Zwanger - time out

10-04-2020 12:33 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal ̂.
Ik wil dit even van me afschrijven en ben benieuwd naar jullie reacties.

Ik ben momenteel 6 maanden zwanger, tussen mijn vriend en mij is het allemaal snel gegaan.
Hij woonde nog thuis, ik alleen met mijn dochter. Na 1 maand kwam hij altijd na het werk naar ons en zo is hij gelijkelijk aan ingetrokken.
Omdat hij geen rijbewijs heeft en dagelijks 1 uur enkele rit met de bus naar het werk moest heeft hij een tijdje later werk gezocht hier in de buurt.
Mijn 9jarig huurcontract zou in december aflopen en ik had hem ook gezegd dat ik niet wou verlengen, ik wou van mijn appartement naar een huis. ( voor alle duidelijkheid, we zijn verhuisd in juli, toen 3 maanden samen) Dus huisje gevonden en verhuisd.. nu ja verhuisd, de avond voordien ben ik hem uit café gaan halen om dat ik waarschijnlijk anders alles alleen had kunnen doen.
Mijn vriend is 8 jaar jonger en gaat nog graag op stap en met op stap bedoel ik dan de middag of avond nadien straalbezopen thuiskomen en er een een kater aan over houden van 3 dagen.
In het begin zag ik hier de humor nog wel van in maar na een goed gesprek besefte hij zelf ook wel dat dat niet meer kon.
Dus gaat hij 1 keer per maand nog eens goed door. Dat loopt ook nog wel eens uit de hand en hoewel we eigenlijk afgesproken hadden dat hij 's nachts wel gewoon thuis zou komen gebeurd dit nog niet. Om een paar voorbeelden te geven : 1x heeft hij bij andere mensen de deur in staan te slaan omdat hij dacht dat hij daar woonde, heeft er bloembakken vernield en is toen met de combi thuis afgezet. 1x is hij afgezet door een meisje in de buurt die hem op een binnendoor weg had gevonden omdat hij de verkeerde kant uit was gegaan, hij had toen een gat in zijn geheugen van 5uur .. het feest was om 3u gedaan en meneer was om 7u. thuis terwijl het hier 15min vandaan is. 1x heeft hij onze tuin vernield, kast omver, trapje van zwembad kapot. En de laatste x heeft hij beneden een raam ingegooid omdat ik alles op slot had gedaan en was gaan slapen, hij zou maar even naar een vriendin van mij gaan en komt uiteindelijk op 7u smorgens terug..
Ondertussen zitten we in semi lockdown ( ik woon in België)
De ene dag gaat het goed en de andere compleet mis.
De laatste 2 dagen is hij constant aan het gamen en daar hoort bier bij.
De dagen voordien is hij ookal uit verveling gaan drinken.
We weten allebei dat het niet gaat zoals het moet maar de ene dag is er niks aan de hand, zijn we beide lief voor elkaar, ... de andere dag is het compleet mis. Daardoor weet ik ook niet goed hoe me te gedragen en denk vaak hij heeft een bui :-)
Gisteren gaat hij zelf het gesprek aan van de laatste keer dat hij was geweest en opeens gaat het naar ik denk dat we beter even een tijdje ons eigen ding doen .. hij wil geen gecontroleer meer, zich even niet moeten verantwoorden als hij ergens naartoe gaat.
Het was voor hem dat of volledig uit elkaar en hij heeft gekozen voor een time out.
Hij zegt dat ik even mijn eigen ding moet doen, vaste kosten worden gedeeld en verder ieder voor zichzelf .. ik moest niet bang zijn dat hij iemand anders ging zoeken zei hij of iets verkeerd gaat doen. Maar gewoon ieder voor zichzelf.
Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan en hoe me nu te gedragen .. dag 1 van de rime.out dus heb ik me maar afgezonderd op de slaapkamer om het even van me af te schrijven.. komt hij net wel vragen of ik ook wil eten want hij is aan het koken..
Pfff ..
Vooral zoveel vragen over hoe nu verder met zwangerschap..
Hem er nog in betrekken om mee te gaan naar de gyn.
Wat met de geboortekaartjes ..

Thnx om mijn verhaal te lezen, ben blij dat ik het even van me af kon schrijven.
anoniem_350393 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 20:46
1.31% gewijzigd
Iniemini schreef:
10-04-2020 17:52
Je kunt maar plezier hebben aan een ander zijn miserie ..
Doe je toch echt zelf? Of werd je door de pil heen zwanger?
anoniem_6925a2a793fac wijzigde dit bericht op 10-04-2020 18:02
0.26% gewijzigd
Janny1965 schreef:
10-04-2020 17:58
Het jaarcontract loopt binnenkort af???Als ik alles lees woon je er pas 4 maanden??? En als je niet officieel samen woont ,dan staat het huurcontract niet op beide namen??

Koekoek
Je kan hier in België perfect feitelijk samenwonen en met 2 een huurcontract tekenen.

Wat je wel of niet op 't stadhuis doet maakt de huisbaas niets uit.
Zolang je zijn pand maar heel laat en elke maand de huur betaalt.
To je zegt nu dat je eigenlijk bij hem weg wil en hem eigenlijk van het kind weg wil houden. Nu snap ik dat hij niet bepaald een goed vaderfiguur neer zet hier, maar kijk eens even naar jezelf. Je hebt een dochter en je kent een kerel een maand, daar ga je pardoes mee samenwonen in een ander huis en bent binnen een paar maanden zwanger. Met die actie ben je ook niet bepaald moeder van het jaar. Werk eerst eens aan jezelf.
vivautrecht85 schreef:
10-04-2020 17:59
Tja, op serieuze vragen en opmerkingen reageer je veelal niet

En ja dat begreep ik hoor. Ik zou de naam erop zetten, jullie zijn beide de ouders en hebben hier bewust voor gekozen.
Ik zou vooral kijken hoe de volgende maanden lopen en tot het laatste moment wachten met beslissen.

Als hij volgende week de deur uitloopt en 3 maanden niets laat horen zou ik hem er eventueel af laten.

Als hij bij de geboorte is zou ik hem er wel opzetten.

Als hij straks bezoekrecht heeft en kind ziet haar eigen kaart ooit gaat ze ook wel vragen stellen "mama, waarom staat de naam van papa er niet op?".
Aangezien de vader gekend is zou ik het het meest logische vinden dat hij er wel opstaat.
vivautrecht85 schreef:
10-04-2020 17:54
Dank je, duidelijk. Vraag me wel af waarom mensen, en in t bijzonder TS in haar situatie, voor zo'n risicovolle constructie kiezen.
In het begin was hij niet agressief om het zo maar te zeggen, hij vernielde niets, ging gwn op stap kwam thuis en sliep zijn roes uit.
Ik zag hier naïef genoeg het lolletje van in. Hij minderde ook met stappen maar als hij nu gaat sloopt hij meestal iets .
Verder gaat het super tussen hem en mijn dochter en is hij heel behulpzaam in het huishouden. Dit klinkt mss raar maar behalve die alcohol ging het goed. Hij is niet elke dag dronken, 1x in de zoveel moet hij er gwn uit..
Ik ben 10 jaar bewust alleen geweest, mannen afgewezen omdat ik niet durfde .. en uiteindelijk toch de stap genomen met de verkeerde blijkbaar ..
Halloooooo lees je wat je zelf schrijft?

Één keer in de zoveel tijd moet hij er gewoon uit, zichzelf zo bezatten dat hij een gevaar vormt voor zichzelf en dan dingen gaat slopen? Verder is alles prima? Doe normaal joh!
Iniemini schreef:
10-04-2020 18:03
In het begin was hij niet agressief om het zo maar te zeggen, hij vernielde niets, ging gwn op stap kwam thuis en sliep zijn roes uit.
Ik zag hier naïef genoeg het lolletje van in. Hij minderde ook met stappen maar als hij nu gaat sloopt hij meestal iets .
Verder gaat het super tussen hem en mijn dochter en is hij heel behulpzaam in het huishouden. Dit klinkt mss raar maar behalve die alcohol ging het goed. Hij is niet elke dag dronken, 1x in de zoveel moet hij er gwn uit..
Ik ben 10 jaar bewust alleen geweest, mannen afgewezen omdat ik niet durfde .. en uiteindelijk toch de stap genomen met de verkeerde blijkbaar ..
Maar dan nog blijft het iemand die je niet kent.

He laatste zin vind ik opvallend. Zie je zelf in dat je wel heel veel destructieve keuzes op rij maakt?
Madeliefjees schreef:
10-04-2020 12:48
Sommige mensen roepen de ellende zelf over zich af. Je bent binnen no time gaan samenwonen en zwanger geraakt van een agressieve alcoholist.
En welk advies wil je nu?
Amen !

Jij wordt na zo ongeveer een week samen zwanger van deze idioot. Echt wat doe je je andere kind aan. Schandalig.
Iniemini schreef:
10-04-2020 17:04
Oké thx. Is wel wat overdreven denk ik..
Vind jij dat?
GreenLadyFern schreef:
10-04-2020 18:02
To je zegt nu dat je eigenlijk bij hem weg wil en hem eigenlijk van het kind weg wil houden. Nu snap ik dat hij niet bepaald een goed vaderfiguur neer zet hier, maar kijk eens even naar jezelf. Je hebt een dochter en je kent een kerel een maand, daar ga je pardoes mee samenwonen in een ander huis en bent binnen een paar maanden zwanger. Met die actie ben je ook niet bepaald moeder van het jaar. Werk eerst eens aan jezelf.
Dit dus.
en een goed gesprek samen
daar lees ik niets over
hij is dood ongelukkig
Begrijp totaal niet hoe je erbij komt dat het een verstandig idee is om met zo iemand een relatie te nemen, samen te wonen en zwanger te raken? Straks zit met je kinderen van verschillende vaders en diverse omgangsregelingen.

Je hebt al een kind en bent zwanger van de tweede. Het derde kind is je partner die zich onvolwassen en beestachtig gedraagt. Ik zou me dood schamen als mijn partner zich zo gedroeg. Tja je hebt 2 opties:
1- hem buiten zetten en verder gaan met je leven en je twee kinderen
2- proberen samen te blijven met desnoods relatietherapie of hulp voor zijn alcoholverslaving zoeken
Marnamai schreef:
10-04-2020 18:03
Ik zou vooral kijken hoe de volgende maanden lopen en tot het laatste moment wachten met beslissen.

Als hij volgende week de deur uitloopt en 3 maanden niets laat horen zou ik hem er eventueel af laten.

Als hij bij de geboorte is zou ik hem er wel opzetten.

Als hij straks bezoekrecht heeft en kind ziet haar eigen kaart ooit gaat ze ook wel vragen stellen "mama, waarom staat de naam van papa er niet op?".
Aangezien de vader gekend is zou ik het het meest logische vinden dat hij er wel opstaat.
Dat vind ik een mooi advies.
Ik ben ff alles aan het lezen, reageren gaat iets trager:-)
Crazy74 schreef:
10-04-2020 18:16
Begrijp totaal niet hoe je erbij komt dat het een verstandig idee is om met zo iemand een relatie te nemen, samen te wonen en zwanger te raken? Straks zit met je kinderen van verschillende vaders en diverse omgangsregelingen.

Je hebt al een kind en bent zwanger van de tweede. Het derde kind is je partner die zich onvolwassen en beestachtig gedraagt. Ik zou me dood schamen als mijn partner zich zo gedroeg. Tja je hebt 2 opties:
2- proberen samen te blijven met desnoods relatietherapie of hulp voor zijn alcoholverslaving zoeken
Met je eens verder maar optie 1 gaat dus niet...
Waarom in hemelsnaam zwanger raken binnen zo'n korte tijd?
Had je nog een kinderwens en tikte je biologische klok zodat je een willekeurig exemplaar hebt gekozen?
Crazy74 schreef:
10-04-2020 18:16

Ik ben vast niet de enige in een nieuw samengesteld gezin dat nog kinderen wil van de huidige partner. Of dat nu in mijn geval een slim idee is, is iets anders..
Voor de rest heb je gelijk meer keuzes zijn er niet.
vivautrecht85 schreef:
10-04-2020 18:17
Met je eens verder maar optie 1 gaat dus niet...
Voorlopig niet.

Als het huurcontract afloopt en zij verlengt niet én ze laat hem niet binnen in haar nieuwe appartement / huis zal hij niet veel keuze meer hebben.
Marnamai schreef:
10-04-2020 18:01
Je kan hier in België perfect feitelijk samenwonen en met 2 een huurcontract tekenen.

Wat je wel of niet op 't stadhuis doet maakt de huisbaas niets uit.
Zolang je zijn pand maar heel laat en elke maand de huur betaalt.

Helaas laat die puber het pand niet heel,dus lijkt het niet lastig om dat ventje eruit te gooien.
Iniemini schreef:
10-04-2020 18:22
Ik ben vast niet de enige in een nieuw samengesteld gezin dat nog kinderen wil van de huidige partner. Of dat nu in mijn geval een slim idee is, is iets anders..
Voor de rest heb je gelijk meer keuzes zijn er niet.

Niet een slim idee vind ik wel een understatement. Heb je wel door dat je echt heel slechte keuzes hebt gemaakt? En niet alleen voor jezelf, maar ook voor je dochter en je baby. Pas als je dat beseft, kun je betere keuzes gaan maken. Ik denk dat je je serieus zorgen moet gaan maken over de zorg voor je dochter. Naar mijn mening heeft vader alle recht om de omgangsregeling flink te wijzingen en je dochter voorlopig niet meer bij jou te laten.
Meprim schreef:
10-04-2020 18:11
Vind jij dat?

Dit dus.
En daarom moet de kinderbescherming erbij gehaald worden? Vind ik overdreven.
Er staat niet dat we na 1 maand samen woonden er staat dat hij na 1 maand na zijn werk altijd naar ons kwamen na een tijdje zo gelijkelijk aan is ingetrokken.
Dat ik mischien niet de slimste keuze heb gemaakt snap ik maar het zal geen alleenstaand geval zijn op het drinken van.partner na dan..
nerdopviva schreef:
10-04-2020 18:33
Niet een slim idee vind ik wel een understatement. Heb je wel door dat je echt heel slechte keuzes hebt gemaakt? En niet alleen voor jezelf, maar ook voor je dochter en je baby. Pas als je dat beseft, kun je betere keuzes gaan maken. Ik denk dat je je serieus zorgen moet gaan maken over de zorg voor je dochter. Naar mijn mening heeft vader alle recht om de omgangsregeling flink te wijzingen en je dochter voorlopig niet meer bij jou te laten.
Mooi gezegd, precies wat ik ook probeerde duidelijk te maken
nerdopviva schreef:
10-04-2020 18:33
Vader heeft helemaal niks te rechten .. heeft een omgangsregeling gekregen van 1x om de 14 dagen. Is inmiddels weer gescheiden van zn minnares waar hij me toen voor heeft verlaten en zij is met hun kind en haar eigen kind in het buitenland omdat ze officieel daar woont. Dus laat de vader er aub buiten! Ik heb nooit om raad gevraag ivm mijn dochter , heb haar 10 jaar alleen opgevoed want 1x in de 14 dagen naar papa noem ik niet opvoeden.
Als mijn vriend mij of mijn dochter echt fysiek pijn zou doen was ik al lang gegaan.
Iniemini schreef:
10-04-2020 18:38
En daarom moet de kinderbescherming erbij gehaald worden? Vind ik overdreven.
Er staat niet dat we na 1 maand samen woonden er staat dat hij na 1 maand na zijn werk altijd naar ons kwamen na een tijdje zo gelijkelijk aan is ingetrokken.
Dat ik mischien niet de slimste keuze heb gemaakt snap ik maar het zal geen alleenstaand geval zijn op het drinken van.partner na dan..

Ik niet. Je laat je dochter samenwonen met een man die de hele dag gamet en bier drinkt, "buien" heeft, regelmatig zeer veel drinkt en daarbij agressief is. Stel je voor dat haar vader dit allemaal zou doen met haar in huis, hoe zou je dat vinden?

Edit: ik lees nu je laatste reactie. Dat meisje heeft dus ook geen vader die goed voor haar zorgt. Dan hoop ik dat er iemand in haar omgeving een beetje op haar let. Haar ouders doen dat in ieder geval niet.
Iniemini schreef:
10-04-2020 18:45
Vader heeft helemaal niks te rechten .. heeft een omgangsregeling gekregen van 1x om de 14 dagen. Is inmiddels weer gescheiden van zn minnares waar hij me toen voor heeft verlaten en zij is met hun kind en haar eigen kind in het buitenland omdat ze officieel daar woont. Dus laat de vader er aub buiten! Ik heb nooit om raad gevraag ivm mijn dochter , heb haar 10 jaar alleen opgevoed want 1x in de 14 dagen naar papa noem ik niet opvoeden.
Als mijn vriend mij of mijn dochter echt fysiek pijn zou doen was ik al lang gegaan.

Geestelijk geweld is net zo schadelijk. Je dochter bevindt zich nu in een onveilige thuissituatie. Daar kan vader een hele hoop van vinden, en daar ook actie op ondernemen.
nerdopviva schreef:
10-04-2020 18:46
Ik niet. Je laat je dochter samenwonen met een man die de hele dag gamet en bier drinkt, "buien" heeft, regelmatig zeer veel drinkt en daarbij agressief is. Stel je voor dat haar vader dit allemaal zou doen met haar in huis, hoe zou je dat vinden?

Edit: ik lees nu je laatste reactie. Dat meisje heeft dus ook geen vader die goed voor haar zorgt. Dan hoop ik dat er iemand in haar omgeving een beetje op haar let. Haar ouders doen dat in ieder geval niet.
Gamet en bier drinkt in de corona periode idd. Als hij gaat werken drinkt hij zelden. Agressief is ook een groot woord..
Ik kan blijven zeggen dat jullie het erger laten klinken dan het is .. Ik heb idd geen goede keuze gemaakt.
Maar sommige reacties hier gaan er wel over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven