Napraattopic deel 127
woensdag 18 maart 2020 om 13:19
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 12 april 2020 om 13:18
Dat snap ik hoor, maar er zijn ook mensen die een heel onzekere toekomst tegemoet gaan en dat kan voor veel angst zorgen. Je hoeft dan wel niet naar een oorlog om te vechten bijvoorbeeld, maar in het hoofd van mensen kan het behoorlijk tekeer gaan, denk ik. Of mensen met een angststoornis of aanverwanten, lijkt me niet makkelijk nu.2east schreef: ↑12-04-2020 13:13Ik vind het vooral heel laagdunkend om allerlei zaken uit hun verband te rukken, om vervolgens jezelf boven alles verheven te voelen en anderen wegvte zetten als laatdunkend. Beetje sneu ook.
IC puilen niet uit, en al helemaal niet van mensen dien op sterven liggen. We zijn geen derdewereldland als Italië!
Als mensen thuiszitten, je weet, op een bank, met 300 rollen wc papier, je volle koelkast, 3 TV's, en een netflix-abonnement en met dat thuiszitten een nuttige bijdrage kan leveren door helemaal niks te doen, als mensen dát het méést heftig vinden dat ze in de laatste 20 jaar hebben meegemaakt...... ja dan hebben die mensen een verrekte saai leven ja!
Life is short. Eat dessert first.
zondag 12 april 2020 om 13:19
coronavirus-covid-19/wie-ziet-z-n-lat-w ... ges/460489
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
(HL Mencken)

zondag 12 april 2020 om 13:19
Gelukkig heeft mijn stad bijna geen bomen meer en als ze er wel zijn, een meter hoog en pinkdikte.
Er is ook een dennenprocessierups in opmars.
zondag 12 april 2020 om 13:21
Nog niet misschien dat ik binnenblijf. Zodra het weer mag stort ik mij weer in het volle sociale leven.
Geen bijzonderheden
zondag 12 april 2020 om 13:21
Maar er zijn geen dennenlanen. Heel Nederland is doorkruist met een fijnmazig web van eikenlanen. Ideaal voor de eikenprocessierups. In Duitsland zie je veel meer soorten bomen langs de weg staan. Dat is lastiger voor dat rupsje.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
zondag 12 april 2020 om 13:23
De haartjes veroorzaken echter nog geen overlast. De brandhaartjes die jeuk en pijn veroorzaken, krijgen de rupsen pas na anderhalf tot twee maanden.
Bestrijding eikenprocessierupsen
De maatregelen die in Nederland genomen zijn tegen de uitbraak van het coronavirus, zitten de bestrijding van de eikenprocessierups voorlopig niet in de weg. Rupsenbestrijders werken meestal alleen of op ruime afstand van anderen en hebben zeker tot de tweede helft van mei geen beschermende pakken nodig, want de brandharen die vorig jaar zoveel overlast veroorzaakten zijn er dan nog niet
zondag 12 april 2020 om 13:25
Aan deze post vind ik zó veel raar en mis dat ik me serieus afvraag of het als satire bedoeld is.2east schreef: ↑12-04-2020 13:13Ik vind het vooral heel laagdunkend om allerlei zaken uit hun verband te rukken, om vervolgens jezelf boven alles verheven te voelen en anderen wegvte zetten als laatdunkend. Beetje sneu ook.
IC puilen niet uit, en al helemaal niet van mensen dien op sterven liggen. We zijn geen derdewereldland als Italië!
Als mensen thuiszitten, je weet, op een bank, met 300 rollen wc papier, je volle koelkast, 3 TV's, en een netflix-abonnement en met dat thuiszitten een nuttige bijdrage kan leveren door helemaal niks te doen, als mensen dát het méést heftig vinden dat ze in de laatste 20 jaar hebben meegemaakt...... ja dan hebben die mensen een verrekte saai leven ja!
En verder, sorry, heel erg eens met Rik deze keer. Niks geen verheven bullshit in mijn ogen.
En bij de hoeveelpagina’s duurt dat Coronatopic nu al vergeten jullie alle napraatpagina’s die gevuld worden met dingen die ‘mensen anders niet lezen omdat ze die pijler geblokkeerd hebben’ en beschouwingen van mensen die hier komen herhalen hoe erg ze daar gelijk hebben.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zondag 12 april 2020 om 13:26

zondag 12 april 2020 om 13:32
Geen bijen?Betty_Slocombe schreef: ↑12-04-2020 13:28Italië is geen derdewereldland. De zorg in Noord-Italie is erg goed. Er waren meer vrije ic-bedden per 1000 inwoners dan in Nederland.
De mythe dat Italianen onhygiënische spaghettivreters is een mythe.
Ik heb al wespen in de tuin. Dat is ook naar.
In de sloot achter zwemt een eend met 14 13 jongen rond. Eentje werd net door een reiger verschalkt.
De natuur is wreed, maar het zij nu eenmaal zo.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)

zondag 12 april 2020 om 13:34
Ja, heel mooie bijen. Ook niet gek, want wij hebben de bijvriendelijkste tuin van de buurt.
En hommels. Ik hou zo van hommels.
zondag 12 april 2020 om 13:35
Eens.Betty_Slocombe schreef: ↑12-04-2020 13:28Italië is geen derdewereldland. De zorg in Noord-Italie is erg goed. Er waren meer vrije ic-bedden per 1000 inwoners dan in Nederland.
De mythe dat Italianen onhygiënische spaghettivreters is een mythe.
Ik heb al wespen in de tuin. Dat is ook naar.
En enorm veel mieren hier opeens. Andere jaren geen last van.
zondag 12 april 2020 om 13:43
Oh. Maar er zijn ook echt wel mensen voor wie dit een uitdagende periode is, maar de verhevenheid die ikbmet enige regelmaat lees op tig topics, waarin "ons" verteld wordt wat "we" moeten vinden rondom Corona.doornroosje9 schreef: ↑12-04-2020 13:18Dat snap ik hoor, maar er zijn ook mensen die een heel onzekere toekomst tegemoet gaan en dat kan voor veel angst zorgen. Je hoeft dan wel niet naar een oorlog om te vechten bijvoorbeeld, maar in het hoofd van mensen kan het behoorlijk tekeer gaan, denk ik. Of mensen met een angststoornis of aanverwanten, lijkt me niet makkelijk nu.
Ge weg!
Het gros van de Nederlanders zitten nu gewoon in hun achtertuin/balkon/woonkamer met het gezin, het zelfde toen als vorig jaar pasen, en volgend jaar doen ze dat weer. Met of zonder Corona.
En die enkeling die de paasbrunch van VanderValk mist; volgend jaar valt pasen op zondag 4 april, dus reserveer maar vast!
jouw leven is een keuze
zondag 12 april 2020 om 13:48
Dat denk ik ook ja de échte crisis gaat nog komen en daar is een paar weken thuis blijven niets bij.Maud*de*Braose schreef: ↑12-04-2020 12:41Voor zorgmedewerkers is het wel echt heel heftig.
En ik denk dat voor veel mensen het ingrijpendste nog moet komen, mocht er inderdaad een hele grote economische crisis komen, zoals sommigen voorspellen. Ik hoop dat dat meevalt. Maar het zou kunnen dat dat echt erg gaat worden.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
zondag 12 april 2020 om 13:48
En als volgend jaar de beperkingen nog steeds van kracht zijn hoef je ook niet te reserveren voor 2022. Er is dan namelijk geen VanderValk meer en we hebben geen geld meer om te gaan brunchen.2east schreef: ↑12-04-2020 13:43Oh. Maar er zijn ook echt wel mensen voor wie dit een uitdagende periode is, maar de verhevenheid die ikbmet enige regelmaat lees op tig topics, waarin "ons" verteld wordt wat "we" moeten vinden rondom Corona.
Ge weg!
Het gros van de Nederlanders zitten nu gewoon in hun achtertuin/balkon/woonkamer met het gezin, het zelfde toen als vorig jaar pasen, en volgend jaar doen ze dat weer. Met of zonder Corona.
En die enkeling die de paasbrunch van VanderValk mist; volgend jaar valt pasen op zondag 4 april, dus reserveer maar vast!
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
zondag 12 april 2020 om 13:49
Ik ben het regelmatig met je eens, maar deze zin vind ik echt verbijsterend.2east schreef: ↑12-04-2020 13:13Ik vind het vooral heel laagdunkend om allerlei zaken uit hun verband te rukken, om vervolgens jezelf boven alles verheven te voelen en anderen wegvte zetten als laatdunkend. Beetje sneu ook.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 12 april 2020 om 13:57
Muziekzaal verzoek:
Corona nanana
Heeft een pijler waar je kunt schrijven nanana
Dat jij gelijk hebt nanana
En de ander niet nanana
En die pijler nanana
Kun je blokkeren met een reden nanana
Als jij dat niet wilt ga dan daarheen nanana
https://www.youtube.com/watch?v=HCjNJDNzw8Y
En neem je nananananananaaaaaaanaaa gelijk mee aub.
Corona nanana
Heeft een pijler waar je kunt schrijven nanana
Dat jij gelijk hebt nanana
En de ander niet nanana
En die pijler nanana
Kun je blokkeren met een reden nanana
Als jij dat niet wilt ga dan daarheen nanana
https://www.youtube.com/watch?v=HCjNJDNzw8Y
En neem je nananananananaaaaaaanaaa gelijk mee aub.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zondag 12 april 2020 om 13:57
Toch niet die supermier die je terras ondergraaft.doornroosje9 schreef: ↑12-04-2020 13:35Eens.
En enorm veel mieren hier opeens. Andere jaren geen last van.