Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
donderdag 5 maart 2020 om 09:37
Huh waarom,dat mag toch gewoon?Bombus-Sylvarum schreef: ↑05-03-2020 09:08Zo'n zin. Van een beetje zelfrelativering is geen enkele man ooit slechter geworden.![]()
Vrouwen die expliciet PVV- en FvD-stemmers uitsluiten zijn gewoon sneu. Eigenlijk zou je daar gewoon voor de gein moeten mindfucken.
Ik sluit GroenLinks,PvdD en BIJ1 mannen ook uit.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
donderdag 5 maart 2020 om 09:37
Orpheus13 schreef: ↑05-03-2020 09:14Dit vind ik echt van een totaaaaaaaaal andere orde dan "Vrouwen moeten gewoon flink geneukt worden".
Dat vrouwen GEMIDDELD minder ambitieus zijn en minder monomaan gefocust zijn op hun werk (ten koste van gezin, vriendschappen en work-life balans) heeft voor mij de status van een feit. Blijkt ook ondubbelzinnig uit talloze onderzoeken van o.a. het SCP.
Is bovendien ook helemaal niet denigrerend of diskwalificerend. Misschien kunnen mannen er nog wel wat van leren om hun werk niet zo belangrijk te maken.
Wat mij opvalt is dat werken niet altijd financieel aantrekkelijk is en soms lastig te combineren met een gezin.
Als je lager bent opgeleid en er komen kinderen dan zijn de crechekosten ondanks de toeslagen vaak nog steeds te hoog.
Die gezinnen kunnen het zich ook lang niet altijd permiteren dat zowel moeder als vader minder gaan werken. Dat kunnen ze dan wel willen maar dat is financieel simpelweg niet haalbaar.
Zeker hoogopgeleiden vrouwen zijn wel degelijk ambitieus, helaas ken ik hierbij ook
gevallen waarbij de man tijdens de zwangerschap aankondigde toch niet minder te gaan werken.
Dat"kon"ineens niet in die functie. Dan ben je gewoon de zak.
Los daarvan, kijkende naar mijn eigen situatie. Ik heb een man die parttime werkt en ondanks dat ben ik nog minder gaan werken dan ik al deed.
Dat heeft niks met mijn ambitie te maken, maar het feit dat ik het simpelweg niet volhield.
Ik wil de beste moeder zijn die ik kan zijn dat is het belangrijkste in mijn leven, de beste partner die ik kan zijn, De beste dochter die ik kan zijn, maar ik wil ook de beste zijn in het werk dat ik doe.
Werkdagen van 9 uur, altijd je kind als laatste van de crèche halen,terwijl je kind ook altijd in de ochtend de eerste is, koken ,s'avonds nog steeds aan het werk. S'ochtends je kind niet eens zien omdat je al vroeg weg bent. Dat is wat wij niet meer wilden en dat staat volledig los van mijn ambitie.
Dat vind ik ook zoiets bijzonder, vrouwen die minder werken zijn niet ambitieus genoeg, mannen die minder werken zijn altijd fantastisch.

donderdag 5 maart 2020 om 09:44
Nee, maar de mensen die er hetzelfde over denken hebben waarschijnlijk geen zin in stigmatisering. Daarom laten ze het erbij zitten. Een goede discussie is best mogelijk, maar niet op deze manier. Ben je rechtser dan men wenst, dan krijg je een label. Een discussie waarin iedereen in zijn waarde wordt gelaten, is niet mogelijk op die manier. Dus laten mensen het erbij zitten. Sommige reacties zijn heel offtopic.Wageningen1985 schreef: ↑04-03-2020 19:26Ben ik nou de enige die er zo over denkt? Ik voel mij eenzaam nu.
donderdag 5 maart 2020 om 09:45
Lezen is moeilijk he? Het gaat niet om mij, het gaat erom dat vrouwen op hun PROFIEL hebben staan niet met FvD-ers te daten.ManManMan12 schreef: ↑05-03-2020 09:29Je wordt niet afgewezen omdat je FvD of PVV stemt, maar omdat ze je niet mogen.

donderdag 5 maart 2020 om 09:46
Ook hoogopgeleide vrouwen werken zelden vijf dagen, zelfs als er geen (jonge) kinderen in het spel zijn. Feiten.
Je wíl het niet begrijpen he? Baudet is géén voorvechter voor de vrouw. Integendeel zelfs. Hij wil het liefst de vrouwen terugtrappen naar het aanrecht.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 5 maart 2020 om 09:47
donderdag 5 maart 2020 om 09:48
Je generaliseert erg in je OP. Meer heb ik overigens niet gelezen. Ik moet een man lief vinden, aardig, en hij moet zichzelf (en mij ook soms) met een korrel zout nemen. Als hij vindt dat ik achter het aanrecht zou horen en hij voortdurend stoere praat uit zou moeten slaan in een vriendengroepje, dan zou hij niet de partner zijn die in mijn leven past en nieteens verder dan de eerste minuten van de kennismakingsfase komen.
Wat je in de gaten moet houden (en wat je nu niet doet) dat is dat de vrouw haar eigen leven wel verzint en de man daarin moet passen. Andersom ook trouwens. Heb je het idee dat je macht zou moeten kunnen gaan uitoefenen in de relatie, dan zijn daar erg weinig vrouwen voor te vinden. Je kunt dus het beste veranderen (en niet de maatschappij) anders blijf je alleen.
Wat je in de gaten moet houden (en wat je nu niet doet) dat is dat de vrouw haar eigen leven wel verzint en de man daarin moet passen. Andersom ook trouwens. Heb je het idee dat je macht zou moeten kunnen gaan uitoefenen in de relatie, dan zijn daar erg weinig vrouwen voor te vinden. Je kunt dus het beste veranderen (en niet de maatschappij) anders blijf je alleen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 5 maart 2020 om 09:48
Kom maar met onderbouwde cijfers dan. Ik herken dit helemaal niet. In mijn omgeving zijn veel hoogopgeleide vrouwen (veelal kindervrij) die absoluut fulltime werken en soms zelfs meer dan fulltime.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 5 maart 2020 om 09:49
Klopt.
Maar dan nog hebben vrouwen een veel grotere arbeidsaanbodelasticitieit dan mannen (zie artikel "Vrouwen prikkelbaar" van het CPB). Mannen werken zelfs fulltime op het moment dat die vijfde dag netto weinig extra oplevert.

donderdag 5 maart 2020 om 09:51
Zo'n beetje elke uitspraak in de media en zijn opstellen waar het over vrouwen gaat.
Toch verrassend dat zo'n beetje elke vrouw die hier reageert hier meermalen over begint, maar jij dat niet lijkt te horen bij Baudet....
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bc890bee/
Zie ook de verwijzing naar het SCP-onderzoek. Staat letterlijk wat ik ook zei. Zelfs zonder kinderen werken vrouwen overwegend parttime.

Alles mag. Maar het lijkt me een slecht criterium. In absolute zin is het nooit houdbaar.Rosabella1 schreef: ↑05-03-2020 09:37Huh waarom,dat mag toch gewoon?
Ik sluit GroenLinks,PvdD en BIJ1 mannen ook uit.

donderdag 5 maart 2020 om 09:52
Je moet het denk ik gewoon zo zien: je wil van tevoren gewoon (een aantal) dingen weten. Sommige dingen zijn direct met het oog te zien, bijv het uiterlijk van diegene. Je hoeft in je profiel niet expliciet de (racistische) mededeling te doen dat je alleen met een blanke op date wil. Dat kun je namelijk op de foto zien. Of dat je niet iemand wil met een snor, een lelijke kop of wat ook. Dus je kunt mensen er op aanvallen dat ze iets in hun profieltekst schrijven waar ze op willen selecteren, maar iedereen "selecteert" op de een of andere manier wel, zonder dat die ander een "eerlijke" kans krijgt te laten zien hoe leuk en aardig hij/zij wel niet is.
donderdag 5 maart 2020 om 09:53
Ik heb het niet over het aantal werkdagen, dat heeft niks te maken met ambitie.
Nogmaals wij zijn hier beiden hoogopgeleid en werken beiden parttime.
Denk jij soms dat een fulltime baan een maatstaf is voor ambitie?
Ik heb jaren 36 uur in 4 dagen gewerkt, en dat is op contract inderdaad parttime. Daar zit geen reistijd bij en al helemaal niet de uren die je in de avond uren nog even wat oppakt. Zo ken ik velen mannen en vrouwen die dat doen, met hun gebrek aan ambitie.
ardni wijzigde dit bericht op 05-03-2020 09:55
24.32% gewijzigd
Echt onzin. Er bestaat niet 1 (!) letterlijke quote (op de site van Fvd) of op beeld waar Thierry dit zegt. Dat is gewoon de karikatuur die zijn tegenstanders er van maken.
Maar jij zegt hierboven dat er talloze van dit soort uitspraken en schrijfsels zijn. Dus moet het makkelijk voor je zijn er een te vinden.

Flauwekul.
En dit is dus echt super onaantrekkelijk. Mensen die hun feiten niet op orde hebben en maar wat roepen.

donderdag 5 maart 2020 om 09:54
donderdag 5 maart 2020 om 09:54
Eh ja, dat lijkt me evident. Parttime werken is een contra-indicatie voor ambitie, dat is de grootst mogelijke open deur.
Ja, als je zulke harde cijfers weigert in verband te brengen met ambitie, dan kun je net zo goed de rondheid van de aarde gaan betwisten.

donderdag 5 maart 2020 om 09:55
Madrid87 schreef: ↑05-03-2020 09:24Ik knap af op alle mannen die gaan zitten neuzelen over politiek gewauwel.
Niets zo saai als politiek. Op Tinder ga je toch niet over politiek zitten lullen? Je komt daar toch voor een date? Ik heb het nog nooit met een van mijn exen over politiek gehad, zou niet weten waar ze op stemden. Ik vind dat oersaai.