Zwanger - time out

10-04-2020 12:33 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal ̂.
Ik wil dit even van me afschrijven en ben benieuwd naar jullie reacties.

Ik ben momenteel 6 maanden zwanger, tussen mijn vriend en mij is het allemaal snel gegaan.
Hij woonde nog thuis, ik alleen met mijn dochter. Na 1 maand kwam hij altijd na het werk naar ons en zo is hij gelijkelijk aan ingetrokken.
Omdat hij geen rijbewijs heeft en dagelijks 1 uur enkele rit met de bus naar het werk moest heeft hij een tijdje later werk gezocht hier in de buurt.
Mijn 9jarig huurcontract zou in december aflopen en ik had hem ook gezegd dat ik niet wou verlengen, ik wou van mijn appartement naar een huis. ( voor alle duidelijkheid, we zijn verhuisd in juli, toen 3 maanden samen) Dus huisje gevonden en verhuisd.. nu ja verhuisd, de avond voordien ben ik hem uit café gaan halen om dat ik waarschijnlijk anders alles alleen had kunnen doen.
Mijn vriend is 8 jaar jonger en gaat nog graag op stap en met op stap bedoel ik dan de middag of avond nadien straalbezopen thuiskomen en er een een kater aan over houden van 3 dagen.
In het begin zag ik hier de humor nog wel van in maar na een goed gesprek besefte hij zelf ook wel dat dat niet meer kon.
Dus gaat hij 1 keer per maand nog eens goed door. Dat loopt ook nog wel eens uit de hand en hoewel we eigenlijk afgesproken hadden dat hij 's nachts wel gewoon thuis zou komen gebeurd dit nog niet. Om een paar voorbeelden te geven : 1x heeft hij bij andere mensen de deur in staan te slaan omdat hij dacht dat hij daar woonde, heeft er bloembakken vernield en is toen met de combi thuis afgezet. 1x is hij afgezet door een meisje in de buurt die hem op een binnendoor weg had gevonden omdat hij de verkeerde kant uit was gegaan, hij had toen een gat in zijn geheugen van 5uur .. het feest was om 3u gedaan en meneer was om 7u. thuis terwijl het hier 15min vandaan is. 1x heeft hij onze tuin vernield, kast omver, trapje van zwembad kapot. En de laatste x heeft hij beneden een raam ingegooid omdat ik alles op slot had gedaan en was gaan slapen, hij zou maar even naar een vriendin van mij gaan en komt uiteindelijk op 7u smorgens terug..
Ondertussen zitten we in semi lockdown ( ik woon in België)
De ene dag gaat het goed en de andere compleet mis.
De laatste 2 dagen is hij constant aan het gamen en daar hoort bier bij.
De dagen voordien is hij ookal uit verveling gaan drinken.
We weten allebei dat het niet gaat zoals het moet maar de ene dag is er niks aan de hand, zijn we beide lief voor elkaar, ... de andere dag is het compleet mis. Daardoor weet ik ook niet goed hoe me te gedragen en denk vaak hij heeft een bui :-)
Gisteren gaat hij zelf het gesprek aan van de laatste keer dat hij was geweest en opeens gaat het naar ik denk dat we beter even een tijdje ons eigen ding doen .. hij wil geen gecontroleer meer, zich even niet moeten verantwoorden als hij ergens naartoe gaat.
Het was voor hem dat of volledig uit elkaar en hij heeft gekozen voor een time out.
Hij zegt dat ik even mijn eigen ding moet doen, vaste kosten worden gedeeld en verder ieder voor zichzelf .. ik moest niet bang zijn dat hij iemand anders ging zoeken zei hij of iets verkeerd gaat doen. Maar gewoon ieder voor zichzelf.
Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan en hoe me nu te gedragen .. dag 1 van de rime.out dus heb ik me maar afgezonderd op de slaapkamer om het even van me af te schrijven.. komt hij net wel vragen of ik ook wil eten want hij is aan het koken..
Pfff ..
Vooral zoveel vragen over hoe nu verder met zwangerschap..
Hem er nog in betrekken om mee te gaan naar de gyn.
Wat met de geboortekaartjes ..

Thnx om mijn verhaal te lezen, ben blij dat ik het even van me af kon schrijven.
anoniem_350393 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 20:46
1.31% gewijzigd
[quote=rascalles post_id=31223620 time=1586535025 user_id=1140]
Amen !

Jij wordt na zo ongeveer een week samen zwanger van deze idioot. Echt wat doe je je andere kind aan. Schandalig.
[/quot
1 week ? Goed lezen en beter tellen .. :-)
GreenLadyFern schreef:
10-04-2020 18:05
Halloooooo lees je wat je zelf schrijft?

Één keer in de zoveel tijd moet hij er gewoon uit, zichzelf zo bezatten dat hij een gevaar vormt voor zichzelf en dan dingen gaat slopen? Verder is alles prima? Doe normaal joh!
Idd als ik het lees lijkt alles zo slecht.. toch is het dat niet anders was ik al lang weggeweest. Over een ander oordelen is altijd zo makkelijk he ..
Ben je trouwens zeker dat ie 't op verplaatsing tegenwoordig bij bier houdt?

Als ie zo "weg" is, gaten heeft en dingen sloopt... Dat klinkt eerder alsof ie iets slikt, snuift of gebruikt ipv gewoon het vat bier leegdrinkt.

Of hij moet écht heel het café leegdrinken.
Janny1965 schreef:
10-04-2020 17:58
Het jaarcontract loopt binnenkort af???Als ik alles lees woon je er pas 4 maanden??? En als je niet officieel samen woont ,dan staat het huurcontract niet op beide namen??

Koekoek
Ik denk dat ik in mijn beschrijving echt niet duidelijk ben of zo .. het jaarcontract loopt binnenkort af een jaar heeft 12 maanden toch ?? Nee we wonen hier nu dus bijna 1 jaar.

Ookal woon je niet officieel samen kan je wel met 2 een contract tekeken.
Iniemini schreef:
10-04-2020 18:55
Gamet en bier drinkt in de corona periode idd. Als hij gaat werken drinkt hij zelden. Agressief is ook een groot woord..
Ik kan blijven zeggen dat jullie het erger laten klinken dan het is .. Ik heb idd geen goede keuze gemaakt.
Maar sommige reacties hier gaan er wel over.

Agressief is geen groot woord. Dingen slopen (ook al is hij dan onder invloed) is gewoon agressief gedrag en niet oké.
Marnamai schreef:
10-04-2020 19:11
Ben je trouwens zeker dat ie 't op verplaatsing tegenwoordig bij bier houdt?

Als ie zo "weg" is, gaten heeft en dingen sloopt... Dat klinkt eerder alsof ie iets slikt, snuift of gebruikt ipv gewoon het vat bier leegdrinkt.

Of hij moet écht heel het café leegdrinken.
Ik heb het me al afgevraagd !
Heeft altijd gezegd dat hij dat nooit gedaan heeft maar ja ..
Laatste keer hing zn trui onder de rode wodka dus hij zal zoieso wel aan de sterke gaan als het bier niet meer smaakt.
Wat een mens zich voor de rest bezield om je zo lam te drinken heb ik me de laatste tijd al vaak afgevraagd.
nerdopviva schreef:
10-04-2020 19:14
Agressief is geen groot woord. Dingen slopen (ook al is hij dan onder invloed) is gewoon agressief gedrag en niet oké.
Klopt, het is helemaal niet oké.
De dag nadien weet hij het zelf vaak ook niet meer maar dat praat nog niets goed.
Amarettootje schreef:
10-04-2020 17:57
Plezier wil ik het niet noemen hoor, al snap ik het als het zo overkwam. Ik zie veel drama, en dan vraag ik me af: waarom kom je telkens in zoveel drama terecht? Je brengt jezelf in die situaties. Nee, aan het verleden kun je niks meer veranderen. Maar je kunt wel van het verleden leren om het in de toekomst beter te doen. Ik hoop dat je dat dan ook doet en er het beste van kunt maken voor jou, je dochter en je aankomende kindje.
Vraag het mezelf ook af, al is dat niet de juiste verwoording.. Ik heb hiervoor gekozen maar niet voor alle gevolgen nadien zoals het dingen slopen en nachten wegblijven.
En zoals ik zeg in het begin zag ik de lol ervan is ook niet juist verwoord maar ik zag er geen kwaad in, hij is jonger en gaat nog eens graag op stap.. Ik zelden of liever rustig uit met vrienden.
Op 1 of andere manier breng ik mezelf idd in die situatie en zie ik het in het begin duidelijk niet of ga ik er zelf misschien te makkelijk over.
Iniemini schreef:
10-04-2020 17:48
Nee zo werkt het in België blijkbaar niet.
Je kan iemand zomaar niet op straat zetten, zijn adres staat hier. Hebben beide getekend. Ik heb hier zelfs al een advocaat voor gebeld. Ik kan hem er via de rechtbank eventueel, als ik in mijn recht sta uit laten zetten maar zolang hij mij niets doet en alles mee betaald is die kans vrij klein dat de rechter hem eruit gaat zetten. Dit moet dan gebeuren via een verzoekschrift wat maakt dat we ook zoieso weer maanden verder zijn.
Wat kan ik doen: hopen dat hij een keer goed op m'n gezicht slaat en politie bellen, dan heb ik een reden om hem eruit te laten zetten.
De wet is wat dat betreft heel krom maar ergens terecht want anders kan hij mij ook zomaar op straat zetten.
De wet is helemaal niet krom. Jullie zijn niets van elkaar maar hebben beiden hetzelfde huurcontract getekend. Jullie hebben dezelfde rechten. Ook hij kan jou er niet zomaar uit zetten omdat hij je beu is.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Eurus schreef:
10-04-2020 17:12
Neem gewoon weer een getrouwde minnaar joh, heb je dit gezeik ook niet.
:rolling:
No thx .. denk eerder terug 10 jaar zonder man. :-)
Janny1965 schreef:
10-04-2020 17:08
Ik zou hem gewoon nu eruit zetten,wat raar dat jij zo'n idiote puber bij jouw dochtertje in huis laat wonen, en zwanger tja jammer dan😥
Je dochter beschermen is het enige wat nu belangrijk is!
Ik hoop echt dat dit gewoon een fake topic is!
Nee is het niet.
Verkeerde keuzes gemaakt spijtig genoeg en dingen niet op tijd zien. Klinkt mss naïef maar is het niet zoals ik het zie.
Iniemini schreef:
10-04-2020 19:30
:rolling:
No thx .. denk eerder terug 10 jaar zonder man. :-)
Bwah, die minnaar klinkt zo slecht nog niet over een paar jaar ...

Wel af en toe seks, maar als je hem beu bent stuur je hem terug naar zijn vrouw :-).
En hij wil toch nooit samenwonen of mee huren, dus geen gedoe daarmee.

Alleen met 2 kinderen waarvan 1 straks een puber in huis valt het waarschijnlijk moeilijker te verstoppen.
Sla jezelf met een koekepan op je neus en meldt je bij de polisie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Marnamai schreef:
10-04-2020 17:05
Dus net op 't moment dat jullie eindelijk tijd voor jullie 2 zouden hebben - zonder jouw eerste kind - trapt ie 't meestal af, gaat feesten en komt - meestal tegen de ochtend of de volgende dag - dronken thuis?

Ook gezellig.

Wat zegt dat ook over hoe belangrijk hij jullie relatie vindt?
Klopt idd. Maar is niet elke keer. Ook zo had ik het nog niet bekeken..
viva-amber schreef:
10-04-2020 19:36
Sla jezelf met een koekepan op je neus en meldt je bij de polisie.
🤣🤣

Is ook een optie maar toch niet zo'n goede denk ik.
Met risico als hij er achter komt ( en dat zal oik wel als politie aan de deur staat) dat ik er echt van langs krijg.
Marnamai schreef:
10-04-2020 19:34
Bwah, die minnaar klinkt zo slecht nog niet over een paar jaar ...

Wel af en toe seks, maar als je hem beu bent stuur je hem terug naar zijn vrouw :-).
En hij wil toch nooit samenwonen of mee huren, dus geen gedoe daarmee.

Alleen met 2 kinderen waarvan 1 straks een puber in huis valt het waarschijnlijk moeilijker te verstoppen.

Is wat dat betreft wel een optie. Alleen ben ik dan weer het type dat het erg zou vinden voor zn vrouw 🤣
Ach ja .. t is een zoveel jaren plan dus ik hou t in gedachte.
Eerst eens proberen door deze soep te komen, te bevallen en dan is het pas een optie.
Iniemini schreef:
10-04-2020 19:43
Is wat dat betreft wel een optie. Alleen ben ik dan weer het type dat het erg zou vinden voor zn vrouw 🤣
Ach ja .. t is een zoveel jaren plan dus ik hou t in gedachte.
Eerst eens proberen door deze soep te komen, te bevallen en dan is het pas een optie.
Als je al zo geschift zou zijn om dat te doen, zou ik het wel doen op een moment dat hij het op een zuipen heeft gezet.

Als de politie dan voor de deur staat, hebben ze gelijk munitie genoeg.

Maar ik zou 't zelf niet doen.
Oudblond schreef:
10-04-2020 19:27
De wet is helemaal niet krom. Jullie zijn niets van elkaar maar hebben beiden hetzelfde huurcontract getekend. Jullie hebben dezelfde rechten. Ook hij kan jou er niet zomaar uit zetten omdat hij je beu is.
Zoals ik dus al zei krom maar ook niet anders kon hij mij evengoed en even snel op straat zetten.
Wel is het zo dat als ik vertrek en meneer betaald de huur niet ik er tor een half jaar nadien voor op kan draaien, nu loopt ons contract geen half jaar meer dus dat is al iets..
Jammer dat ze er niets op voorzien voor mijn.situatie nu of voor vrouwen in andere situaties
Marnamai schreef:
10-04-2020 19:45
Als je al zo geschift zou zijn om dat te doen, zou ik het wel doen op een moment dat hij het op een zuipen heeft gezet.

Als de politie dan voor de deur staat, hebben ze gelijk munitie genoeg.

Maar ik zou 't zelf niet doen.
Nee nee zoals ik al zei dat is een zoveel jaren plan. Eerst uit deze soep, bevallen, tot rust komen en als ik ergens op mezelf zit zonder hem kan er misschien eens een minaar aan te pas komen maar dat zal voorlopig zeker nog niet zijn.
Iniemini schreef:
10-04-2020 18:38
En daarom moet de kinderbescherming erbij gehaald worden? Vind ik overdreven.
Er staat niet dat we na 1 maand samen woonden er staat dat hij na 1 maand na zijn werk altijd naar ons kwamen na een tijdje zo gelijkelijk aan is ingetrokken.
Dat ik mischien niet de slimste keuze heb gemaakt snap ik maar het zal geen alleenstaand geval zijn op het drinken van.partner na dan..
Eh, ja!

Iemand moet je kinderen beschermen tegen agressieve zuiplappen?
En jij doet het niet.
Madeliefjees schreef:
10-04-2020 12:48
Sommige mensen roepen de ellende zelf over zich af. Je bent binnen no time gaan samenwonen en zwanger geraakt van een agressieve alcoholist.
En welk advies wil je nu?
Inderdaad. Je hebt nog geen 7 maanden een relatie en 6 maanden zwanger. En je hebt al een kind uit een andere relatie. Arme kinderen. Wat een zooitje maak je ervan! En ja, dat doe je helemaal zelf.
Marnamai schreef:
10-04-2020 17:20
Dus jullie hebben een relatie van nog geen jaar / net een jaar, maar als het "morgen" of volgende week definitief uit raakt zou hij wel nog 3 maanden bij jou blijven hangen?

Ik dacht het niet.

Dan gaat ie dus écht maar op de zetel bij mam en pap of logeren bij een vriend / één van zijn feest-broeders.
Idd net geen jaar.
Ja zo ziet hij het wel denk ik..
Iniemini schreef:
10-04-2020 19:49
Zoals ik dus al zei krom maar ook niet anders kon hij mij evengoed en even snel op straat zetten.
Wel is het zo dat als ik vertrek en meneer betaald de huur niet ik er tor een half jaar nadien voor op kan draaien, nu loopt ons contract geen half jaar meer dus dat is al iets..
Jammer dat ze er niets op voorzien voor mijn.situatie nu of voor vrouwen in andere situaties
Hier is toch niets kroms aan. Als jij niet betaalt wordt er bij hem aangeklopt. En waarom zouden er voor 'vrouwen' andere regels moeten gelden dan voor mannen?
Jullie hebben beiden een contract getekend bij een verhuurder. Dat is geen notaris he? En jullie hebben beiden helemaal niets geregeld. Ga niet het zielige vrouwtje uithangen als je eigen keuzes je hard op je dak vallen.
Hij is ingeschreven op jullie adres net als jij. Dus een van jullie zal iets anders moeten zoeken. Lijkt mij dat dat degene is die niet meer samen wil wonen. Of hij nu een lamlul, puber, dronkaard.... is verandert daar niets aan.
Dus op zoek naar een woning die je ALLEEN kan betalen en verhuizen met tijdelijk dubbele lasten of je tijd samen uitzitten. Andere opties zijn er niet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Meprim schreef:
10-04-2020 19:52
Eh, ja!

Iemand moet je kinderen beschermen tegen agressieve zuiplappen?
En jij doet het niet.
Ze is niet hier op die momenten zoals ik al zei, ze krijgt er weinig van mee. Ookal is het dan nog niet goed te praten, overdrijven is ook een kunst hoor.
Oudblond schreef:
10-04-2020 19:56
Hier is toch niets kroms aan. Als jij niet betaalt wordt er bij hem aangeklopt. En waarom zouden er voor 'vrouwen' andere regels moeten gelden dan voor mannen?
Jullie hebben beiden een contract getekend bij een verhuurder. Dat is geen notaris he? En jullie hebben beiden helemaal niets geregeld. Ga niet het zielige vrouwtje uithangen als je eigen keuzes je hard op je dak vallen.
Hij is ingeschreven op jullie adres net als jij. Dus een van jullie zal iets anders moeten zoeken. Lijkt mij dat dat degene is die niet meer samen wil wonen. Of hij nu een lamlul, puber, dronkaard.... is verandert daar niets aan.
Dus op zoek naar een woning die je ALLEEN kan betalen en verhuizen met tijdelijk dubbele lasten of je tijd samen uitzitten. Andere opties zijn er niet.
Vrouwen of mannen dan die in die situatie zitten. Er zullen er wel zijn die het echt niet kunnen en slechter behandeld worden. Dus als je partner je afslaat en je kunt geen kant op moet je het maar uitzitten omdat je daar destijds zo het contract getekend hebt toen er nog niks aan de hand was? Ja in een land met zoveel wetten zou er nog wel 1tje bijkunnen toch?
Hier gaat t dan ook niet over maar het feit is dat hij niet zal vertrekken dus dat ik het maar zal doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven