Zwanger - time out

10-04-2020 12:33 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal ̂.
Ik wil dit even van me afschrijven en ben benieuwd naar jullie reacties.

Ik ben momenteel 6 maanden zwanger, tussen mijn vriend en mij is het allemaal snel gegaan.
Hij woonde nog thuis, ik alleen met mijn dochter. Na 1 maand kwam hij altijd na het werk naar ons en zo is hij gelijkelijk aan ingetrokken.
Omdat hij geen rijbewijs heeft en dagelijks 1 uur enkele rit met de bus naar het werk moest heeft hij een tijdje later werk gezocht hier in de buurt.
Mijn 9jarig huurcontract zou in december aflopen en ik had hem ook gezegd dat ik niet wou verlengen, ik wou van mijn appartement naar een huis. ( voor alle duidelijkheid, we zijn verhuisd in juli, toen 3 maanden samen) Dus huisje gevonden en verhuisd.. nu ja verhuisd, de avond voordien ben ik hem uit café gaan halen om dat ik waarschijnlijk anders alles alleen had kunnen doen.
Mijn vriend is 8 jaar jonger en gaat nog graag op stap en met op stap bedoel ik dan de middag of avond nadien straalbezopen thuiskomen en er een een kater aan over houden van 3 dagen.
In het begin zag ik hier de humor nog wel van in maar na een goed gesprek besefte hij zelf ook wel dat dat niet meer kon.
Dus gaat hij 1 keer per maand nog eens goed door. Dat loopt ook nog wel eens uit de hand en hoewel we eigenlijk afgesproken hadden dat hij 's nachts wel gewoon thuis zou komen gebeurd dit nog niet. Om een paar voorbeelden te geven : 1x heeft hij bij andere mensen de deur in staan te slaan omdat hij dacht dat hij daar woonde, heeft er bloembakken vernield en is toen met de combi thuis afgezet. 1x is hij afgezet door een meisje in de buurt die hem op een binnendoor weg had gevonden omdat hij de verkeerde kant uit was gegaan, hij had toen een gat in zijn geheugen van 5uur .. het feest was om 3u gedaan en meneer was om 7u. thuis terwijl het hier 15min vandaan is. 1x heeft hij onze tuin vernield, kast omver, trapje van zwembad kapot. En de laatste x heeft hij beneden een raam ingegooid omdat ik alles op slot had gedaan en was gaan slapen, hij zou maar even naar een vriendin van mij gaan en komt uiteindelijk op 7u smorgens terug..
Ondertussen zitten we in semi lockdown ( ik woon in België)
De ene dag gaat het goed en de andere compleet mis.
De laatste 2 dagen is hij constant aan het gamen en daar hoort bier bij.
De dagen voordien is hij ookal uit verveling gaan drinken.
We weten allebei dat het niet gaat zoals het moet maar de ene dag is er niks aan de hand, zijn we beide lief voor elkaar, ... de andere dag is het compleet mis. Daardoor weet ik ook niet goed hoe me te gedragen en denk vaak hij heeft een bui :-)
Gisteren gaat hij zelf het gesprek aan van de laatste keer dat hij was geweest en opeens gaat het naar ik denk dat we beter even een tijdje ons eigen ding doen .. hij wil geen gecontroleer meer, zich even niet moeten verantwoorden als hij ergens naartoe gaat.
Het was voor hem dat of volledig uit elkaar en hij heeft gekozen voor een time out.
Hij zegt dat ik even mijn eigen ding moet doen, vaste kosten worden gedeeld en verder ieder voor zichzelf .. ik moest niet bang zijn dat hij iemand anders ging zoeken zei hij of iets verkeerd gaat doen. Maar gewoon ieder voor zichzelf.
Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan en hoe me nu te gedragen .. dag 1 van de rime.out dus heb ik me maar afgezonderd op de slaapkamer om het even van me af te schrijven.. komt hij net wel vragen of ik ook wil eten want hij is aan het koken..
Pfff ..
Vooral zoveel vragen over hoe nu verder met zwangerschap..
Hem er nog in betrekken om mee te gaan naar de gyn.
Wat met de geboortekaartjes ..

Thnx om mijn verhaal te lezen, ben blij dat ik het even van me af kon schrijven.
anoniem_350393 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 20:46
1.31% gewijzigd
Helena_z schreef:
10-04-2020 14:52
De avond nadien pas thuiskomen, een kater van drie (!!!!) dagen en blackouts van vijf uur lang... Ik heb stevig gefeest tijdens mijn studentenjaren, maar ik heb nooit zoiets meegemaakt.

Ook dat agressief worden en alles kapot slaan, afgezet worden met de combi, overdag drinken "uit verveling"... Die man heeft een zwaar alcoholprobleem, niets grappig aan TO!!

Hij gaat bij een vriendin van jou en blijft onverwacht kei lang weg? Vind je dat niet raar? Wat doet hij daar al die tijd??

En jouw grootste zorg zijn de geboortekaartjes???

Succes TO, je zal het nog nodig hebben.

Klinkt als drugsgebruik.
En je hebt al 1 dochter? Waarom dan niet beter nadenken... Heel veel succes maar het is nu tijd om keuzes te maken in belang van je dochter en jezelf! Je begrijpt ook wel dat alles wat je nu opnoemt dat daar niet zo snel verandering in komt?
Je hebt dus een losgeslagen dronken puber in huis, tesamen met een kind van een ander.

Let met al die dronken toestanden op dat niemand - de politie, de buren, de vader van kind 1, de school, ... - Veilig Thuis of de Kinderbescherming belt.
Want die kerel is verre van ideaal voor kind 1.
En straks ook niet voor zijn eigen kind.
Dit is niet echt, toch?
vivautrecht85 schreef:
10-04-2020 16:11
Dit is niet echt, toch?
Ik hoop van niet, ik vrees van wel.

Kan het dat als ik goed tel jullie sinds september samen zijn en je nu - in april - 6 maanden zwanger bent, opstartster?
Dan was je dus 1 maand samen toen je zwanger raakte???

En na 7 maanden heeft ie al ettelijke dronken nachten gehad, woonde je na een maand al samen, ben je in tussentijd verhuisd, is hij van job veranderd en wil ie nu een time out en "zijn zin doen"?
Marnamai schreef:
10-04-2020 16:14
Ik hoop van niet, ik vrees van wel.

Kan het dat als ik goed tel jullie sinds september samen zijn en je nu - in april - 6 maanden zwanger bent, opstartster?
Dan was je dus 1 maand samen toen je zwanger raakte???

En na 7 maanden heeft ie al ettelijke dronken nachten gehad, woonde je na een maand al samen, ben je in tussentijd verhuisd, is hij van job veranderd en wil ie nu een time out en "zijn zin doen"?
Als het echt is, hoop ik van harte dat iemand dit herkent en VT inschakelt. Dat TS zich onbeschermd laat aandouwen door zo'n kansloos geval is nog tot daar aan toe, maar hier twee kinderen aan blootstellen..man man.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 21:16
0.14% gewijzigd
Of nou ja, het Belgische equivalent van VT.
ik vraag me af waarom jullie zelfs een koppel zijn, mannen zijn van natuur kinderachtig dan ga je nog iemand die 8 jaar jonger is en hem dan verbieden of heropvoeden dat hij niet meer mag uitgaan? waarom heeft hij voor jou en je dochter gekozen?
Maar vooral, waarom ben je zwanger geworden van deze parel?
mommy2014 schreef:
10-04-2020 16:06
En je hebt al 1 dochter? Waarom dan niet beter nadenken... Heel veel succes maar het is nu tijd om keuzes te maken in belang van je dochter en jezelf! Je begrijpt ook wel dat alles wat je nu opnoemt dat daar niet zo snel verandering in komt?
Ik denk dat het wel lekker is om verzorgd te worden na nachtelijke bacchanalen. Eerst kon moedertje lief dat doen en nu is er TS.
icequeen2000 schreef:
10-04-2020 16:22
ik vraag me af waarom jullie zelfs een koppel zijn, mannen zijn van natuur kinderachtig dan ga je nog iemand die 8 jaar jonger is en hem dan verbieden of heropvoeden dat hij niet meer mag uitgaan? waarom heeft hij voor jou en je dochter gekozen?
Ik gok dat hij niet zozeer een partner zocht, maar eerder een manier om zo snel mogelijk vrij goedkoop van bij zijn ouders weg te raken.

En toen kwam hij opstartster tegen ...
Marnamai schreef:
10-04-2020 16:24
Ik gok dat hij niet zozeer een partner zocht, maar eerder een manier om zo snel mogelijk vrij goedkoop van bij zijn ouders weg te raken.

En toen kwam hij opstartster tegen ...
ja heel goedkoop nu moet hij meer betalen voor een kind dat zelfde waarde of zelfs meer is als huurkosten...
icequeen2000 schreef:
10-04-2020 16:26
ja heel goedkoop nu moet hij meer betalen voor een kind dat zelfde waarde of zelfs meer is als huurkosten...
Tegen dat dat kind er effectief is, is hij waarschijnlijk gaan lopen.
En mag opstartster voor alle kosten en zorgen opdraaien.

Of hij zorgt er wel voor dat ie zijn werk kwijt raakt.

Die kerel lijkt mij - hoe opstarster hem omschrijft - helemaal nog niet klaar voor een kind.
Hij is zelf nog een puber.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 16:28
2.82% gewijzigd
en vooral waarom heb jij weer hem gekozen? hij zal niet bepaald father of the year worden!
icequeen2000 schreef:
10-04-2020 16:28
en vooral waarom heb jij weer hem gekozen? hij zal niet bepaald father of the year worden!
Bwah ... In 2035 kan ie die titel misschien wél nog winnen :-).

Nu is hij hier gewoon te jong en onbezonnen aan begonnen. Lijkt mij.
sommige vrouwen hebben echt wel talent om zichzelf in nesten te werken en dan klagen op een forum wat je moet doen! honey, ik denk wel dat je zelf weet wat je moet doen of had moeten gedaan hebben!
makreel schreef:
10-04-2020 12:41
Ik denk dat jullie relatie op sterven na dood is. Ga maar bedenken hoe je het wilt regelen met deze ex-partner als vader van je kind.

En je zult jezelf nu ook wel af zitten vragen waarom het een goed idee was om een gezin te vormen met iemand die zelf nog niet volwassen is. Dat zuipen en uitgaan en de boel vernielen is onacceptabel gedrag - maar jij hebt het in het begin wel geaccepteerd, dat is food for thought.
Heb je helemaal gelijk in, moest het misschien eens van een hoop vreemde mensen horen om het echt door te laten dringen.
vivautrecht85 schreef:
10-04-2020 16:24
Ik denk dat het wel lekker is om verzorgd te worden na nachtelijke bacchanalen. Eerst kon moedertje lief dat doen en nu is er TS.
Dat deed moederlief niet hoor. Ze zaten meer in hun 2de verblijf dan thuis. Waarschijnlijk ook met een reden maar goed .. en hem verzorgen na z'n nachtelijke escapades doe ik al lang niet meer.
Iniemini schreef:
10-04-2020 16:47
Dat deed moederlief niet hoor. Ze zaten meer in hun 2de verblijf dan thuis. Waarschijnlijk ook met een reden maar goed .. en hem verzorgen na z'n nachtelijke escapades doe ik al lang niet meer.
allang niet meer? maar je hebt het wel gedaan...?
icequeen2000 schreef:
10-04-2020 16:22
Omdat hij valt op ouder en ik op jonger, op zich niks mis mee.
Iniemini schreef:
10-04-2020 16:49
Omdat hij valt op ouder en ik op jonger, op zich niks mis mee.
Ja als ge door een toy boy periode gaat maar niet als je al een kind hebt, hij was al onvolwassen voor je zwanger was dus versta ik nog steeds niet waarom je voor zo iemand gevallen bent.
vivautrecht85 schreef:
10-04-2020 16:18
Of nou ja, het Belgische equivalent van VT.
VT?
Iniemini schreef:
Je bent nog niet eens “al lang” samen met deze sneuneus.
Mens, wat maak jij al een tijd beroerde keuzes. Begin in Jezusnaam nu die koters voorop te zetten want daar gaat het om. Je bent hun moeder. Regel dat.
Chocolade, altijd goed!
Iniemini schreef:
10-04-2020 16:52
VT?
Veilig Thuis. Oftewel de kinderbescherming.
Chocolade, altijd goed!
Iniemini schreef:
Al lang niet meer? Je deed het dus wel? Zo "al lang niet meer" kan het niet zijn met een scharreltje van een halfjaar.

Maar goed, dit was mijns inziens moet bepaald het belangrijkste aspect van je relaas.
Wel de vraag: waarom neem je überhaupt na 1 maand een neukertje bij jou en je dochter in huis en al helemaal gezien zijn gedrag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven