Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
DS1971 schreef:
10-04-2020 07:02
Onzin. Ik heb relaties gehad met een vergelijkbaar leeftijdsverschil waarbij het werkte en gedate met vrouwen met vergelijkbaar leeftijdsverschil wat ik snel af heb gekapt omdat het echt niet werkte, waarbij leeftijd dan vooral een grote rol speelde.

De ene persoon is de ander niet.
Blijkbaar werkte het niet, anders was je nog wel samen geweest toch?
Stassie12 schreef:
10-04-2020 00:10
Ik begrijp je punt. Ik dacht precies hetzelfde in het begin toen ik hem leerde kennen. Op onze eerste date kwam dit onderwerp al ter sprake. Ik had het toen al een beetje voor mijzelf laten gaan. Maar hij heeft echt indruk op mij gemaakt. Ik ben verliefd op hem en hij op mij. Ik vind het moeilijk om het nu los te laten omdat ik nu gevoelens heb. Daarom ben ik nu aan het nadenken over de toekomst. Ik heb een kinderwens ik wil graag maar 1 kind en niet meer. Dut heb ik duidelijk gemaakt en dit vind hij geen probleem. Hij gaf aan eerste te kijken hoe het zou gaan in de relatie.
Het gaat erom wat jij voelt en wil. Niet wat de rest ervan denkt.

Bij een groot leeftijdsverschil zijn er gewoon altijd mensen die daar negatief op reageren.

Dat zegt vooral wat over de zuurpruimen, niet over jullie relatie.
Joanjett schreef:
10-04-2020 01:04
Leuke reltopic. En alle viva meiden zijn weer verontwaardigd. :lol:
Buitengewoon vermakelijk ja!
DS1971 schreef:
10-04-2020 06:45
Mijn vader was zo oud toen ik geboren werd. Geweldig. Toen ik naar de middelbare school ging, ging hij met pensioen. Daarom had hij veel tijd voor mij.

Een van mijn beste vrienden zijn vader was nog ouder. Ook hij had echt niet anders gewild.

Dus de zorgen voor de kinderen zijn volstrekt onnodig en volledig gebaseerd op vooroordelen.
Heel fijn voor jou dat jij veel aan je vader gehad hebt toen hij met pensioen ging.
Maar hoe vaak overlijden mensen rond de leeftijd dat ze met pensioen gaan?

En als je dan een opgroeiend kind hebt, dan moet je dat niet willen.

Mijn vader is overleden of 54 jarige leeftijd.
Ik was toen 19 en vond het toen al zwaar genoeg.
YagaBaba schreef:
10-04-2020 06:53
Dat zou jij heel graag willen, maar nee, dat denk ik niet. Ik heb haar nooit ontmoet en ik wist niet eens hoe oud ze was tot de kinderen er zelf over begonnen. Ik heb er niet naar gevraagd.

Doet het pijn om te lezen dat kinderen niet bepaald staan te juichen bij zulke keuzes van hun vader?
Ik heb al aangegeven dat ik zelf een oude vader heb en dat ik dat echt niet anders had gewild.

Mijn kinderen zijn dol op mijn vriendin (die overigens maar 15 jaar jonger is dan ik).

Ervaring vs vooroordelen die gevoed worden door angsten en jaloezie. Nee, al dat negatieve gedoe, ik moet daar alleen maar om lachen. Zoals sommigen zich laten kennen, niet te zuinig!
Intotheunknown schreef:
10-04-2020 06:57
TO, maak je niet druk om wat anderen denken of vinden van zo'n leeftijdsverschil. Het is jouw leven.

Mijn vader is een oude vader. Hij was 52. Geen nadeel aan ondervonden.
QFT!
Iyanlavanzandt schreef:
10-04-2020 06:59
Komt dat misschien omdat jij zelf nog geen kinderen hebt en zelf geen oudere ouders hebt?
Lees even de ervaringen van degenen die reageren met een oudere vader. Tot nu toe 100% positief.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
09-04-2020 21:56
Nu is dat misschien leuk, maar straks zit je met een oude man terwijl jij nog van alles wil in je leven. En voor het eventuele kind vind ik het zielig, z’on oude vader, en het heeft ook niks aan zijn oudere broers/ zussen.
Wie zegt dat TO een kinderwens heeft? :wtf:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
YagaBaba schreef:
10-04-2020 07:12
Blijkbaar werkte het niet, anders was je nog wel samen geweest toch?
Het probleem was dat ik al kinderen had. Samen ging het goed, maar zij zag geen toekomst als stiefmoeder. Dus hebben we elkaar los moeten laten, wat nog moeilijk genoeg was.
Libra86 schreef:
10-04-2020 07:20
Heel fijn voor jou dat jij veel aan je vader gehad hebt toen hij met pensioen ging.

Ik snap dat je dit zegt omdat je eigen vader overleden is. Dat lijkt me ook onwijs zwaar. Hoe kun je ooit een beslissing nemen hier over als je 27 bent? En zou je echt een mooie relatie, een goed huwelijk en een fijn gezin voor de zekerheid maar niet aangaan?
Natuurlijk heb ik bij mijn beslissing voor een kind te gaan meegewogen dat ze hoogstwaarschijnlijk op een jonge leeftijd voor een groot verlies komt te staan. Maar wat moet ik daarvan vinden? 'Voor de zekerheid maar niet doen dan', nee, dat wil er bij mij niet in.
sprokkelientje schreef:
10-04-2020 07:32
Wie zegt dat TO een kinderwens heeft? :wtf:
Oh die heeft ze zag ik later pas....sorrrrrrryyyyyyy
Libra86 schreef:
10-04-2020 07:20

Het is vrij zeldzaam dat mensen al overlijden als ze met pensioen gaat. Gemiddeld leef je dan nog een jaar of 15 en dat neemt alleen maar toe.
Mijn partner is 15 jaar ouder (ik ben midden 40).
Hij is jong van geest, fit en jeugdig en staat midden in het leven.
Ik had geen kinderwens toen ik hem leerde kennen, hij heeft al een volwassen kind.
Tuurlijk zijn er verschillen zoals smaak in muziek, dat hij het - vaker dan ik - wel lekker vindt om gewoon een heel weekend samen thuis te zijn zonder anderen etc.. Maar zolang je elkaar vrijlaat en respecteert. Hij gaat ook zonder mij op stap (sommige festivals) zonder dat het sneu is omdat hij zonodig jong over wil komen. En soms kan hij iets te enthousiast zijn over een kledingstuk in de winkel (hij is lang en slank gebouwd) waarvan ik denk: naaaaaaaaah, sorry schat das meer iets voor een twintiger.

Toen wij zeker van elkaar waren hebben wij alles besproken waar we mogelijk gaandeweg de jaren tegenaan zouden kunnen gaan lopen: hij eerder met pensioen dan ik, het feit dat de kans statistisch gezien groot is dat ik hem ruimschoots overleef etc.
DS1971 schreef:
10-04-2020 07:33
Het probleem was dat ik al kinderen had. Samen ging het goed, maar zij zag geen toekomst als stiefmoeder. Dus hebben we elkaar los moeten laten, wat nog moeilijk genoeg was.
Maar dan werkte het toch niet? Je hebt namelijk nog steeds die kinderen. Die gaan niet weg. Die zijn part of the deal.
Ik heb maar een paar reacties gelezen maar mijn ongezouten mening is dat ik het leeftijd verschil vreselijk vind.
Voorop gesteld dat ik het niet begrijp waarom een man van 50 op een zo jonge vrouw valt behalve status en zijn ego. En dan nog het egoïsme dqt hij best nog kinderen wil.
Serieus mijn man is 52 en ziet er voor zijn. Leeftijd goed uit, maar hij moet er niet aan denken om met zo een jonge blom op de bank te zitten. Voor wat seks zou hij het wel prima vinden.
Verder heb ik slechte ervaringen in mijn omgeving met jongere vrouwen en oudere mannen.
Heb 3 vriendinnen die op jouw leeftijd een oudere man troffen getrouwd zijn kinderen hebben gekregen en alle 3 zijn ze nu gescheiden.
Op een gegeven moment ben jij een veertiger in de kracht van je leven misschien zijn je kinderen dan wat zelfstandiger en kan je weer wat leuke dingen voor jezelf doen alleen jammer van die bejaarde thuis op de bank.

Nee ik zou er nooit aan beginnen.
DS1971 schreef:
10-04-2020 07:35
Het is vrij zeldzaam dat mensen al overlijden als ze met pensioen gaat. Gemiddeld leef je dan nog een jaar of 15 en dat neemt alleen maar toe.
Die oudere vader van een eventueel kind samen lijkt mij ook niet het probleem eerlijk gezegd.

Het probleem zit er in dat hij nu nog relatief jong is, maar dat de kans groot is dat zij straks op jonge leeftijd opgescheept zit met een bejaarde. Natuurlijk kan je altijd weer uit elkaar en zo, maar meestal is dat niet de insteek als je met elkaar trouwt en kinderen krijgt. Ik denk niet dat TO zich nu realiseert waar ze aan begint.

Van die meisjes begrijp ik het wel.
Ik vind mannen die wanhopig jong proberen te blijven vaak een beetje sneu. Feit is en blijft namelijk dat je gewoon een oudere man wordt, ook als je een piepjong vriendinnetje hebt.

Maar als je allebei graag samen wil zijn, is wat ik vind (of wat anderen vinden) toch niet belangrijk? Dan hoef je die vraag hier niet eens te stellen.
mafalda schreef:
10-04-2020 07:56
Voorop gesteld dat ik het niet begrijp waarom een man van 50 op een zo jonge vrouw valt behalve status en zijn ego.

Status? Nah... ik vind het altijd een beetje zielig overkomen. Maar dat is mijn vooroordeel, daar ben ik me van bewust. Van die mannen van middelbare leeftijd die hun best doen om jong en hip over te komen, maar die bij vrouwen van hun eigen leeftijd (tot 10 jaar jonger) geen enkele kans maken, en op jonge twintigers wel indruk maken.

Aan de andere kant ken ik een heel leuk stel met 20 jaar leeftijdsverschil. Zij was 45 en hij 65 toen ze elkaar leerden kennen. Nu, 10 jaar later is zij zich er zeer van bewust dat ze hem ruim gaat overleven. Hij is best vitaal maar heeft wel moeten inleveren het laatste jaar en kan haar niet meer bijbenen qua activiteit. Bovendien acht zij de kans groot dat hij er niet meer is of zeer beperkt is in zijn energie, als zij met pensioen gaat. En dat is toch jammer.
YagaBaba schreef:
10-04-2020 07:59

Het probleem zit er in dat hij nu nog relatief jong is, maar dat de kans groot is dat zij straks op jonge leeftijd opgescheept zit met een bejaarde. Natuurlijk kan je altijd weer uit elkaar en zo, maar meestal is dat niet de insteek als je met elkaar trouwt en kinderen krijgt. Ik denk niet dat TO zich nu realiseert waar ze aan begint.
Ehh, volgens mij begin je een relatie vanuit liefde. Niet vanuit de gedachte: ik wil wel dat we nog tot op hoge leeftijd dezelfde dingen leuk vinden en doen. En ook niet: als jij ooit ziek of hulpbehoevend wordt dan hoef ik je niet meer.
justagirly schreef:
09-04-2020 22:34
:high5:
Dat niet alleen, het lijkt wel of mannelijke vijftigers ook mentaal, qua gedrag sneller verouderen.
Marana schreef:
10-04-2020 08:04
Status? Nah... ik vind het altijd een beetje zielig overkomen. Maar dat is mijn vooroordeel, daar ben ik me van bewust. Van die mannen van middelbare leeftijd die hun best doen om jong en hip over te komen, maar die bij vrouwen van hun eigen leeftijd (tot 10 jaar jonger) geen enkele kans maken, en op jonge twintigers wel indruk maken.

Aan de andere kant ken ik een heel leuk stel met 20 jaar leeftijdsverschil. Zij was 45 en hij 65 toen ze elkaar leerden kennen. Nu, 10 jaar later is zij zich er zeer van bewust dat ze hem ruim gaat overleven. Hij is best vitaal maar heeft wel moeten inleveren het laatste jaar en kan haar niet meer bijbenen qua activiteit. Bovendien acht zij de kans groot dat hij er niet meer is of zeer beperkt is in zijn energie, als zij met pensioen gaat. En dat is toch jammer.
Toch vind ik dat anders. Die vrouw was 45 en ruim volwassen. Dat is niet hetzelfde als zo'n jong meisje.
YagaBaba schreef:
10-04-2020 07:47
Maar dan werkte het toch niet? Je hebt namelijk nog steeds die kinderen. Die gaan niet weg. Die zijn part of the deal.
Maar dat heeft niets met leeftijdsverschil te maken. Dat probleem had ze ook gehad als ik even oud was geweest als haar.

De meeste relaties werken uiteindelijk niet. Dat lijkt mij evident.
Spinnogwat schreef:
10-04-2020 08:05
Ehh, volgens mij begin je een relatie vanuit liefde. Niet vanuit de gedachte: ik wil wel dat we nog tot op hoge leeftijd dezelfde dingen leuk vinden en doen. En ook niet: als jij ooit ziek of hulpbehoevend wordt dan hoef ik je niet meer.

Heel mooi van je.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bijv een relatie beginnen met iemand in een rolstoel heel erg lastig zou vinden. Hoe geweldig ik die persoon in eerste instantie ook vind. Omdat we dan niet samen de activiteiten kunnen doen die ik leuk vind, geen actieve vakanties bijvoorbeeld, niet samen een rondje fietsen, etc. Ik zou eerst die rolstoel zien en daardoor zou de liefde een stuk moeilijker de kans krijgen.
Iemand die 50 is, is natuurlijk niet beperkt qua activiteit. Maar ik zou me wel afvragen hoe dat zou zijn als ik 50 was en hij 70, en of ik daar mijn actieve leven op zou willen aanpassen. Als je nog aan het begin van de relatie staat, kun je je keuzes daar wel op baseren.

(Mocht mijn vriend nu in een rolstoel belanden of op een andere manier hulpbehoevend worden, dan zet ik hem natuurlijk niet aan de kant, nu de liefde er eenmaal is)
YagaBaba schreef:
10-04-2020 08:07
Toch vind ik dat anders. Die vrouw was 45 en ruim volwassen. Dat is niet hetzelfde als zo'n jong meisje.

En ze had geen kinderwens meer. Dat is voor mij ook een groot verschil met TO. Ik zou zelf nooit een kind willen met iemand die al oudere kinderen met een andere vrouw heeft. Zeker niet met 2 verschillende andere vrouwen.
YagaBaba schreef:
10-04-2020 07:59
Die oudere vader van een eventueel kind samen lijkt mij ook niet het probleem eerlijk gezegd.

Van die meisjes begrijp ik het wel.
Ik vind mannen die wanhopig jong proberen te blijven vaak een beetje sneu. Feit is en blijft namelijk dat je gewoon een oudere man wordt, ook als je een piepjong vriendinnetje hebt.

Maar als je allebei graag samen wil zijn, is wat ik vind (of wat anderen vinden) toch niet belangrijk? Dan hoef je die vraag hier niet eens te stellen.
Het is invulling dat de vriend van to wanhopig jong probeert te blijven. Je kiest niet op wie je verliefd wordt.

En over ouderdom gesproken, sommigen hier doen net alsof iedere 70 jarige in een verzorgingshuis moet, maar daar klopt geen moer van. Mijn moeder is 80 en die zit nog altijd een paar dagen per week op de racefiets en rijdt dan zo 100 km. Die is fitter dan de gemiddelde 50 jarige vrouw. En allesbehalve hulpbehoevend. Ok, ze heeft een gehoorapparaat. Waar je verder niets van ziet.
DS1971 schreef:
10-04-2020 08:08
Maar dat heeft niets met leeftijdsverschil te maken. Dat probleem had ze ook gehad als ik even oud was geweest als haar.

De meeste relaties werken uiteindelijk niet. Dat lijkt mij evident.
Als jij even oud was als zij, had je geen kinderen van haar leeftijd gehad. Misschien wel helemaal nog geen kinderen. Of je dat nu wil of niet, dat zijn allemaal dingen die bij een oudere man horen. En allemaal factoren die kunnen maken dat het niet werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven