Geen smartphone - nog mensen?

maandag 9 maart 2020 om 20:12
Blijkbaar ben ik tegenwoordig een Neanderthaler.
Iemand die geen smartphone heeft en dat onding ook niet mist.
Ik heb geen gewone foon die belt, smst, het uur geeft en een wekker-functie heeft.
Nog gelijkgezinden?
Of mensen die zelfs helemaal zonder gsm of smartphone leven?
By the way: Man heeft ook alleen een gewone gsm en ik ben dus eveneens getrouwd met een Neanderthaler ... Soort zoekt soort
.
Iemand die geen smartphone heeft en dat onding ook niet mist.
Ik heb geen gewone foon die belt, smst, het uur geeft en een wekker-functie heeft.
Nog gelijkgezinden?
Of mensen die zelfs helemaal zonder gsm of smartphone leven?
By the way: Man heeft ook alleen een gewone gsm en ik ben dus eveneens getrouwd met een Neanderthaler ... Soort zoekt soort

maandag 9 maart 2020 om 21:40
Ja, die is leuk!
Ongelooflijk dat we toen leefden en het normaal vonden

'Dan ben je aan het fietsen en dan wordt je gebeld'.
minnimouse wijzigde dit bericht op 09-03-2020 21:45
11.69% gewijzigd
maandag 9 maart 2020 om 21:42
Ik stuur vaak spraakberichten als ik mijn handen niet vrij heb of buiten loop.
maandag 9 maart 2020 om 21:43
Eens.
Ik heb ook een smartphone. Ben ook nooit de eerste met zoiets en ben zeker niet iemand die elke keer de nieuwste iPhone moet hebben, maar ik vind een smartphone wel verdomd handig.
Ik app elke dag wel. Dat zijn niet altijd mega lange gesprekken, maar lekker handig met mensen die niet in de buurt wonen. Ik vind het ook erg leuk dat je foto's kunt sturen naar elkaar.
De routeplanner van Google gebruik ik ook regelmatig. Super handig. Je moet er toch niet meer aan denken dat je eerst je route uit moet gaan stippelen via een routeboek en dan blijkt dat je een gedateerd exemplaar te pakken hebt

Internetbankieren doe ik ook via m'n telefoon en nog veel meer.
maandag 9 maart 2020 om 21:43
Hoezo zou je batterij leeg zijn? Nooit gehad. Zorg altijd dat hij vol is als ik weg ga. Batterij gaat gewoon een dag mee. En anders neem ik een powerbank mee om extra op te laden.
Nee ik begrijp echt niet waarom je zonder zou willen. Is gewoon niet handig. Ik zeg niet dat het niet kan, dat zal vast wel. Maar waarom zou je dat willen. Je hoeft ook niet vergroeid te zitten aan dat ding. Daar zorg je zelf voor. Je hoeft niet in tig groepsapps en je hoeft niet direct te reageren. Maar ik app veel liever dan dat ik bel. Bij appen kan je zelf bepalen wanneer het uitkomt om het te lezen of te reageren. Bellen komt vaak ongelegen. Persoon neemt niet op. Of loopt in de supermarkt, zit op de fiets.

maandag 9 maart 2020 om 21:47
Aha, dus alles wat wij op dat stomme onding doen doe jij gewoon op de laptop.
Je bent dus net zo erg

maandag 9 maart 2020 om 21:48
Ik ben allergisch voor voice-mails, dus ik blijf je gewoon stalken tot je een keer opneemt

Of tot ik je live zie.
(Of ik stuur een mail.)

maandag 9 maart 2020 om 21:50
Ik kan echt niet zonder mijn smartphone.
Het is mijn agenda incl notificaties, ik heb mijn muzieklijsten erop staan, mijn bankzaken, ik hou er notities op bij, schoolagenda van zoon en van mijzelf,
Werk dingen, bellen (al doe ik dat weinig), openbaarvervoer tijden, want ik reis per trein, Googlemaps want ik verdwaal overal, weerbericht, mijn digitale krant en ik luister veel debatten en plenaire overleggen via de Tweede kamer debat app.
Ik zou echt hopeloos verloren zijn zonder smartphone. Dat zou betekenen dat ik veel dingen weer via de laptop moet regelen of moet opzoeken of beluisteren. Dat kost echt teveel tijd.
Ik ken trouwens niemand zonder smartphone. Zelfs mijn moeder van 72 doet alles met haar smartphone incl bankzaken en agendabeheer.
Het is mijn agenda incl notificaties, ik heb mijn muzieklijsten erop staan, mijn bankzaken, ik hou er notities op bij, schoolagenda van zoon en van mijzelf,
Werk dingen, bellen (al doe ik dat weinig), openbaarvervoer tijden, want ik reis per trein, Googlemaps want ik verdwaal overal, weerbericht, mijn digitale krant en ik luister veel debatten en plenaire overleggen via de Tweede kamer debat app.
Ik zou echt hopeloos verloren zijn zonder smartphone. Dat zou betekenen dat ik veel dingen weer via de laptop moet regelen of moet opzoeken of beluisteren. Dat kost echt teveel tijd.
Ik ken trouwens niemand zonder smartphone. Zelfs mijn moeder van 72 doet alles met haar smartphone incl bankzaken en agendabeheer.

maandag 9 maart 2020 om 21:51
Oh ja, bah, voicemail afluisteren heb ik ook een hekel aan.

maandag 9 maart 2020 om 21:51
Ik ken iemand die ook geen smartphone heeft en heel soms stuurt zij foto's. Krijg je via de mail een foto-Darkside- schreef: ↑09-03-2020 21:47Aha, dus alles wat wij op dat stomme onding doen doe jij gewoon op de laptop.
Je bent dus net zo erg

En die heeft ze dan met een kabel vanaf haar camera op de pc gezet. Moet ik die foto weer gaan opslaan.
Ach, het is wel schattig. Maar een beetje met de tijd meegaan vind ik wel goed.

maandag 9 maart 2020 om 21:52
Ik beluister dat onding niet eens.
Ik druk direct op de terugbellen-knop.
maandag 9 maart 2020 om 21:52
Website? Ik doe bootcamp met een groep mensen. Daar is geen website van. Communicatie gaat gewoon via de app. Locaties en tijden wisselen vaak. Dus heb je geen app, dan zal je zelf elke keer moeten bellen ofzo

maandag 9 maart 2020 om 21:56
Gelukkig haat ik sporten

An sich vind ik zelf bellen geen probleem.
Maar de helft van de tijd de locatie last minute switchen ben ik sowieso geen fan van.
Want veel kans dat ik er zonder auto toch weer niet raak of 3 uur onderweg ben voor 10 km (en dan pas ik dus ook).

maandag 9 maart 2020 om 22:00
Het wisselt niet last minute, dat is uren van tevoren al gedeeld via de app, maarja die heb jij niet, dus je bent niet op de hoogte. Dus voor jouw gevoel is het last minuteMarnamai schreef: ↑09-03-2020 21:56Gelukkig haat ik sporten.
An sich vind ik zelf bellen geen probleem.
Maar de helft van de tijd de locatie last minute switchen ben ik sowieso geen fan van.
Want veel kans dat ik er zonder auto toch weer niet raak of 3 uur onderweg ben voor 10 km (en dan pas ik dus ook).

maandag 9 maart 2020 om 22:02
maandag 9 maart 2020 om 22:04
Dus... TO, je sport niet, je hebt geen kinderen en je hebt geen auto. Tja, dan leef je gewoon een heel ander leven dan ik. Ik vind het gewoon fijn om onder de mensen te zijn, mijn kinderen hun sporten te laten doen en af te kunnen spreken met vriendinnen die verspreid over het hele land wonen. En dat kan misschien zonder smartphone, maar ik vind het gewoon veel makkelijker mèt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

maandag 9 maart 2020 om 22:07
En waarom zou ik zonder smartphone niet met vriendinnen kunnen afspreken?Belle73 schreef: ↑09-03-2020 22:04Dus... TO, je sport niet, je hebt geen kinderen en je hebt geen auto. Tja, dan leef je gewoon een heel ander leven dan ik. Ik vind het gewoon fijn om onder de mensen te zijn, mijn kinderen hun sporten te laten doen en af te kunnen spreken met vriendinnen die verspreid over het hele land wonen. En dat kan misschien zonder smartphone, maar ik vind het gewoon veel makkelijker mèt.
Lukt me hier al jaren prima, hoor.
Hoogstens dat ik me tegenwoordig irriteer dat elke keer als we afspreken die vriendinnen zeer geregeld op dat onding zitten te tokkelen.
Als ik dan toch niet interessant ben en dat onding wel, spreek dan niet met me af en ga lekker thuis tokkelen.