Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Orpheus13 schreef:
04-03-2020 23:22
Ik lees met grote verbazing mee. Al zijn de reacties in zekere zin ook ondersteunend aan mijn OP.

Ik kom morgen met een uitgebreide reactie.

Je bevestigt je bitterballen?
Orpheus13 schreef:
Ik lees met grote verbazing mee. Al zijn de reacties in zekere zin ook ondersteunend aan mijn OP.

Doe maar niet.
Orpheus13 schreef:
Ik kan haast niet wachten
Als we toch gaan generaliseren:
Wilders stemmers zijn tokkies - het type nederlander dat ongenuanceerd continu reageert op nieuwsberichten op social media;
FvD stemmers zijn mensen die zichzelf heel intelligent vinden en denken het beter te weten.

Ik stem trouwens blanco. Zelf ben ik rechts georienteerd maar er is geen enkele rechtse partij waar ik geassocieerd mee wil worden.
Murrmurr schreef:
04-03-2020 18:38
Ja jij hebt ook een kleine piemel
:HA:
Griebus67 schreef:
04-03-2020 23:33
Doe maar niet.
:cheer2: :popcorn:
Betty_Slocombe schreef:
04-03-2020 18:38
Ja, het leven is hard voor een incel.
Oh wauw!! :worship:

:hihi:
Merys schreef:
04-03-2020 18:56
Klopt.
Ik doe geen rechtse mannen, tenminste, niet als ze zo blaten als jij.

Ik vrees dat je , ondanks je semi intellectueel gezwatel, in dit leven nooit een goede beurt zult krijgen.
De juweeltjes vliegen je om de oren hier :HA:
Dit is best wel een breed verschijnsel dat je op allerlei manieren terug ziet in de samenleving.. Niet alleen in liefdesrelaties.. Ook in het vrijwilligerswerk, bedrijfsleven etc.

Helaas is die veronderstelde tolerantie vaak eenrichtingsverkeer en dan niet altijd vanuit de linkerzijde.
Oh, en ik ben ook wel beu van die claim van links op medemenselijkheid..

Mijn persoonlijke mening is dat ik vind dat we weinig naar de persoonlijke motivatie van een persoon luisteren(of eigenlijk daar helemaal geen oog voor hebben) om op een politieke partij te stemmen en daarbij vaak het slechtste projecteren op die personen. Terwijl dat vaak niet eens terecht is, niet alles wat een partij vindt is de stemmer het mee eens.. Democratie is in dat opzicht ook een gemankeerd instrument..

Ik zie mijzelf meer als 'onafhankelijk' en daarbij kunnen meerdere partijen horen. Ik ben zeker rechts en neig ook wel naar forum..

Ik ben zelf behoorlijk tolerant voor andere politieke meningen binnen relaties etc (zelfs andere kant van het politieke spectrum) maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ondanks dat ik wel moeite zou hebben met iemand die zwaar overtuigd groenlinkser of pvdd-er waarbij ze bijvoorbeeld heel hysterisch doen over het klimaat, vluchtelingen, dat hele SJW gedoe etc.. Dat gaat hem dan echt niet worden.
Maar met een gematigde persoon die ook mijn beweegredenen kan zien, prima.

Mijn vriendin stemt notabene op D66, ik gruwel van die Jetten.
anoniem_638f50ddc6244 wijzigde dit bericht op 05-03-2020 00:52
Reden: Onduidelijke zin
0.65% gewijzigd
"Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden?"

Onder welke steen heb jij gelegen als je zijn Marokkanen-tweet gedoe gemist hebt? Alleen dat is, voor mij in ieder geval reden genoeg om hem tot paria te veroordelen.
En mannen die op zo'n man stemmen zijn dus niet mijn mannen.
Lollypop04 schreef:
04-03-2020 18:53
Sorry maar bij politieke naïviteit ben ik afgehaakt..
Verder ben ik ook niet gekomen...
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Leuk experiment TO, haal je politieke voorkeur weg, wedden dat je dan nog niks te neuken vindt??
In het ene topic zeg je dat je heel populair bent in je eigen kringen en hier geef je aan al 2 jaar op Tinder te zitten. Vriend, jouw probleem is niet je politieke voorkeur maar je ontzettend uit de hoogte attitude en je complete gebrek aan zelfreflectie.

Je bent gewoon een arrogante kwast, en vrouwen (nu we toch generaliseren) houden daar niet van. Succes met je torenhoge IQ, je groot geschapen piemel en je oeverloze gebral. Doei.
rosanna08 schreef:
04-03-2020 21:12
je bent duidelijk geen vrouw. Prima dat jij er anders over denkt, maar dan zijn wij geen match. Dat is alles, geen wereldramp wat mij betreft
Klopt. Nooit gedaan alsof trouwens. Je bevestigt trouwens mijn belangrijkste punt, waarvoor dank.
S-Meds schreef:
04-03-2020 21:16
dat rechtse gebral van ikke ikke ikke en de rest kan stikke en eigen volk eerst is gewoon een enorme afknapper. Het getuigt van een enorm gebrek aan empathie en het vermogen om genuanceerd te denken. Bovendien komt het dom over
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2020 15:56
Reden: ongepast
51.36% gewijzigd
Afbeelding

Kijk eens TO: een kaartje, speciaal voor jou en Thierry! Gewoon, omdat ik jullie zó leuk vind...

(eigenlijk een ordinaire TVP, want dit topic doet mij zo op de vroege morgen goed..) :devil:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
tonkje schreef:
04-03-2020 20:57
Ik vind het altijd een hoog horoscoop-gehalte hebben wanneer iemand zegt 'vrouwen zijn zus en mannen zijn zo'. Voor mij hetzelfde als 'rammen zijn haantje de voorste en steenbokken moeten deze week oppassen voor de kleur geel'.
Is ook zo. De onderlinge verschillen zijn altijd nog groter dan de verschillen tussen mannen en vrouwen. Degenen die dat niet zien en in generaliserende hokjes blijven denken zijn gewoon erg simpel.
Dinedi schreef:
04-03-2020 21:25
Mijn ex had de vervelende gewoonte om het prullenbakje uit het toilet te halen... nooit gesnapt waarom. Ook verder -behalve hem - nog nooit meegemaakt dat iemand een prullenbak irritant vindt.

Het prullenbakje bleef overigens op magische wijze in het toilet staan nadat ik hem mijn gebruikte tampon in de handen drukte zodat hij het weg kon gooien.

Maar goed. Eigenlijk wilde ik gewoon vragen... uit nieuwsgierigheid, omdat ik het echt niet snap: waarom is een prullenbak irritant?
Ik kan echt niet overweg met dat ding. Zodra je op het pedaaltje stapt vliegt het ding tegen het plafond aan. En voor praktisch gebruik is het altijd aanrommelen.

Maar sinds de eerste relaties in mijn studententijd is dat ding nooit meer verdwenen. En aangezien ik vrouwelijk gezelschap zeer op prijs stel is het een kleine moeite om te tolereren.

Je kunt de verschillen tussen de sekse bestrijden. Je kunt ze ook omarmen en je erom verbazen. En af en toe lachen.
-jolijn- schreef:
04-03-2020 21:18
Wat is in vredesnaam 'het hedendaagse feminisme'? Is dat de fase waarin we gewoon weer een bh mogen dragen als we dat prettig vinden en zelf mogen kiezen wat voor werk we willen doen in plaats op een tractor te moeten klimmen om voor de gelijkheid van onze zusters te strijden?
Tja ik denk dat dat gewoon gaat over dingen als vrouwenquota en dat noemt hij dan voor het gemak maar even 'het hedendaagse feminisme'. Want alles moet natuurlijk wel lekker makkelijk onder te verdelen zijn in hokjes.
Dinedi schreef:
04-03-2020 22:06
Het valt mij op dat meneer vaak anderen gebruikt om zijn mening kracht bij te zetten. Het lijkt er dan ook op dat hij ook wel weet dat zijn subjectieve gedachtegoed onvoldoende wetenschappelijke draagvlak heeft.
Nee hoor.

Ik verwijs je met alle liefde naar:

“Bijdrage tot een algemene theorievorming over de vrouw in de Westerse maatschappij: een literatuuronderzoek”

Van Ilana Goldman.

Mocht je het van een man niet aannemen. Veel vrouwen verkondigen - op hun manier uiteraard - exact hetzelfde.

Ja ik gebruik de reacties van vrouwen graag om aan te tonen dat ze inconsistent en zelfs hypocriet bezig zijn. Pijnlijk effectief toch?
😂😂😂😂🤞🏼 wat een OP
Bombus-Sylvarum schreef:
04-03-2020 20:38
Het feminisme is dood.

Je merkt dat de meerderheid van vrouwen zich afkeert van de zogenaamde voorhoede van feministen. Een teken aan de wand als jonge vrouwen daarvoor gaan pleiten. Zij zullen in aantal nog wel toenemen.
Ik merk dit helemaal niet, maar jij hebt natuurlijk weer uitgebreide research gedaan op de internets en in het echt en dat weegt zwaarder.

Misschien moet je iets vaker op het vivaforum meelezen, dan zul je merken dat feminisme wel degelijk nog leeft. Het wordt alleen niet voortdurend gelabeld als feminisme, maar dat maakt het nog niet dood.
roseaux wijzigde dit bericht op 05-03-2020 06:58
32.38% gewijzigd
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 06:40
Linkse vrouwen zijn net zo erg. Klitten in de 4G met hun witte mannetjes bij elkaar rondom witte scholen en witte buurtjes. En hun witte mannetjes selecteren op taalfouten en -gevoel.

Je bedoelt dat vrouwen een man zoeken die deze algemene opvattingen onder linkse en rechtse mensen beter kan verbloemen?

Jij hebt het over dom. Ik over hypocriet en onoprechtheid. De meeste vrouwen (en ook mannen) zijn echt niet geïnteresseerd in partijpolitiek. [bOf je FvD of GroenLinks stemt zegt helemaal niks over iemand Als je al denkt wat je zegt ga je er vanuit dat iemand zich volledig kent in een politieke partij wat ook gewoon kul is natuurlijk.
Mwah ik denk niet dat ik het heel lang vol zou houden met een man die GroenLinks of Partij voor de Dieren stemt.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
NowThen schreef:
04-03-2020 21:27
PARDON?
Homosocial (dis)approval is nog altijd de grootste drijfveer van bijna alle mannen.
Sterker nog "angst dat andere mannen je unmasculine vinden" is de grootste drijfveer achter bijna alle extreem vrouwonvriendelijke samenlevingen, waar (itt wat men meestal beweert) het niet zozeer om de vrouwen an sich gaat, maar dat mannen hun mannelijkheid meten via en uitdrukken in "how well you control your women". De grootste angst van mannen in de meeste patriarchale samenlevingen is dat ándere mannen hen uitlachen omdat ze de vrouwen in hun omgeving niet "controleren"/domineren.

In NL is dit minder het geval, maar de drijfveer bestaat nog steeds net zo hard. Ik zeg niet dat vrouwen zich mínder aantrekken van wat anderen vinden, maar zeggen dat mannen minder om de mening van anderen geven dan vrouwen is ABSURD.

Sterker nog, bij incels is die neiging alleen maar STERKER

Quote gevonden op twitter die het hele incel-gedachtengoed perfect samenvat:

"You’re right. But these guys are after validation through numbers of dates they can get - and it’s not even female validation they want - they want to prove their masculinity and social status to other men. Women are collateral damage."
Eens. En een terecht waarneming. Ik chargeer graag.

Vrouwen hebben hetzelfde maar gaan er anders mee om.

Wat je ziet is dit. Een werkplek met veel mannen daar wordt veel te weinig gecommuniceerd. Een werkplek met veel vrouwen wordt veel te veel gecommuniceerd.

Ik heb die angst van incels en veel moslimmannen nooit zo goed begrepen. Een sterke vrouw maakt je zelf ook alleen maar sterker.
Solomio schreef:
04-03-2020 22:18
Dit stukje uit de OP:

Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon?

Dan weet je toch genoeg?
Een vrouw die op doorsnee standpunten valt. Zo’n man zonder mening. Het nietszeggende midden van D66 en het CDA.

Sssssssst. Wat moeten andere mensen wel niet van ons denken?

Onbedoeld heb je wel een punt. De vrouwen met wie ik een serieuze relatie heb gehad durfden zich allemaal politiek uit te spreken. VVD, SP, GroenLinks en PVV. Politieke kleur deed er niet eens zoveel toe. Bij GroenLinks vinden ze toch wel hetzelfde als bij de PVV wat migratie betreft.

Voor TO dan ook de tip: vrouwen die expliciet aangeven niet iets met een FvD’er te willen zijn teveel van die types die zelf te bang zijn om een mening te hebben.

Ik heb trouwens nog wat zitten swipen naar aanleiding van dit topic, maar ik zie eigenlijk geen vrouwen die zo uitgesproken anti-FvD zijn. Allereerst omdat het er gewoon niet toe doet. Daarnaast omdat het niet verstandig is zo selectief te zijn. De eierstokken tikken (kinderwens wordt best wel vaak benoemd) en je zit niet op Tinder als je denkt dat de prins op het witte paard bestaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven