Jaloers
vrijdag 14 februari 2020 om 08:52
Ik heb er in mijn vorige lange relatie nooit last gehad van jaloezie maar in deze relatie ben ik een ramp.
De liefde zit diep, hij is veel jonger en we lijken in het eerste opzicht niet echt bij elkaar te passen. Misschien maakt dat alles me onzeker. Maar mijn jaloezie is dramatisch.
Nu heb ik geprobeerd met hem er over te praten in de hoop dat het verminderd. Dat werkt niet. Ik word echt een bitch.
Nu ben ik aan het proberen het gevoel te negeren in het kader van 'wat je geen aandacht geeft verdwijnt". En dat lukte redelijk. Ik ben er dus hard mee aan de slag.
Maar nu kom ik er al meerdere malen achter dat hij dingen voor me verzwijgt. Ik zag laatst toen ik langs hem liep dat hij een Whatsapp gesprek verwijderde. En blijkt dat hij een ex sprak. Op zich geen punt maar wel dat hij het verwijdert.
Nu lag ik gisteren op de bank tegen hem aan en hij kreeg berichten binnen maar keek er niet naar. Ik voelde dat er iets niet klopte omdat hij altijd checkt.
Blijkt dus dat hij appt met een vriendin van mij (eentje die hem ook masseert en vrijgezel is) maar hij wil mij niet jaloers maken dus verzwijgt hij het.
Ik ben hard aan het werken aan mijn jaloezie. Het ging best goed. Maar dat hij dingen verbergt voor me maakt het weer veel erger.
Ik snap best dat hij dingen verbergt om me te ontzien. Maar blijkbaar doet hij dingen die ik niet leuk vind. En stelt waarschijnlijk niets voor. Hij is echt een trouwe hond. Maar toch zit het me niet lekker.
Iemand advies wat ik kan doen om mijn angst en jaloezie te verminderen?
De liefde zit diep, hij is veel jonger en we lijken in het eerste opzicht niet echt bij elkaar te passen. Misschien maakt dat alles me onzeker. Maar mijn jaloezie is dramatisch.
Nu heb ik geprobeerd met hem er over te praten in de hoop dat het verminderd. Dat werkt niet. Ik word echt een bitch.
Nu ben ik aan het proberen het gevoel te negeren in het kader van 'wat je geen aandacht geeft verdwijnt". En dat lukte redelijk. Ik ben er dus hard mee aan de slag.
Maar nu kom ik er al meerdere malen achter dat hij dingen voor me verzwijgt. Ik zag laatst toen ik langs hem liep dat hij een Whatsapp gesprek verwijderde. En blijkt dat hij een ex sprak. Op zich geen punt maar wel dat hij het verwijdert.
Nu lag ik gisteren op de bank tegen hem aan en hij kreeg berichten binnen maar keek er niet naar. Ik voelde dat er iets niet klopte omdat hij altijd checkt.
Blijkt dus dat hij appt met een vriendin van mij (eentje die hem ook masseert en vrijgezel is) maar hij wil mij niet jaloers maken dus verzwijgt hij het.
Ik ben hard aan het werken aan mijn jaloezie. Het ging best goed. Maar dat hij dingen verbergt voor me maakt het weer veel erger.
Ik snap best dat hij dingen verbergt om me te ontzien. Maar blijkbaar doet hij dingen die ik niet leuk vind. En stelt waarschijnlijk niets voor. Hij is echt een trouwe hond. Maar toch zit het me niet lekker.
Iemand advies wat ik kan doen om mijn angst en jaloezie te verminderen?
woensdag 19 februari 2020 om 15:34
Van meer zelfverzekerdheid stopt dat pareltje van je echt niet met diepzinnig neuken van je vriendin (of andere vrouwen)
Ik vind het wel goed van je dat je eindelijk dat secreet hebt gezegd dat de vriendschap over was, nou volhouden. en in de toekomst eerder de boel afkappen
woensdag 19 februari 2020 om 15:35
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2020 15:55
Reden: off topic
Reden: off topic
36.60% gewijzigd
woensdag 19 februari 2020 om 15:48
Die hij lekker vindt en vieze dingen mee appt (ofzo)justagirly schreef: ↑19-02-2020 15:43Nou, even bijgelezen hier.
Ik ben ook benieuwd wat Panter gaat doen, want vriend houdt nog wel contact met je voormalige vriendin.... ? Ofzo?![]()
koekies zijn lekker
woensdag 19 februari 2020 om 16:19
Mijn vriendin heeft ons geblokkeerd op Facebook. Het stond haar niet aan dat mijn vriend eerlijk zei dat ze berichten stuurde en ik haar confronteerde. Dus contact is als het goed is niet meer mogelijk. Of hij moet op haar stoep gaan staan.
Het doet hem pijn om zonder haar te doen. Het zal moeten blijken of dat slijt. Zo niet is de relatie alsnog over.
Mijn leven lijkt ook wel een soap en misschien spoor ik niet. Maar ondanks dat het vertrouwen een behoorlijke deuk opgelopen heeft geef ik hem een kans.
Het doet hem pijn om zonder haar te doen. Het zal moeten blijken of dat slijt. Zo niet is de relatie alsnog over.
Mijn leven lijkt ook wel een soap en misschien spoor ik niet. Maar ondanks dat het vertrouwen een behoorlijke deuk opgelopen heeft geef ik hem een kans.
woensdag 19 februari 2020 om 16:23
waarom geef je hem een kans? Wat is je drijfveer? er zijn echt veel mannen op aarde die meer sporen dan je vriendje hoor. Waarom zou je geen normale man kunnen krijgen?Pantera88 schreef: ↑19-02-2020 16:19Mijn vriendin heeft ons geblokkeerd op Facebook. Het stond haar niet aan dat mijn vriend eerlijk zei dat ze berichten stuurde en ik haar confronteerde. Dus contact is als het goed is niet meer mogelijk. Of hij moet op haar stoep gaan staan.
woensdag 19 februari 2020 om 16:27
Oftewel, Die vrouw heeft Jou geblokkeerd op Facebook, maar chat waarschijnlijk gewoon lekker door met die zogenaamde vriend van jou.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 19 februari 2020 om 16:31
Ach gos Pantera. Laat je toch niet zo voor schut zetten. Jouw vriend laat echt niet zijn ziel masseren daar bij die vriendin. En trap toch niet in dat slappe gewauwel van hem, dat hij voor je kiest. Want dat doet hij niet. Hij houdt je met mooie praatjes op je plek.
Heb jij een mooiere woning of meer geld, dat hij zich die moeite (zoete woordjes) nog wel wil doen? Ondertussen probeer jij jezelf vierkant in een rondje te wringen.
Heb jij een mooiere woning of meer geld, dat hij zich die moeite (zoete woordjes) nog wel wil doen? Ondertussen probeer jij jezelf vierkant in een rondje te wringen.
woensdag 19 februari 2020 om 16:33
Ze appen toch?Pantera88 schreef: ↑19-02-2020 16:19Mijn vriendin heeft ons geblokkeerd op Facebook. Het stond haar niet aan dat mijn vriend eerlijk zei dat ze berichten stuurde en ik haar confronteerde. Dus contact is als het goed is niet meer mogelijk. Of hij moet op haar stoep gaan staan.
Doe je ogen open alsjeblieft en ga voor een fijne toekomst. Zonder hem.
donderdag 20 februari 2020 om 11:09
Jeetje... hoe wanhopig kan je zijn zeg... heeft ie een gouden pik ofzo?
Ik ben ook spiritueel maar als mijn vriend zou zeggen dat ie gemasseerd moet worden dokr een vriendin van mij omdat ie een diepere connectie op zielsniveau met haar heeft dan zou ik niet meer stoppen met lachen hoor... zo kan je elk vreemdgaan goedkeuren toch? Ja ik ga vreemd maar ik wil contact met haar houden want we hebben een diepere connectie...
Met andere woorden hij geeft gewoon toe dat hij gevoelens voor haar heeft. En als je echt zo spiritueel bent en hij heeft die diepere connectie dan is het aan jou om hem los te laten toch? Hij heeft die diepere connectie met haar en niet met jou.
Heeft hij haar al geblokt op Whatsapp? Het zegt natuurlijk niks dat zij jullie heeft geblokt op Facebook terwijl? E gewoon zijn nummer heeft. Je bent toch niet dom to? Je komt echt een beetje labiel over. Dit wil je toch niet? Of wil je het zo graag geloven dat je met elk excuusje genoegen neemt?
Je zegt dat je ingedimd bent. Ik denk dan... waarom dim je in dan?
Je bent zo makkelijk te bespelen en je hebt geen standaarden hoe iemand je moet behandelen. Als iemand jou een rotgevoel geeft ga je jezelf de schuld geven dat jij te jaloers bent. Je hebt echt hulp nodig hoor. Niet voor je jaloezie maar voor het stellen van grenzen en om te zorgen dat je je niet als dweil laat behandelen. Wat is er voor nodig voor je hem de deur uitzet? Als hij eerlijk toegeeft dat ie met haar neukt zal je dan ook blijven? Of even een beetje drama schoppen voor de vorm en dan indimmen?
Ik ben ook spiritueel maar als mijn vriend zou zeggen dat ie gemasseerd moet worden dokr een vriendin van mij omdat ie een diepere connectie op zielsniveau met haar heeft dan zou ik niet meer stoppen met lachen hoor... zo kan je elk vreemdgaan goedkeuren toch? Ja ik ga vreemd maar ik wil contact met haar houden want we hebben een diepere connectie...
Met andere woorden hij geeft gewoon toe dat hij gevoelens voor haar heeft. En als je echt zo spiritueel bent en hij heeft die diepere connectie dan is het aan jou om hem los te laten toch? Hij heeft die diepere connectie met haar en niet met jou.
Heeft hij haar al geblokt op Whatsapp? Het zegt natuurlijk niks dat zij jullie heeft geblokt op Facebook terwijl? E gewoon zijn nummer heeft. Je bent toch niet dom to? Je komt echt een beetje labiel over. Dit wil je toch niet? Of wil je het zo graag geloven dat je met elk excuusje genoegen neemt?
Je zegt dat je ingedimd bent. Ik denk dan... waarom dim je in dan?
Je bent zo makkelijk te bespelen en je hebt geen standaarden hoe iemand je moet behandelen. Als iemand jou een rotgevoel geeft ga je jezelf de schuld geven dat jij te jaloers bent. Je hebt echt hulp nodig hoor. Niet voor je jaloezie maar voor het stellen van grenzen en om te zorgen dat je je niet als dweil laat behandelen. Wat is er voor nodig voor je hem de deur uitzet? Als hij eerlijk toegeeft dat ie met haar neukt zal je dan ook blijven? Of even een beetje drama schoppen voor de vorm en dan indimmen?
donderdag 20 februari 2020 om 11:24
donderdag 20 februari 2020 om 18:06
Het doet hem pijn om zonder haar te doen, dat zegt toch al genoeg? Dan is ze toch meer dan een vriendin van zijn vriendin en blijft het echt niet bij masseren en af en toe een vriendschappelijk appje? Ik begrijp ook echt niet dat je zo met je laat sollen door die man.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 20 februari 2020 om 18:08
En 'een beetje geinen' (wat het natuurlijk niet is getuige zijn ontzettende hartezeer) is toch ook gewoon grensoverschrijdend als het op die manier gaat? Hoe haal je het in je hoofd om zo flirterig te doen met de partner van je vriendin cq de vriendin van je partner? Als het echt alleen 'geinen' is dan heb je toch een compleet gebrek aan fatsoen?
Don't waste your time on jealousy,
vrijdag 21 februari 2020 om 14:19
Je gaat in therapie TO dat kan best wat opleveren. Misschien kun je hem daardoor uit je leven zetten. En zo niet, worden jij en je voormalige vriendin gewoon 'sisterwives' van deze parel van een man.
Ik ben even kwijt of je kinderen hebt, maar ik hoop het niet. Een iets stabielere moeder hebben die emotioneel beschikbaar is en niet haar hele leven en welzijn ophangt aan een man is best belangrijk.
Ik ben even kwijt of je kinderen hebt, maar ik hoop het niet. Een iets stabielere moeder hebben die emotioneel beschikbaar is en niet haar hele leven en welzijn ophangt aan een man is best belangrijk.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zondag 23 februari 2020 om 13:22
Ik ben inmiddels in hypnotherapie gegaan en heb gewerkt aan mijn verlatingsangst.
Het helpt tot nu toe wel heel goed. Ik voel me sterk met eigenwaarde. En vanuit dat punt kijken hoe we verder gaan en of we verder gaan.
Hij lijkt haar totaal niet te missen en hij heeft geen contact met haar. We zitten al het hele weekend op elkaars lip en ik zie ook geen toenadering van zijn kant.
We hebben er veel over gepraat. Het lijkt een beetje op jaloezie van zijn kant dat het contact tussen mijn vriendin en mij zo innig was. Hij wilde erbij horen. Ik weet het, het klinkt raar. Maar het voelt nu rustig.
We zijn allebei nog op onze hoede maar we werken eraan. Ik voel me alleen wel veel sterker dat mocht hij toch voor haar kiezen dat ik hem de deur uit zet.
Het helpt tot nu toe wel heel goed. Ik voel me sterk met eigenwaarde. En vanuit dat punt kijken hoe we verder gaan en of we verder gaan.
Hij lijkt haar totaal niet te missen en hij heeft geen contact met haar. We zitten al het hele weekend op elkaars lip en ik zie ook geen toenadering van zijn kant.
We hebben er veel over gepraat. Het lijkt een beetje op jaloezie van zijn kant dat het contact tussen mijn vriendin en mij zo innig was. Hij wilde erbij horen. Ik weet het, het klinkt raar. Maar het voelt nu rustig.
We zijn allebei nog op onze hoede maar we werken eraan. Ik voel me alleen wel veel sterker dat mocht hij toch voor haar kiezen dat ik hem de deur uit zet.
zondag 23 februari 2020 om 13:34
Pantera88 schreef: ↑23-02-2020 13:22Ik ben inmiddels in hypnotherapie gegaan en heb gewerkt aan mijn verlatingsangst.
Snel resultaat.
En snelle conclusies.
En ja, het klinkt raar.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zondag 23 februari 2020 om 13:37
Euh? Jouw vriend deed het met jouw vriendin. Beide zijn dus overduidelijk geen vrienden van je. En hij gebruik(t)e spirituele shittalk om jou van anders te overtuigen. En dat is gelukt want je geeft hem een kans. Dus hij zit tot zijn geluk nog steeds lekker naast je, in jouw huis en op jouw bank. En jij slikt die spirituele shittalk verklaring als zoete koek. Je wordt echt gebruikt tot de max en kunt wachten op het volgende gedoe. Ik denk namelijk dat hij wel gewoon die ‘vriendin’ van je blijft opzoeken. Alleen wat minder duidelijk. Iets meer spirituele shittalk en iets minder duidelijke bewijzen bezorgen hem woonruimte, voedsel en rust. Ohja en dat jij er dan ook nog bij inwoont... Nja dat moet dan maar.Pantera88 schreef: ↑23-02-2020 13:22Ik ben inmiddels in hypnotherapie gegaan en heb gewerkt aan mijn verlatingsangst.
enn wijzigde dit bericht op 23-02-2020 13:41
11.54% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.