Werk & Studie alle pijlers

Boventallig

05-02-2020 09:50 429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo dan zeg, moest op gesprek en ben boventallig verklaard. Zo niet zien aankomen en weet even helemaal niet hoe of wat...
die ik wilde bestaat al...
Dank je wel Daantje1970, want als ik heel eerlijk ben hoef ik niet eens terug...al leuke vacatures gezien ook. Hoe zit dat eigenlijk, ik heb tot 1 juli vrijstelling, stel nu dat ik 1 mei voor een uitzendbureau ga werken, betaald de oude werkgever dan nog steeds???
Iemand?
Dat lijkt me een vraag voor je jurist.
Ik zou er wel voorzichtig mee zijn, het zou mijn niet verbazen als ze de laatste maanden loon dan niet meer willen betalen. De overeengekomen transitievergoeding moeten ze natuurlijk wel betalen dan.
attribuutje schreef:
19-02-2020 17:54
Dank je wel Daantje1970, want als ik heel eerlijk ben hoef ik niet eens terug...al leuke vacatures gezien ook. Hoe zit dat eigenlijk, ik heb tot 1 juli vrijstelling, stel nu dat ik 1 mei voor een uitzendbureau ga werken, betaald de oude werkgever dan nog steeds???
Wij zijn straks van 1 juli tot 1 november vrijgesteld van werk. Als wij in die maanden een andere baan vinden, dan krijgen we wel onze vergoeding. Als we voor 1 juli ander werk vinden, dan krijgen we die vergoeding niet. Ik denk dat als jij vanaf nu vrijgesteld bent van werk, en je vind nu een andere baan, dat je dan je vergoeding wel krijgt. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Wij hebben dat wel zwart op wit staan.
Moet je in de vso afspreken:
Attribuutje mag voor de einddatum weg. Salaris zal dan tot de nieuwe einddatum worden doorbetaald en transitievergoeding blijft hetzelfde of x bedrag lager.
Sorry, nog niet helemaal duidelijk. Als ik van daag of morgen mijn handtekening zet ben ik vrijgesteld t/m 1 juli. De maanden febr,mrt,mei en juni zal ik nog gewoon loon ontvangen.
Nu vind ik b.v. per 1 mei nieuw werk, krijg ik dan nog steeds mei en juni door de oude werkgever uitbetaald, daar gaat het me even om. Anders zal ik bij nieuwe werkgever aan geven dat ik pas per 1 juli beschikbaar ben...

Of is het zo? Ik ga over b.v 2 weken tekenen en zal dan ook gelijk aanspraak moeten maken op de ww uitkering...
en x bedrag lager ga ik niet mee akkoord natuurlijk, ik melk er uit wat er in zit...
Je moet echt afspreken dat je dan op 1 mei weg mag en welke invloed dat heeft op je overige afspraken. Anders zeggen ze oh wil je weg? Nou zeg dan zelf maar op. En dan heb je geen recht meer op transitievergoeding. Bij een lange vrijstelling moet je even stilstaan in dr vso wat jullie doen bij een nieuwe baan. Hun kunnen vinden dat vergoeding naar beneden kan want je hoeft geen transitie meer te maken. Dus spreek het goed af.
Ook nog iets dat ik de advocaat kan vragen natuurlijk...zal ik zeker doen als er een reactie op het nieuwe verzoek is.
Hier zijn geen standaard antwoorden op. Dat hangt van je vaststellingsovereenkomst af. En als je nog in onderhandeling bent kun je het er misschien in op laten nemen.

Wel is het zo dat vrijgesteld meestal betekent dat je nog in dienst bent, dus dan zou je nieuwe werk een aantal maanden je tweede werkgever zijn.
Ja joh, opnemen dat je per 1 juni uit dienst
Dat als je eerder weggaat je vwo van kracht blijft (doet iedereen)

En nog mooier, als insentif voor jou om snel iets anders te vinden (scheelt je werkgever loon) , stel jij hebt mei andere baan. Dan hoeven ze je in mei maar 50% te betalen of, je gaat pas per 1 juni uit dienst

Je advocaat kent dit trucje
Ik heb dit in het verleden op vele manieren afgesproken. Afhankelijk van de mate van verwijtbaarheid van de partijen waarom je in deze situatie zit en lengte van de opzegtermijn of vrijstelling.

Om mij heen zie ik vaak als gemiddelde dat 50% van het loon over de periode dat je eerder weggaat bovenop de transitievergoeding komt.
Precies wat al gezegd is; het hangt helemaal af van de afspraken die gemaakt worden en op welke manier dat in de overeenkomst wordt vastgelegd. Dat gaat echt om punten en comma’s in de formulering, dus overleg wat je wil met je advocaat en vraag hem erop toe te zien dat dit mogelijk is.
attribuutje schreef:
19-02-2020 19:27
Sorry, nog niet helemaal duidelijk. Als ik van daag of morgen mijn handtekening zet ben ik vrijgesteld t/m 1 juli. De maanden febr,mrt,mei en juni zal ik nog gewoon loon ontvangen.
Nu vind ik b.v. per 1 mei nieuw werk, krijg ik dan nog steeds mei en juni door de oude werkgever uitbetaald, daar gaat het me even om. Anders zal ik bij nieuwe werkgever aan geven dat ik pas per 1 juli beschikbaar ben...

Of is het zo? Ik ga over b.v 2 weken tekenen en zal dan ook gelijk aanspraak moeten maken op de ww uitkering...
Als jij ergens anders werkt hoe komt jouw werkgever daar dan achter?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
attribuutje schreef:
19-02-2020 19:27

Als wij eerder dan 1 november een andere baan hebben, bijvoorbeeld vanaf 1 september, dan krijgen wij geen salaris mee rover september en oktober. Het contract wordt dan ontbonden per 1 september en de vergoeding zal dan lager zijn. Daarom probeer ik ook echt pas per 1 november werk te vinden. Mocht het eerder kunnen, dan doe ik dat natuurlijk wel, maar liever niet.
Daantje1970 schreef:
20-02-2020 13:48
Als wij eerder dan 1 november een andere baan hebben, bijvoorbeeld vanaf 1 september, dan krijgen wij geen salaris mee rover september en oktober. Het contract wordt dan ontbonden per 1 september en de vergoeding zal dan lager zijn. Daarom probeer ik ook echt pas per 1 november werk te vinden. Mocht het eerder kunnen, dan doe ik dat natuurlijk wel, maar liever niet.
Vind ik een rare regeling en moet eigenlijk geen invloed hebben wat je verder doet, helemaal bij de roverheid waar het echt niet uitmaakt of ze nu wel of niet 2 maand extra moeten betalen.
Hallozeg schreef:
20-02-2020 16:38
Vind ik een rare regeling en moet eigenlijk geen invloed hebben wat je verder doet, helemaal bij de roverheid waar het echt niet uitmaakt of ze nu wel of niet 2 maand extra moeten betalen.
Dat is helemaal geen rare regeling maar een heel gebruikelijke clausule in sociaal plannen. En juist bij de overheid, waar men publiek geld uitgeeft, let men logischerwijs op de centen.
viva-amber schreef:
20-02-2020 12:11
Als jij ergens anders werkt hoe komt jouw werkgever daar dan achter?
Als iets anders is afgesproken pleeg je wel contractbreuk en kan de hele boel ontbonden worden. Ik zou het er niet op wagen.

Verder moet je dan ook op heffingskorting etc. letten.
Hallozeg schreef:
20-02-2020 16:38
Ik werk niet bij de overheid. Maar ik snap wel dat ze geen salaris gaan betalen als ik een andere baan heb. Aan de andere kant...hoe komen ze daar achter?
rumforviva schreef:
20-02-2020 17:21
Als iets anders is afgesproken pleeg je wel contractbreuk en kan de hele boel ontbonden worden. Ik zou het er niet op wagen.

Verder moet je dan ook op heffingskorting etc. letten.
Ik zou het ook niet kunnen hoor. Daarom wil ik eigenlijk ook pas vanaf 1 november werken. Al heb ik op de vacaturesites wel gezet dat ik vanaf 1 september beschikbaar ben. Zou wel stom zijn om een baan te laten schieten.
Daantje1970 schreef:
20-02-2020 19:25
Ik werk niet bij de overheid. Maar ik snap wel dat ze geen salaris gaan betalen als ik een andere baan heb. Aan de andere kant...hoe komen ze daar achter?
omdat er altijd geluld wordt
Oké, ik krijg nu netto wat ze me bruto aanboden, jippie. Heb tot 1 juli vrijstelling en ga er maar gebruik van maken....klaar mee...
attribuutje schreef:
21-02-2020 01:25
Oké, ik krijg nu netto wat ze me bruto aanboden, jippie. Heb tot 1 juli vrijstelling en ga er maar gebruik van maken....klaar mee...
Dat heb je mooi voor elkaar gekregen! En nu laten bezinken en loslaten, voor zover je dat kunt.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
attribuutje schreef:
21-02-2020 01:25
Wat fijn, Attribuutje! Snel afwikkelen en dan kun jij je met de positieve energie van het voorjaar gaan richten op de toekomst!
Gefeliciteerd!
Goed gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven