VT wonen

14-12-2019 18:55 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijkt iemand dat hier wel eens?
Wat mij toch wel opvalt, is hoe kleurloos de nieuwe inrichting gemaakt wordt. En er zal eens een keer een nieuwe bank NIET grijs zijn.... Ik weet wel dat ik zelf bepaald niet de norm ben (ik ben de personificatie van afwijking) maar kom.... waarom toch iedereen hetzelfde?

Wat vinden jullie?

VT wonen mooi?

Totaal aantal stemmen: 185

ik vind het over het algemeen wel mooi bij VT wonen (27%)
het is allemaal zo'n beetje van hetzelfde (41%)
gruwelijk! (14%)
De ene x mooi, de andere x niet (19%)
Bogense schreef:
08-03-2020 13:07
Haha dat vind ik dus ook! En de originele is ook nog eens 175 euro🙃.
Zijn er ook neppers dan? :$
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
08-03-2020 13:40
Zijn er ook neppers dan? :$
Alles op interieurgebied dat een trend wordt, wordt nagemaakt. Zo heb ik al regelmatig iets gekocht van een duur merk wat ik later bij elke Kwantum en zelfs de Action etc. in de nepvariant tegenkwam, van vazen tot stoelen en tafeltjes. Zo jammer.

Die vogeltjes vind ik trouwens ook vreselijk lelijk, ik houd niet van dat ubermodern vormgegeven gedoe.
pamelacourson : inderdaad dat soort dingen worden allemaal nagemaakt dat duurt vaak nog geen jaar heb ik het idee. Best wel jammer. Zo hebben wij vorig jaar een schilderij van onze hond laten maken, in de stijl van wat wij mooi vinden. Het was best prijzig maar ik weet nu dat we iets hebben wat niemand anders heeft en ieder moment dat ik er naar kijk word ik er blij van en het is echt van ons.
Hoezo is dat jammer? Je vindt iets mooi of niet. Of je bent helemaal weg van primitieve houten beeldjes zoals die dingen van Kay Bojesen en betaalt er de hoofdprijs voor of je vindt ze grappig voor even/ook leuk maar kan het niet betalen en koopt de imitatieversie.

Ze staan toch niet echt in je huis te schreeuwen: “Kijk! Ik heb 125,- gekost om hier casual op een Vitra Corniches plankje van 75,- te hangen”.
Ik koop mijn prulletjes op de rommelmarkt en in de kringloop. Het meest is jaren 30 en 50 spul en alles uniek, dus van dat gedoe dat iedereen het heeft staan, heb ik geen last.
Ik heb bijna geen deco in huis. Het enige is een krans van echte takken, wat kwalitatief mooie waxinelichthouders, 2 grote spiegels, een paar dennenappels, 2 glazen stolpen, effen fluwelen sierkussen en planten. Niks wat echt mode-gevoelig is. Althans dat zal eigenlijk ook wel (die krans bijvoorbeeld) maar ik vind hem mooi en of het dan "in " is maakt me niet zoveel uit.
Bogense schreef:
08-03-2020 14:48
pamelacourson : inderdaad dat soort dingen worden allemaal nagemaakt dat duurt vaak nog geen jaar heb ik het idee. Best wel jammer. Zo hebben wij vorig jaar een schilderij van onze hond laten maken, in de stijl van wat wij mooi vinden. Het was best prijzig maar ik weet nu dat we iets hebben wat niemand anders heeft en ieder moment dat ik er naar kijk word ik er blij van en het is echt van ons.
Schilderij van de hond :heart:
Bogense schreef:
08-03-2020 10:17
SweetFirely: Grote tuinverbouwing is ook een zwaar gesponsord programma, dat is er zo jammer aan vind ik. Toch vind ik het jammer dat zoals gisteren er een tuin werd aangelegd die eigenlijk helemaal dicht betegeld is. Vroeger echt vroeger in de tijd van Rob en Nico kreeg je echt veel informatie over de planten. Lodewijk vond ik ook nog veel beter dan Tom die het nu doet.
Mee eens. Mij valt ook op dat de bewoners helemaal niet kijken naar wat voor planten er in hun nieuwe tuin staan maar alleen oog hebben voor de overkapping en de tuinset en zo. Dat binnenstylen hoeft van mij trouwens helemaal niet maar ja, daar wordt de helft van het programma mee betaald denk ik. En Jeremy met zijn BBQ mag van mij ook weg. Zijn onderdeel is te kort, geef die man gewoon een kookprogramma waarin hij het allemaal rustig kan uitleggen. En skip de tube Zaanse mayonaise!
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
lemoos2 schreef:
08-03-2020 15:05
Hoezo is dat jammer? Je vindt iets mooi of niet. Of je bent helemaal weg van primitieve houten beeldjes zoals die dingen van Kay Bojesen en betaalt er de hoofdprijs voor of je vindt ze grappig voor even/ook leuk maar kan het niet betalen en koopt de imitatieversie.

Ze staan toch niet echt in je huis te schreeuwen: “Kijk! Ik heb 125,- gekost om hier casual op een Vitra Corniches plankje van 75,- te hangen”.
Ik vind het jammer in de zin dat je denkt soms dat iets uniek is en even later staat het overal. Ik kan me voorstellen om maar even bij die zwarte kraai te blijven dat als je het koopt voor 175 euro omdat je het mooi vind en een jaar later zijn ze overal te koop voor een schijntje dat je er wel even van baalt. Ik heb dit zelf overigens niet hoor. Ik ga net als Cateautje ook wel naar de kringloop en op Marktplaats rondneuzen.
Bogense schreef:
08-03-2020 15:53
Ik vind het jammer in de zin dat je denkt soms dat iets uniek is en even later staat het overal. Ik kan me voorstellen om maar even bij die zwarte kraai te blijven dat als je het koopt voor 175 euro omdat je het mooi vind en een jaar later zijn ze overal te koop voor een schijntje dat je er wel even van baalt. Ik heb dit zelf overigens niet hoor. Ik ga net als Cateautje ook wel naar de kringloop en op Marktplaats rondneuzen.
Ja maar dan is die kraai die je hebt er toch niet minder mooi om? En je weet zeker dat je over 12 maanden weer vrij uniek bent want dan liggen ze massaal op kleedjes op Koningsdag, MP of de kringloopwinkel. Ik heb een afgrijselijk lelijk beeldje van een kaketoe. Die heb ik al meer dan 25 jaar want van oma geweest. Het is zo lelijk dat het weer aandoenlijk is. Dus blijft ‘ie. Zal best dat de kaketoe massaal gedumpt is met de ananas en ‘Meisje met de parel’.
Ik koop ook veel in de kringloop en op marktplaats. En het is vaak ook niet duur, dat scheelt als ik het zat ben en weer weg doe :mrgreen: . Ik heb wel een aantal specifieke duurdere spulletjes, maar die zie ik dan niet overal bij mensen terug.
tyche schreef:
08-03-2020 12:49
Thanks Bogense, ik heb hem gevonden.
Afbeelding

Hij was me nog niet opgevallen, ik zit in een andere interieurbubbel denk ik. :D
??????? Wat is daar nou aan? ik heb het beeldje nog nooit gezien en zo te zien heb ik er niets aan gemist.....
herfstappeltaart schreef:
08-03-2020 15:49
Schilderij van de hond :heart:
Ik van mijn paard en mijn hond. De hond is in 2005 gestorven, en mijn paard gisteren. Dat schilderij is gemaakt door een vriendin van mij destijds die zowel mijn paard als mijn hondje goed kende. Dat schilderij zal altijd overal bij mij hangen, waar ik ook woon of zal wonen.
iones schreef:
09-03-2020 12:52
Ik van mijn paard en mijn hond. De hond is in 2005 gestorven, en mijn paard gisteren. Dat schilderij is gemaakt door een vriendin van mij destijds die zowel mijn paard als mijn hondje goed kende. Dat schilderij zal altijd overal bij mij hangen, waar ik ook woon of zal wonen.

Ach wat zonde van je paard :cry: . Sterkte.
iones schreef:
09-03-2020 12:50
??????? Wat is daar nou aan? ik heb het beeldje nog nooit gezien en zo te zien heb ik er niets aan gemist.....
Ik denk dat het een soort statement is, ‘ kijk ik ben heel modieus met deze zwarte kraai’ :bonk: :biggrin:
iones schreef:
09-03-2020 12:52
Sterkte :hug:
GroenTuintje schreef:
09-03-2020 13:40
Ik denk dat het een soort statement is, ‘ kijk ik ben heel modieus met deze zwarte kraai’ :bonk: :biggrin:
Zou het? Als statement zou het pathetisch zijn. Als je het nou werkelijk mooi zou vinden. Er zullen toch wel mensen zijn die het mooi vinden, ondanks dat ik niet snap wat ze er in zien....
herfstappeltaart schreef:
09-03-2020 13:10
Ach wat zonde van je paard :cry: . Sterkte.
Bijna dertig jaar. Daar heb ik vrede mee. Maar ik ben hem wel kwijt. Ik heb hem vanaf zijn derde.
Dubbel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven