VT wonen
zaterdag 14 december 2019 om 18:55
Kijkt iemand dat hier wel eens?
Wat mij toch wel opvalt, is hoe kleurloos de nieuwe inrichting gemaakt wordt. En er zal eens een keer een nieuwe bank NIET grijs zijn.... Ik weet wel dat ik zelf bepaald niet de norm ben (ik ben de personificatie van afwijking) maar kom.... waarom toch iedereen hetzelfde?
Wat vinden jullie?
Wat mij toch wel opvalt, is hoe kleurloos de nieuwe inrichting gemaakt wordt. En er zal eens een keer een nieuwe bank NIET grijs zijn.... Ik weet wel dat ik zelf bepaald niet de norm ben (ik ben de personificatie van afwijking) maar kom.... waarom toch iedereen hetzelfde?
Wat vinden jullie?
maandag 16 december 2019 om 18:29
Ik weet zo goed op welke conclusie je doelt.
Ja, over iemands smaak en misschien leefstijl en prioriteiten. Maar aan stijl kun je toch niet iemands persoonlijkheid zien?Ik dacht alleen dat als je een ander voor jou laat inrichten, dan lijkt het er sterk op dat je níet weet wat je mooi vindt. En het is niet zo dat ik per definitie níet van trends hou. Ik vind dat industriële echt wel wat hebben en er zouden ook wel hier bepaalde aspecten van in het interieur hier passen.
Hoe extravert je interieur is, zegt niets over persoonlijkheid.
Ik denk trouwens wel dat interieur iets over iemand zegt. Ik weet alleen niet heel goed wat.
Daar had ik het dan ook niet over. Mijn reactie was direct geïnspireerd door iemand die het had over kuddegedrag.Precies. Ik ook. En ik dacht echt dat dat duidelijk was, omdat ik dat steeds herhaalde 'dat kan écht niet meer". Daarover doe ik inderdaad neerbuigend ja. Klopt.
Je eigen pad volgen versus een trend volgen... Dan denk je dus in tegenstellingen en je vindt het één beter dan het ander. Terwijl, waar gaat het over: hoe je je huis inricht.En ik moedig mensen eerder aan om hun éigen pad te volgen. En dat zie jij als neersabelen van trendvolgers.
Ik vind het een raar idee dat mensen die de ene trend volgen (persoonlijkheid! Lekker stijlen mixen! Ik trek me niets aan van stylisten! Kijk, oma's stoel Met Betekenis!) anders (karaktervoller, dapperder, creatiever, onafhankelijker....) zouden zijn dan mensen die al hun meubels bij dezelfde winkel kopen / een stylist inhuren / teksten op kopjes hebben staan / vul verdere interieurzondes maar in.
Het is een smaakverschil, en daar wordt door een enkeling in dit topic een soort persoonlijke verhevenheid aan gekoppeld die me irriteert.
Maar goed, ik draaf een beetje door, weet ik heus wel. Ik zal het verder houden bij meningen over verfkleuren enzo.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
maandag 16 december 2019 om 18:31
Ohhh, geweldig!
Zoiets heb ik weleens voorbij zien komen bij Binnenstebuiten.
Daar zit ik dan in mijn ophokflatje.
maandag 16 december 2019 om 18:48
Ik vind dat je het heel goed verwoordt, ik snap wat je bedoelt, vind het ook een beetje irritant.tyche schreef: ↑16-12-2019 18:29Ik weet zo goed op welke conclusie je doelt.
Ja, over iemands smaak en misschien leefstijl en prioriteiten. Maar aan stijl kun je toch niet iemands persoonlijkheid zien?
Daar had ik het dan ook niet over. Mijn reactie was direct geïnspireerd door iemand die het had over kuddegedrag.
Je eigen pad volgen versus een trend volgen... Dan denk je dus in tegenstellingen en je vindt het één beter dan het ander. Terwijl, waar gaat het over: hoe je je huis inricht.
Ik vind het een raar idee dat mensen die de ene trend volgen (persoonlijkheid! Lekker stijlen mixen! Ik trek me niets aan van stylisten! Kijk, oma's stoel Met Betekenis!) anders (karaktervoller, dapperder, creatiever, onafhankelijker....) zouden zijn dan mensen die al hun meubels bij dezelfde winkel kopen / een stylist inhuren / teksten op kopjes hebben staan / vul verdere interieurzondes maar in.
Het is een smaakverschil, en daar wordt door een enkeling in dit topic een soort persoonlijke verhevenheid aan gekoppeld die me irriteert.
Maar goed, ik draaf een beetje door, weet ik heus wel. Ik zal het verder houden bij meningen over verfkleuren enzo.
woensdag 18 december 2019 om 18:56
woensdag 18 december 2019 om 18:58
Lievejetje schreef: ↑16-12-2019 18:48Ik vind dat je het heel goed verwoordt, ik snap wat je bedoelt, vind het ook een beetje irritant.
Ik snap het ook en ze heeft gelijk idd.
donderdag 19 december 2019 om 10:09
Dat ken ik niet. Ik weet eigenlijk niet eens wanneer het uitgezonden wordt en waar. Maar volgen mij moet ik toch een keer kijken want je maakt me nieuwsgierig.herfstappeltaart schreef: ↑18-12-2019 18:56TO mag het ook over Binnenstebuiten? Of is dat off-topic?
Ik vond namelijk het interieur van gisteren ontzettend grappig. Zelf zou ik helemaal gek worden van al die kleuren maar ik vond het een heel opvallende en unieke inrichting.
En met veel creativiteit gedaan ook.
donderdag 19 december 2019 om 10:11
vrijdag 6 maart 2020 om 17:37
Ja binnenstebuiten zitten wel leuke interieurs bij, al zie ik daar de laatste tijd ook veel vt wonen achtige interieurs voorbij komen( bakstenen muur, industriële deuren, velours banken, groene muur en bloemen behang).
‘De Straten van Amsterdam’ van at5 is ook wel eens leuk om te zien. Erg gevarieerde interieurs en mensen
.
‘De Straten van Amsterdam’ van at5 is ook wel eens leuk om te zien. Erg gevarieerde interieurs en mensen
Voor iedereen een groene tuin
zaterdag 7 maart 2020 om 09:47
Leuk Iones dat je er nog even op terugkomt. Ik vind Binnenste Buiten ook een heel leuk programma. Ik kijk het vaak terug als ik een vrije dag heb lekker met een kop koffie s'ochtends. Heel leuk om toch meer diversiteit van interieurs te zien zoals oa bij VT wonen.
Wij krijgen over ongeveer 2 maand de sleutel van onze nieuwe woning en ik kijk ook in tijdschriften, pinterest en Instagram voor ideeën. Nooit geweten dat er zoveel mensen een Insta account hebben om te laten hoe ze wonen. En wat schetste mijn verbazing, ik las bij iemand dat ze een tijd niets gepost had omdat ze het even niet kon opbrengen, dat ze het gevoel had dat bij anderen het gras groener was en ze eerst even kunstmest op haar eigen tuintje moest strooien, dit bedoelde ze symbolisch. Ze vind dat het veel vraagt om iedere keer wat nieuws te posten van haar huis, en het iedere keer restylen en een muurtje om de paar maanden in een andere kleur etc vroeg veel energie. Echt hier kan ik niet bij! Doe je dit voor de likes? Is je huis dan ook wel een thuis? Snap er niets van!
Bij al die instagrammers zie je de welbekende zwarte kraai op een stapeltje interieurboeken. En de ene keer liggen ze op een kast dan zie je hetzelfde tafereeltje op de salontafel. Ze stylen met dezezelfde accessoires de meubels. Alles voor de perfecte foto.
Wat lijkt mij dit vermoeiend zeg....
De metamorfoses bij VT wonen vind ik niet bijzonder, ik kan ook wel een heel nieuw interieur shoppen bij Eyerkamp. Het is inderdaad heel anders als je het met een beperkt budget moet doen of bepaalde meubels weer terug moet laat komen in het interieur.
Ik ben zelf niet echt trend gevoelig, pak wel de dingen eruit die ik mooi vind. Zoals nu bepaalde kamerplanten, monstera, olifantsoor etc en dan in van die mooie manden dat vind ik mooi, de zwarte kraai, apen, tijgers, flamingo's etc laat ik echt aan mij voor bij gaan. Een velvet stoffen kussentje vind ik leuk maar ik hoef geen weer geen stoelen er van. En ik kan kleurrijke interieurs bij anderen heel erg mooi vinden. maar ik ben zelf gebaat bij een rustig interieur met beperkte prikkels vooral sinds ik een burn-out heb gehad. En ik denk praktisch, vind het fijn als mijn huis snel schoon te maken is, daarom geen overdaad aan accessoires.
Leuk topic dit, ik vind het niet erg als er weer nieuw leven in komt!
Wij krijgen over ongeveer 2 maand de sleutel van onze nieuwe woning en ik kijk ook in tijdschriften, pinterest en Instagram voor ideeën. Nooit geweten dat er zoveel mensen een Insta account hebben om te laten hoe ze wonen. En wat schetste mijn verbazing, ik las bij iemand dat ze een tijd niets gepost had omdat ze het even niet kon opbrengen, dat ze het gevoel had dat bij anderen het gras groener was en ze eerst even kunstmest op haar eigen tuintje moest strooien, dit bedoelde ze symbolisch. Ze vind dat het veel vraagt om iedere keer wat nieuws te posten van haar huis, en het iedere keer restylen en een muurtje om de paar maanden in een andere kleur etc vroeg veel energie. Echt hier kan ik niet bij! Doe je dit voor de likes? Is je huis dan ook wel een thuis? Snap er niets van!
Bij al die instagrammers zie je de welbekende zwarte kraai op een stapeltje interieurboeken. En de ene keer liggen ze op een kast dan zie je hetzelfde tafereeltje op de salontafel. Ze stylen met dezezelfde accessoires de meubels. Alles voor de perfecte foto.
Wat lijkt mij dit vermoeiend zeg....
De metamorfoses bij VT wonen vind ik niet bijzonder, ik kan ook wel een heel nieuw interieur shoppen bij Eyerkamp. Het is inderdaad heel anders als je het met een beperkt budget moet doen of bepaalde meubels weer terug moet laat komen in het interieur.
Ik ben zelf niet echt trend gevoelig, pak wel de dingen eruit die ik mooi vind. Zoals nu bepaalde kamerplanten, monstera, olifantsoor etc en dan in van die mooie manden dat vind ik mooi, de zwarte kraai, apen, tijgers, flamingo's etc laat ik echt aan mij voor bij gaan. Een velvet stoffen kussentje vind ik leuk maar ik hoef geen weer geen stoelen er van. En ik kan kleurrijke interieurs bij anderen heel erg mooi vinden. maar ik ben zelf gebaat bij een rustig interieur met beperkte prikkels vooral sinds ik een burn-out heb gehad. En ik denk praktisch, vind het fijn als mijn huis snel schoon te maken is, daarom geen overdaad aan accessoires.
Leuk topic dit, ik vind het niet erg als er weer nieuw leven in komt!
zaterdag 7 maart 2020 om 16:07
Ik zit de Grote tuinverbouwing te kijken maar waar is dat meisje met die hese stem (Suzan?) gebleven? Nu een nieuwe styliste en een presentatrice die niks toevoegd maar zigenaamd 'leuk' zit te doen met Lodewijk. Jammer.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
zondag 8 maart 2020 om 10:17
Tyche: Beetje een modern zwart beeldje, ik maak er een kraai van....
SweetFirely: Grote tuinverbouwing is ook een zwaar gesponsord programma, dat is er zo jammer aan vind ik. Net zoals eigen huis en tuin. Ook al laten ze daar weer wat meer kleine klusideetjes zien. Toch vind ik het jammer dat zoals gisteren er een tuin werd aangelegd die eigenlijk helemaal dicht betegeld is. Vroeger echt vroeger in de tijd van Rob en Nico kreeg je echt veel informatie over de planten. Lodewijk vond ik ook nog veel beter dan Tom die het nu doet.
SweetFirely: Grote tuinverbouwing is ook een zwaar gesponsord programma, dat is er zo jammer aan vind ik. Net zoals eigen huis en tuin. Ook al laten ze daar weer wat meer kleine klusideetjes zien. Toch vind ik het jammer dat zoals gisteren er een tuin werd aangelegd die eigenlijk helemaal dicht betegeld is. Vroeger echt vroeger in de tijd van Rob en Nico kreeg je echt veel informatie over de planten. Lodewijk vond ik ook nog veel beter dan Tom die het nu doet.
zondag 8 maart 2020 om 11:34
Heb je een plaatje van die zwarte kraai?
Ik heb wel wat gekleurde glazen vazen staan, dat wel. En wat porselein hier en daar. Zó niet in!
De accessoires hierboven genoemd, zoals zwarte kraai en die andere dieren, die zijn totaal aan mij voorbij gegaan.
En op de vensterbanken heb ik potten, meestal dezelfde, de delfts blauwe van royal boch. Die zijn in sommige kringlopen nog te krijgen.
Mij lijkt het ook moeilijk om een instagram te onderhouden van mijn interieur. Je kunt toch niet elke week veranderen? Zo wel, hoe doe je dat dan?
Ik heb wel wat gekleurde glazen vazen staan, dat wel. En wat porselein hier en daar. Zó niet in!
De accessoires hierboven genoemd, zoals zwarte kraai en die andere dieren, die zijn totaal aan mij voorbij gegaan.
En op de vensterbanken heb ik potten, meestal dezelfde, de delfts blauwe van royal boch. Die zijn in sommige kringlopen nog te krijgen.
Mij lijkt het ook moeilijk om een instagram te onderhouden van mijn interieur. Je kunt toch niet elke week veranderen? Zo wel, hoe doe je dat dan?
zondag 8 maart 2020 om 12:53