Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45
woensdag 15 april 2020 om 12:07
Klopt hoor, zo ook wel jonge huisgenootjes moeten leren dat het niet echt gezellig overkomt om bij de rekening van borrelen/lunchen met elkaar tot op de cent je eigen eten uit te rekenen en niet bij te willen dragen aan de fooi. Als je nu erg krap zit prima, maar niet standaard.lotus77 schreef: ↑15-04-2020 11:52In de studententijd komen wel meer meiden erachter dat het niet zo werkt (en komen ze in zo'n verhaal terecht). Ik had ook zo'n studiegenootje dat helemaal kon flippen over een gulden of dat ze iemand te eten vroeg en dat je dan een (één) pizzapunt kreeg of dat ze verwachtte dat je met zijn drieën met zo'n miniblikje doperwten uitkwam. "Ja, nu ben ik zeker weer de krent?!" riep ze vaak uit. Op het laatst beaamden we dat allemaal en zo trok ze langzaam bij. Dat kind had het gewoon echt niet door.
De volwassenen die dit nog steeds doen hebben denk ik niet op tijd en niet lomp genoeg te horen gekregen dat ze normaal moesten doen.
Of dat je met huiseten wel echt ruim voldoende voor vier personen moet maken als je met zijn vieren eet en niet dat iedereen erna nog honger heeft omdat het eigenlijk voor twee a drie personen was.
woensdag 15 april 2020 om 12:09
Ik heb ook een vriendin en in onze studententijd vroeg ze standaard of we een pakje sigaretten konden meenemen en ze het direct zou overmaken. Je voelt hem aankomen, dat direct overmaken gebeurde nooit. Niemand had zin om er een punt van te maken maar op den duur merkte ik dat iedereen haar verzoek was 'vergeten'. Heb zelf ook nooit zin om vaker dan 2/3 keer om geld te blijven zeuren en dan de reactie krijgen 'o dacht dat ik het had gedaan, zal even kijken straks'.
Jaren later gaf ze een afscheidsfeestje omdat ze ging emigreren, was al lang en breed aan het werk toen. Toen vroeg ze een bijdrage voor hun reis voorafgaand het verhuizen, nou prima vraag voor een cadeau.
Vervolgens belt ze halfuur van te voren mij op of ik ook nog even chips/snacks/zoutjes moet meenemen als we wat te snacken willen. Moet zeggen dat ik daar echt een hekel aan heb. Of je organiseert het goed en zorgt voor een beetje aankleding of je doet het niet.
Maargoed verder is dit wel een fijne vriendin dus neem ik dit soort dingen voor lief.
Jaren later gaf ze een afscheidsfeestje omdat ze ging emigreren, was al lang en breed aan het werk toen. Toen vroeg ze een bijdrage voor hun reis voorafgaand het verhuizen, nou prima vraag voor een cadeau.
Vervolgens belt ze halfuur van te voren mij op of ik ook nog even chips/snacks/zoutjes moet meenemen als we wat te snacken willen. Moet zeggen dat ik daar echt een hekel aan heb. Of je organiseert het goed en zorgt voor een beetje aankleding of je doet het niet.
Maargoed verder is dit wel een fijne vriendin dus neem ik dit soort dingen voor lief.
woensdag 15 april 2020 om 12:14
Dit zou voor mij reden zijn een vriendschap te verbreken. Ik vind het geniepig, achterbaks en uitgekookt als mensen (over jouw rug) zo in het leven staan. Heeft niets met zuinigheid te maken.Arequipa schreef: ↑15-04-2020 12:09Ik heb ook een vriendin en in onze studententijd vroeg ze standaard of we een pakje sigaretten konden meenemen en ze het direct zou overmaken. Je voelt hem aankomen, dat direct overmaken gebeurde nooit. Niemand had zin om er een punt van te maken maar op den duur merkte ik dat iedereen haar verzoek was 'vergeten'. Heb zelf ook nooit zin om vaker dan 2/3 keer om geld te blijven zeuren en dan de reactie krijgen 'o dacht dat ik het had gedaan, zal even kijken straks'.
Het zijn ook dat soort mensen die bij een ander alles "lekker" vinden maar als je bij hen komt trekken ze al een snuit voor een tweede kop koffie..nee bah, zulke vrienden hoef ik niet.
Wel een cadeau vragen maar dan ook je eigen vreten mee moeten nemen...no thanks.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 15 april 2020 om 12:47
Tsja het inmiddels wel een stuk verbeterd maar lijkt soms toch het aard van het beestje. Tegelijkertijd vliegt ze wel de halve wereld over om na de geboorte mijn kind te bewonderen dus dat is dan weer een blijk van zeer trouwe vriendschap.sprokkelientje schreef: ↑15-04-2020 12:14Dit zou voor mij reden zijn een vriendschap te verbreken. Ik vind het geniepig, achterbaks en uitgekookt als mensen (over jouw rug) zo in het leven staan. Heeft niets met zuinigheid te maken.
Het zijn ook dat soort mensen die bij een ander alles "lekker" vinden maar als je bij hen komt trekken ze al een snuit voor een tweede kop koffie..nee bah, zulke vrienden hoef ik niet.
Wel een cadeau vragen maar dan ook je eigen vreten mee moeten nemen...no thanks.
woensdag 15 april 2020 om 13:23
Zeker weten, das heel lief.
Het is gewoon de nare trek die ik in de basis niet trek bij mensen (eigen allergie ook) net als nog een paar dingen los van dit onderwerp waardoor ik met bepaalde mensen geen vrienden zou kunnen zijn.....andersom zal dit ook best zo zijn....das menselijk.

De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 15 april 2020 om 16:11
Haha nou ik moet zeggen dat ik gierige mensen wel echt vervelend vind, zou er al helemaal geen relatie mee kunnen hebben maar het is inderdaad een karaktertrek. Maar vind het geen grotere dooddoener als dat na een etentje iemand tot op de cent in het restaurant een verdeling gaat maken of juist extra veel gaat bestellen als je van te voren afspreekt te splitten.sprokkelientje schreef: ↑15-04-2020 13:23Zeker weten, das heel lief.
Het is gewoon de nare trek die ik in de basis niet trek bij mensen (eigen allergie ook) net als nog een paar dingen los van dit onderwerp waardoor ik met bepaalde mensen geen vrienden zou kunnen zijn.....andersom zal dit ook best zo zijn....das menselijk.![]()

zaterdag 18 april 2020 om 10:47
Er schoot me van de week nog een toch wat opmerkelijke actie van jaren terug te binnen. Kerst vierden we meestal bij schoonmoeder, maar nu stond haar sibling erop om het bij hen (hun kinderen en kinderen en aanhang van schoonmoeder) te vieren. Sibling en diens partner hebben een eigen cosmeticabedrijf en -merk en laten graag merken dat ze het breed hebben, helaas laten ze ook merken dat ze nogal neerkijken op bijv schoonmoeder en haar kinderen die het minder breed hebben en andere prioriteiten hebben dan veel geld verdienen, verre reizen maken en de popijopie uithangen op de sportclub.
Enfin, wij naar hen met kerst. Los dat er nauwelijks eten was voorzien voor mij (‘nee hoor vegetarisch is geen probleem je hoeft niks zelf mee te nemen’) op twee goedkope groentenburgers na - zelfs de aardappels en groenten zat vlees in/door - ontstond er een een meer ongemakkelijke situatie. Cadeautjes uitdelen is geen traditie op zo’n avond bij schoonmoeder, dus behalve een geschenk voor de sibling en diens partner hebben we niks mee. Maar ineens komt er een mand met cadeaus tevoorschijn tijdens het eten. Voor hun eigen kinderen hebben ze veel en dure cadeaus die allemaal uitgepakt worden. Voor schoonmoeder en aanhang... Ingepakte samples van hun eigen cosmeticalijn...
Het ongemakkelijkste was niet alleen dat we zelf geen cadeaus mee hadden voor de anderen, maar vooral dat jongste kind van schoonmoeder - nakomertje en niet mijn vriend - even oud was als de kinderen van de sibling, en dat ze vaak samen afspraken en speelden. Hij kreeg weliswaar geen samples, maar wel een beduidend goedkoop speeltje wat nogal sneu afstak tegen de cadeaus voor hun eigen kinderen. Je mag een gegeven paard natuurlijk niet in de mond kijken, maar ze hadden dit toch wat tactischer kunnen aanpakken...
Enfin, wij naar hen met kerst. Los dat er nauwelijks eten was voorzien voor mij (‘nee hoor vegetarisch is geen probleem je hoeft niks zelf mee te nemen’) op twee goedkope groentenburgers na - zelfs de aardappels en groenten zat vlees in/door - ontstond er een een meer ongemakkelijke situatie. Cadeautjes uitdelen is geen traditie op zo’n avond bij schoonmoeder, dus behalve een geschenk voor de sibling en diens partner hebben we niks mee. Maar ineens komt er een mand met cadeaus tevoorschijn tijdens het eten. Voor hun eigen kinderen hebben ze veel en dure cadeaus die allemaal uitgepakt worden. Voor schoonmoeder en aanhang... Ingepakte samples van hun eigen cosmeticalijn...

Het ongemakkelijkste was niet alleen dat we zelf geen cadeaus mee hadden voor de anderen, maar vooral dat jongste kind van schoonmoeder - nakomertje en niet mijn vriend - even oud was als de kinderen van de sibling, en dat ze vaak samen afspraken en speelden. Hij kreeg weliswaar geen samples, maar wel een beduidend goedkoop speeltje wat nogal sneu afstak tegen de cadeaus voor hun eigen kinderen. Je mag een gegeven paard natuurlijk niet in de mond kijken, maar ze hadden dit toch wat tactischer kunnen aanpakken...
zaterdag 18 april 2020 om 12:57
Misschien hoort het niet hier niet thuis maar ik wilde het toch vertellen. Net was ik bij de lokale kruidvat en je mocht dus een kilo zak paasseitjes meenemen op vertoon van je kruidvat pas. Staat er een oudere vrouw voor mij die dus zn zak pakte en een hele discussie hielt bij de kassa of dat er geen zak was met eitjes die geen vulling hadden. Want ja die had ze toch liever dan deze. Toen de kassa mevrouw aangaf dat dit het was. Begon ze hoe jammer het was want nu moest ze deze dan toch wel weggeven. Man man krijg je wat gratis ga je zeikstralen.
zondag 19 april 2020 om 01:18
PiNuts14 schreef: ↑18-04-2020 10:47Er schoot me van de week nog een toch wat opmerkelijke actie van jaren terug te binnen. Kerst vierden we meestal bij schoonmoeder, maar nu stond haar sibling erop om het bij hen (hun kinderen en kinderen en aanhang van schoonmoeder) te vieren. Sibling en diens partner hebben een eigen cosmeticabedrijf en -merk en laten graag merken dat ze het breed hebben, helaas laten ze ook merken dat ze nogal neerkijken op bijv schoonmoeder en haar kinderen die het minder breed hebben en andere prioriteiten hebben dan veel geld verdienen, verre reizen maken en de popijopie uithangen op de sportclub.
Enfin, wij naar hen met kerst. Los dat er nauwelijks eten was voorzien voor mij (‘nee hoor vegetarisch is geen probleem je hoeft niks zelf mee te nemen’) op twee goedkope groentenburgers na - zelfs de aardappels en groenten zat vlees in/door - ontstond er een een meer ongemakkelijke situatie. Cadeautjes uitdelen is geen traditie op zo’n avond bij schoonmoeder, dus behalve een geschenk voor de sibling en diens partner hebben we niks mee. Maar ineens komt er een mand met cadeaus tevoorschijn tijdens het eten. Voor hun eigen kinderen hebben ze veel en dure cadeaus die allemaal uitgepakt worden. Voor schoonmoeder en aanhang... Ingepakte samples van hun eigen cosmeticalijn...![]()
Sibling?!
zondag 19 april 2020 om 01:34

zondag 19 april 2020 om 03:02
Nee het is geen normaal woord en dat het vaker gebruikt wordt dan kan, maar dan vooral hippe (nou ja denken dat ze hip zijn) mensen. Net als kids. Zoooo van deze tijd dus doe je lekker mee

zondag 19 april 2020 om 06:03
God, wat een verzuurde reactie weerstrings-attached schreef: ↑19-04-2020 03:02Nee het is geen normaal woord en dat het vaker gebruikt wordt dan kan, maar dan vooral hippe (nou ja denken dat ze hip zijn) mensen. Net als kids. Zoooo van deze tijd dus doe je lekker mee![]()

zondag 19 april 2020 om 06:19
r
Ik wil niet onaardig zijn, maar ook ik krijg jeuk van het woord 'sibling'. Dit is geen Nederlands...
Ontopic ( lijkt ook geen Nederlands haha) : Ik gaf altijd het speelgoed / kleding / speelhuisje etc door aan een nichtje.
In de veronderstelling dat dit na gebruik ook weer werd doorgegeven.
Ze heeft er goed aan verdiend....alles ging een jaar later op markplaats. Ik heb er nooit iets van durven te zeggen.....dom dom.
.....

zondag 19 april 2020 om 08:47
‘Brussen’ krijg ik meer jeuk van eigenlijk. Maar goed, ik zal voortaan Geschwister gebruiken, oké?Liebeskind² schreef: ↑19-04-2020 01:34Dat is modern. Dat heet gierig met ABN. Past hier prima. Struggle ik niet meer mee.

zondag 19 april 2020 om 08:51
Ik zou dat ook gedaan kunnen hebben. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat ik het heb gekregen en niet te leen. Kleding ed ging nooit op marktplaats. Dat was na zoveel jaar wel versleten.Mmaartje schreef: ↑19-04-2020 06:19r
Ik wil niet onaardig zijn, maar ook ik krijg jeuk van het woord 'sibling'. Dit is geen Nederlands...
Ontopic ( lijkt ook geen Nederlands haha) : Ik gaf altijd het speelgoed / kleding / speelhuisje etc door aan een nichtje.
In de veronderstelling dat dit na gebruik ook weer werd doorgegeven.
Ze heeft er goed aan verdiend....alles ging een jaar later op markplaats. Ik heb er nooit iets van durven te zeggen.....dom dom.
zondag 19 april 2020 om 09:47
zondag 19 april 2020 om 09:56
Maar dat vind ik ook wel zo netjes.
Mijn zus had mijn oude bank gekregen toen ik ging samenwonen in plaats van dat ik hem op Marktplaats zette en toen zij ging samenwonen gooide ze haar hele inboedel op Marktplaats en belde me zelf op om te vragen wat ik ervoor wilde hebben.
Ik heb ook wel oude kinderspulletjes doorgekregen van familie en vrienden en als ik dat weg doe (op wat voor manier dan ook) vraag ik eerst aan hen of ze het terug willen.