het huis van je vriend mogen?

En verder eens met de dames die zeggen dat kinderen van deze leeftijd best een avondje alleen kunnen zijn. Ik neem aan dat als je ex een etentje heeft, dat hij dan niet in een hotel slaapt ofzo.
niet iedere nieuwe relatie is automatisch direct een nieuwe relatie waar je je kinderen volop in meesleept, ze kennen hem wel en zien hem af en toe maar bij mijn vriend logeren doen ze niet
Speculoos_crunchy schreef:
17-02-2020 17:32
Omdat ex wel degelijk invloed heeft op het doen en laten van Citronella, gewoon omdat het heel moeilijk is om van een ex af te komen, om uit je oude patronen te komen waar je in je relatie in terecht gekomen bent én omdat dit altijd over de rug van de kinderen gespeeld wordt.

Het belangrijkste punt is dat Citronella (en velen met haar) zich nooit zo durven en kunnen opstellen als de ex partners doen omdat “we” erin gestampt hebben gekregen dat kinderen de dupe zijn van de scheiding, en dat we er alles aan moeten blijven doen om dit leed te verzachten, en ze vooral niet in de kou moeten laten staan.

Degene met het grootste verantwoordelijkheidsgevoel naar de kinderen toe zal zichzelf altijd opzij zetten voor de kinderen!
ja dat is het ook, oude patronen uit de relatie kom je niet zo makkelijk van los, ik probeer dat wel maar tijdens de relatie was het meeste "mijn verantwoordelijkheid". En ik wil dat niet meer, maar aan de andere kant doe ik ivm de kinderen dan toch maar weer een stap extra. Me hard opstellen naar ex vind ik lastig ivm de kinderen die daar mogelijk de dupe van worden
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
17-02-2020 17:49
nee, maar dat neemt niet weg dat we daar geheid een discussie over krijgen, als ik nee zeg, want ex wil dan geen rekening houden met de tijd van terugkomen, en daarom vraagt hij mij, en dan geef ik aan dat het voor mij veel extra moeite is en of hij een andere oplossing kan verzinnen, bijv, dat ze een paar uurtjes alleen zijn en dat hij wat eerder naar huis gaat of dat hij een keer een feestje overslaat, en dan is het niet mijn zaak (en dat is feitelijk ook zo) en hebben we weer een discussie, en doe ik moeilijk, en heeft hij geen familie die kan inspringen, en moeten we toch als ouders dingen voor elkaar op kunnen vangen etc etc.
Waarom ga je deze discussie aan?
Een nee helaas dan kan ik niet, is voldoende,
citronella schreef:
17-02-2020 17:49
nee, maar dat neemt niet weg dat we daar geheid een discussie over krijgen, als ik nee zeg, want ex wil dan geen rekening houden met de tijd van terugkomen, en daarom vraagt hij mij, en dan geef ik aan dat het voor mij veel extra moeite is en of hij een andere oplossing kan verzinnen, bijv, dat ze een paar uurtjes alleen zijn en dat hij wat eerder naar huis gaat of dat hij een keer een feestje overslaat, en dan is het niet mijn zaak (en dat is feitelijk ook zo) en hebben we weer een discussie, en doe ik moeilijk, en heeft hij geen familie die kan inspringen, en moeten we toch als ouders dingen voor elkaar op kunnen vangen etc etc.
Maar waarom vangt hij dan niet in jouw beurt op voor of na zijn verzaakte dag? Jij laat je veel te makkelijk voor zijn karretje spannen zo te lezen, want hij heeft je in zijn zak en hoeft daar blijkbaar niet eens heel veel moeite voor te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven