1 is genoeg - kletstopic

01-06-2018 11:24 3002 berichten
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is. :)

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.

We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680

Wie schrijven er mee?

* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
Fijn dat je in elk geval van die duizeligheden af bent, Rosings. :hug: Wel zielig hoor voor Rozetje, ze kunnen daar echt flink van slag door zijn he?

Veel sterkte de komende tijd in elk geval
Alle reacties Link kopieren
Heytan: wat een onverwacht mooi nieuws!! Heel spannend, zeker ook in deze tijd, maar van harte gegund! Uit mijn 2016-2017 IVF groepje hier op Viva zijn er na de eerste vervolgens 4 dames (!!) spontaan zwanger geworden. Een was zelfs voor haar eerdere zwangerschappen op donor eitjes aangewezen. Bizar - maar vooral mooi.
Ik sport veel nu - en ik vind het fijn als het achter de rug is. Voordeel van thuis een crosstrainer hebben nu we toch veel thuis zijn. Mijn werk is bezig ons remote op te zetten dus fingers crossed 🤞 dat ik wel weer wat kan doen.

Rosings: Rozetje’s oma is er dus! Spannend. Ik hoop dat het goed gaat / blijft gaan. Ik ben trouwens ook strenger dan mijn man, maar merk dat SA de laatste dagen meer naar mij trekt. Daddy is heel erg druk en weinig tijd. Ik heb voor SA wat aqua doodle spullen gekocht en we klieren wat aan. Ik hoop dat de duizeligheid snel helemaal weg gaat.

MvM: hoe is het met T? Hoe is het met je vader?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Met T gaat het gelukkkig goed, hij verveelt zich alleen thuis, maar hij hoest dus hij moet wel binnen blijven.

Met mijn vader gaat het ook best goed eigenlijk. Mijn ouders hebben wel moeite met het binnen moeten blijven maar dat is nu wel zo veilig ivm de chemo. Maar eigenwijk zijn ze wel :roll:
Wat een hoop geschreven!
Rosings super fijn dat jullie weer hebben kunnen knuffelen en logisch dat rozetje even van slag was. Hopelijk gauw gewend. Is t vooralsnog fijn dat je moeder in huis is ook? Het scheelt je wel een hoop werk zou ik denken ;-)

Heytan gefeliciteerd, dat is inderdaad erg onverwacht maar fijn voor jullie. Ik wens je een heel voorspoedige zwangerschap toe.

MvM, fijn hè eigenwijze ouders :whistle: herkenbaar ook. Mijn ouders hebben griep dus die zijn te ziek om van huis te gaan. Maar het kostte ook wat overredingskracht voordat ze toestemden met thuisblijven (voordat m’n pa ook ziek werd dus)
Gelukkig woont mijn zus vlakbij ze en kan regelmatig medicijnen of eten brengen.

Ik merk dat het erg op en af gaat met m’n humeur hier. En ook qua zorgen over de wereld. Ik ga van mega zorgen naar onverschillig / berustend en alles er tussenin. Maar voornamelijk toch wel zorgen.

Met kind gaat het goed hier. Soms wel lastig om weer nieuwe bezigheden te verzinnen of weer het zoveelste blokje om te doen terwijl kind zoveel liever met de andere kindjes zou spelen op het kdv. Soms hoor ik de andere namen van de kindjes voorbij komen in brabbeltaal.... uit het oog, maar niet uit t hart. En dan breekt m’n hart wel hoor voor al die kinderen en mensen die er zovee meer moeite nog mee hebben.
Voor mezelf, minder, ik was toch al een vreselijke huismus.
Ik vind het jammer van sommige dingen die nu niet door gaan, maar geen halszaak. Vind de klap op de economie en al die mensen die geen inkomen hebben zoveel erger.
Bij T is het wel wat meer uit het oog, uit het hart. Hij heeft het totaal niet over zijn vriendjes. Niet dat hij niet blij is om ze weer te zien hoor, als hij ze ziet. Maar als hij ze niet ziet lijkt hij ook niet veel problemen mee te hebben. o_o Terwijl het juist zo'n sociaal mannetje is, maargoed, blijkbaar is hij daarnaast ook in staat om zichzelf te vermaken... Ook een mooie eigenschap natuurlijk :heart:

hij leest veel, hij doet elke dag een challenge met Duplo / Lego / ander bouwspul, hij maakt schoolwerk, speelt in de tuin en speelt nintendo of kijkt TV. Zo komen we de dagen wel door.
Hobbelster schreef:
23-03-2020 19:59
Wat een hoop geschreven!
Rosings super fijn dat jullie weer hebben kunnen knuffelen en logisch dat rozetje even van slag was. Hopelijk gauw gewend. Is t vooralsnog fijn dat je moeder in huis is ook? Het scheelt je wel een hoop werk zou ik denken ;-)
Logische gedachte, maar er is vooral veel werk bijgekomen. M'n moeder is vrij beperkt in haar doen en laten door gezondheidsklachten. Ik heb een half verzorgingshuis in huis staan nu. (rollator, trippelstoel, hoog laag bed, wc verhoger). Geen hulp meer (want afstand houden en ik kan het ook doen) dus helpen met douchen, elke ochtend de steunkeuzen aandoen. Maar het geeft niet.
Eigenwijze ouders zijn lastig MvM: niet alleen voor zichzelf, maar ook voor de omgeving omdat jij je nu wellicht extra zorgen maakt. Goed te horen dat het naar omstandigheden redelijk met je vader gaat.
Mijn vader is zeer aan huis gebonden. Maar ze hebben een fijn huis met een vrij grote en vooral groene achtertuin, dus voor hem is er niet zo veel veranderd. En ik stuur ze vooral gezellige What's appjes en foto's van onze dochter.

Hobbelster: Herkenbaar hoor. Ik maak mij ook zorgen over de wereld en wij houden ons strikt aan het protocol. En vanuit huis werken is heel dubbel.
Vrijdag en maandag had ik geen werk en dat vond ik stiekem heerlijk. Vandaag zijn ze bezig van alles te configureren en ik merk dat ik de combi met mijn dochter soms niet goed trek. Dan vraagt mijn opdracht gever iets, ben ik bezig met een mail en ze blijft tetteren "mummy I want ... but mummy I want" en ik ben daar nogal allergisch voor, zeker wanneer er aan de andere kant aan mij getrokken wordt. Ik vrees dat ik haar de komende dagen soms wat vaker voor Ben&Hollie en Peppa-Pig moet parkeren en diensten met mijn man moet afwisselen. Of dat ik de ramen sop en ze er met haar verstopte neus gezellig tegen aan staat... Maar ik vind het ook mooi om zoveel tijd met haar door te brengen en samen te zijn als gezin en ben blij dat we er samen wel uit gaan komen en we in een land leven waarin de gezondheidszorg, ook die van de NHS, in dit geval wel goed is als het mis gaat.

Rosings: Klinkt als pittig allemaal. Maar goed dat je het doet. En ik hoop dat het goed blijft gaan met je moeder in huis. Hier hebben SA en ik gister lekker een stuk gelopen, zij met haar poppenwagen. En toen bedacht ik me dat het echt niet zo lang geleden was dat ik haar in de kinderwagen duwde over Repton Park. En deze tijd gaat hopelijk ook voorbij...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik zag op Twitter iemand met een 'typing tiara'. Tiara op = mama niet storen.
rosings schreef:
24-03-2020 15:37
Ik zag op Twitter iemand met een 'typing tiara'. Tiara op = mama niet storen.

Geldt dt ook voor thuisblijfmoeders die gestoord worden van het constant vragen "wat mag ik nu doen?" ??

Afbeelding
mindervanmij schreef:
24-03-2020 15:41
Geldt dt ook voor thuisblijfmoeders die gestoord worden van het constant vragen "wat mag ik nu doen?" ??

Afbeelding
Wat mij betreft wel!
Ik ga gelijk mijn tiara oppoetsen LOL
Ooooh ik wil een tiara!!!!!

Afbeelding
Baggal dat klinkt idd dubbel , heel herkenbaar. Ik weet nu al dat ik het hummeltje ga missen als ik weer naar kantoor moet maar tegelijkertijd is het nu soms echt heel lastig. Ik parkeer de peuter ook voor een 2e laptop met YouTube filmpjes en zit er gezellig zelf naast te bellen en mailen.
Ik merk we dat het 3x meer energie kost. Multitasken next level en Ben compleet moe al om 13u in de middag. En dan begint m’n werkdag pas echt want dan is man thuis en neemt zorg voor kind over.

Rosings je klinkt heel zorgzaam. Lief dat je zo toegewijd voor iedereen zorgt. Lukt het je moeder wel op rozetje te passen dat jij bijv in je eentje een halfuurtje kunt gaan wandelen ofzo? Even je hoofd leegmKen.
Jeetje Rosings, klinkt heftig wat je over je ouders schrijft. Wat lief dat je zo goed voor je moeder zorgt, ik hoop dat het goed blijft gaan met zijn drieën in huis en dat jullie er desondanks een mooie tijd van kunnen maken :heart:
MVM.. hoe gaat het?
zag in een ander topic dat T niet zichzelf is momenteel?
Ik zie dat ik Heijtan helemaal niet heb gefeliciteerd! Bij deze! Mooi nieuws. Ik hoop dat alles goed blijft gaan :)
@fanatic: nee, klopt. De eerste week thuis had ik het idee dat het hem weinig deed, maar de afgelopen dagen heeft ie al een paar keer gehuild omdat ie niet naar buiten mocht. Gister leek het hoesten weg dus hadden we even heel kort afgesproken met een vriendje en toen moest hij ook huilen toen het vriendje wegging. Dus het lijkt erop dat hij er nu wel meer moeite mee krijgt :purple:

Binnen hoest ie praktisch niet, maar buiten helaas nog wel. Dus toch nog even wachten tot ie weer buiten mag spelen...
Dankjullie wel allemaal!

@rosings, wat goed dat je moeder nu tijdelijk bij jullie mag wonen, dat zal niet altijd meevallen. Maar waarschijnlijk wel erg waardevol voor haar en je dochter. Succes ;)
Heytan : Nog gefeliciteerd !! Mooi nieuws !!

Rosings, hoe gaat het bij jou thuis?

MVM, wat sneu voor T.... Ik had verwacht dat dochter er meer moeite mee zou hebben. Maar ze lijkt niemand te missen. Het lijkt alsof ze het aanpakt als bij de zomervakantie. Dan ziet en spreekt ze haar vriendinnen ook 6 weken niet.
Ze heeft het ook niet over haar klasgenoten.

Verder gaat alles hier goed, ga zo mijn werklaptop maar weer eens aanzetten..
gaap
Ja, da's het gekke: hij heeft het er niet over. Maar hij huilt deze week dus wel veel meer dan anders.... :roll:
Wat ik begrijp... hij zal zich beperkt voelen...
Ja, dat denk ik ook.

Hij krijgt er eigenlijk teveel van mee voor zijn leeftijd. Qua taal en begrip loopt ie voor op zijn leeftijd. Maar emotioneel is ie eigenlijk helemaal niet klaar voor dit soort dingen. We proberen hem er bewust een beetje buiten te laten maarja, hij hoort veel op de radio, luistert wel eens mee met gesprekken etc.
Hoe oud is hij ook alweer? Anders misschien naar het jeugdjournaal laten kijken? Of filmpjes op youtube waar ze in jip en Janneke taal uitleggen wat corona nou eigenlijk is en waarom we binnen moeten blijven.

Mijn dochter is 10, die begrijpt het stukken beter. Wil niet zeggen dat het daarmee makkelijker is. Die noemt het K.tcorona. Het liefst heel de dag door.
ik heb gezegd dat dit een lesje is in dankbaarheid. Ga maar eens nadenken over hoe verwend je eigenlijk bent...
Hij is 6.

Ik weet natuurlijk niet wat gemiddeld is voor een 6-jarige, maar ik merk wel dat hij redelijk ver kan gaan in het nadenken over gevolgen. Bijvoorbeeld toen hij hoorde dat corona ook in Friesland was gekomen, maakte hij zich direct zorgen over zijn opa en oma die daar wonen en wilde weten hoe oud ze eigenlijk zijn. Ik zag echt dat ie daarover nadacht of ze dan gevaar liepen.

Ook begrijpt hij heel goed dat zijn andere opa hier heel ziek van kan worden, daar maakt hij zich ook zorgen over, merk ik soms. Hij is sowieso sinds mijn vader die diagnose heeft gekregen opeens veel liever en aanhankelijker voor zijn opa.
Misschien huilt ie daarom zoveel....
Omdat hij zich zoveel zorgen maakt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven