Een jaar geen kleding kopen 2020

donderdag 9 januari 2020 om 12:48
Een nieuw jaar, een nieuwe start!
Doe je ook mee met een jaar geen kleding kopen? Omdat je genoeg kleding hebt, omdat je wilt consuminderen, omdat je het milieu minder wil belasten of vanwege welke andere reden dan ook? Klets hier van je af op moeilijke momenten of geef tips aan anderen om dit jaar goed door te komen.
Veel succes!
Doe je ook mee met een jaar geen kleding kopen? Omdat je genoeg kleding hebt, omdat je wilt consuminderen, omdat je het milieu minder wil belasten of vanwege welke andere reden dan ook? Klets hier van je af op moeilijke momenten of geef tips aan anderen om dit jaar goed door te komen.
Veel succes!

donderdag 19 maart 2020 om 11:44
Oké. Ik nam aan: aanbellen, uitleggen, bloemen overhandigen. Dan moet je toch dicht bij iemand komen. Maar je bedoelde misschien meer: bloemen voor de deur leggen.
Nee, dat eerste zou ik nu echt niet durven, nee. Zoon heeft een longaandoening en waarschijnlijk ook een afweerstoornis. Risicogroep dus.
donderdag 19 maart 2020 om 12:26
Fijn dat ze dat gedaan hebben Eviva. Zeker als je afstand bewaard etc. We moeten elkaar helpen in deze tijden. Ook fijn om te zien dat er veel buurtinitiatieven zijn momenteel voor de ouderen en de zwakkeren in de wijk.
Ik heb net mijn bosje tulpen gehaald. Veel winkels zijn inmiddels al uit zichzelf gesloten en er stonden maar een paar kramen. Ook even snel wat tuinierdingen gehaald zodat ik bezig kan gaan met mijn strook onkruid voor de bijen binnenkort. Verwacht dat dit nog wel even gaat duren.
Ik heb nu wel even een doos extra tissues, vitamine c, wat handzeep en crème gehaald en wat extra boodschappen. Het ergste gehamster lijkt hier nu wel voorbij te zijn maar een aantal schappen zijn nog steeds erg leeg. Hoef ik tenminste niet mijn huis uit als ik ziek word want ben alleen.
Ik heb net mijn bosje tulpen gehaald. Veel winkels zijn inmiddels al uit zichzelf gesloten en er stonden maar een paar kramen. Ook even snel wat tuinierdingen gehaald zodat ik bezig kan gaan met mijn strook onkruid voor de bijen binnenkort. Verwacht dat dit nog wel even gaat duren.
Ik heb nu wel even een doos extra tissues, vitamine c, wat handzeep en crème gehaald en wat extra boodschappen. Het ergste gehamster lijkt hier nu wel voorbij te zijn maar een aantal schappen zijn nog steeds erg leeg. Hoef ik tenminste niet mijn huis uit als ik ziek word want ben alleen.

donderdag 19 maart 2020 om 13:51
Ik snap je zeker hoor!Jufjoke schreef: ↑19-03-2020 11:44Oké. Ik nam aan: aanbellen, uitleggen, bloemen overhandigen. Dan moet je toch dicht bij iemand komen. Maar je bedoelde misschien meer: bloemen voor de deur leggen.
Nee, dat eerste zou ik nu echt niet durven, nee. Zoon heeft een longaandoening en waarschijnlijk ook een afweerstoornis. Risicogroep dus.
Het beste is als iedereen goed op zn hoede is zodat we de risico groepen zoveel mogelijk kunnen beschermen.
Zo heb ik van de week de oma van miin man moeten wegsturen toen ze op visite wilde komen.
Ze is 94 en was het er niet mee eens, ze denkt dat ze onaantastbaar is omdat ze ook difterie heeft overleeft.
Eigenwijs mensje

donderdag 19 maart 2020 om 13:55
Ik ben echt blij met de saamhorigheid van veel mensen!broodtrommel schreef: ↑19-03-2020 12:26Fijn dat ze dat gedaan hebben Eviva. Zeker als je afstand bewaard etc. We moeten elkaar helpen in deze tijden. Ook fijn om te zien dat er veel buurtinitiatieven zijn momenteel voor de ouderen en de zwakkeren in de wijk.
Een beetje hamsteren is prima toch!
Maar dat sommige een voorraad van 10 doosjes paracetamol hebben vind ik wel best aso.
Het is bijna overal uitverkocht.
Btw, ik denk er niet aan om kleding of onzin te shoppen de laatste week, jullie wel?
Ben echt genezen opeens.

donderdag 19 maart 2020 om 17:56
Dit vind ik dan eigenlijk ook weer verschrikkelijk schattig.

Ik voel me onrustig, en dus ondanks alles is het toch verleidelijk om online te winkelen.
Ik heb vandaag ook even niet veel gedaan, omdat ik vandaag van de trap gelazerd ben. Met een volle wasmand. Van boven af. Ik denk dat ik een rib gekneusd heb, ik heb veel pijn en ben bang dat het morgen nog erger zal zijn.
Lastig dus even om afleiding in iets anders te zoeken
donderdag 19 maart 2020 om 18:02
Ik weet niet of het doorgaat. De akte is gepasseerd, dat wel. Maar er moet een aannemer komen, vloeren moeten gelegd worden, verhuizers moeten komen, wat meubels moeten geleverd worden. Komt vast wel goed maar ik heb er een hard hoofd in dat het in de komende weken gebeuren gaat ook al staat alles op de planning. Eigenlijk is dat ook niet zo belangrijk. Ik ben nog bij mijn vriend en ik wil ook niet alleen zijn.
Ik ga stoppen met de hele dag nieuws lezen. Ik voel me machteloos. En dat ik totaal geen interesse in kleding heb is wel bijzonder. Dit moet ook niet te lang duren want anders heb ik zo 2 kledingmaten kleiner.
But on the upside ... als dit wel even doet is deze challenge natuurlijk een eitje voor mij

donderdag 19 maart 2020 om 18:03
Jufjoke schreef: ↑19-03-2020 17:56Dit vind ik dan eigenlijk ook weer verschrikkelijk schattig.![]()
Ik voel me onrustig, en dus ondanks alles is het toch verleidelijk om online te winkelen.
Ik heb vandaag ook even niet veel gedaan, omdat ik vandaag van de trap gelazerd ben. Met een volle wasmand. Van boven af. Ik denk dat ik een rib gekneusd heb, ik heb veel pijn en ben bang dat het morgen nog erger zal zijn.
Lastig dus even om afleiding in iets anders te zoeken
Oh vreselijk... en nu is ook niet de tijd om even langs de huisarts te gaan he. Pffffttt... sterkte en beterschap.

donderdag 19 maart 2020 om 19:06
Ach, paracetamol erin en door. Hier was ik anders ook niet voor langs de huisarts gegaan. Maar het is wel rot, ja. Dank je wel.
Wat vervelend dat je nu in de stress moet zitten of alles wel volgens plan kan gaan. Ik duim voor je.

donderdag 19 maart 2020 om 20:03
Dat huis is een luxeprobleem hoor. Ik heb de sleutel en de rest komt wel. Ik maak me wel zorgen om corona en om de economie. En ik voel me nu ook heel dom dat ik me in het verleden zo druk heb gemaakt over dingen die nergens over gaan.

donderdag 19 maart 2020 om 20:47

donderdag 19 maart 2020 om 21:24
JufJoke, wat een val zeg! Je rib, dat is heel erg pijnlijk... hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht. Veel sterkte!
Lady, dat druk maken deed je niet over dingen die nergens over gingen, toen. Het ging toen wel ergens over. Nu speelt er iets belangrijkers maar toen niet, dus verwijt jezelf niet achteraf nog dingen. Fijn dat je een plek hebt en niet alleen bent, dat het verhuizen dus wat kan uitlopen zonder grote problemen.
Ik maak me ook zorgen, om mijn ouders, om mijn werk, om de economie, om de gevolgen die we nog heel erg lang zullen voelen. Voor nu is het vooral doorstomen. Zoveel mogelijk werk verzetten met mijn team zolang we nog op de been zijn. Want er gaan straks collega's uitvallen door ziekte, en ik hoop van harte dat het dan minder druk is dan nu, en dat de niet-zieken nog op de been kunnen blijven. Het is echt bizar allemaal. Ik heb dit 3 weken geleden echt onderschat.
Lady, dat druk maken deed je niet over dingen die nergens over gingen, toen. Het ging toen wel ergens over. Nu speelt er iets belangrijkers maar toen niet, dus verwijt jezelf niet achteraf nog dingen. Fijn dat je een plek hebt en niet alleen bent, dat het verhuizen dus wat kan uitlopen zonder grote problemen.
Ik maak me ook zorgen, om mijn ouders, om mijn werk, om de economie, om de gevolgen die we nog heel erg lang zullen voelen. Voor nu is het vooral doorstomen. Zoveel mogelijk werk verzetten met mijn team zolang we nog op de been zijn. Want er gaan straks collega's uitvallen door ziekte, en ik hoop van harte dat het dan minder druk is dan nu, en dat de niet-zieken nog op de been kunnen blijven. Het is echt bizar allemaal. Ik heb dit 3 weken geleden echt onderschat.

vrijdag 20 maart 2020 om 11:05
Ouch JufJoke, beterschap.
Nee totaal niet bezig met kleding. Vind het allemaal maar ruk momenteel. Geef wel geld uit aan de lokale economie al ga ik er niet iedere dag uit om voor de fun te winkelen ofzo.
Nog steeds een onrustig en onbestemd gevoel.
Ik heb mijn rente voor de komende tien jaar vast gezet en voor een boeteopslag gekozen. Er gaan geluiden op dat de hypotheekrentes gaan stijgen ivm het opkopen van de ECB. Het geeft me een prettig gevoel dat ik tenminste op dat vlak weet waar ik dan weer aan toe ben ipv het maar aankijken over anderhalf jaar. Beter dan afhankelijk zijn van hypotheekrente. Over 10 jaar wil ik graag huren, dan heb ik genoeg punten. Mijn baan is vitaal dus daar maak ik me geen zorgen over. Maak me wel zorgen om anderen.
Ik ga nu een eindje lopen met muziek in. Je kan hier iedereen ontwijken nu, zo rustig is het.
Nee totaal niet bezig met kleding. Vind het allemaal maar ruk momenteel. Geef wel geld uit aan de lokale economie al ga ik er niet iedere dag uit om voor de fun te winkelen ofzo.
Nog steeds een onrustig en onbestemd gevoel.
Ik heb mijn rente voor de komende tien jaar vast gezet en voor een boeteopslag gekozen. Er gaan geluiden op dat de hypotheekrentes gaan stijgen ivm het opkopen van de ECB. Het geeft me een prettig gevoel dat ik tenminste op dat vlak weet waar ik dan weer aan toe ben ipv het maar aankijken over anderhalf jaar. Beter dan afhankelijk zijn van hypotheekrente. Over 10 jaar wil ik graag huren, dan heb ik genoeg punten. Mijn baan is vitaal dus daar maak ik me geen zorgen over. Maak me wel zorgen om anderen.
Ik ga nu een eindje lopen met muziek in. Je kan hier iedereen ontwijken nu, zo rustig is het.
vrijdag 20 maart 2020 om 17:56
Ik heb zojuist 200 tulpen besteld bij een kweker die de boel anders moet weggooien en een eerlijke prijs betaald voor verkoper en kweker. Net een oproep op de buurtapp gezet wie een bosje wil hebben. Schappenvullers, mensen in isolatie die zwakker zijn, chauffeurs etc gaan voor. De vitale beroepen.
Nu hopen dat er iemand reageert want ik heb geen plek voor 200 tulpen

vrijdag 20 maart 2020 om 19:57
Balen dat jullie je zo slecht voelen
Het is natuurlijk wel goed dat de shopdrang nu weg is, maar niet als dat komt door zorgen en onrust.
Ik heb besloten het jurkje te houden. Ik wordt er toch wel een beetje door opgevrolijkt en ik geef nu veel minder geld uit aan andere dingen, doordat ik alleen maar thuis zit. Ik ga nu wel gewoon verder met geen kleding kopen, tot 1 juli.
Dat van die tulpen is is een heel goed idee! Ik ben ook aan het nadenken over manieren om mensen te steunen die het nu moeilijk hebben.
Hopelijk wordt alles snel weer een beetje normaal.

Ik heb besloten het jurkje te houden. Ik wordt er toch wel een beetje door opgevrolijkt en ik geef nu veel minder geld uit aan andere dingen, doordat ik alleen maar thuis zit. Ik ga nu wel gewoon verder met geen kleding kopen, tot 1 juli.
Dat van die tulpen is is een heel goed idee! Ik ben ook aan het nadenken over manieren om mensen te steunen die het nu moeilijk hebben.
Hopelijk wordt alles snel weer een beetje normaal.
vrijdag 20 maart 2020 om 20:42
Ik heb er van de week 100 gekocht ook om een plaatselijke kweker te steunen. Ik heb hier in het appartementencomplex de tulpen uitgedeeld. Was ze zo kwijt. Wonen veel ouderen dus vond dit wel een goede actie van mezelf.broodtrommel schreef: ↑20-03-2020 17:56Ik heb zojuist 200 tulpen besteld bij een kweker die de boel anders moet weggooien en een eerlijke prijs betaald voor verkoper en kweker. Net een oproep op de buurtapp gezet wie een bosje wil hebben. Schappenvullers, mensen in isolatie die zwakker zijn, chauffeurs etc gaan voor. De vitale beroepen.
Ik kijk nog wel naar kleding, ben ook een winkel binnen geweest maar interesseerde mij weinig. bij mij is de “obsessie” voor kleding dus kennelijk ook een stuk minder. Werk nu ook thuis, zie weinig mensen, dus trek ook steeds iets makkelijks aan. dit helpt denk ik ook.
reigie3 wijzigde dit bericht op 20-03-2020 22:19
0.74% gewijzigd

vrijdag 20 maart 2020 om 22:26
Goed bezig iedereen.
Ja hoor Eviva, digitale high five terug.

Update: nou ben alle tulpen kwijt. Er gaat een bosje naar een caissière, haar nicht die het nu ook moeilijk heeft want geen werk meer, oudere in isolatie, een verzorgingstehuis en het personeel er van. Paar buurtbewoners hebben 2 euro per bos gedoneerd en ook wat afgenomen.
Ja hoor Eviva, digitale high five terug.

Update: nou ben alle tulpen kwijt. Er gaat een bosje naar een caissière, haar nicht die het nu ook moeilijk heeft want geen werk meer, oudere in isolatie, een verzorgingstehuis en het personeel er van. Paar buurtbewoners hebben 2 euro per bos gedoneerd en ook wat afgenomen.

zaterdag 21 maart 2020 om 18:08
Hij is van la dress. Model sade. Door het stofje best netjes, maar ook goed te combineren met een legging en gympen. Zit lekker en voelt toch een stuk beter dan mijn huispak, haha.
Ik ben best wel bezorgd over de toekomst, maar ik voel me wel wat rustiger worden. Het gevoel van: we maken er maar het beste van. Om me heen merk ik dat ook: mensen die gaan socializen via FaceTime en blijven proberen elkaar te helpen.
Nu weer verder met de no-buy

zaterdag 21 maart 2020 om 21:30
Ik geef meer geld uit dan ooit.
Alles aan lokale ondernemers. Lege potten die er al jaren staan zijn nu gevuld met planten en potgrond wat ik had besteld. Inmiddels staat de teller ook op 450 tulpen voor de wijk. Volgende week leveren ze en dan hang ik alles aan de deuren of leg het in de hal na telefonische afleverafspraak. Ik begin "tuinieren" zowaar leuk te vinden en kijk nu de hele dag youtube filmpjes over verstekken en bij vriendelijke oplossingen.
Een geschilderd doek toch maar een keer laten spannen hier om de hoek. Werd wel tijd na 3 jaar in de koker
Weer wat gedoneerd aan zielige gevallen (lees verwaarloosde dieren). Ik ben blij als mijn salaris wordt gestort.
Ik begin inmiddels zowaar een beetje zen te worden. Eindelijk.
Alles aan lokale ondernemers. Lege potten die er al jaren staan zijn nu gevuld met planten en potgrond wat ik had besteld. Inmiddels staat de teller ook op 450 tulpen voor de wijk. Volgende week leveren ze en dan hang ik alles aan de deuren of leg het in de hal na telefonische afleverafspraak. Ik begin "tuinieren" zowaar leuk te vinden en kijk nu de hele dag youtube filmpjes over verstekken en bij vriendelijke oplossingen.
Een geschilderd doek toch maar een keer laten spannen hier om de hoek. Werd wel tijd na 3 jaar in de koker

Weer wat gedoneerd aan zielige gevallen (lees verwaarloosde dieren). Ik ben blij als mijn salaris wordt gestort.
Ik begin inmiddels zowaar een beetje zen te worden. Eindelijk.