Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
zaterdag 14 maart 2020 om 15:27
Heb je daar een voorbeeld bij? Ik kan me er serieus niets bij voorstellen.
Er wordt altijd zo gemakkelijk gedaan alsof blanke, hoogopgeleide mensen in feite een soort klonen van elkaar zijn ofzo. Alsof er geen 'diversiteit' is wanneer ik met 10 andere blanken ga brainstormen.
(Misschien als je in de marketing werkt. Ik denk als je maandverband ofzo aan de man wil brengen, dat het handig is als er ook een vrouw in je team zit. Maar voor 99% van de banen denk ik dat de meerwaarde van 'diversiteit' vrijwel nihil is en eerder nadelig uitpakt dan positief).

zaterdag 14 maart 2020 om 15:28
Kun je dat toelichten?Murrmurr schreef: ↑14-03-2020 15:22Waarom alles zo scherp stellen? Nee niet 1 Somalier, maar gewoon verschillende soorten mensen. Ik vind gezelschappen met alleen vrouwen ook te kut. Gooi er een paar mannen bij en je krijgt een andere sfeer. Ik werk met mensen uit allerlei landen, wel vooral Europees en ik merk dat er betere ideeen ontstaan als niet iedereen dezelfde achtergrond heeft. En daarbij wil ik mensen die toch al in NL wonen en blijven wonen de kans geven om zich leuk te ontplooien en opwaarts te mobiliseren en zo. Want ik gun een ander wat.
In mijn vakgebied vind ik de vrouwenfactor nogal overschat. Globaal gezien zijn de uitkomsten redelijk hetzelfde. Mannen nemen meer risico's en zoeken vaak de grenzen op. Vrouwen zijn consciëntieuzer en stabieler. Heel extreem gezien heb je mannen met narcistische neigingen en vrouwen die overal een soort praatclubje van willen maken. Zelf zou ik die extremen eruit filteren en dan valt het wel mee met verschil in input.

zaterdag 14 maart 2020 om 15:29
TO, kun je dit punt toelichten. Ik merk dat veel vrouwen op dit forum - links of rechts - je dit wel nadragen.Griebus67 schreef: ↑14-03-2020 15:25Misschien ben je het zelf vergeten, maar je hebt op dit forum zo’n 900 keer iets gepost, waarvan zeker de helft met de strekking dat jij arme witte hoogopgeleide man het zo moeilijk hebt en dat de vrouwtjes jou maar niet zien staan. Misschien dat ze dat daarom denkt?![]()
zaterdag 14 maart 2020 om 15:30
Ja, dit kan voorkomen. Maar meestal is het andersom.YellowLemon schreef: ↑14-03-2020 15:21Damn ik hoop dat jij nooit een dochter krijgt. Ik snap serieus niet dat mensen de moeite nemen om dit gesprek nog met je te voeren.
Mijn pa heeft twee zoons en een dochter. Zijn dochter is de enige die net als hem handig is in elektrotechniek maar die mocht bij hem op de zaak de administratie komen doen als puber terwijl broer mee kabels ging trekken etc. Had ie beter om kunnen draaien en thank god ziet ie dat in nu we ouder zijn.
Zelfde in deze discussie. Er zijn vrouwen die EN slim zijn EN 80 uur per week willen werken. Die zullen ook zonder positieve discriminatie de top kunnen halen. Het zal alleen nooit 50% worden (tenzij je artikel 1 Gw aan je laars gaat lappen). Dat is het enige wat ik zeg.

zaterdag 14 maart 2020 om 15:30
Was al duidelijk hoor, dat dat er bij jou lang en hard ingestampt is.Bombus-Sylvarum schreef: ↑14-03-2020 15:17Ik hoop dat mijn dochters hun positie straks niet danken aan het feit dat ze vrouw zijn. Dat wordt er in mijn familie en schoonfamilie generaties lang hard ingestampt.
zaterdag 14 maart 2020 om 15:33
Ik neem het op voor de gediscrimineerde groep: de blanke man in dit geval. Maar dat daaruit geconcludeerd wordt dat ik me hier alleen aan stoor omdat ik zelf een blanke man ben, dat is totaal uit de lucht gegrepen. Sterker nog: het is niet waar.Bombus-Sylvarum schreef: ↑14-03-2020 15:29TO, kun je dit punt toelichten. Ik merk dat veel vrouwen op dit forum - links of rechts - je dit wel nadragen.
Als vrouwen gediscrimineerd zouden worden, zou ik ook woedend zijn. Stel je voor dat er echt een loonkloof bestond in Nederland, dat er echt organisaties waren die een vrouwen-loontabel en een mannen-loontabel hanteerden, dan zou ik daar ook schande van spreken. Alleen is dat niet aan de orde. De enige bewezen vorm van geïnstitutionaliseerde discriminatie heeft betrekking op mannen en autochtonen.

zaterdag 14 maart 2020 om 15:35
Pfff lastig. Ik merk niet veel van die verschillen maar ik denk dat de vrouwen in mijn vakgebied wat meer analytisch en minder praatgroeperig zijn en de mannen niet van die haantjes. En de uitkomsten zijn heel erg afhankelijk van de persoon want er komt wel iets van creativiteit bij kijken. Misschien heb ik gewoon mazzel want ik zou nooit in zo'n kippenhok of hanenstal willen. Maar ik geef ook les en ik merk bij studenten dat de sfeer in een groep beter is als er variatie in genders en etniciteiten is. Niets zo saai als een groep blonde meiden die allemaal iets van Sterre heten.Bombus-Sylvarum schreef: ↑14-03-2020 15:28Kun je dat toelichten?
In mijn vakgebied vind ik de vrouwenfactor nogal overschat. Globaal gezien zijn de uitkomsten redelijk hetzelfde. Mannen nemen meer risico's en zoeken vaak de grenzen op. Vrouwen zijn consciëntieuzer en stabieler. Heel extreem gezien heb je mannen met narcistische neigingen en vrouwen die overal een soort praatclubje van willen maken. Zelf zou ik die extremen eruit filteren en dan valt het wel mee met verschil in input.

zaterdag 14 maart 2020 om 15:38
Waarom dat kapitaliseren op slachtofferschap? Waarom willen we allemaal zo vreselijk graag gediscrimineerd worden? Ik vind het irritant als we doen alsof vrouwen maar per definitie slachtoffer zijn van de gaap patriarchale samenleving, en ik vind dat gezeik over witte schuld en witte tranen en god weet wat ook irritant, maar de blanke man als slachtoffer kan ik ook nauwelijks serieus nemen. Victim olympics.
zaterdag 14 maart 2020 om 15:39
Ik vind dit zo verschrikkelijk respectloos, en in feite ook gewoon seksistisch en racistisch.
Al die meiden zijn voor jou gewoon "vrouw", "blank", "hoogopgeleid".
Bullshit: die meiden zijn ook allemaal individu, hebben hun eigen verhaal, hun eigen angsten, hun eigen dromen. Ik dacht dat een racisme-vrije wereld erover ging dat we kleurenblind zouden worden! Dat de strijd tegen seksisme erover ging dat het niet meer uitmaakte of je een piemel of een vagina had. Maar tegenwoordig heeft links weten te bewerkstelligen dat het enige wat er nog toe doet is welke huidskleur of geslacht je hebt. Totaal de omgekeerde wereld.

zaterdag 14 maart 2020 om 15:40
Orpheus13 schreef: ↑14-03-2020 15:30Ja, dit kan voorkomen. Maar meestal is het andersom.
Zelfde in deze discussie. Er zijn vrouwen die EN slim zijn EN 80 uur per week willen werken. Die zullen ook zonder positieve discriminatie de top kunnen halen. Het zal alleen nooit 50% worden (tenzij je artikel 1 Gw aan je laars gaat lappen). Dat is het enige wat ik zeg.
Misschien is de oplossing wel dat zo'n baan GEEN 80 uur per week kost, maar gewoon 50 of zo.
Dat is voor iedereen beter en eerlijk gezegd kun je zo'n baan waarschijnlijk net zo prima doen als je níet 5x per week verplicht moet dineren voor de zaak. Ik bedoel, 80 uur in de week, dat is bijna 11,5 uur per dag, 7 dagen per week. Dus van maandag t/m zondag van 8 uur 's ochtends tot half 8 's avonds. Of van 9 uur 's ochtends tot half 9 's avonds. Het is echt heel onwaarschijnlijk dat die top dat soort uren sowieso werkt.
Natuurlijk komt het voor dat je 's avonds en in het weekend werkt en die 50-60 uur, die haal ik zelfs wel. Maar 80? Nee. Misschien een paar weken per jaar. Maar zeker niet altijd.
zaterdag 14 maart 2020 om 15:41
Omdat er dus organisaties zijn die openlijk uitdragen dat ze NUL mannen aannemen, iets wat gewoon ongehoord is waar dan ook in de beschaafde wereld. Zou je dit over Joden, zwarten, vrouwen, homo's of welke groep dan ook zeggen, dan zou je land ogenblikkelijk tot bananenrepubliek worden uitgeroepen.
Hoezo kun je dit in Godesnaam niet serieus nemen??????

zaterdag 14 maart 2020 om 15:43
Mensen zijn gewoon saaie kuddedieren die elkaar vaak napraten. Studenten zijn nog in ontwikkeling. Ik denk dat het goed is voor je ontwikkeling als begin twintiger om een beetje je horizon te verbreden en dat gaat beter als je samen studeert met mensen die een ander verhaal te vertellen hebben. Als ik les geef in China of Afrika is dat precies hetzelfde. Ik discrimineer niemand, ik zeg dat homogeniteit nooit goed is voor mensen. We hebben het lang geprobeerd zo'n monocultuur maar je krijgt er heel lilluke kinderen van ook.
zaterdag 14 maart 2020 om 15:44
Okee, interessant idee. Persoonlijk ben ik het er zeer mee oneens (wil ik nog wel eens uitleggen), maar dat doet er voor nu niet toe.
Feit is dat op dit moment het wel zo is dat om minister te worden of CEO van een grote organisatie of zelfs partner bij een groot advocatenkantoor, je wel 80 werkt. En dat de gemiddelde vrouw veel minder vaak bereid is om dit offer te maken dan de gemiddelde man.

zaterdag 14 maart 2020 om 15:44
Ik heb eerder al gezegd dat ik dat geen juiste aanpak vind, ik ben het er dus niet mee eens. Chill.Orpheus13 schreef: ↑14-03-2020 15:41Omdat er dus organisaties zijn die openlijk uitdragen dat ze NUL mannen aannemen, iets wat gewoon ongehoord is waar dan ook in de beschaafde wereld. Zou je dit over Joden, zwarten, vrouwen, homo's of welke groep dan ook zeggen, dan zou je land ogenblikkelijk tot bananenrepubliek worden uitgeroepen.
Hoezo kun je dit in Godesnaam niet serieus nemen??????
zaterdag 14 maart 2020 om 15:46
Dat is juist mijn hele punt.Murrmurr schreef: ↑14-03-2020 15:43Mensen zijn gewoon saaie kuddedieren die elkaar vaak napraten. Studenten zijn nog in ontwikkeling. Ik denk dat het goed is voor je ontwikkeling als begin twintiger om een beetje je horizon te verbreden en dat gaat beter als je samen studeert met mensen die een ander verhaal te vertellen hebben.
Jij gaat er vanuit dat je een mede-blanke geen "ander verhaal" te vertellen heeft. Dat vind ik dus racistisch, omdat jij iemands individualiteit reduceert tot ras (en sekse en klasse, etc.).
zaterdag 14 maart 2020 om 15:47
Okee, top. Maar doe dan niet alsof je het slachtofferschap niet serieus kunt nemen. We moeten dit heel serieus nemen, jij ook.
Dit is de ergste mensenrechtenschending in Nederland in tientallen jaren.

zaterdag 14 maart 2020 om 15:52
De gemiddelde man wil ook helemaal dat offer niet brengen, dus wat dat betreft is er een level playing field. Die wil namelijk op zondagmiddag gewoon naar Studio Sport kijken en 3 keer per week met zijn maten naar de kroeg. En hij wil regelmatig ook gewoon een gezinnetje thuis - die accepteert dat soort werkweken ook niet zonder gezeik.Orpheus13 schreef: ↑14-03-2020 15:44Okee, interessant idee. Persoonlijk ben ik het er zeer mee oneens (wil ik nog wel eens uitleggen), maar dat doet er voor nu niet toe.
Feit is dat op dit moment het wel zo is dat om minister te worden of CEO van een grote organisatie of zelfs partner bij een groot advocatenkantoor, je wel 80 werkt. En dat de gemiddelde vrouw veel minder vaak bereid is om dit offer te maken dan de gemiddelde man.
Ik zie overigens al jaren dat er bij grote advocatenkantoren wel degelijk behoorlijk wat vrouwelijke partners zijn, dus dat probleem is al aardig opgelost.
In de tijd dat ik bij grote advocatenkantoren werkte, werkte niemand daar 80 uur per week. Ja, misschien volgens hun urenstaat....
en ja, soms wel - maar dat deed ik dan net zo goed (met mijn ondersteunende rol).
zaterdag 14 maart 2020 om 15:54
Er zijn wel veel meer mannen die hiertoe bereid zijn dan vrouwen. Als je als samenleving vervolgens aanstuurt op een 50-50-maatschappij, dan kan dat dus alleen door individuele vrouwen een veel grotere kans te geven dan individuele mannen.

zaterdag 14 maart 2020 om 15:59
Eva Vlaardingenbroek en Kim Boon tonen aan dat er bij blonde meisjes ook diversiteit zit. Dat van die kuddedieren vind ik een grove onderschatting.Murrmurr schreef: ↑14-03-2020 15:43Mensen zijn gewoon saaie kuddedieren die elkaar vaak napraten. Studenten zijn nog in ontwikkeling. Ik denk dat het goed is voor je ontwikkeling als begin twintiger om een beetje je horizon te verbreden en dat gaat beter als je samen studeert met mensen die een ander verhaal te vertellen ..........
https://twitter.com/EvaVlaar
https://twitter.com/KimBoon94
zaterdag 14 maart 2020 om 16:04
Ze zijn ook helemaal niet ondergerepresenteerd. De TU wil veel meer vrouwelijk personeel dan er vrouwelijke studenten zijn (percentueel).

zaterdag 14 maart 2020 om 16:06
Je praat het wel degelijk goed, terwijl je net nog deed alsof je het er ook mee oneens was.
What's next? Een organisatie die geen Joden wil (die zijn trouwens ook oververtegenwoordigd aan universiteiten, net als mannen!)? En dan maar zeggen: "Joh, 100 km verderop zijn Joden nog wel gewoon welkom hoor,...."

zaterdag 14 maart 2020 om 16:07
Ik kan niet tegen dit gejank, de toon waarop sommige mannen moord en brand schreeuwen over de vreselijke dingen die ze worden aangedaan. Wil nog niet zeggen dat ik het met alles eens ben wat er gebeurt.Orpheus13 schreef: ↑14-03-2020 16:06Je praat het wel degelijk goed, terwijl je net nog deed alsof je het er ook mee oneens was.
What's next? Een organisatie die geen Joden wil (die zijn trouwens ook oververtegenwoordigd aan universiteiten, net als mannen!)? En dan maar zeggen: "Joh, 100 km verderop zijn Joden nog wel gewoon welkom hoor,...."

zaterdag 14 maart 2020 om 16:11
Je bent met deze uitspraken simpelweg niet serieus te nemen. Je ziet ook dat de meeste vrouwen waarmee je de discussie begon alweer zijn afgehaakt. Terecht.Orpheus13 schreef: ↑14-03-2020 15:33Ik neem het op voor de gediscrimineerde groep: de blanke man in dit geval. Maar dat daaruit geconcludeerd wordt dat ik me hier alleen aan stoor omdat ik zelf een blanke man ben, dat is totaal uit de lucht gegrepen. Sterker nog: het is niet waar.
Als vrouwen gediscrimineerd zouden worden, zou ik ook woedend zijn. Stel je voor dat er echt een loonkloof bestond in Nederland, dat er echt organisaties waren die een vrouwen-loontabel en een mannen-loontabel hanteerden, dan zou ik daar ook schande van spreken. Alleen is dat niet aan de orde. De enige bewezen vorm van geïnstitutionaliseerde discriminatie heeft betrekking op mannen en autochtonen.