Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45
zondag 12 april 2020 om 15:29
In de studententijd had ik een groepje vriendinnen waarmee er regelmatig gekookt en gegeten werd. Als iemand wat krap bij kas zat dan werd daar rekening mee gehouden. We vonden het dan ook leuk om zo nu en dan zelf een toetje te bakken. Deze keer had iedereen ingestemd mee te willen doen met eten en toetje en waren er boodschappen gedaan en was er een betaalverzoek verstuurd. Ik had een gekke cakemix meegenomen van vakantie (die mijn ouders hadden betaald dus ik hoefde daar niks voor terug) dus behalve 3 eieren hoefden we niks mee te nemen. Die avond beslist een van de meiden dat ze toch niet mee wil doen met toetje. Wij bieden al aan dat zij dan het overgebleven ei uit het doosje mee mag nemen, we hadden hem toch niet gebruikt. "Nee, ik krijg al wekelijks dozen gratis eieren van thuis mee, ik wil die 13 cent." Het is daarna nooit meer hetzelfde geworden

zondag 12 april 2020 om 16:08
Naatje2000 schreef: ↑12-04-2020 15:11Maar waarom “moet” hij dan normaal wel met je mee? Ik moet m’n man echt niet mee hebben hoor als ik boodschappen doe. Ben m constant kwijt en komt met van alles aan zetten wat we niet nodig hebben.
Veel rustiger zonder![]()
Hij moet helemaal niets. Ik vind het gezellig als hij meegaat en soms doet hij dat voor mij. Nu is hij blij dat hij een goed excuus heeft om niet meer naar binnen te gaan. Dat is alles.
maandag 13 april 2020 om 11:42
RedRoseThorn schreef: ↑12-04-2020 15:29In de studententijd had ik een groepje vriendinnen waarmee er regelmatig gekookt en gegeten werd. Als iemand wat krap bij kas zat dan werd daar rekening mee gehouden. We vonden het dan ook leuk om zo nu en dan zelf een toetje te bakken. Deze keer had iedereen ingestemd mee te willen doen met eten en toetje en waren er boodschappen gedaan en was er een betaalverzoek verstuurd. Ik had een gekke cakemix meegenomen van vakantie (die mijn ouders hadden betaald dus ik hoefde daar niks voor terug) dus behalve 3 eieren hoefden we niks mee te nemen. Die avond beslist een van de meiden dat ze toch niet mee wil doen met toetje. Wij bieden al aan dat zij dan het overgebleven ei uit het doosje mee mag nemen, we hadden hem toch niet gebruikt. "Nee, ik krijg al wekelijks dozen gratis eieren van thuis mee, ik wil die 13 cent." Het is daarna nooit meer hetzelfde geworden![]()

En, hebben jullie het gegeven?

maandag 13 april 2020 om 13:52
Ik hoorde laatst een oma tegen haar kleinkinderen zeggen dat ze een gratis banaan mochten pakken. Grote zusje werd er door oma op gewezen dat ze wel even goed moest kijken en de grootste moest pakken, kleine zusje had er geen zin in maar moest er wel een nemen van oma, want gratis.
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met de training!

maandag 13 april 2020 om 14:04
Echt?!? Ik verbaas me elke keer weer over de verschillende regels tussen landen. Hier in Engeland mag je de supermarkt echt niet meer in als je niet in je eentje komt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

dinsdag 14 april 2020 om 14:54
Hier in de meeste supermarkten ook niet volgens mij. Ik kan me ook niet voorstellen dat het leuk samen boodschappen doen is nu, zeker met een klein kind erbij.
dinsdag 14 april 2020 om 17:35
Volgens mij is het inderdaad absoluut niet de bedoeling om nu “gezellig” je kind mee te nemen, alleen als het echt niet anders kan. Staan overal grote borden “kom alleen”.Nanny_Gytha_Ogg schreef: ↑14-04-2020 14:54Hier in de meeste supermarkten ook niet volgens mij. Ik kan me ook niet voorstellen dat het leuk samen boodschappen doen is nu, zeker met een klein kind erbij.
dinsdag 14 april 2020 om 17:39
oh wauw...en dit is het enige voorbeeld van haar gierigheid?RedRoseThorn schreef: ↑12-04-2020 15:29In de studententijd had ik een groepje vriendinnen waarmee er regelmatig gekookt en gegeten werd. Als iemand wat krap bij kas zat dan werd daar rekening mee gehouden. We vonden het dan ook leuk om zo nu en dan zelf een toetje te bakken. Deze keer had iedereen ingestemd mee te willen doen met eten en toetje en waren er boodschappen gedaan en was er een betaalverzoek verstuurd. Ik had een gekke cakemix meegenomen van vakantie (die mijn ouders hadden betaald dus ik hoefde daar niks voor terug) dus behalve 3 eieren hoefden we niks mee te nemen. Die avond beslist een van de meiden dat ze toch niet mee wil doen met toetje. Wij bieden al aan dat zij dan het overgebleven ei uit het doosje mee mag nemen, we hadden hem toch niet gebruikt. "Nee, ik krijg al wekelijks dozen gratis eieren van thuis mee, ik wil die 13 cent." Het is daarna nooit meer hetzelfde geworden![]()
dinsdag 14 april 2020 om 17:40
Hier ook oma’s en opa’s die ‘gezellig’ de kleinkinderen meenemen alle winkels in.. want dan ‘zijn ze er ook even uit’.Naatje2000 schreef: ↑14-04-2020 17:35Volgens mij is het inderdaad absoluut niet de bedoeling om nu “gezellig” je kind mee te nemen, alleen als het echt niet anders kan. Staan overal grote borden “kom alleen”.
Word er gewoon boos van
dinsdag 14 april 2020 om 18:17
Zijn er vast meer......heeeeeel nieuwsgierig geworden, want dit is binnen de tien delen toch wel weer een toppertje.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
dinsdag 14 april 2020 om 20:20
Maarre... nog meer smeuige verhalen?!RedRoseThorn schreef: ↑12-04-2020 15:29In de studententijd had ik een groepje vriendinnen waarmee er regelmatig gekookt en gegeten werd. Als iemand wat krap bij kas zat dan werd daar rekening mee gehouden. We vonden het dan ook leuk om zo nu en dan zelf een toetje te bakken. Deze keer had iedereen ingestemd mee te willen doen met eten en toetje en waren er boodschappen gedaan en was er een betaalverzoek verstuurd. Ik had een gekke cakemix meegenomen van vakantie (die mijn ouders hadden betaald dus ik hoefde daar niks voor terug) dus behalve 3 eieren hoefden we niks mee te nemen. Die avond beslist een van de meiden dat ze toch niet mee wil doen met toetje. Wij bieden al aan dat zij dan het overgebleven ei uit het doosje mee mag nemen, we hadden hem toch niet gebruikt. "Nee, ik krijg al wekelijks dozen gratis eieren van thuis mee, ik wil die 13 cent." Het is daarna nooit meer hetzelfde geworden![]()

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 14 april 2020 om 21:29
Hehe, er zijn nog wel een aantal minder duidelijke. Ik zal nog even nadenken of me nog een te binnen schiet.sprokkelientje schreef: ↑14-04-2020 18:17Zijn er vast meer......heeeeeel nieuwsgierig geworden, want dit is binnen de tien delen toch wel weer een toppertje.
Uiteindelijk begint het op te vallen en vonden een vriendin en ik het moeilijk om nog vriendschappelijk met haar om te gaan dus is het een beetje doodgebloed.
woensdag 15 april 2020 om 09:48
Dit inderdaad. Ik zie in London nog een enkele keer een moeder met een kind, maar koppels komen er niet SAMEN in.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 15 april 2020 om 09:50
Wow - dat vind ik best wel erg: vooral om wat je je (klein)kind dan meegeeft. Dat je die banaan nog mee wil nemen kan ik heel misschien nog wel inkomen, maar dat je dan de allergrootste moet pakken... Best triest.LittlePinkBean schreef: ↑13-04-2020 13:52Ik hoorde laatst een oma tegen haar kleinkinderen zeggen dat ze een gratis banaan mochten pakken. Grote zusje werd er door oma op gewezen dat ze wel even goed moest kijken en de grootste moest pakken, kleine zusje had er geen zin in maar moest er wel een nemen van oma, want gratis.
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met de training!![]()
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

woensdag 15 april 2020 om 09:52
Mijn moeder was ook wel een beetje zo. Zoveel mogelijk profiteren van datgene wat je gratis krijgt.
woensdag 15 april 2020 om 10:04
Ik was vrijdag bij de Sligro voor Pasen. Dat is natuurlijk normaal wel meer een uitje dan de gewone super maar de hoeveelheid mensen die toch met z'n tweeën kwamen was absurd. Het was zo erg dat er steeds een stuk of 10-15 mensen buiten aan het wachten waren op hun partner die binnen was. Dus als je naar de ingang wilde moest je jezelf daar tussendoor manouvreren.
woensdag 15 april 2020 om 10:05
Oja in mijn studententijd had ik ook vaker dit soort dingen. Weet nog dat ik een keer met een groepje ging eten en ik deed samen met een meisje boodschappen. Mocht geen toetje, niks extra’s en geloof dat we andijvie stamppot aten met drie luttele spekjes. Vervolgens vroeg ze ons 5,50 per persoon na afloop. Ik was zo verbaasd dat ik mn mond niet opentrok.
Paar weken later hadden we bbq met de vriendengroep met datzelfde meisje en hadden twee mensen al het vlees gehaald, salades, sauzen etc. Onderweg had ze gebeld of er nog wat nodig was en toen had iemand gevraagd of er nog wat nodig was en had ze een stokbrood en courgette meegenomen. Na afloop wilde ze geen 7,50 neerleggen want ze had al meer dan genoeg meegenomen en zo lekker was het niet.
Paar weken later hadden we bbq met de vriendengroep met datzelfde meisje en hadden twee mensen al het vlees gehaald, salades, sauzen etc. Onderweg had ze gebeld of er nog wat nodig was en toen had iemand gevraagd of er nog wat nodig was en had ze een stokbrood en courgette meegenomen. Na afloop wilde ze geen 7,50 neerleggen want ze had al meer dan genoeg meegenomen en zo lekker was het niet.
woensdag 15 april 2020 om 10:05
Die partners gaan nu vaak mee voor het sjouwwerk. Met zijn 2 heb je de auto eerder in geladen.AnAppleADay schreef: ↑15-04-2020 10:04Ik was vrijdag bij de Sligro voor Pasen. Dat is natuurlijk normaal wel meer een uitje dan de gewone super maar de hoeveelheid mensen die toch met z'n tweeën kwamen was absurd. Het was zo erg dat er steeds een stuk of 10-15 mensen buiten aan het wachten waren op hun partner die binnen was. Dus als je naar de ingang wilde moest je jezelf daar tussendoor manouvreren.
woensdag 15 april 2020 om 10:08
Dus een parner gaat een half uur voor de deur wachten met 10 anderen zodat je 2 minuten sneller weer weg kan?vrijenblij20220 schreef: ↑15-04-2020 10:05Die partners gaan nu vaak mee voor het sjouwwerk. Met zijn 2 heb je de auto eerder in geladen.
Ik heb nog nooit meer dan 5 minuten gedaan over de auto inladen. In mijn eentje.
woensdag 15 april 2020 om 10:09
Tuurlijk, maar dan kun je ook op de parkeerplaats blijven wachten natuurlijk aangezien je de auto daar pas kan inladenvrijenblij20220 schreef: ↑15-04-2020 10:05Die partners gaan nu vaak mee voor het sjouwwerk. Met zijn 2 heb je de auto eerder in geladen.

Je loopt met een volle kar naar de auto en je kan daar toch gewoon de spullen in de auto leggen.
woensdag 15 april 2020 om 11:22
Wow. Gewoon echt wow. Dat was voor mij wel over geweest om haar ergens voor uit te nodigen dan...Arequipa schreef: ↑15-04-2020 10:05Oja in mijn studententijd had ik ook vaker dit soort dingen. Weet nog dat ik een keer met een groepje ging eten en ik deed samen met een meisje boodschappen. Mocht geen toetje, niks extra’s en geloof dat we andijvie stamppot aten met drie luttele spekjes. Vervolgens vroeg ze ons 5,50 per persoon na afloop. Ik was zo verbaasd dat ik mn mond niet opentrok.
woensdag 15 april 2020 om 11:52
In de studententijd komen wel meer meiden erachter dat het niet zo werkt (en komen ze in zo'n verhaal terecht). Ik had ook zo'n studiegenootje dat helemaal kon flippen over een gulden of dat ze iemand te eten vroeg en dat je dan een (één) pizzapunt kreeg of dat ze verwachtte dat je met zijn drieën met zo'n miniblikje doperwten uitkwam. "Ja, nu ben ik zeker weer de krent?!" riep ze vaak uit. Op het laatst beaamden we dat allemaal en zo trok ze langzaam bij. Dat kind had het gewoon echt niet door.Arequipa schreef: ↑15-04-2020 10:05Oja in mijn studententijd had ik ook vaker dit soort dingen. Weet nog dat ik een keer met een groepje ging eten en ik deed samen met een meisje boodschappen. Mocht geen toetje, niks extra’s en geloof dat we andijvie stamppot aten met drie luttele spekjes. Vervolgens vroeg ze ons 5,50 per persoon na afloop. Ik was zo verbaasd dat ik mn mond niet opentrok.
De volwassenen die dit nog steeds doen hebben denk ik niet op tijd en niet lomp genoeg te horen gekregen dat ze normaal moesten doen.
woensdag 15 april 2020 om 12:04
Haha nee ik vond haar sowieso al niet heel leuk maar ze had toen een relatie met een jongen uit de vriendengroep.Naatje2000 schreef: ↑15-04-2020 11:22Wow. Gewoon echt wow. Dat was voor mij wel over geweest om haar ergens voor uit te nodigen dan...
Als wij het over haar hebben, hebben we het ook over 'Gieranne'