Verhuizen na scheiding?
vrijdag 6 maart 2020 om 11:22
Een kort half jaar geleden kondigde mijn ex aan uit elkaar te willen. We hebben twee kinderen en een koophuis, dus dat is niet van de één op de andere dag geregeld. Op dit moment woon ik nog steeds in ons gezamenlijke huis en maak ik een aantal nachten/dagen per week plaats voor hem om bij de kinderen te zijn. Een soort birdnesting zullen we maar zeggen.
Mijn oudste gaat hier in de buurt naar school, mijn jongste naar het kdv en ik werk op 15 minuten rijden. Ik zou het liefste in de buurt blijven wonen, zodat hier niks aan hoeft te veranderen. Helaas blijkt het vrijwel onmogelijk om in de buurt een huis te vinden. Ons gezamenlijke huis is voor mij te duur en kan ik dus niet behouden. Ik zou een nieuw huis moeten kopen of huren, maar helaas is er niks in de buurt te vinden binnen mijn prijsklasse. Ook voor sociale huur (of urgentie) kom ik voorlopig niet in aanmerking, de gemeente heeft aangegeven dat ik hier nog zeker 3 jaar op zal moeten wachten.
Nu kom ik wel in aanmerking voor een woning in mijn 'oude' regio, zo'n 35 kilometer verderop. Mijn ouders en vrienden wonen daar ook nog steeds. Mijn ex wil graag co-ouderschap, maar weigert ergens anders te gaan wonen waar ik wél in aanmerking kom voor een huis. Hij vindt dat ik maar een manier moet bedenken om toch in de buurt van de school van mijn oudste te blijven wonen. Ik heb voorgesteld "gezamenlijk" naar mijn oude regio te verhuizen, omdat daar voor ons beiden nog woonmogelijkheden liggen, maar daar gaat hij niet in mee.
Wat te doen? Ik sta nu op een soort kruispunt waarbij ik twijfel tussen het inschakelen van een advocaat, om af te dwingen dat er toch beweging in het proces komt. Mijn ex negeert mij volledig op het gebied van een oplossing voor een woning en steekt zijn kop in het zand, we staan dus stil in het proces.
Ik zou kunnen kijken naar woningen in omliggende gemeentes, maar deze liggen toch al snel een half uur van de basisschool vandaan. Daarbij komt dat ik dan in een wijk/stad woon waar ik verder niks heb en mij afvraag of ik daar dan zelf blij van zou worden. Aan de andere kant zou het voor mijn kinderen fijn zijn op school te kunnen blijven, maar is 30 minuten dan wel handig?
Hoe hebben jullie dit gedaan? Toch blijven en mijn eigen wensen parkeren, met als nadeel dat we sowieso verder weg belanden, of toch die advocaat bellen?
Mijn oudste gaat hier in de buurt naar school, mijn jongste naar het kdv en ik werk op 15 minuten rijden. Ik zou het liefste in de buurt blijven wonen, zodat hier niks aan hoeft te veranderen. Helaas blijkt het vrijwel onmogelijk om in de buurt een huis te vinden. Ons gezamenlijke huis is voor mij te duur en kan ik dus niet behouden. Ik zou een nieuw huis moeten kopen of huren, maar helaas is er niks in de buurt te vinden binnen mijn prijsklasse. Ook voor sociale huur (of urgentie) kom ik voorlopig niet in aanmerking, de gemeente heeft aangegeven dat ik hier nog zeker 3 jaar op zal moeten wachten.
Nu kom ik wel in aanmerking voor een woning in mijn 'oude' regio, zo'n 35 kilometer verderop. Mijn ouders en vrienden wonen daar ook nog steeds. Mijn ex wil graag co-ouderschap, maar weigert ergens anders te gaan wonen waar ik wél in aanmerking kom voor een huis. Hij vindt dat ik maar een manier moet bedenken om toch in de buurt van de school van mijn oudste te blijven wonen. Ik heb voorgesteld "gezamenlijk" naar mijn oude regio te verhuizen, omdat daar voor ons beiden nog woonmogelijkheden liggen, maar daar gaat hij niet in mee.
Wat te doen? Ik sta nu op een soort kruispunt waarbij ik twijfel tussen het inschakelen van een advocaat, om af te dwingen dat er toch beweging in het proces komt. Mijn ex negeert mij volledig op het gebied van een oplossing voor een woning en steekt zijn kop in het zand, we staan dus stil in het proces.
Ik zou kunnen kijken naar woningen in omliggende gemeentes, maar deze liggen toch al snel een half uur van de basisschool vandaan. Daarbij komt dat ik dan in een wijk/stad woon waar ik verder niks heb en mij afvraag of ik daar dan zelf blij van zou worden. Aan de andere kant zou het voor mijn kinderen fijn zijn op school te kunnen blijven, maar is 30 minuten dan wel handig?
Hoe hebben jullie dit gedaan? Toch blijven en mijn eigen wensen parkeren, met als nadeel dat we sowieso verder weg belanden, of toch die advocaat bellen?
vrijdag 6 maart 2020 om 12:10
Waar ga je nu heen als hij bij de kinderen is en waar gaat hij heen als jij in het huis bent?
Kan hij jou uitkopen? Wil hij dat? Als hij dat wil, dan zal hij moeten meewerken aan een goede oplossing voor jou. Zonder jouw medewerking gebeurd er niks.
Is het een optie om een vakantiehuis te huren en om en om te blijven birdnesten?
Ik zou ook zo dicht mogelijk bij de kinderen willen blijven.
Kan hij jou uitkopen? Wil hij dat? Als hij dat wil, dan zal hij moeten meewerken aan een goede oplossing voor jou. Zonder jouw medewerking gebeurd er niks.
Is het een optie om een vakantiehuis te huren en om en om te blijven birdnesten?
Ik zou ook zo dicht mogelijk bij de kinderen willen blijven.
vrijdag 6 maart 2020 om 12:15
nerdopviva schreef: ↑06-03-2020 12:03Er is een oplossing: een weekendregeling. Dat wil TO dan weer niet, wat dat betreft zet zij net zo goed de hakken in het zand. Ik kan me beide standpunten wel voorstellen: pa wil dat kinderen in de buurt blijven waar ze hun school en vriendjes hebben, ze hebben tenslotte ook al een scheiding meegemaakt. Ma wil graag een co-ouderschap en een goed huis om te wonen. Wat is dan het beste voor de kinderen? Ik weet het niet.
Heel objectief bekeken en er van uit gaande dat de kinderen net zo goed af zijn bij pa als bij ma:
Als pa wel huisvesting heeft in de buurt van school en vriendjes EN pa+ma vinden dat belangrijk dan is huisvesting van ma daar aan ondergeschikt.
In principe wil ma dat pa en de kinderen haar faciliteren in het verder weg wonen en het niet anders willen dan co-ouderschap. Ik zie daar nog niet direct een belang voor de kinderen in.
Ma legitimeert dat door pa de schuld te geven van hun scheiding. De andere ouder de zwarte piet toe te spelen is volgens mij juist wat je bij een scheiding niet moet doen in het belang is van de kinderen.
vrijdag 6 maart 2020 om 12:23
Is de aflossing van je koophuis zoveel duurder dan de huur of de aflossing van een nieuwe woning?
Toen ik ging scheiden, is mijn ex akkoord gegaan met een lagere uitkoopwaarde dan marktconform. Maar alleen zo kon ik het in mijn eentje betalen en kon onze zoon in zijn vertrouwde omgeving blijven. Misschien is je ex ook wel bereid om je op die manier tegemoet te komen (uit schuldgevoel naar de kinderen).
En anders verhuizen jullie naar de buurt van je ouders en krijgt hij een weekendregeling. Dan is 35km goed te doen. Dagelijks naar school zou ik dat niet aanraden.
Toen ik ging scheiden, is mijn ex akkoord gegaan met een lagere uitkoopwaarde dan marktconform. Maar alleen zo kon ik het in mijn eentje betalen en kon onze zoon in zijn vertrouwde omgeving blijven. Misschien is je ex ook wel bereid om je op die manier tegemoet te komen (uit schuldgevoel naar de kinderen).
En anders verhuizen jullie naar de buurt van je ouders en krijgt hij een weekendregeling. Dan is 35km goed te doen. Dagelijks naar school zou ik dat niet aanraden.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
vrijdag 6 maart 2020 om 12:37
Ik heb hierover juridisch advies ingewonnen en daar wordt wel een ander verhaal geschetst. Los daarvan, wil ik het liever niet zover laten komen.Dropdrop schreef: ↑06-03-2020 11:51Je kunt een advocaat inschakelen, maar je bent kansloos. Helaas als dit voor de rechter komt, mag jij de kinderen niet 'meenemen' en dat jij geen huis kunt betalen/vinden in de regio is jouw probleem.
Heel zuur, maar je had dat kunnen weten en je voor kunnen bereiden op een dergelijk scenario, door je bijvoorbeeld bij de verhuizing naar de regio in te schrijven voor een huurwoning.
Wat een hork dat je ex je zo laat worstelen, maar je kunt hem niet dwingen te verhuizen, want de rechter zal oordelen dat de kinderen verankerd zijn in de huidige woonplaats.
Probeer het op zijn schappelijke kant te spelen, want juridisch zit je echt in de penarie.
Ik heb mij na de verhuizing naar deze regio ingeschreven voor huurwoningen, maar aangezien ik hier krap 2 jaar woon brengt mij dat nog niet eens in de buurt van de bovenkant van de lijst. Ik ben ook nog ingeschreven in mijn oude regio, waar ik een veel betere score zou halen.
Dat ik geen huis kan vinden is niet alleen mijn probleem, ook dat van hem. We kunnen niet blijven in de situatie zoals het nu is, het huis waar ik nu in woon is van ons beiden. Zolang ik geen nieuw adres heb, blijft dit ook een blok aan zijn been. Een oplossing is dus in het belang van iedereen.
vrijdag 6 maart 2020 om 12:42
Ik vind een weekendregeling sowieso geen optie. Voor mijzelf niet, maar ook niet voor hun vader. Ik ben opgegroeid met een vader met een weekendregeling en weet heel zeker dat ik dat niet goed vind voor mijn kinderen. Ik zal er dus altijd naar streven een 'eerlijkere' verdeling dan dat af te spreken.nerdopviva schreef: ↑06-03-2020 12:03Er is een oplossing: een weekendregeling. Dat wil TO dan weer niet, wat dat betreft zet zij net zo goed de hakken in het zand. Ik kan me beide standpunten wel voorstellen: pa wil dat kinderen in de buurt blijven waar ze hun school en vriendjes hebben, ze hebben tenslotte ook al een scheiding meegemaakt. Ma wil graag een co-ouderschap en een goed huis om te wonen. Wat is dan het beste voor de kinderen? Ik weet het niet.
Los daarvan kan hun vader het simpelweg ook niet waarmaken om de dagelijkse zorg voor de kinderen te hebben ivm zijn werk. Het zal er dan ook op neer komen dat die zorg voor het grootste deel bij mij komt te liggen. En daarom vind ik het relevant om niet te ver van school, opvang, werk etc vandaan te zitten. Ik zou dit het liefste doen waar ik nu zit, maar daar zijn simpelweg geen opties voor.
vrijdag 6 maart 2020 om 12:44
Hij wil wel akkoord gaan met een lagere uitkoopwaarde, maar deze ligt nog steeds een ton boven mijn mogelijkheden. Ik heb een goede baan, ex en ik verdienen hetzelfde, ik werk 4 dagen in de week. Maar de huidige markt is zo kostbaar geworden dat het steeds ingewikkelder blijkt.MrsNiceGuy schreef: ↑06-03-2020 12:23Is de aflossing van je koophuis zoveel duurder dan de huur of de aflossing van een nieuwe woning?
vrijdag 6 maart 2020 om 12:45
Hoe kan hij er dan wel blijven als hij jou moet uitkopen?emmalien schreef: ↑06-03-2020 12:44Hij wil wel akkoord gaan met een lagere uitkoopwaarde, maar deze ligt nog steeds een ton boven mijn mogelijkheden. Ik heb een goede baan, ex en ik verdienen hetzelfde, ik werk 4 dagen in de week. Maar de huidige markt is zo kostbaar geworden dat het steeds ingewikkelder blijkt.
vrijdag 6 maart 2020 om 12:46
vrijdag 6 maart 2020 om 12:47
emmalien schreef: ↑06-03-2020 12:44Hij wil wel akkoord gaan met een lagere uitkoopwaarde, maar deze ligt nog steeds een ton boven mijn mogelijkheden. Ik heb een goede baan, ex en ik verdienen hetzelfde, ik werk 4 dagen in de week. Maar de huidige markt is zo kostbaar geworden dat het steeds ingewikkelder blijkt.
Maar als jullie huis verplicht verkocht moet worden, moet hij ook weer iets duurs kopen in de door jou gewenste plaats. Waar híj misschien weer geen enkele binding mee heeft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 6 maart 2020 om 12:47
Hij heeft precies dezelfde huisvesting als ik, namelijk ons gezamenlijke huis. Hij logeert nu bij familie, maar heeft verder precies dezelfde opties als ik voor het krijgen van een nieuwe woning, vrij weinig dus.-Shifty- schreef: ↑06-03-2020 12:15Heel objectief bekeken en er van uit gaande dat de kinderen net zo goed af zijn bij pa als bij ma:
Als pa wel huisvesting heeft in de buurt van school en vriendjes EN pa+ma vinden dat belangrijk dan is huisvesting van ma daar aan ondergeschikt.
In principe wil ma dat pa en de kinderen haar faciliteren in het verder weg wonen en het niet anders willen dan co-ouderschap. Ik zie daar nog niet direct een belang voor de kinderen in.
Ma legitimeert dat door pa de schuld te geven van hun scheiding. De andere ouder de zwarte piet toe te spelen is volgens mij juist wat je bij een scheiding niet moet doen in het belang is van de kinderen.
Ik vind co-ouderschap in het belang van de kinderen als de ouders bij elkaar in de buurt wonen. Ik wil dat mijn kinderen tijd met hun vader kunnen doorbrengen. Ik vind dit anders worden als de ouders ver uit elkaar wonen en ze dus een groot deel van de tijd heen en weer worden gereden. Mijn uitgangspunt is om bij elkaar in de buurt te wonen, zodat de kinderen meer ruimte hebben om te bewegen tussen vader en moeder.
Ik speel hem geen zwarte piet toe. Ik ben alleen absoluut niet van plan hem overal maar zijn zin in te geven omdat hij overal 'het belang van de kinderen' als troef in zet. Dit blijft altijd een relatief begrip.
vrijdag 6 maart 2020 om 12:49
Hij meent dit te kunnen doen via een aantal rare 'loopholes' via bevriende hypotheekadviseurs. Ik heb dit concept volledig geparkeerd omdat ik zelf uiteraard ook meerdere gesprekken met adviseurs heb gehad en weet dat het voor mij niet haalbaar is. Niet eens een beetje. Dat zou voor hem dus hetzelfde moeten betekenen, maar daar valt verder geen gesprek met hem over te voeren.
vrijdag 6 maart 2020 om 12:49
Ik heb het gevoel dat je graag terug wilt naar je oude regio en daar een beetje op aanstuurt. Als je dit idee nu even helemaal loslaat en met open geest naar de mogelijkheden in jullie huidige woonplaats kijkt, bijv. het voortzetten van birdnesting, huren van je ex, enz.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
vrijdag 6 maart 2020 om 12:50
Ik wil heeeeeel ver gaan voor mijn kinderen en zie absoluut de voordelen van birdnesting, maar ik denk dat ik diep ongelukkig word als ik een twee huishoudens moet blijven delen met mijn ex. We zitten niet goed genoeg op hetzelfde level om dit goed te kunnen laten verlopen zonder constante frustratie of discussie ben ik bang.SanPellegrino schreef: ↑06-03-2020 12:46Wat een verdrietige situatie. Is dit een optie:
Kinderen blijven in huis wonen. Jullie krijgen allebei een eigen slaapkamer. Jullie kopen of huren samen een appartement met 2 slaapkamers en wonen afwisselend in het huis met de kinderen en het appartement?
vrijdag 6 maart 2020 om 12:52
Nou daar zou ik toch een prof inzetten om dat uit te zoeken.emmalien schreef: ↑06-03-2020 12:49Hij meent dit te kunnen doen via een aantal rare 'loopholes' via bevriende hypotheekadviseurs. Ik heb dit concept volledig geparkeerd omdat ik zelf uiteraard ook meerdere gesprekken met adviseurs heb gehad en weet dat het voor mij niet haalbaar is. Niet eens een beetje. Dat zou voor hem dus hetzelfde moeten betekenen, maar daar valt verder geen gesprek met hem over te voeren.
Wat niet kan, dat kan niet. Als dat zo snel mogelijk van de baan is dan kun jij ook weer verder.
En als hij jou voor een ton moet uitkopen kan jij toch wel iets terugkopen in de buurt?
vrijdag 6 maart 2020 om 12:55
Diep in mijn hart blijf ik het liefste in de huidige regio. Ik wil ook niet weer van baan veranderen, wat ik bij een verhuizing naar de oude regio ook zou moeten doen. Ik heb voor mijn gevoel alle opties bekeken. Birdnesting kunnen we niet betalen, dan zouden we het huidige huis én 2 extra huizen moeten financieren (een tweede huis samen blijven delen vind ik geen optie). Een huis kopen kan alleen op grotere afstand van ons dorp en school. Een huis huren komen ik sociaal niet voor in aanmerking de komende jaren, ik kom niet in aanmerking voor urgentie en ik verdien niet genoeg voor vrije sector. Ik heb wel een constructie gevonden waarbij ik hier wél voor in aanmerking kom, waardoor ik een evt overwaarde van het huis kan inzetten om de huur te betalen voor een goed aantal jaren, maar er is simpelweg praktisch niks te huur in de omgeving. De appartementen beginnen hier rond de 1500 euro per maand en dat is zelfs met overwaarde echt wel boven budget met één inkomen. Daarnaast zijn ook deze al snel een half uur van school vandaan, waardoor je dan misschien alsnog een andere school zou moeten overwegen.Bulbul schreef: ↑06-03-2020 12:49Ik heb het gevoel dat je graag terug wilt naar je oude regio en daar een beetje op aanstuurt. Als je dit idee nu even helemaal loslaat en met open geest naar de mogelijkheden in jullie huidige woonplaats kijkt, bijv. het voortzetten van birdnesting, huren van je ex, enz.
vrijdag 6 maart 2020 om 12:55
Dropdrop schreef: ↑06-03-2020 11:51Je kunt een advocaat inschakelen, maar je bent kansloos. Helaas als dit voor de rechter komt, mag jij de kinderen niet 'meenemen' en dat jij geen huis kunt betalen/vinden in de regio is jouw probleem.
Heel zuur, maar je had dat kunnen weten en je voor kunnen bereiden op een dergelijk scenario, door je bijvoorbeeld bij de verhuizing naar de regio in te schrijven voor een huurwoning.
Wat een hork dat je ex je zo laat worstelen, maar je kunt hem niet dwingen te verhuizen, want de rechter zal oordelen dat de kinderen verankerd zijn in de huidige woonplaats.
Probeer het op zijn schappelijke kant te spelen, want juridisch zit je echt in de penarie.
ik weet wel dat het aantal scheidingen heel hoog is.. maar vraag me oprecht af hoeveel mensen dit doen zullen.
Zeg schat.. ik hou van jouw maar schrijf me toch in voor een huurhuis eventueel.
vrijdag 6 maart 2020 om 12:57
Heb ik gedaan. Hij wil het niet horen. Het is enorm onverantwoord en een groot financieel risico, maar omdat het 'misschien' zou kunnen vindt hij dat genoeg. Valt verder geen normaal gesprek over te voren.
Ik snap niet wat je bedoelt met uitkopen voor een ton? De huidige hypotheek op het huis ligt ongeveer een ton boven de hypotheek die ik alleen zou kunnen financieren. Dat is dus nog los van de de marktwaarde, die ligt nu waarschijnlijk 80K boven de hypotheek die wij nu nog open hebben staan.
vrijdag 6 maart 2020 om 13:01
Dat is in mijn vriendenkring wel een soort 'normaal', goedkoopste verzekering ooit.
vrijdag 6 maart 2020 om 13:04
Als ik het goed begrijp hebben jullie beiden hetzelfde probleem. Dit huis is niet betaalbaar voor jou of voor hem, en een andere woning vinden in deze regio wordt voor jullie beiden een groot probleem. Je ex kan wel zeggen dat hij daar met bevriende makelaars en uitkomst voor weet, maar waarom kan hij dat dan niet ook regelen voor jou?
Ik zou me niet in allerlei bochten wringen om in deze regio te blijven als dit voor jou onbetaalbaar is, als je niet heel zeker weet dat hij dat wel kan.
Toch naar een mediator en dat bespreken. Jullie zijn samen verantwoordelijk voor de huisvesting van jullie kinderen na scheiding, en dat dat aan beide kanten voor de kinderen goed geregeld is.
Ik zou me niet in allerlei bochten wringen om in deze regio te blijven als dit voor jou onbetaalbaar is, als je niet heel zeker weet dat hij dat wel kan.
Toch naar een mediator en dat bespreken. Jullie zijn samen verantwoordelijk voor de huisvesting van jullie kinderen na scheiding, en dat dat aan beide kanten voor de kinderen goed geregeld is.
vrijdag 6 maart 2020 om 13:07
Veel mensen verdienen in hun eentje teveel voor een sociale huurwoning en te weinig voor een huurwoning in de vrije sector. Dan val je dus tussen wal-en-schip. Je baan opzeggen of fors minder gaan werken is ook niet altijd een optie in het geval van een scheiding én dan moet je ook nog het geluk hebben dat je tijdens je scheiding bovenaan staat. Zo gemakkelijk is het dus niet.
vrijdag 6 maart 2020 om 13:08
TO heeft het gedaan, ik heb het gedaan.
Als je economisch niet heel sterk staat en ook geen kans hebt om dit ruim te verbeteren, moet je jezelf beschermen.
Je kunt er helaas niet vanuit gaan dat iemand altijd bij je blijft en als ik het zelf op mijn heupen krijg, wil ik ook opties hebben.
Maar daar heeft to niks aan met 2 inschrijfjaren.
To, kun je je ex vragen dat scenario met die loopholes uit te gaan werken? Klinkt redelijk kansloos namelijk. Je brengt het dan onder het mom van: 'als de bedragen concreet zijn kan ik gerichter een oplossing zoeken'.
Wellicht als dat van de baan is, kunnen jullie meer samen gaan kijken naar oplossingen?
dropdrop wijzigde dit bericht op 06-03-2020 13:13
6.23% gewijzigd
vrijdag 6 maart 2020 om 13:11
Zeker waar, maar als je wel in aanmerking zou komen en je staat niet ingeschreven heb je sowieso niks.Lavendel_Madelief schreef: ↑06-03-2020 13:07Veel mensen verdienen in hun eentje teveel voor een sociale huurwoning en te weinig voor een huurwoning in de vrije sector. Dan val je dus tussen wal-en-schip. Je baan opzeggen of fors minder gaan werken is ook niet altijd een optie in het geval van een scheiding én dan moet je ook nog het geluk hebben dat je tijdens je scheiding bovenaan staat. Zo gemakkelijk is het dus niet.
vrijdag 6 maart 2020 om 13:13
Maar als jij een goed inkomen hebt met vier dagen per week werken, kom je dan überhaupt wel in aanmerking voor een sociale huurwoning?
Waarom zou jij van baan moeten veranderen als je 35km verderop gaat wonen?
Kunnen jullie het co-ouderschap niet anders invullen, bijv hij maandagmiddag tot vrijdagmorgen en jij dan het weekend? Zodat de kinderen in zijn woonplaats naar school kunnen blijven gaan en jij alleen maandagmorgen en vrijdagmiddag naar die plaats hoeft te rijden?
Waarom zou jij van baan moeten veranderen als je 35km verderop gaat wonen?
Kunnen jullie het co-ouderschap niet anders invullen, bijv hij maandagmiddag tot vrijdagmorgen en jij dan het weekend? Zodat de kinderen in zijn woonplaats naar school kunnen blijven gaan en jij alleen maandagmorgen en vrijdagmiddag naar die plaats hoeft te rijden?
vrijdag 6 maart 2020 om 13:17
vrijdag 6 maart 2020 om 13:32
hamerhaai schreef: ↑06-03-2020 12:09Jullie hebben beide een idee en willen niet goed naar de ander luisteren.
Zorg eerst dat je alle facts hebt. Heb je echt gekeken of dat er in een andere gemeente binnen die straal van 35km geen woning mogelijk is? Is het niet mogelijk om meer inkomen te genereren? Meer uren werken of een andere baan?
Net zo min jij geen kinderen op de wereld hebt gezet om er niet voor zorgen, geldt dit natuurlijk ook zo voor de vader. Jullie willen beide voor de kinderen zorgen. Dan moet je een modus gaan vinden die voor de kinderen het beste is.
Wanneer je alle opties goed kent, dan kan je beter in gesprek met je ex. Hij zal dan ook water bij de wijn moeten doen.
Dit vind ik het beste advies. Zorg dat je echt, echt alle opties heel goed hebt uitgewerkt, vraag dat ook aan je ex. En dan naar een mediator. Ik kan me niet voorstellen dat je er dan niet samen uit kunt komen. Zo niet, dan heb je dan wel betere papieren (denk ik) om er voor een rechter goed uit te komen.