Moeder van ex overleden
woensdag 4 maart 2020 om 22:30
Mijn ex (met wie ik anderhalf jaar een relatie had) en ik zijn al jaren uit elkaar en ik ben ook volledig over hem heen qua gevoelens. We hebben ook geen contant meer, hij verbrak het contact. Juist daar heb ik heel veel moeite mee gehad, omdat hij meer mijn beste vriend was (ik was vrij jong tijdens die relatie). Nu is het zo dat mijn moeder kanker heeft en ik heb via via gehoord dat zijn moeder er pas geleden aan is overleden. Ik snap het als jullie nu denken ja en wat dan nog? Hij is je ex. Klopt, ik heb nu een hele lieve vriend en denk al jaren niet meer aan mijn ex, maar wel aan hoe ik hem mis als een vriend. Destijds heb ik hem onbedoeld gekwetst en daarom hebben we geen contact meer. Het was de grootste fout van mijn leven en ik zou alles doen om hem te laten zien hoe erg het me spijt en hoeveel hij voor mij betekent.
Ik wil heel graag iets voor hem doen nu hij net zijn moeder is verloren. Ik denk dat ik hem goed zou kunnen steunen, omdat ik weet wat hij doormaakt. Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij. Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt. Ik wil gewoon niet dat hij zich rot voelt, omdat hij altijd veel voor me heeft betekend. Dat hij mijn ex is heeft er voor mij niks mee te maken. Ik voelde me laatst ook zo toen een vriendin met wie ik al jaren geen contact meer had (zij had het contact verbroken) zich rot voelde.
Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Ik wil heel graag iets voor hem doen nu hij net zijn moeder is verloren. Ik denk dat ik hem goed zou kunnen steunen, omdat ik weet wat hij doormaakt. Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij. Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt. Ik wil gewoon niet dat hij zich rot voelt, omdat hij altijd veel voor me heeft betekend. Dat hij mijn ex is heeft er voor mij niks mee te maken. Ik voelde me laatst ook zo toen een vriendin met wie ik al jaren geen contact meer had (zij had het contact verbroken) zich rot voelde.
Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
vrijdag 6 maart 2020 om 10:46
Waarvan ik de timing hoogst ongelukkig vind. Zeker wanneer iemand heeft aangegeven geen behoefte meer aan contact te hebben.Loveanimals21 schreef: ↑06-03-2020 10:38Precies. En als je dan gewoon netjes zegt 'heel veel sterkte en ik denk aan je', iets als dat, is dat helemaal niet egoïstisch/opdringerig...
Luisteren naar en respect hebben voor iemands wens is in mijn ogen invoelender dan zelf beslissen dat iemand wél behoefte heeft aan jouw troostende woorden en, erger nog, excuses voor wat er ooit is voorgevallen. Want dat wil TO vooral ook, dat vertelt ze zelf.
En daar draait wat mij betreft deze hele discussie om: dat het overlijden van iemands moeder geen excuus mag zijn voor TO om onder het mom van medeleven even haar vroegere straatje schoon te vegen.
kloddertje wijzigde dit bericht op 06-03-2020 10:49
0.25% gewijzigd
vrijdag 6 maart 2020 om 10:49
Een spraakmemo inderdaad niet, nee. Maar de discussie in dit topic is een beetje doorgeslagen, zelfs het simpele kaartje moet eraan geloven.vivautrecht85 schreef: ↑06-03-2020 10:40Daar heb je gelijk. Toch geeft het benoemen dat je geen contact wilt wel een redelijke indicatie dat een kaartje niet zo wenselijk is. En een kaartje an sich is ook niet iets heel groots, maar dan ook nog een spraakmemo willen sturen en echt denken dat je tot steun kan zijn is dat wel.
vrijdag 6 maart 2020 om 10:49
Ze heeft niet gezegd dat ze dat erbij gaat schrijven, dat zou nogal stom zijn. Als zij in haar relatie met hem ervaren heeft dat ze altijd wist hoe ze hem moest steunen, is het niet zo raar dat ze dit zegt. Maar dat gaat ze niet op die kaart zetten... Ze wil simpelweg iets voor hem doen, wie weet denkt ze aan hem kaartjes sturen voor iets waar hij van houdt, weet ik veel. Dan zegt ze helemaal niks, maar doet ze wel iets voor hem.vivautrecht85 schreef: ↑06-03-2020 10:45Maar ze schrijft zelf iets anders. Namelijk dat ze denkt dat ze weet hoe ze hem moet steunen en dat ze weet waar hij doorheen gaat. Dat gaat een stukje verder dan een simpel "ik denk aan je". Die aannames maken de intenties wat dubieus..
vrijdag 6 maart 2020 om 10:50
Precies.vivautrecht85 schreef: ↑06-03-2020 10:50Maar dat komt ook omdat ze zelf veel meer wil doen/bereiken dan een simpel kaartje he..
vrijdag 6 maart 2020 om 10:50
Maar daar gaat het haar ook niet om... ze heeft anderhalf jaar een relatie met hem gehad, wellicht kende ze zijn moeder ook heel goed. Ze wil gewoon iets voor hem doen omdat hij zich rot voeltKloddertje schreef: ↑06-03-2020 10:46Waarvan ik de timing hoogst ongelukkig vind. Zeker wanneer iemand heeft aangegeven geen behoefte meer aan contact te hebben.
Luisteren naar en respect hebben voor iemands wens is in mijn ogen invoelender dan zelf beslissen dat iemand wél behoefte heeft aan jouw troostende woorden en, erger nog, excuses voor wat er ooit is voorgevallen. Want dat wil TO vooral ook, dat vertelt ze zelf.
En daar draait wat mij betreft deze hele discussie om: dat het overlijden van iemands moeder geen excuus mag zijn voor TO om onder het mom van medeleven even haar vroegere straatje schoon te vegen.
vrijdag 6 maart 2020 om 10:52
Soms is iemand met rust laten ook iets voor iemand doen.Loveanimals21 schreef: ↑06-03-2020 10:50Maar daar gaat het haar ook niet om... ze heeft anderhalf jaar een relatie met hem gehad, wellicht kende ze zijn moeder ook heel goed. Ze wil gewoon iets voor hem doen omdat hij zich rot voelt
vrijdag 6 maart 2020 om 10:54
Ja precies dit. Jezelf opzij zetten en accepteren dat wat er gebeurd is onomkeerbaar is, en jezelf voornemen niet een volgend iemand te kwetsen, is ook al mooi.Kloddertje schreef: ↑06-03-2020 10:46Luisteren naar en respect hebben voor iemands wens is in mijn ogen invoelender dan zelf beslissen dat iemand wél behoefte heeft aan jouw troostende woorden en, erger nog, excuses voor wat er ooit is voorgevallen. Want dat wil TO vooral ook, dat vertelt ze zelf.
vrijdag 6 maart 2020 om 10:55
Ik begrijp TO dan weer wel, als het echt alleen erom gaat je steun te betuigen. Andersom zou ik nooit contact met een ex willen (en we zijn zelfs heel slecht uit elkaar gegaan) maar als een dierbare overlijd en ik zou een kaartje van hem krijgen dan zou ik dit wel kunnen waarderen als respect naar mijn dierbare toe. Ik zou het zelf opvatten als een soort gepaste afstand - afscheid.
vrijdag 6 maart 2020 om 10:55
Het is jaren geleden en het was geen langdurige relatie dus dat is nog maar de vraag. Mensen kunnen veranderen en zij speelt geen rol meer in zijn leven. TS schrijft dat ze er "nog steeds voor hem wil zijn" maar dat "nog steeds" is een beetje vreemd.Loveanimals21 schreef: ↑06-03-2020 10:49Ze heeft niet gezegd dat ze dat erbij gaat schrijven, dat zou nogal stom zijn. Als zij in haar relatie met hem ervaren heeft dat ze altijd wist hoe ze hem moest steunen, is het niet zo raar dat ze dit zegt. Maar dat gaat ze niet op die kaart zetten... Ze wil simpelweg iets voor hem doen, wie weet denkt ze aan hem kaartjes sturen voor iets waar hij van houdt, weet ik veel. Dan zegt ze helemaal niks, maar doet ze wel iets voor hem.
En ik betwijfel of we hieruit komen, maar ik vraag me nog steeds af waar toch de premisse vandaan komt dat ze iets voor hem kan doen.
vrijdag 6 maart 2020 om 10:59
Waar hebben we het over? Waarschijnlijk een kalverliefde die een beetje ongelukkig uitging, met alle gevoelens van dien. Gebeurt zo vaak.
Grote kans dat hij het juist leuk vindt een aardig gebaar van haar te ontvangen.
Het is geheel en al aan hem wat hij ermee doet. Net zoals het aan hem is wat hij met de kaart van die ouwe tang van een oudtante en die rare buurvrouw op de hoek doet.
vrijdag 6 maart 2020 om 11:02
Juist omdat het een kalverliefde was, kan ze zich beter op de achtergrond houden lijkt me. En al helemaal niet pretenderen dat ze iets kan bijdragen in dit lastige proces. Het gegeven dat TS overweegt iets anoniems te doen omdat hij niet aan haar herinnerd wil worden, zegt toch al genoeg?snug schreef: ↑06-03-2020 10:59Waar hebben we het over? Waarschijnlijk een kalverliefde die een beetje ongelukkig uitging, met alle gevoelens van dien. Gebeurt zo vaak.
Grote kans dat hij het juist leuk vindt een aardig gebaar van haar te ontvangen.
Het is geheel en al aan hem wat hij ermee doet. Net zoals het aan hem is wat hij met de kaart van die ouwe tang van een oudtante en die rare buurvrouw op de hoek doet.
vrijdag 6 maart 2020 om 11:02
Wow, ik kan me zo moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die zo compleet arrogant over iemand heenwalsen. Je neemt hem en wat hij wil dus gewoon totaal niet serieus. TO heeft hem pijngedaan, maakt geen reet uit hoe oud hij is, nee is nee. Ze mag zijn dode moeder niet inzetten om daar nu op nu aan te gaan zitten rommelen. Bah.
vrijdag 6 maart 2020 om 11:04
Dit alles doet me heel erg aan de Crazy Ex-Girlfriend denken
https://www.youtube.com/watch?v=O4hh1YhDfbA
"I'm a good person, screw you!"
https://www.youtube.com/watch?v=O4hh1YhDfbA
"I'm a good person, screw you!"
vrijdag 6 maart 2020 om 11:07
Ze zal het gerust rot voor hem vinden.Loveanimals21 schreef: ↑06-03-2020 10:50Maar daar gaat het haar ook niet om... ze heeft anderhalf jaar een relatie met hem gehad, wellicht kende ze zijn moeder ook heel goed. Ze wil gewoon iets voor hem doen omdat hij zich rot voelt
Maar dit wil TO vervolgens ook:
En als je mij als TO zijnde dan vraagt: wat zou jij doen?Oceangirl22 schreef: ↑04-03-2020 23:03Is het oké om over een bepaalde tijd een spraakje (want whatsapp is zo onpersoonlijk) te sturen waarin ik zeg dat ik hem oprecht nooit heb willen kwetsen, het me echt spijt en nog steeds aan hem denk omdat hij altijd erg belangrijk voor me is geweest en ik er nog steeds voor hem ben als hij me nodig heeft?
Nou, ik zou zijn wens om geen contact meer te willen respecteren. En dus niet uit mezelf, zonder kaart of bericht van hem over zijn moeder, iets gaan sturen.
En ik zou die kalverliefde inderdaad lekker laten rusten en doorgaan met mijn leven en me druk maken om mijn eigen moeder.
vrijdag 6 maart 2020 om 11:08
Dank je.. dat is inderdaad waar. Ik kende haar heel goed en schrok nogal van het nieuws. Ik gaf ook veel om haar. Hij was destijds erg belangrijk voor me en dus wil ik iets voor hem doen en vraag ik me af wat het beste zou zijn... Inderdaad iets geven om samen met zijn vrienden te doen of zo, of kaartjes voor iets. Of een simpele condoleance kaart of niks. Dat is mijn vraag. PUNT. Alleen werden er meteen oordelen en beledigingen naar mijn hoofd gegooid en ik ben het met je eens dat dat nogal onnodig is. Dus als mensen weer beledigingen of oordelen gaan gooien, reageer ik er niet op. Ik reageer alleen nog op normale reacties met advies en verder niks. De reden dat ik iets voor hem wil doen, is omdat ik nog om hem geef, ook al hebben we al jaren geen contact meer. Dat is het. Als je dat niet gelooft, is dat je eigen probleem.Loveanimals21 schreef: ↑06-03-2020 10:50Maar daar gaat het haar ook niet om... ze heeft anderhalf jaar een relatie met hem gehad, wellicht kende ze zijn moeder ook heel goed. Ze wil gewoon iets voor hem doen omdat hij zich rot voelt
En om verdere info te geven: ik heb niet iets gedaan waardoor hij me haat, hij haat me ook niet, maar ik heb wel fouten gemaakt. Hij verbrak het contact, omdat hij eerst vrienden wilden zijn, maar bang was dat hij of ik dat niet zou kunnen (wat ik snap.. ik ben zelf wel nog bevriend met 1 ex, maar wij gingen best wel oké uit elkaar en voelden niks meer voor elkaar. Daarbij waren we nog heel jong)
Waarom ik denk dat hij niet herinnerd wil worden aan mij, is omdat hij het nu moeilijk genoeg heeft.. Ik zit in een tweestrijd, omdat ik niet weet hoe hij over mij denkt. Ik weet dat hij me niet haat, maar ik weet ook niet of hij nu eventueel wel behoefte zou hebben aan contact of enige vorm van steun van mij.. Ik wil hem niet nog meer kwetsen door hem aan mij te herinneren, maar ik weet helemaal niet zeker of hem dat zou kwetsen. Dat maakt het zo lastig en daarom vraag ik om raad. Verder niks.
vrijdag 6 maart 2020 om 11:10
vrijdag 6 maart 2020 om 11:10
Ik zou er dus voor kiezen om niks te doen, aangezien je hem mogelijk een rotgevoel geeft.Oceangirl22 schreef: ↑06-03-2020 11:08Dank je.. dat is inderdaad waar. Ik kende haar heel goed en schrok nogal van het nieuws. Ik gaf ook veel om haar. Hij was destijds erg belangrijk voor me en dus wil ik iets voor hem doen en vraag ik me af wat het beste zou zijn... Inderdaad iets geven om samen met zijn vrienden te doen of zo, of kaartjes voor iets. Of een simpele condoleance kaart of niks. Dat is mijn vraag. PUNT.
vrijdag 6 maart 2020 om 11:11
vrijdag 6 maart 2020 om 11:18
Nou meid stuur gewoon vrijblijvend kaartje, ik vind het een mooi gebaar, en klinkt niet alsof je hem iets vreselijks hebt aangedaan, je zou bijna denken dat je iets vreselijks van plan bent haha, tis verdorie je eigen ex waar je lief een leed mee hebt gedeeld en met hoeveel mensen heb je zoiets in je leven?
laat je niet afschrikken door onbekende schreeuwerds.
vrijdag 6 maart 2020 om 11:21
TO goed dat je komt nuanceren. Stuur een nette condoleance kaart. Zelf zou ik het waarderen, ik heb ook een ex waarmee ik geen contact meer wilde. Als hij een kaart stuurt, zou ik het waarderen en weten dat het vanuit een goed hart komt en steun is.
Jouw ex kent jou en heeft jou gewaardeerd om wie je was, tot jullie elkaar gekwetst hebben. Dat gebeurt bij een break up regelmatig. Dat maakt je geen naar mens.
Je ziet in dit topic dat het nogal verdeeld is, dus je kan alleen voor jezelf beslissen en het verleden dat jullie hebben gedeeld. Daar weet niemand hier wat vanaf.
Jouw ex kent jou en heeft jou gewaardeerd om wie je was, tot jullie elkaar gekwetst hebben. Dat gebeurt bij een break up regelmatig. Dat maakt je geen naar mens.
Je ziet in dit topic dat het nogal verdeeld is, dus je kan alleen voor jezelf beslissen en het verleden dat jullie hebben gedeeld. Daar weet niemand hier wat vanaf.
vrijdag 6 maart 2020 om 11:21
Destijds heb ik hem onbedoeld gekwetst en daarom hebben we geen contact meer. Het was de grootste fout van mijn leven en ik zou alles doen om hem te laten zien hoe erg het me spijt en hoeveel hij voor mij betekent.MissMaran schreef: ↑06-03-2020 11:18Nou meid stuur gewoon vrijblijvend kaartje, ik vind het een mooi gebaar, en klinkt niet alsof je hem iets vreselijks hebt aangedaan, je zou bijna denken dat je iets vreselijks van plan bent haha, tis verdorie je eigen ex waar je lief een leed mee hebt gedeeld en met hoeveel mensen heb je zoiets in je leven?
Mwah, dit klinkt wel alsof ze iets ergs heeft gedaan hoor.
En dan zal ik wel een onbekende schreeuwerd zijn maar zijn haar eigen woorden..
vrijdag 6 maart 2020 om 11:23
En mijn raad is, als je dit nieuws niet van hemzelf hebt gehoord, om niks te doen. Ik vind dat niet gepast in dit geval. En ik leg ook, n.a.v. je eigen posts, uit waarom ik dat vind. Je vraagt tenslotte op een openbaar forum om advies en ik hoef het niet met jou eens te zijn.Oceangirl22 schreef: ↑06-03-2020 11:08Ik kende haar heel goed en schrok nogal van het nieuws. Ik gaf ook veel om haar. Hij was destijds erg belangrijk voor me en dus wil ik iets voor hem doen en vraag ik me af wat het beste zou zijn... Inderdaad iets geven om samen met zijn vrienden te doen of zo, of kaartjes voor iets. Of een simpele condoleance kaart of niks. Dat is mijn vraag. PUNT.
Ik wil hem niet nog meer kwetsen door hem aan mij te herinneren, maar ik weet helemaal niet zeker of hem dat zou kwetsen. Dat maakt het zo lastig en daarom vraag ik om raad. Verder niks.
Net als dat het jouw goed recht is om precies dat te doen wat jou goed dunkt.
Succes met je beslissing
vrijdag 6 maart 2020 om 11:25
Dank je. Juist omdat we anderhalf jaar lief en leed hebben gedeeld (klinkt niet lang, maar we waren vaak volle weken samen waardoor we echt close waren), geef ik om hem. Hij zei vaak dat ik de belangrijkste persoon in zijn leven was (dat was gemeend, niet zomaar vanuit kalverliefde. Ik was zijn beste vriendin..) Juist daarom hebben kleine fouten hem misschien veel pijn gedaan, het was best een gevoelige jongen.MissMaran schreef: ↑06-03-2020 11:18Nou meid stuur gewoon vrijblijvend kaartje, ik vind het een mooi gebaar, en klinkt niet alsof je hem iets vreselijks hebt aangedaan, je zou bijna denken dat je iets vreselijks van plan bent haha, tis verdorie je eigen ex waar je lief een leed mee hebt gedeeld en met hoeveel mensen heb je zoiets in je leven?