Overlast van buurkinderen

03-03-2020 11:16 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik ben een student en moet daardoor veel leren. Helaas kan dit niet altijd omdat een paar buurkinderen van mij continu aan het schreeuwen zijn.

Voordat u uw oordeel maakt; ik vind het echt niet erg om kinderen te horen, ik ben ook klein geweest, ik heb ook gespeeld. Maar ik ben niet de enige persoon in de buurt die er enorm veel last van ervaart.

Het gebeurd in een speeltuintje achter ons appartement. We wonen in een oud pant dat in 6 appartementen is opgedeeld, met aan de andere kant van de speeltuin nog zo’n gebouw. Het was in eerste instantie niet de bedoeling dat hier een speeltuintje zou komen, dus het argument ‘dan moet je maar niet bij een speeltuintje gaan wonen’ ben ik zat om te horen.

Het zijn kinderen van 2 gezinnen in het gebouw achter ons. Er komen heel veel kinderen uit de buurt hier spelen en van geen een heb ik zoveel last als van deze kinderen. Er is al meerdere keren contact opgenomen met de ouders, zonder effect.

Zelf heb ik de kinderen ook aangesproken. Ze vinden het namelijk ook heel leuk om te voetballen tegen onze schuurtjes aan, want dat mag niet aan hun kant (goh, ik vraag me af waarom), maar van hun ouders mag het dan wel aan onze kant. Dit maakt een enorm hard geluid. Toen ik dit tegen hun zei werden ze enorm brutaal, tot aan schelden toe.

Ik heb samen met een buurvrouw een melding gemaakt bij de gemeente dat er veel geluidsoverlast is; maar de gemeente zegt dat ze daar niks aan kunnen doen omdat het een speeltuintje is.

Verhuizen is helaas geen optie i.v.m. het feit dat wij door mijn studeren nu 1 inkomen hebben. Weet iemand wat?

Zou de gemeente wat aan overlast door speeltuintjes moeten doen?

Totaal aantal stemmen: 123

Ja (27%)
Nee (38%)
Ligt eraan, bij veel overlast wel (35%)
Schriftje schreef:
03-03-2020 12:21
Ho nou... al die mensen hier die zeggen dat je maar een koptelefoon op moet zetten of ergens anders gaan zitten. Dat werkt niet altijd hoor.

Onze voortuin moesten we verbouwen van een leuk geheel met plantjes tot een grote plek vol vuurdoorn, omdat dat de enige plant is die ze niet vernielen. Zo kunnen ze ook niet meer voor het voorraam gaan staan om er op te slaan.

Ik laat het hierbij. Dus 'zet maar een telefoon op' is niet altijd een handige tip en 'ga maar verhuizen' ook niet want wat moet je als je daar geen geld voor hebt?

En wat is jouw tip dan? Dat hij vuurdoorn op zijn balkon moet planten?
Wat een flauwe reacties. TO geeft toch al aan dat ze andere kinderen ook hoort maar daar geen last van heeft.
Dat de ouders hun kroost niet tegen hun eigen schuurtjes laten voetballen maar wel tegen die van de buren, zegt ook al genoeg over wat voor mensen dit zijn.
Is er geen wijkteam dat je eens langs kunt sturen om met de ouders te praten?

Heb je een houten schuurtje? Een paar dikke spijkers er van binnen naar buiten doorheen hameren zodat hun bal kapot gaat, mochten ze nog eens tegen je schuurtje voetballen (6)
S-Groot schreef:
03-03-2020 12:19
Kennisgeving in weekblaadje/online.
Ook daar is niks in voorbij gekomen. Wij krijgen altijd een persoonlijk bericht van de gemeente als er wat verandert (bijvoorbeeld een kledinginzamelbak op de stoep, glasvezel, nieuwe parkeerplaatsen en ga zo maar door).
Rookgordijn1 schreef:
03-03-2020 12:24
Wat een flauwe reacties. TO geeft toch al aan dat ze andere kinderen ook hoort maar daar geen last van heeft.
Dat de ouders hun kroost niet tegen hun eigen schuurtjes laten voetballen maar wel tegen die van de buren, zegt ook al genoeg over wat voor mensen dit zijn.

Heb je een houten schuurtje? Een paar dikke spijkers er van binnen naar buiten doorheen hameren zodat hun bal kapot gaat, mochten ze nog eens tegen je schuurtje voetballen (6)
Ik ben nu online aan het kijken naar een wijkbemiddingsteam, hier had ik nog nooit van gehoord! Ik bespreek het vanavond wel met mijn buren, misschien vinden zij het iets om aan de andere voor te stellen!
helpmetocheven schreef:
03-03-2020 11:55
Dit is niet genoeg. Ik heb zelf lessen op deze uren en een flinke studielast.
Dan blijf je op school werken. Ik woon tegenover 2 scholen en volg ook een master. Ja, die kinderen schreeuwen. So be it. Dan ga je in de bieb/uni/universiteitsbibliotheek/mediatheek/whatever zitten.
helpmetocheven schreef:
03-03-2020 12:26
Ook daar is niks in voorbij gekomen. Wij krijgen altijd een persoonlijk bericht van de gemeente als er wat verandert (bijvoorbeeld een kledinginzamelbak op de stoep, glasvezel, nieuwe parkeerplaatsen en ga zo maar door).

De gemeente is verplicht dit soort zaken te publiceren in het lokale huis aan huisblad. Dan is er nog een periode waarin je bezwaar kunt maken en daarna kunnen ze pas bouwen.
Je zou ook een paar uur het geluid kunnen opnemen vanuit je studeerkamer, met alle ramen en deuren dicht (bijvoorbeeld het geluid tussen 19 en 22 uur), zodat het wijkteam weet hoe erg het is. En ook wel een beetje zodat jíj weet hoe erg het is.
Rookgordijn1 schreef:

Dit!
Speelden die kinderen met het baggerweer van de afgelopen tijd dan dagelijks in het speeltuintje? Hier zag ik geen kind op straat.
Rookgordijn1 schreef:

Wat een dom idee. Als iemand zich openhaalt aan die spijkers heeft TO pas een probleem.
Fizz schreef:
03-03-2020 12:34
Speelden die kinderen met het baggerweer van de afgelopen tijd dan dagelijks in het speeltuintje? Hier zag ik geen kind op straat.

Hier ook niets, speeltuintje op 10 meter afstand en woon in een kinderrijke buurt.
Fizz schreef:
Ja, tot tien uur 's avonds maar liefst.
Hetvrijewoord schreef:
Wat een dom idee. Als iemand zich openhaalt aan die spijkers heeft TO pas een probleem.
Gewoon wat parkers van 4 cm op hoogte 1.60 schroeven, kan niemand zich bezeren :twisted:
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Oblio schreef:
03-03-2020 12:56
Gewoon wat parkers van 4 cm op hoogte 1.60 schroeven, kan niemand zich bezeren :twisted:

Want er bestaan waar TO wonen geen personen langer dan 1.60?
helpmetocheven schreef:
03-03-2020 11:58
Ik ben niet de enige die er last van heeft. Ik heb zowat al mijn buren er al over gehoord. En zoals ik zei; ik vind het echt niet erg om ze te horen, maar er is gewoon een limiet.
Ik heb je even geloept en zag dat jij die TO bent die haar oom ook geslagen heeft. Ga je bij die kinderen ook zo agressief door het lint als je limiet bij hun bereikt is?
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Fizz schreef:
Er is een soort van klimhuisje hier, met een glijbaan, paal, touw enzo eraan. Ze gaan hier in spelen als het regent. Dan zijn ze aan het tekenen of met krijt bezig. De jongens vinden het geweldig om te voetballen in de zeik regen. Mij ook niet gezien hoor; ik zat vroeger met slecht weer op bed te kleuren of met vriendjes binnen te spelen.
Treurniet12 schreef:
03-03-2020 12:29
Dan blijf je op school werken. Ik woon tegenover 2 scholen en volg ook een master. Ja, die kinderen schreeuwen. So be it. Dan ga je in de bieb/uni/universiteitsbibliotheek/mediatheek/whatever zitten.
Mijn school is ruim 1.5 uur reizen van mijn huis af en de dichtstbijzijnde bieb 45 minuten fietsen. Ik ga nu wel vanaf het station naar de bieb, maar deze sluit ook om 6 uur.
Lady*Voldemort schreef:
03-03-2020 12:35
Ja, tot tien uur 's avonds maar liefst.
Ik zeg niet dat het enkele avond tot 22:00 is, 2, 3 avonden in de week. Vooral de woe, vrij en za avond
Oordopjes/koptelefoon of leren op andere tijden.
helpmetocheven schreef:
03-03-2020 13:09
Mijn school is ruim 1.5 uur reizen van mijn huis af en de dichtstbijzijnde bieb 45 minuten fietsen. Ik ga nu wel vanaf het station naar de bieb, maar deze sluit ook om 6 uur.
Weet je wat mij opvalt:

Je hebt overal een antwoord op, en in geen enkel antwoord gaat het over jou, jouw verantwoordleijkheid, en je eigen rol.

Keuzes, schat, keuzes......
jouw leven is een keuze
Heb jij principiële bezwaren tegen oordoppen of koptelefoon?
SweetFirefly schreef:
03-03-2020 13:07
Ik heb je even geloept en zag dat jij die TO bent die haar oom ook geslagen heeft. Ga je bij die kinderen ook zo agressief door het lint als je limiet bij hun bereikt is?
Als ze niet aan de hond komen zeker niet. Zoals ik zei heeft hij mijn hond zowat mishandeld, vind ik een iets ander verhaal. En volgensmij vraag ik om de kinderen in mijn buurt advies, niet om de situatie met mijn oom, dus als je daar op wilt reageren verwijs ik je naar die topic.
kerst schreef:
03-03-2020 12:03
Ik begrijp je!!
Kinderen van nu leren vaak ook niet meer rustig te spelen.
Ouders corrigeren hun gegil en geschreeuw niet.
Maar ik denk dat er weinig anders opzit dan noisecancelling koptelefoon.

Ligt aan jouw buurt hoor.
Mijn advies zou zijn om te gaan verhuizen.
We hebben hier precies dezelfde ervaringen gehad.
2east schreef:
03-03-2020 13:11
Weet je wat mij opvalt:

Je hebt overal een antwoord op, en in geen enkel antwoord gaat het over jou, jouw verantwoordleijkheid, en je eigen rol.

Keuzes, schat, keuzes......
Schatteke, ik zeg toch dat ik al stappen heb proberen te ondernemen bij de gemeente? Dat ik met oortjes in leer? Dat ik hier met de buren al over gepraat heb? Dat er contact is geweest met de ouders? Dat ik de kinderen zelf heb aangesproken?

Ik heb voor mijn gevoel genoeg gedaan. En ik vraag om ADVIES. Niet of andere mensen het voor mij willen oplossen.

Dus lees het vooral even goed voordat je zulke drogreden gaat gooien schat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven