Niet gevaccineerd: thuisblijven!

19-02-2020 18:34 217 berichten
Eindelijk is het zover: niet gevaccineerde kinderen mogen door de kinderopvang geweigerd worden. Zou dit een aanmoediging zijn voor anti-vaxxers om hun kind dan toch maar te laten vaccineren?
Bolletje88 schreef:
19-02-2020 19:20
Geen verplichting? Mensen moeten soms werken om te leven. Die zijn hierdoor dus verplicht om wel te vaccineren al willen ze dit niet. Dan is het via een omweg toch verplicht. Waarom ben je boos? Mijn kind is gevaccineerd, dus zie de reden van boos zijn niet?

Ik word boos over zoveel domme redenatie.
Als je echt niet wil vaccineren zul je binnen je eigen kring opvang moeten zoeken wat mij betreft. Dat is dan het gevolg van je keuze.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-02-2020 18:34
Eindelijk is het zover: niet gevaccineerde kinderen mogen door de kinderopvang geweigerd worden. Zou dit een aanmoediging zijn voor anti-vaxxers om hun kind dan toch maar te laten vaccineren?
Nee hoor. Het is voor hun alleen maar meer bevestiging dat zij aan de goede kant staan en de rest van de wereld niet.

Daarnaast zeggen ze dat KDV's met gevaccineerde kinderen juist een broedplaats zijn voor deze ziektes omdat kinderen vlak de de inenting heel besmettelijk zijn en dat dat dus ook gevaarlijk is voor de niet gevaccineerde kinderen. Maar goed, aan de andere kant is alles op te lossen met een stootkuur vitamine C dus wat dat betreft spreken ze zichzelf ook wel weer tegen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
19-02-2020 19:16
Wat een goed idee! Alleen jammer dat juist deze malloten niets geloven van wat de overheid ook zegt, want de overheid is volgens hun een marionet van de big farma. De overheid kan dus voorlichten wat ie wil, het gaat geen zier helpen. Het enige dat helpt is dwang.
Ik hoor eigenlijk steeds minder van dat bigfarmageblaat. Maar misschien hebben ze het project ‘bekeren’ in mijn kringen opgegeven.

Ik geloof eigenlijk niet in dwang, maar vind juist deze maatregel erg goed. De mogelijkheid om je af te keren van mensen die zo denken en handelen. Want ik vond het erg fout dat die mogelijkheid er niet vanzelfsprekend was.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Snouth schreef:
19-02-2020 19:18
Natuurlijk weet ik dat wel. Maar ik schrijf nu geloof, omdat die antivaxxers ook geloven dat ze er beter aan doen om niet te vaccineren. En het Jodendom is natuurlijk een geloof/religie.
Joods ben je door je afkomst, of je nu gelooft of niet, of je zelf überhaupt weet dat je joods bent of niet - en ál die mensen werden vervolgd. Dus nee, het heeft niets met religie te maken. Helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
19-02-2020 19:11
Serieus?
Joden zijn een bevolkingsgroep die geweigerd werden om wie ze waren.
Antivaxers zijn een groep die een hele foute keuze heeft gemaakt. Een keuze die anderen in gevaar brengt.

Komt ie aan?

Plus dat de Joden met miljoenen vermoord zijn op industriële wijze. Geen idee hoe je kan denken dat dit ook maar in de buurt komt van het mogelijk weigeren van een ongevaccineerd kind bij de opvang.
You say potato.
I say vodka.
Alle reacties Link kopieren
Bolletje88 schreef:
19-02-2020 19:18
Euh, het meningitis vaccin is er al de acwy.
Deze zitten nog niet allemaal of gedeeltelijk in het programma.
Stressed is just desserts spelled backwards
PilarPalabundar schreef:
19-02-2020 19:24
Plus dat de Joden met miljoenen vermoord zijn op industriële wijze. Geen idee hoe je kan denken dat dit ook maar in de buurt komt van het mogelijk weigeren van een ongevaccineerd kind bij de opvang.

Precies.
En daarbij: vrije keuze, hartstikke goed - maar het gaat over het algemeen niet om je eigen lichaam, maar dat van je kind. En ik ben in elk geval van mening dat je als ouder niet zou moeten mogen kiezen om je kind en kinderen van anderen onnodige risico's te laten nemen.
Alle reacties Link kopieren
Bolletje88 schreef:
19-02-2020 19:20
Geen verplichting? Mensen moeten soms werken om te leven. Die zijn hierdoor dus verplicht om wel te vaccineren al willen ze dit niet. Dan is het via een omweg toch verplicht. Waarom ben je boos? Mijn kind is gevaccineerd, dus zie de reden van boos zijn niet? En er zijn velen die niet gevaccineerd willen worden als volwassene als het in de zorg of kdv wordt verplicht willen zij stoppen
Wat grappig.

Precies om deze reden vind ik de nieuwe wet juist zo goed.
Omdat mensen niet de mogelijkheid hadden om oningeënte kinderen uit de omgeving van hun baby’s te weren.

Niemand word nu verplicht, maar het wordt nu wel mogelijk om elkaar te ontlopen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen fan van verplichte vaccinaties. Ik laat mezelf wel vaccineren (beroepsvaccinatie en griep) en ook mijn kind (heeft wel een ander vaccinatieschema dan in NL) heeft alle vaccinaties gekregen, maar het neemt een stukje individuele vrijheid af, en dat vind ik een slechte zaak.
nursy schreef:
19-02-2020 19:27
Ik ben geen fan van verplichte vaccinaties. Ik laat mezelf wel vaccineren (beroepsvaccinatie en griep) en ook mijn kind (heeft wel een ander vaccinatieschema dan in NL) heeft alle vaccinaties gekregen, maar het neemt een stukje individuele vrijheid af, en dat vind ik een slechte zaak.

En de vrijheid van mijn kleinkind om gevrijwaard te blijven van besmettelijke dodelijke ziektes?
feow schreef:
19-02-2020 19:27
Wat grappig.

Precies om deze reden vind ik de nieuwe wet juist zo goed.
Omdat mensen niet de mogelijkheid hadden om oningeënte kinderen uit de omgeving van hun baby’s te weren.

Niemand word nu verplicht, maar het wordt nu wel mogelijk om elkaar te ontlopen.

:worship:
Alle reacties Link kopieren
:high5:
feow schreef:
19-02-2020 19:27
Wat grappig.

Precies om deze reden vind ik de nieuwe wet juist zo goed.
Omdat mensen niet de mogelijkheid hadden om oningeënte kinderen uit de omgeving van hun baby’s te weren.

Niemand word nu verplicht, maar het wordt nu wel mogelijk om elkaar te ontlopen.
:high5:
Sjulia schreef:
19-02-2020 19:04
Een ongevaccineerd neefje van een paar maanden oud zit er ook tussen. Maar zijn ouders willen dat dus zo. Die heeft ook oudere zussen die ook niet gevaccineerd zijn. Andere (buurt)kinderen waar ik af en toe op pas zijn allemaal wel over de 6 en ik denk gewoon gevaccineerd.
Ik persoonlijk zou dus niet op deze kinderen passen. Dat zie ik als bijdragen aan het verspreiden van risico.
Maar ik kan me voorstellen dat iemand anders daar anders over denkt.

Ik ben blij met de mogelijkheid om niet gevaccineerden te weigeren op opvang. Ik zou nog blijer zijn met een volledige verplichting tot vaccinatie. Ook en juist omdat de kinderen niet zelf kunnen kiezen voor een inenting en hun gezondheid (en die van anderen) in dit geval maar afhangt van hoe de pet van de ouders staat.
anoniem_392035 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 19:56
5.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
19-02-2020 19:27
Ik ben geen fan van verplichte vaccinaties. Ik laat mezelf wel vaccineren (beroepsvaccinatie en griep) en ook mijn kind (heeft wel een ander vaccinatieschema dan in NL) heeft alle vaccinaties gekregen, maar het neemt een stukje individuele vrijheid af, en dat vind ik een slechte zaak.
Maar er is dus geen verplichte vaccinatie.

Het énige wat er straks is, is dat een kinderopvang vaccinatie als toelatingseis kan stellen.

Kinderopvang wordt ook niet verboden voor ongevaccineerde kinderen. Die mogen allemaal bij elkaar gaan zitten (en zich net als op de biblebelt, stiekem laten vaccineren zodra er ergens een uitbraak is)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
19-02-2020 19:27
Ik ben geen fan van verplichte vaccinaties. Ik laat mezelf wel vaccineren (beroepsvaccinatie en griep) en ook mijn kind (heeft wel een ander vaccinatieschema dan in NL) heeft alle vaccinaties gekregen, maar het neemt een stukje individuele vrijheid af, en dat vind ik een slechte zaak.

Er wordt geen vrijheid afgenomen, men zal een andere opvang moeten zoeken. That's it.
You say potato.
I say vodka.
Alle reacties Link kopieren
Er zullen vast wel alternatieven komen voor deze kinderen. Natuurlijk ouderschap KDV's en BSO's enzo. Dan is het meteen voor iedereen duidelijk.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
19-02-2020 19:27
Ik ben geen fan van verplichte vaccinaties. Ik laat mezelf wel vaccineren (beroepsvaccinatie en griep) en ook mijn kind (heeft wel een ander vaccinatieschema dan in NL) heeft alle vaccinaties gekregen, maar het neemt een stukje individuele vrijheid af, en dat vind ik een slechte zaak.
Het wordt niet verplicht, maar de consequentie van niet inenten is dat kinderen niet meer naar een kinderdagverblijf kunnen en dat vind ik een goede zaak. Er zijn daar veel baby’s die nog niet gevaccineerd zijn en die lopen meer gevaar met kinderen die niet ingeënt zijn. Niet vaccineren? Dan andere oppas zoeken voor je kind, prima regel.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-02-2020 19:23
jij weet niks over de holocaust blijkbaar en dat stemt me enorm treurig. Het had niets te maken met geloof, het ging erom dat Joden, Zigeuners, verstandelijk gehandicapten, homoseksuelen niet behoorden tot het superieure ras en dus moesten worden uitgeroeid. Wat erg dat je dit niet weet
Ik zeg helemaal niets over holocaust. En jawel... ik weet het heus allemaal... echt waar. Ik zeg dat het me doet denken aan het allereerste begin... dat mensen werden buitengesloten van OV en parken. Ik vind dat gewoon absoluut niet ok.
Alle reacties Link kopieren
Triest overigens dat viva mijn post verwijdert.
Snouth schreef:
19-02-2020 19:36
Triest overigens dat viva mijn post verwijdert.

Ik vind het zeer terecht.
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
19-02-2020 19:34
Ik zeg helemaal niets over holocaust. En jawel... ik weet het heus allemaal... echt waar. Ik zeg dat het me doet denken aan het allereerste begin... dat mensen werden buitengesloten van OV en parken. Ik vind dat gewoon absoluut niet ok.

Sorry hoor. :facepalm:
You say potato.
I say vodka.
Fijn dat ze nu gewoon geweigerd mogen worden want die kinderen zijn gewoon een gevaar voor andere kindjes. Als het er eentje is zal het nog niet zo erg zijn maar als het er steeds meer worden kan de veiligheid niet meer gewaarborgd worden.

Lijkt me voor ouders ook een fijn idee, heb in mijn omgeving gemerkt dat dat best wel een dingetje is aangezien er bij sommige kinder opvang bedrijven er een aantal kindjes niet gevaccineerd bleken maar de opvang mocht het niet weigeren. Vraag me wel af wat de regels zijn voor kindjes die een afwijkend vaccinatieprogramma volgen om wat voor reden dan ook (maar die dus wel vaccinaties krijgen)

Ja het is minder leuk nieuws voor ouders die bewust voor niet vaccineren kiezen maar het is van de zotte dat daarom andere kindjes onnodig risico lopen ziek te worden.
Snouth schreef:
19-02-2020 19:34
Ik zeg helemaal niets over holocaust. En jawel... ik weet het heus allemaal... echt waar. Ik zeg dat het me doet denken aan het allereerste begin... dat mensen werden buitengesloten van OV en parken. Ik vind dat gewoon absoluut niet ok.
dat doe je wel, je verwijst naar de jodenvervolging in de WOII dat is de holocaust. Je moest je diep schamen dat je dat erbij sleept
Snouth schreef:
19-02-2020 19:36
Triest overigens dat viva mijn post verwijdert.
zeer terecht, het was echt beneden alle peil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven