Wat je niet hardop wilt zeggen, deel 5

08-01-2020 15:00 3085 berichten
Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3

En er is een deel 4 maar ik durf wel harop te zeggen dat ik gen zin heb om uit te zoeken hoe daar een linkje van te maken!

Daar gaan we weer!
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
02-04-2020 19:21
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar mijn innerlijke klok loopt doorgaans altijd goed. Als iemand mij vraagt hoe laat het is, hoef ik niet op mijn horloge of telefoon te kijken. Tenzij er net weer gerommeld is met de tijd. Het schijnt ook wetenschappelijk bewezen te zijn dat het slecht is.
Ik weet ook zonder te kijken hoe laat het is want dat 'voel' ik. Mijn man geloofde dat niet en testte dat bij mij uit. Ik had gelijk.
vrijenblij20220 schreef:
02-04-2020 19:31
Ik vind het eigenlijk een beetje ongepast om te schrijven in deze tijd maar ik baal ook enorm van de zomertijd. Ik ben dan uit mijn doen en dat duurt altijd wel even. Ik eet op tijden dat ik eigenlijk nog geen honger heb maar doe dat wel omdat dat schijnbaar beter is. Het is dat het zo lang licht blijft waar ik moeite mee heb en mezelf niet lekker bij voel. Ik ben wel een zomermens en het mag wat mij betreft best wel weer 40 graden worden maar dan wil ik in de tuin zitten met een kaarsje aan. Ik zou eigenlijk beter kunnen gaan wonen in Spanje of Turkije of zo. Heerlijk warm weer en om 8 uur is het lekker donker en heb je echt avond. Ja ik ben een avondmens.
Ik heb hetzelfde als jij, ik word ook helemaal debiel van die eeuwigdurende middag.
Het is overigens niet 1 uur, maar 2 uur dat we van onze biologische klok verwijderd zijn in de zomer.
De natuurlijke tijdlijn bevind zich langs de grens van Duitsland en eigenlijk behoren wij dezelfde tijd aan te houden als Engeland, maar aan het einde van de tweede wereldoorlog heeft men ons bij Duitsland gevoegd, dus in de winter hebben we in feite al zomertijd.

Ik heb besloten om vanaf dit jaar vanaf een uur of 8 in de avond een donkere zonnebril op te zetten, ook al ben ik thuis, misschien helpt dat om wat eerder te gaan slapen, want tot nu is het steeds diep nachtwerk.
Ik merk er echt nauwelijks iets van. Maar dat komt misschien omdat ik nooit iets op een bepaalde tijd doe, daar zit altijd al variatie in.
Wel heb ik ook vaak 1 dag dat de tijd op de klok niet klopt met m'n gevoel, maar dat is daarna weer over.
Ik slaap avonds nu moeilijk vanwege de zomertijd.
Ik heb er normaal nooit last van, maar ik heb nu al twee nachten gehad dat ik pas rond 2:00 sliep of nog later.
Lijkt me heel vervelend als je er zo door ontregeld raakt
Drackie schreef:
02-04-2020 21:35
Ik heb er normaal nooit last van, maar ik heb nu al twee nachten gehad dat ik pas rond 2:00 sliep of nog later.
Hier ook. Ondanks dat ik verduisteringsgordijnen heb, slaap ik heel slecht door het licht. En dan zitten we nog niet eens in de zomer. :cry:
¡Apagando las luces!
Ik heb weinig last van de zomertijd. Maar waar ik veel last van heb is de kou omdat ik erg kouwelijk ben. Laat het voorjaar of de zomer maar komen! :cheer2:
SombraOnline schreef:
02-04-2020 23:17
Hier ook. Ondanks dat ik verduisteringsgordijnen heb, slaap ik heel slecht door het licht. En dan zitten we nog niet eens in de zomer. :cry:
Dat heb ik ook. Ik heb ook verduisterende gordijnen beneden en in de slaapkamer maar toch. Het is in de zomer gewoon nog licht om half tien, dat trek ik niet. Dan slaap ik in de winter allang. Maar ja als het nog licht is word ik ook niet moe dus kan ik niet slapen. En dus ga ik de hele zomer pas rond half elf naar bed en slaap ik pas rond twaalven. Maar ja wel weer elke dag om 5 uur op ( want ja dan is het al licht ), of nog eerder. Ik ben altijd een avondmens geweest maar nu al jaren een ochtendmens. En om 5 uur is het eigenlijk pas 4 uur. Dus die korte nachten breken me erg op in de zomer.
In de winter ga ik lekker rond half negen naar boven om wat te lezen maar in de zomer verschuift dat altijd minstens anderhalf uur. Afgelopen weekend had ik er echt last van toen de klok omging. Vooral s'avonds dan. Het was ineens om acht uur nog licht! Dat vind ik altijd erg wennen. Maar ja ik houd van het donker en rustige straten. Dat lange licht vind ik echt verschrikkelijk.
Als het ook nog heet is in de zomer en we een tropennacht hebben doe ik helemaal geen oog dicht. Van mij mag de zomertijd wel een maand later pas ingaan. Het is 7 maanden zomertijd en maar 5 maanden wintertijd.
Als de klok weer terug gezet wordt dan heb ik nergens last van. Ik heb dan een opgelucht gevoel van alles is gelukkig weer normaal.

Mijn zoon kwam langs samen met zijn vriendin. Hij zei van ma , jij bent wel erg blij zeker. Ik vroeg waarom? Hij zei: heb je nog niet gehoord dat dit het laatste jaar is dat de klok verzet wordt. Het is definitief dat men de zomertijd af gaat schaffen. Terwijl ik een gat in lucht sprong zegt hij 1 april!
vrijenblij20220 schreef:
03-04-2020 09:13

Mijn zoon kwam langs samen met zijn vriendin. Hij zei van ma , jij bent wel erg blij zeker. Ik vroeg waarom? Hij zei: heb je nog niet gehoord dat dit het laatste jaar is dat de klok verzet wordt. Het is definitief dat men de zomertijd af gaat schaffen. Terwijl ik een gat in lucht sprong zegt hij 1 april!
:rofl:
Succes met je aanvraag voor TOZO, aasgier.
O, dus toen je zei dat je je machteloos voelt omdat je niets kunt doen voor degenen over wie je je zorgen maakt was het niet de bedoeling dat ik met suggesties kwam voor kleine dingetjes die je wél zou kunnen doen? Ik had alleen maar mee moeten ach-en-weeën omdat het zo erg voor jou is dat je je machteloos voelt en je op de schouder moeten kloppen omdat je zo betrokken bent. Zeg dat dan meteen.
Ik vind hier dingen van.
SombraOnline schreef:
Maar om 2:00 ‘s nachts is het toch niet licht? Ik slaap wel laat maar als ik slaap, slaap ik gewoon door.
Joh die kinderen doen braaf hun werkjes. Zitten de hele dag met elkaar opgescheept ipv met hun eigen vrienden.
Dus ja ze mogen hun vlees in een borrelglas en hun boterhammen raar gesneden, elke dag dezelfde voorstelling maken, dagelijks met de grote tv aan even meedansen op youtube, en soms ook een uur domme tiktok filmpjes kijken.
En ja, als ze dan eens per zoveel dagen een meltdown krijgen omdat ze weer dat stomme werkje moeten doen hoeven ze die dag dat ene stomme werkje niet te doen als ze dan maar een ander iets uitkiezen.
Laat ze en maak je niet zo druk.
Dat oogrollen en zogenaamd tegen jezelf middenin de kamer praten is echt niet sexy.
Serieus, doe toch normaal met je aandachttrekkerij. Je bent echt niet de enige die verplicht binnen moet blijven. Je bent absoluut niet zielig, je vind jezelf alleen maar zielig. Momenteel zet ik je even op ontvolg want ik kan jouw negativiteit niet meer handelen.
Aso die Marcel Boekhoorn van de Hema wil minder huur betalen in Corona tijd.
De man is miljonair.

Action ook al zulke acties.
Ik mis het ‘Gaan we wat leuks doen vandaag’, de earpods verstopt achter de haren, de beukmuziek in de vroege ochtend, de sporttas recht in m’n gezicht op de trap, de lamme smoesjes, de ‘ik moet haar niet want vier jaar geleden keek ze mij scheef aan’, het onderlinge etteren, de ‘dit is geen jas mevrouw dit is een look hoor’, het schrift dat overduidelijk ‘geleend’ is, mijn niet-werkende programma’s zoals Magister... ik mis zelfs de zure huilstruik van een collega die iedere pauze haar gal spuwt over pubers. Ik mis mijn offline werk.
Ja, drama natuurlijk.

Bedank en scheld maar op de mensen maar dat het park afgesloten is. Maareh.. als jij binnen zou blijven ( of een ommetje in je wijk en je tuin zoals de meeste van ons gewoon al een paar weken doen) dan maakt het jou toch niks uit?

Je wil zelf in het park kunnen zitten en lopen. Liefst in de middag, maar omdat anderen dat ook deden, net als jij de afgelopen 2 weken, gaat hij nu op slot.

Bedank jezelf maar. En bedenk wat het in godesnaam uitmaakt. Je kan nog steeds een ommetje doen en je hebt nog steeds een tuin.
Je werkt 3 uur per dag op therapeutische basis waarvan je minimaal 2,5 uur een theekransje houdt met overdreven gehinnik... Ik irriteer me mateloos... "Ja het gaat niet goed, hij kan toch niet komen het lukt hem niet" aldus leidinggevende de afgelopen tijd...maar ik snap niet hoe je dan zo kunt hinniken en vol verhalen zit over alles wat je onderneemt... Is het schone schijn? Ziek zijn bedrog? Ik weet het echt niet
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
SombraOnline schreef:
Meestal val ik rond 1 uur in slaap. En om half 5 ben ik klaarwakker, omdat het licht is. Straks in de zomer ben ik rond 3 uur wakker...denk je even in dat we de.klok niet zouden verzetten, dan werd ik rond 2 uur wakker van de ochtendschemering.

Ik weet nu precies hoe laat het is, de tijd klopt.. in de winter voel ik me een beetje verdwaald in de tijd.
petra123456 schreef:
03-04-2020 22:52
Meestal val ik rond 1 uur in slaap. En om half 5 ben ik klaarwakker, omdat het licht is. Straks in de zomer ben ik rond 3 uur wakker...denk je even in dat we de.klok niet zouden verzetten, dan werd ik rond 2 uur wakker van de ochtendschemering.

Ik weet nu precies hoe laat het is, de tijd klopt.. in de winter voel ik me een beetje verdwaald in de tijd.
Beetje onzin.

Je kan jezelf aanleren om eerder naar bed te gaan .

Maar ik vind een klok een uur vooruit zetten zodat ik voor 12.30 uur nauwelijks een oog dichtdoen licht misdadig.
Morgens om 730 beginnen de bouwvakkers weer, dus dan wakker.
Geraldine schreef:
03-04-2020 09:02
Ik heb weinig last van de zomertijd. Maar waar ik veel last van heb is de kou omdat ik erg kouwelijk ben. Laat het voorjaar of de zomer maar komen! :cheer2:
Oh ik ook. Als thuiswerkplek de zolder is echt koud. Vooral mijn voeten. Ik kwam echt door en door koud naar beneden.
kerst schreef:
03-04-2020 23:07
Beetje onzin.

Je kan jezelf aanleren om eerder naar bed te gaan .

Maar ik vind een klok een uur vooruit zetten zodat ik voor 12.30 uur nauwelijks een oog dichtdoen licht misdadig.
Morgens om 730 beginnen de bouwvakkers weer, dus dan wakker.
Ik heb mezelf jarenlang gefrustreerd door tussen 22 en 2230 in bed te gaan liggen..om op mijn gewone tijd in slaap te vallen. Na 4 jaar en allerlei trucks en chemische geintjes heb ik het opgegeven. Mijn lijf verrekt het.

730? Uitslapen. Helemaal als je voor 2330 slaapt. Bouwvakkers gaan hier op het moment de hele nacht door. 1 keer toeteren is. Naar links en 2 keer naar rechts. Ok wegenbouw maar het is wel herrie. Ik wou wel dat die.lui een walkietalkie namen en stopten met de toeter gebruiken. Een agent zou er binnen een uur een bonnenboekje door kunnen jagen.
Dat toeteren is verplicht. Als men elkaar kruist moet men een signaal geven. Een portofoon werkt dan niet altijd. Bovendien is men verplicht te toeteren in bepaalde situaties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven