Help! Het gaat me te snel
dinsdag 14 april 2020 om 22:26
Hoi allemaal!
Afgelopen week heb ik een man leren kennen bij een organisatie waar we beide vrijwilligerswerk doen.
Na wat appen hebben we samen afgesproken en zijn (met de 1,5 meter afstand) een stuk gaan wandelen.
Een dag later werd er weer afgesproken en een dag later weer..
Op dag 1 heb ik zijn broer en schoonzus al gezien en op dag 2 hebben we al naar z'n ouders staan zwaaien vanaf het balkon.
Op dag 3 heeft hij toegegeven dat hij mij heel erg leuk vind en dat hij echt smoorverliefd op mij is. Al zijn vrienden weten al van mij.
Nu ben ik zelf al een jaar of 8 single en tot nu toe vond ik dit eigenlijk wel prima. Lekker mn eigen ding doen, geen verplichtingen en verantwoordingen naar anderen enz.
Ik zeg niet dat ik totaal niet open sta voor een relatie, en deze man zou zeker wel een kans maken, maar het gaat me echt veel te snel zo. Stiekem weet ik niet eens of ik nu wel toe ben aan een relatie.
Het liefst spreekt hij iedere dag af, (ik ken hem net een week en heb hem al 4x gezien) ik krijg dagelijks apps met hoe leuk en lief hij me vind (we kennen elkaar nog niet eens) en het begint me nu al te benauwen.
Ik heb al een aantal keer aangegeven dat het bij mij een aantal weken nodig heeft voordat ik weet of ik meer voor iemand voel, maar het kwartje lijkt bij hem niet te vallen.
Hoe ga ik hier op een goede manier mee om? Ik vind hem ergens wel leuk en wil hem echt beter leren kennen, maar niet met de druk die er nu achter staat (hij heeft het nu al over het leven na ons trouwen
)
Iemand tips?
Afgelopen week heb ik een man leren kennen bij een organisatie waar we beide vrijwilligerswerk doen.
Na wat appen hebben we samen afgesproken en zijn (met de 1,5 meter afstand) een stuk gaan wandelen.
Een dag later werd er weer afgesproken en een dag later weer..
Op dag 1 heb ik zijn broer en schoonzus al gezien en op dag 2 hebben we al naar z'n ouders staan zwaaien vanaf het balkon.
Op dag 3 heeft hij toegegeven dat hij mij heel erg leuk vind en dat hij echt smoorverliefd op mij is. Al zijn vrienden weten al van mij.
Nu ben ik zelf al een jaar of 8 single en tot nu toe vond ik dit eigenlijk wel prima. Lekker mn eigen ding doen, geen verplichtingen en verantwoordingen naar anderen enz.
Ik zeg niet dat ik totaal niet open sta voor een relatie, en deze man zou zeker wel een kans maken, maar het gaat me echt veel te snel zo. Stiekem weet ik niet eens of ik nu wel toe ben aan een relatie.
Het liefst spreekt hij iedere dag af, (ik ken hem net een week en heb hem al 4x gezien) ik krijg dagelijks apps met hoe leuk en lief hij me vind (we kennen elkaar nog niet eens) en het begint me nu al te benauwen.
Ik heb al een aantal keer aangegeven dat het bij mij een aantal weken nodig heeft voordat ik weet of ik meer voor iemand voel, maar het kwartje lijkt bij hem niet te vallen.
Hoe ga ik hier op een goede manier mee om? Ik vind hem ergens wel leuk en wil hem echt beter leren kennen, maar niet met de druk die er nu achter staat (hij heeft het nu al over het leven na ons trouwen
Iemand tips?
dinsdag 14 april 2020 om 22:34
Oef, die man is op een roze wolk gesprongen en vaart op de wind. Ik begrijp je wel, het leest ook alsof het allemaal heel snel gaat. Hij is heel snel enorm verliefd op je geworden terwijl jullie elkaar nog niet zo goed kennen?
Ik zou zeggen: heb een duidelijk gesprek met hem. Maar dan niet tijdens het wandelen, maar gewoon echt: ik wil nu even met je praten en de rest even negeren. Dan zeg je hem dat het allemaal wat te snel gaat, dat je elkaar eerst nog even beter moet leren kennen.
Als dat niet werkt, neem dan zelf een stapje terug. Leg hem uit dat je een stapje terugneemt omdat het te snel gaat voor jou en neem wat ruimte voor jezelf.
Het is wel lief hoor, dat hij zo enthousiast is. Maar 't lijkt een beetje op de "impulsieve vlinders" in de buik, een vlammetje dat ook snel kan doven als die nergens op gebaseerd is.
Persoonlijke note: ik vind mannen die zich zo laten meeslepen zonder de moeite te nemen mij echt te leren kennen, echt een afknapper. Maar dat is aan jou, TO.
Ik zou zeggen: heb een duidelijk gesprek met hem. Maar dan niet tijdens het wandelen, maar gewoon echt: ik wil nu even met je praten en de rest even negeren. Dan zeg je hem dat het allemaal wat te snel gaat, dat je elkaar eerst nog even beter moet leren kennen.
Als dat niet werkt, neem dan zelf een stapje terug. Leg hem uit dat je een stapje terugneemt omdat het te snel gaat voor jou en neem wat ruimte voor jezelf.
Het is wel lief hoor, dat hij zo enthousiast is. Maar 't lijkt een beetje op de "impulsieve vlinders" in de buik, een vlammetje dat ook snel kan doven als die nergens op gebaseerd is.
Persoonlijke note: ik vind mannen die zich zo laten meeslepen zonder de moeite te nemen mij echt te leren kennen, echt een afknapper. Maar dat is aan jou, TO.
helena_z wijzigde dit bericht op 14-04-2020 22:35
8.77% gewijzigd
leeg
dinsdag 14 april 2020 om 22:35
Ik zou hier echt zo op afknappen; niet luisteren en over je grenzen gaan.
Sowieso bijzonder, al die ontmoetingen in deze periode.
dinsdag 14 april 2020 om 22:37
DontYouHatePants schreef: ↑14-04-2020 22:35Ik vind mensen die binnen een week al over trouwen beginnen best eng hoor persoonlijk.
Ik ook. Echt elke man die zo hard van stapel liep had achteraf een steekje los.
dinsdag 14 april 2020 om 22:39
Nou ja, aan de andere kant is het niet heel erg concreet. To zal dus veel duidelijker moeten zijn.vivautrecht85 schreef: ↑14-04-2020 22:35Ik heb al een aantal keer aangegeven dat het bij mij een aantal weken nodig heeft voordat ik weet of ik meer voor iemand voel, maar het kwartje lijkt bij hem niet te vallen.
En to, als hij wil afspreken, betekent dat nog niet dat jij ja moet zeggen. Je kunt het zelf sturen. Gewoon zeggen: vandaag niet. Overmorgen graag.
Je geeft nu hints in de hoop dat het kwartje valt. Dat valt dus niet, en dat ga je hem kwalijk nemen, terwijl je zelf niet duidelijk bent. Heel concreet zeggen dat je hem leuk vindt, maar niet meteen elke dag wil afspreken.
dinsdag 14 april 2020 om 22:40
Nou, dit sowieso ook ja.DontYouHatePants schreef: ↑14-04-2020 22:35Ik vind mensen die binnen een week al over trouwen beginnen best eng hoor persoonlijk.
dinsdag 14 april 2020 om 22:44
Wat een hoop negatieve reacties. En heel eerlijk, zo dacht ik er ook over, eens.
En toen kwam ik zo'n man tegen als beschreven. Hij wist van geen wijken
Al mijn slechte eigenschappen geëtaleerd, mijn slechtste kanten laten zien.. Hij liet zich niet wegjagen. Hij vond dat we uitstekend bij elkaar pasten en ik zijn droomvrouw was. Nu14 jaar later ben ik nog steeds zijn droomvrouw
Hij had gelijk, zal nooit iemand vinden die beter bij me past dan hij.
Soms, heel soms, is het geen griezel maar iemand die duidelijk de toekomst voor zich ziet.
En toen kwam ik zo'n man tegen als beschreven. Hij wist van geen wijken
Hij had gelijk, zal nooit iemand vinden die beter bij me past dan hij.
Soms, heel soms, is het geen griezel maar iemand die duidelijk de toekomst voor zich ziet.
dinsdag 14 april 2020 om 22:45
Daar heb je zeker een goed punt!Jufjoke schreef: ↑14-04-2020 22:39En to, als hij wil afspreken, betekent dat nog niet dat jij ja moet zeggen. Je kunt het zelf sturen. Gewoon zeggen: vandaag niet. Overmorgen graag.
Je geeft nu hints in de hoop dat het kwartje valt. Dat valt dus niet, en dat ga je hem kwalijk nemen, terwijl je zelf niet duidelijk bent. Heel concreet zeggen dat je hem leuk vindt, maar niet meteen elke dag wil afspreken.
Tnx!
dinsdag 14 april 2020 om 22:51
dinsdag 14 april 2020 om 22:55
Afschuwelijk lijkt het me.
Ik denk dat je duidelijker moet zijn. 'Je gaat te snel, ik wil je pas na het weekend weer zien.' En dan niet te snel terugappen.
Drie opties:
- Hij blijft aandringen. Dan respecteert hij je grenzen niet.
- Hij haakt af. Dan vond hij je toch niet zo leuk.
- Hij vindt het wel/niet jammer en accepteert het. Dan is ie misschien heel leuk.
Dat je wat langer nodig hebt, is echt niet gek hoor.
Ik denk dat je duidelijker moet zijn. 'Je gaat te snel, ik wil je pas na het weekend weer zien.' En dan niet te snel terugappen.
Drie opties:
- Hij blijft aandringen. Dan respecteert hij je grenzen niet.
- Hij haakt af. Dan vond hij je toch niet zo leuk.
- Hij vindt het wel/niet jammer en accepteert het. Dan is ie misschien heel leuk.
Dat je wat langer nodig hebt, is echt niet gek hoor.
dinsdag 14 april 2020 om 23:00
Keek broerlief niet verbaasd dat hij je voorstelde terwijl jullie niet eens goed en wel iets hadden?
Keken zijn ouders niet vreemd dat ze aan iemand voorgesteld werden die hij koud 2 dagen kende?
If not:
Deze kerel heeft dit eerder gedaan. En is eerder met zijn hoofd tegen de muur gelopen
.
Ik zou het als zus namelijk écht wel vreemd vinden dat mijn zus haar nieuwe boyfriend effe na 1 dag voorstelt.
Ga eerst elkaar maar eens leren kennen en na een paar weken tot maanden wil hem écht wel leren kennen als het iets blijkt te worden.
Maar niet iedere week / iedere maand iemand nieuw.
Keken zijn ouders niet vreemd dat ze aan iemand voorgesteld werden die hij koud 2 dagen kende?
If not:
Deze kerel heeft dit eerder gedaan. En is eerder met zijn hoofd tegen de muur gelopen
Ik zou het als zus namelijk écht wel vreemd vinden dat mijn zus haar nieuwe boyfriend effe na 1 dag voorstelt.
Ga eerst elkaar maar eens leren kennen en na een paar weken tot maanden wil hem écht wel leren kennen als het iets blijkt te worden.
dinsdag 14 april 2020 om 23:08
Marnamai schreef: ↑14-04-2020 23:00
Heeft hij je voorgesteld als 'mijn vriendin'?
Of was het toevallig dat jullie elkaar tegenkwamen?
dinsdag 14 april 2020 om 23:11
Zelfs als je hen toevallig tegenkomt spreek je niet na 1 dag over "mijn vriendin".
Dan spreek je desnoods over je date of over een vriendin of een kennis.
Of je holt de andere kant op en doet alsof je hen niet kent