Napraattopic deel 127

18-03-2020 13:19 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Asperges wilde ik ook zo graag. De supermarkt had ze niet.
Ik weet vooralsnog alleen het vlees en toetje. Varkenshaas. en witte chocolademousse voor mij, tiramisu voor hem. En daarna koffie en thee met hele lekkere chocolade. Wat we bij de varkenshaas gaan eten weten we nog niet. Ik niet zoveel in ieder geval, ik moet genoeg ruimte overhouden voor toetje en daarna.
oudebaas schreef:
12-04-2020 14:48
Asperges, op zijn Duits met eieren, ham, hollandaise saus en krieltjes. Mootje zalm er bij. Flensje met verse aardbeien gele room met slagroom toe.
Nemain• schreef:
12-04-2020 13:34
Ach zo sneu.

Ik had van de week een hele grote hommel binnen.
Vorige week werd voor ons huis een zwaan doodgereden. Hartverscheurend hoe de partner er bij ging liggen :cry: En sinds is die op het nest blijven zitten. Geen idee of die het gaat redden.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
2east schreef:
12-04-2020 14:16
Met "uitpuilen" ontstaat al snelnhet beeld van zieke mensen op brancards in de gangen, triagetenten op markpleinen, colonnes van zieken- en lijkauto's en keuzes wie wel en wie niet een IC bed krijgt.

En dat is niet waar. We hebben opgeschaald. We hebben zelfs enorm opgeschaald. En ik denk dat we, met het oog op de verdere toekomst een serieus opschaalplan gaan maken om dit vaker standaard te kunnen. Maar tot nu toe heeft iedereen die en IC bed nodig had de afgelopen 3-4 weken, corona ofnuets anders, deze gekregen.

Met uitpuilen doe je al het harde werk van planners, inkopers Facilitair medewekers, monteurs en vooral artsen en verpleegkundigen, véél te kort.....
Helemaal eens.

Met de kanttekening dat ik vrees dat er na dit geintje helemaal geen geld meer is om wat dan ook de komende twintig jaar nog op te schalen.
Lady*Voldemort schreef:
12-04-2020 16:33
Helemaal eens.

Met de kanttekening dat ik vrees dat er na dit geintje helemaal geen geld meer is om wat dan ook de komende twintig jaar nog op te schalen.
Nou....

Door al die bejaarden het leven te redden, blijft de levensverwachting hoog, en kunnen we met z'n allen nóg later met pensioen....

Geld zat!
jouw leven is een keuze
doornroosje9 schreef:
12-04-2020 13:35
Eens.

En enorm veel mieren hier opeens. Andere jaren geen last van.
Waar geen mensen meer zijn komen insecten. Dat is algemeen bekend.
Lady*Voldemort schreef:
12-04-2020 16:45
Waar geen mensen meer zijn komen insecten. Dat is algemeen bekend.
Wat zegt dat over mij? Mijn erf zit vol......
jouw leven is een keuze
Nou, gelukkig is er een tot nog toe Coronavrij topic om me te ergeren, over hoe belangrijk het is dat je partner wel een bepaalde opleiding heeft afgerond. Stampvol met allemaal Heel Slimme mensen die vast wel een mbo'er kennen, maar toch nooit van hun levensdagen met eentje zouden willen huizen. En ook nog mensen die denken dat alle WO'ers van adel zijn, ofzo. Serieus, beste mensen, als ik "ijskast" zou zeggen, dan zou mijn moeder me slaan. En terecht.
Betty_Slocombe schreef:
12-04-2020 16:48
Nou, gelukkig is er een tot nog toe Coronavrij topic om me te ergeren, over hoe belangrijk het is dat je partner wel een bepaalde opleiding heeft afgerond. Stampvol met allemaal Heel Slimme mensen die vast wel een mbo'er kennen, maar toch nooit van hun levensdagen met eentje zouden willen huizen. En ook nog mensen die denken dat alle WO'ers van adel zijn, ofzo. Serieus, beste mensen, als ik "ijskast" zou zeggen, dan zou mijn moeder me slaan. En terecht.
Oh dat topic heb ik niet eens aangeklikt. Ik weet toch al hoe dat gaat.
Lady*Voldemort schreef:
12-04-2020 16:49
Oh dat topic heb ik niet eens aangeklikt. Ik weet toch al hoe dat gaat.

Ben er wel ingetrapt.
En nu zit ik dus opgehokt met bepaalde forummers met wie ik niet opgehokt wil zitten. @(
Ik heb zojuist bevestigd gekregen dat ik uitzonderlijk onintelligent ben. Ik zeg altijd visite, koelkast en stropdas en dat niet alleen, ik heb ook geen idee waarom dat fout zou zijn en welke woorden ik dan wel zou moeten gebruiken.
Ik was er precies aan toe. Zo mooi, net mijn stokpaard. Ik zou haast denken dat ik een dubbelnick aangemaakt had om mezelf te ergeren.
En ik heb al warm gegeten, dus ik kan lekker lang zeuren.
Th∅rdis schreef:
12-04-2020 16:55
Ik heb zojuist bevestigd gekregen dat ik uitzonderlijk onintelligent ben. Ik zeg altijd visite, koelkast en stropdas en dat niet alleen, ik heb ook geen idee waarom dat fout zou zijn en welke woorden ik dan wel zou moeten gebruiken.
Ja, helemaal fout dus. Nu moet je wel dom zijn en je zult ook wel geen tafelmanieren hebben.
Oh en ik ga gourmetten.

Met door zoonlief gebakken lemoncurd/witte chocolade/frambozen cheesecake na.

Het is toch waar dat je er uiteindelijk heel veel voor terug krijgt, kinderen.
Betty_Slocombe schreef:
12-04-2020 16:56
Ja, helemaal fout dus. Nu moet je wel dom zijn en je zult ook wel geen tafelmanieren hebben.
Blijkbaar. Het stoort me alleen dat ik niet weet waarom dat fout is.

Tafelmanieren, ach. Ik eet weleens aan tafel.
Marana schreef:
12-04-2020 15:08
Ik weet vooralsnog alleen het vlees en toetje. Varkenshaas. en witte chocolademousse voor mij, tiramisu voor hem. En daarna koffie en thee met hele lekkere chocolade. Wat we bij de varkenshaas gaan eten weten we nog niet. Ik niet zoveel in ieder geval, ik moet genoeg ruimte overhouden voor toetje en daarna.
Lekker!

Hier nog geen idee wat te eten.
Th∅rdis schreef:
12-04-2020 16:55
Maar hoe heeft dat dan te maken met je opleidingsniveau? Dat ijskast-koelkastgedoe is toch iets met afkomst, oud geld en zo?

Ik ga toch maar eens kijken in dat topic.
Lady*Voldemort schreef:
12-04-2020 17:01
Maar hoe heeft dat dan te maken met je opleidingsniveau? Dat ijskast-koelkastgedoe is toch iets met afkomst, oud geld en zo?

Niet doen! :O
Th∅rdis schreef:
12-04-2020 16:58
Blijkbaar. Het stoort me alleen dat ik niet weet waarom dat fout is.

Tafelmanieren, ach. Ik eet weleens aan tafel.
Mensen van adel en mensen van patriciërsafkomst gebruiken bepaalde woorden niet omdat alleen mensen die "gewoon" geboren waren, maar later rijker werden die woorden wél gebruikten. Er is dus een hele lijst van woorden die voor ons heel normaal zijn (fruit, koelkast, dressoir, colbert, toilet) die je in bepaalde kringen niet mag gebruiken, want dan ben je dus duidelijk niet hun soort mensen.
In dit topic werd het genoemd als standaardtaal voor alle academici, maar misschien is Groningen een uitzondering, want ik ben daar aardig geslaagd zonder verplicht mijn taalgebruik te Jortkelderiseren.

Ik heb al gegourmet. Buiten :proud: Is ook heel erg ordinair, trouwens. En ik deed het met slavinken en wit stokbrood en huzarensalade met een gekookt ei erop, dat zal wel helemaal niet kunnen. Wel lekker!
Lady*Voldemort schreef:
12-04-2020 17:01

Voor eens en voor altijd: Het is frigo. Frigo zeg ik.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Wij zeiden thuis altijd "koeka." Te lui om de andere letters uit te spreken denk ik. Zo zijn arbeiders.
Betty_Slocombe schreef:
12-04-2020 16:48
Ik hoopte dacht dat je een geintje maakte.
Na ja! Die TO kan in ieder geval zonder gêne naar Orpeus' swingersclub.

Beetje zich universitair laten uitwonen....
jouw leven is een keuze
Oudblond schreef:
12-04-2020 17:04
Voor eens en voor altijd: Het is frigo. Frigo zeg ik.
Koeling..... maar oorsprong in horeca, ik...
jouw leven is een keuze
Betty_Slocombe schreef:
12-04-2020 17:03
Mensen van adel en mensen van patriciërsafkomst gebruiken bepaalde woorden niet omdat alleen mensen die "gewoon" geboren waren, maar later rijker werden die woorden wél gebruikten. Er is dus een hele lijst van woorden die voor ons heel normaal zijn (fruit, koelkast, dressoir, colbert, toilet) die je in bepaalde kringen niet mag gebruiken, want dan ben je dus duidelijk niet hun soort mensen.
In dit topic werd het genoemd als standaardtaal voor alle academici, maar misschien is Groningen een uitzondering, want ik ben daar aardig geslaagd zonder verplicht mijn taalgebruik te Jortkelderiseren.

Ik heb al gegourmet. Buiten :proud: Is ook heel erg ordinair, trouwens. En ik deed het met slavinken en wit stokbrood en huzarensalade met een gekookt ei erop, dat zal wel helemaal niet kunnen. Wel lekker!
Ah dat verklaart een hoop. Geen wo, zeker geen oud geld of adel. En ik ken eigenlijk ook niemand uit die kringen. Dat bewijst maar weer eens wat voor pauper ik ben.

Ik stap over op straattaal niffo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven