Vriend koopt verschrikkelijk huis

13-04-2020 09:16 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn vriend heeft een huis gekocht. Een "opknappertje". Hij was al bezig met de aankoop toen wij net bij elkaar waren, en het huis is inmiddels 1,5 jaar van hem. Het is een dure woning en er moet nog zeker wel 4 jaar geklust worden voor het af is (hij doet alles zelf naast een vaste baan). Ik ben zelf nog student . Onze relatie is heel fijn en we zijn erg gelukkig.

Het probleem is dat ik liever niet in dat huis wil wonen. We hebben besloten om te gaan latten. Ergens is het probleem met latten wel opgelost. Toch zit het me dwars. Ik weet dat hij van me houdt en onze relatie is heel erg goed. Alleen dit is iets wat geen goede oplossing lijkt te hebben.

Iemand een idee? Soortgelijk verhaal?
Het zou erg helpen.

Groetjes
anoniem_397124 wijzigde dit bericht op 13-04-2020 16:07
Reden: Probleem opgelost! Bedankt allemaal voor de reacties.
49.72% gewijzigd
Toen wij na zes jaar latten (wegens mijn studie) gingen samenwonen, was dat in een provincie waarvan we beiden wisten dat ik er waarschijnlijk niet kon aarden. Ik had er namelijk al gewoond, wist waar ik aan begon. Maar mijn partner had daar een baan, de huizen waren er betaalbaar en we wilden een gezin. Voor mij reden om het daar in elk geval te gaan proberen. Het lukte niet. We zijn dus na 2,5 jaar vertrokken naar een provincie waar we nu al 20 jaar heel fijn wonen (muv een periode als expats).

Ik zou het nooit hebben geprobeerd als mijn partner hoe dan ook had vast willen houden aan die provincie.

En wat familie ervan vindt, doet er niet toe. In eerste instantie ben jijzelf verantwoordelijk voor je eigen geluk en in een goede relatie neem je samen beslissingen waar je beiden gelukkig van wordt. Als je vriend daar niet toe bereid is, zou ik de stekker eruit trekken.
yette wijzigde dit bericht op 13-04-2020 10:02
0.11% gewijzigd
Lekker genieten van je relatie. Je bent nog jong en een student, je hoeft er niet te gaan wonen. Latten is niks mis mee, al helemaal niet op zo’n jonge leeftijd. Geniet van het leven in het nu, pieker niet teveel over de toekomst.
En toen je wat met hem kreeg wist je al dat hij bezig was met het huis, dat hij lang zou moeten klussen, dat het naast de snelweg stond en dat het ‘ver’ weg was van je familie en vrienden. En toch ben je de relatie met hem begonnen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
13-04-2020 09:39

En dan zou hij nu zijn huis op moeten geven voor haar? O_o

Nee niet NU. Maar zij stelt voor om het op termijn een kans te geven met de vraag als ze er niet gelukkig is om alsnog te verhuizen dan is voor hem de enige oplossing uit elkaar gaan?
Nou dan zou hij in zijn bakstenen kunnen stikken hoor.
himalaya schreef:
13-04-2020 09:43
En toen je wat met hem kreeg wist je al dat hij bezig was met het huis, dat hij lang zou moeten klussen, dat het naast de snelweg stond en dat het ‘ver’ weg was van je familie en vrienden. En toch ben je de relatie met hem begonnen.
Jamaar, jamaar, ZIJ is nou toch zijn vriendin, dus hij had toch eigenlijk gelijk dat huis in de verkoop moeten doen na hun eerste date en stante pede een villa moeten kopen in haar woonplaats, snap dat nou toch.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
13-04-2020 09:44
Jamaar, jamaar, ZIJ is nou toch zijn vriendin, dus hij had toch eigenlijk gelijk dat huis in de verkoop moeten doen na hun eerste date en stante pede een villa moeten kopen in haar woonplaats, snap dat nou toch.
Pffff, doe niet zo overdreven, dat stelt ze toch heel niet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Laat hem jouw bericht op dit forum even lezen, compleet met alle reacties erbij.
Zo goed kun je het in een gesprek vast niet aan hem uitleggen....
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
boebezoebe schreef:
13-04-2020 09:46
Pffff, doe niet zo overdreven, dat stelt ze toch heel niet.
Nou, het komt er bijna wel op neer...
Beetje raar ook dat het werk aan het huis voor TO zo nutteloos voelt.
Of ze er nou gaan wonen of niet, het wordt hoe dan ook meer waard als het in betere staat is,

Of gaat het om het feit dat er tijd in gaat zitten die nu niet naar TO gaat?
Dan is het een kwestie van de balans opmaken of deze relatie TO gelukkig maakt of niet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
pejeka schreef:
13-04-2020 09:47

Helemaal niet. Het gaat niet over het huis op zich maar om de locatie waar TO naar haar gevoel zich niet gelukkig gaat voelen.
En dat hij het nog liever uitmaakt dan de optie om te verhuizen te overwegen.
Eens met degenen die zeggen: blijven latten.
Je bent niet verwend overigens. Het is je goed recht om te wonen waar jij wil. Je familie kent je goed, als zij ook zeggen: "Blijf latten", is dat niet voor niets.
En verder inderdaad: komt tijd, komt raad!
pejeka schreef:
13-04-2020 09:47
Ik zie gewoon iemand die leuk verkering heeft, over de toekomst nadenkt en het niet ziet zitten in dat huis en daarover piekert. Maar kennelijk is dat een enorm taboe? Of in ieder geval enorm ondankbaar dat je daar geen zin in hebt in dat huis. Of heel stom dat je het ook maar in je hoofd haalt om na te denken over de toekomst. Of nee, ze had al nooit aan verkering moeten beginnen, want je moet meteen alles 100% zeker weten als je ergens aan begint.

Terwijl ik alleen maar een heel alledaagse situatie in een relatie die zich ontwikkelt zie. Twee mensen met ideeën over hun eigen toekomst en die van hun samen waar ze (op den duur) uit moeten zien te komen. Gewoon een huis-tuin-en-keuken relatie probleem.

Ik sluit me verder aan bij de 'komt tijd, komt raad' adviezen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Je studeert nog en jullie zijn pas 1.5 jaar samen. Ik zou me er niet zo druk om maken. Laat hem lekker klussen en dan zien jullie over een paar jaar, als jullie daadwerkelijk beiden toe zijn aan samenwonen, wel verder. Sowieso moet je dan nog maar eens zien waar jij werk vindt.
boebezoebe schreef:
13-04-2020 09:52
Ik zie gewoon iemand die leuk verkering heeft, over de toekomst nadenkt en het niet ziet zitten in dat huis en daarover piekert. Maar kennelijk is dat een enorm taboe? Of in ieder geval enorm ondankbaar dat je daar geen zin in hebt in dat huis. Of heel stom dat je het ook maar in je hoofd haalt om na te denken over de toekomst. Of nee, ze had al nooit aan verkering moeten beginnen, want je moet meteen alles 100% zeker weten als je ergens aan begint.

Terwijl ik alleen maar een heel alledaagse situatie in een relatie die zich ontwikkelt zie. Twee mensen met ideeën over hun eigen toekomst en die van hun samen waar ze (op den duur) uit moeten zien te komen. Gewoon een huis-tuin-en-keuken relatie probleem.

Ik sluit me verder aan bij de 'komt tijd, komt raad' adviezen.
Voorzichtig over de toekomst nadenken, is helemaal OK. Maar ik zie alleen maar verwijten van TO. Dat haar vriend zomaar een huis heeft gekocht waar zij niet blij mee is. En dat hij niet zomaar bereid is dat huis op te geven. En dat hij haar van vrienden en familie isoleert door dat huis, enz. enz. enz.
lolapaloeza schreef:
13-04-2020 09:34
En dan te bedenken dat in mijn omgeving jonge mensen met de beste wil van de wereld niet aan een half krot kunnen komen in een slechte wijk.

"niet helemaal mijn droomhuis' is dan wel even een ander soort probleem.
Dit. De halve wereld woont niet in zijn of haar droomhuis. pfff, je studeert nog je hebt je leven nog voor je. goed je best doen zodat jullie straks samen wat anders kunnen kopen. De definitie van droomhuis verandert met de jaren.
Don't cry, buy a bag and move on.
FarFarAway schreef:
13-04-2020 09:44
Nee niet NU. Maar zij stelt voor om het op termijn een kans te geven met de vraag als ze er niet gelukkig is om alsnog te verhuizen dan is voor hem de enige oplossing uit elkaar gaan?
Nou dan zou hij in zijn bakstenen kunnen stikken hoor.

Dit vind ik ook kwalijk.

En ik word ook kriegel van het denkbeeld van hem dat hij een betere 'catch' zou zijn met zijn grote huis naast de snelweg en dat een nieuwe vriendin altijd wel daarbij in zou willen trekken. Zoek je dan een levenspartner of een 'vrouwtje' om het huis mee te vullen?
lolapaloeza schreef:
13-04-2020 09:49
Beetje raar ook dat het werk aan het huis voor TO zo nutteloos voelt.
Of ze er nou gaan wonen of niet, het wordt hoe dan ook meer waard als het in betere staat is,

Of gaat het om het feit dat er tijd in gaat zitten die nu niet naar TO gaat?
Dan is het een kwestie van de balans opmaken of deze relatie TO gelukkig maakt of niet.
Ligt er ook aan waar de locatie is. Als het echt een onlogisch huis is naast een snelweg zal het niet erg aantrekkelijk zijn, ook al is het opgeknapt (waarschijnlijk ook dat hij het daarom goedkoop heeft kunnen krijgen). Sowieso handiger als je als eerste woning een gangbaar exemplaar is ipv een goedkoop buitenkansje wat je moeilijk weer kwijtraakt. Ik vind 4 jaar lang tijd en moeite steken in een huis ook echt enorm veel tijd. Wellicht dat de emotionele waarde voor vriend (die ook al het klussen doet) niet opweegt tegen de economische waarde en elke prijs hem straks te weinig is (kun je op wachten). Maar goed, dat zijn zorgen voor vriend, niet per se voor haar. Ik zou het gewoon even aankijken.
redbulletje schreef:
13-04-2020 09:34
Jij hebt als student nog helemaal niets te bieden op woninggebied. Wat verwacht jij te kunnen kopen als je eenmaal een baan in jouw studierichting hebt? Als jij denkt beter te kunnen breek het dan af met je vriend en investeer in je eigen droomwoning. Dit is blijkbaar de droomwoning voor jouw vriend en daar zal ie vast wel 'n andere vrouw bij kunnen vinden die daar ook weg van is.
Dit.

Wat heb jij te bieden? Je studeert nog, en het duurt nog wel even voordat jij een woning kan kopen.

Je vriend doet het beter.
pejeka schreef:
13-04-2020 09:55
Voorzichtig over de toekomst nadenken, is helemaal OK. Maar ik zie alleen maar verwijten van TO. Dat haar vriend zomaar een huis heeft gekocht waar zij niet blij mee is. En dat hij niet zomaar bereid is dat huis op te geven. En dat hij haar van vrienden en familie isoleert door dat huis, enz. enz. enz.
Nou, hij is niet eens bereid het een kans te geven met de garantie dat hij ook bereid is dan te verhuizen. Dat kun je iemand best kwalijk nemen vind ik.
Je vind het zo oneerlijk allemaal? Hij heeft dat huis gekocht voordat jullie wat kregen, zijn droomhuis. Dat wist je toen jullie wat kregen.
Blijf LATten en zie wat de toekomst brengt.
Kumiko schreef:
13-04-2020 09:59

Je vriend doet het beter.
Mwah, een moeilijk verkoopbaar huis langs de snelweg is niet per se beter hoor. Zij heeft achterstand wbt tijd. Betekent niet dat zijn investering verstandig is, alleen maar omdat hij wat ouder is en dus eerder iets heeft kunnen kopen.
Niet om je bang te maken, maar wel realistisch: Ik kan me voorstellen as hij er straks 4 jaar ziel en zaligheid met eigen handen in heeft gestoken, hij er ook van wil gaan genieten. En dus niet meteen zal willen verhuizen.
Hoe groot is de kans dat dit over vier jaar nog aan is? Je bent student. Ik zou er nu van genieten en zien wat de toekomst brengt.
boebezoebe schreef:
13-04-2020 10:00
Mwah, een moeilijk verkoopbaar huis langs de snelweg is niet per se beter hoor. Zij heeft achterstand wbt tijd. Betekent niet dat zijn investering verstandig is, alleen maar omdat hij wat ouder is en dus eerder iets heeft kunnen kopen.

Dat weet je toch helemaal (nog) niet? Op veel plekken is er enorme woningnood, en ook huizen langs een snelweg worden nog gewoon verkocht. Het lijkt me sterk dat dat over 4 jaar niet meer zo is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Shiitake schreef:
13-04-2020 10:04
Niet om je bang te maken, maar wel realistisch: Ik kan me voorstellen as hij er straks 4 jaar ziel en zaligheid met eigen handen in heeft gestoken, hij er ook van wil gaan genieten. En dus niet meteen zal willen verhuizen.

En dit, hij gaat daar niet weg, nadat hij daar 4 jaar bloed zweet en tranen heeft gelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven