Eet tips: zoon vergeet te eten
maandag 27 april 2020 om 06:06
Goedemorgen,
Mijn bonus zoon (10 jaar) vergeet vaak te eten.
In de zin van : hij neemt een hap, kauwt maar vergeet vervolgens een nieuwe hap te nemen. Met het avond eten (aardappelen,vlees,groente) scheppen we kleine bordjes op en gaat het beter. Met brood eten hebben we al geprobeerd, hem helpen herinneren, een tijd geven per broodje, op ons tempo laten eten. Dit alles in de hoop dat hij het oppikt maar het lukt niet. Iemand tips zodat hij niet 45 minuten aan tafel zit voor 2 broodjes?
Mijn bonus zoon (10 jaar) vergeet vaak te eten.
In de zin van : hij neemt een hap, kauwt maar vergeet vervolgens een nieuwe hap te nemen. Met het avond eten (aardappelen,vlees,groente) scheppen we kleine bordjes op en gaat het beter. Met brood eten hebben we al geprobeerd, hem helpen herinneren, een tijd geven per broodje, op ons tempo laten eten. Dit alles in de hoop dat hij het oppikt maar het lukt niet. Iemand tips zodat hij niet 45 minuten aan tafel zit voor 2 broodjes?

maandag 27 april 2020 om 11:54
Dat doet ze toch ook schrijft ze.Treurniet12 schreef: ↑27-04-2020 10:42Het gaat dus om jou. Jij hoeft er toch niet bij te blijven zitten? Laat je kind alleen.
maandag 27 april 2020 om 12:00
Mijn vader is obese hangt met zijn hoofd boven zijn bord en heeft binnen 5 min alles naar binnen geschoven. Ik heb een hernia diafragma en moet dus sowieso alles rustig laten zakken. Niemand hoeft verplicht te blijven zitten maar een ander bepaalt ook niet hoe snel ik eet.Liebeskind² schreef: ↑27-04-2020 09:51Iemand die sneller eet die propt? Of ervaar je dat zo als je zelf wat sneller zou eten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 27 april 2020 om 12:29
Nee we zijn er al 2 jaar mee bezig. Hij heeft continu rooster waardoor het op school dus ook niet lukt om op tijd zijn broodjes en fruit op te krijgen. Waardoor hij dus te weinig eet en dus vaak misselijk is van de trek.Maartje2016 schreef: ↑27-04-2020 07:57Krijgt hij op school zijn eten wel binnen een aangegeven tijd op? Of valt het je nu op omdat ze hele dagen thuis zijn?
maandag 27 april 2020 om 12:32
Dat hebben we al geprobeerd maar dat vind hij niks. Helaas

maandag 27 april 2020 om 12:34
Ja oké. Maar omdat een ander sneller eet is het nog niet meteen schrokken. Ik ben niet obese en ik eet zeer snel. Ik kauw snel en terwijl ik kauw heb ik de volgende hap al klaar staan. Andere mensen pauzeren echt tussen happen. Ik haat koud of lauw eten. En ik eet gewoon netjes, maar ik ben altijd een snelle eter geweest.viva-amber schreef: ↑27-04-2020 12:00Mijn vader is obese hangt met zijn hoofd boven zijn bord en heeft binnen 5 min alles naar binnen geschoven. Ik heb een hernia diafragma en moet dus sowieso alles rustig laten zakken. Niemand hoeft verplicht te blijven zitten maar een ander bepaalt ook niet hoe snel ik eet.
Maar ik weet dat veel mensen gewoon niet sneller kunnen inderdaad.
maandag 27 april 2020 om 12:35
Ja hij wil heel graag spelen. Als het vervolgens te laat is om te spelen is hij heel verdrietig. Hij wil heel duidelijk sneller eten maar het lukt hem niet. We willen er wel wat aan doen, maar we willen het ook geen groot ding van maken. Eten moet vooral leuk zijn.
maandag 27 april 2020 om 12:41

maandag 27 april 2020 om 22:23
Mijn ouders hadden de regel dat iedereen moest wachten tot iedereen klaar was. Nou ben ik de grootste/langzaamste eter, dus ik had er geen last van, maar belachelijk vind ik het wel.Jufjoke schreef: ↑27-04-2020 10:04Mijn zoon heeft dat ook gehad, eigenlijk vanaf het moment dat hij kon eten, eet hij langzaam. En nee, hij hoeft niet te proppen, dat is ook helemaal niet gezond, maar soms was het gewoon irritant. Wat hielp, is er geen aandacht aan besteden. Na drie kwartier gewoon zelf vast van tafel gaan. De maaltijd gezellig houden. Hij mocht er gerust langer over doen, maar op een gegeven moment wilden we zelf andere dingen gaan doen. Dat werkte prima, geen irritatie meer en ieder zijn eigen tempo.
Nu is hij dertien en heeft het zichzelf opgelost. Hij eet niet snel, maar ook niet heel langzaam.
Dus de tip is eigenlijk: negeren, maaltijden gezellig houden en na een bepaalde tijd zelf vast van tafel gaan (zonder gezucht dat het allemaal zo lang duurt natuurlijk)
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

dinsdag 28 april 2020 om 04:01
Na 20 minuten tot een half uur is het gewoon klaar voor jullie en blijft hij met zijn boterham maar alleen aan tafel zitten.
De rest van de tafel wordt gewoon - zonder klagen over hem - afgeruimd.
Het feit alleen dat de "gezelligheid" weg is en dat hij niemand meer heeft om tegen te praten zorgt er héél misschien voor dat hij iets sneller gaat.
(Verwacht nog geen mirakels. Je maakt nu éénmaal van een Lada geen Ferrari.)
Brood in stukjes snijden al geprobeerd?
Echt in hapklare brokken?
Is hij gevoelig aan beloningen en stickers?
Bijvoorbeeld als er 1 boterham binnen 't half uur ingaat?
En hopen dat hij straks op zijn 13de de oren van je hoofd eet als hij in de groei is
. Dan doet ie waarschijnlijk écht geen half uur meer over 1 boterham, maar is eerder heel het brood verdwenen.
Het feit alleen dat de "gezelligheid" weg is en dat hij niemand meer heeft om tegen te praten zorgt er héél misschien voor dat hij iets sneller gaat.
En hopen dat hij straks op zijn 13de de oren van je hoofd eet als hij in de groei is

dinsdag 28 april 2020 om 07:15
Goedemorgen,
Ik lees heel veel reacties dat je hem gewoon moet laten zitten..
Hier ben ik het niet helemaal mee eens
Als je bonus zoon brood mager is zorg dan echt dat jullie vaak genoeg eten en dat er een vast ritme komt
Verder zou ik hem belonen met iets dat hij heel lekker vind voor na het eten...
Voer gewoon een gezellig gesprek met hem en laat het even wat los.
Ik had een dochter van 8 die hetzelfde overkwam. Opeens was het weer voorbij
Ik lees heel veel reacties dat je hem gewoon moet laten zitten..
Hier ben ik het niet helemaal mee eens
Als je bonus zoon brood mager is zorg dan echt dat jullie vaak genoeg eten en dat er een vast ritme komt
Verder zou ik hem belonen met iets dat hij heel lekker vind voor na het eten...
Voer gewoon een gezellig gesprek met hem en laat het even wat los.
Ik had een dochter van 8 die hetzelfde overkwam. Opeens was het weer voorbij

dinsdag 28 april 2020 om 07:45
dinsdag 28 april 2020 om 08:37
Het "lastige" is dat wij onze woonkamer, eetkamer en keuken in een hebben. Dus bij hem weglopen heeft eigenlijk geen zin.Marnamai schreef: ↑28-04-2020 04:01Na 20 minuten tot een half uur is het gewoon klaar voor jullie en blijft hij met zijn boterham maar alleen aan tafel zitten.
En hopen dat hij straks op zijn 13de de oren van je hoofd eet als hij in de groei is. Dan doet ie waarschijnlijk écht geen half uur meer over 1 boterham, maar is eerder heel het brood verdwenen.
Ja hier zijn we mee gestart. Alleen kregen we toen de discussie dat de hapjes te groot gesneden waren. Misschien door proberen en dan de hapjes echt heel klein maken?

dinsdag 28 april 2020 om 08:52
het zit niet in de hapjes, hij heeft vast een goed gebitlolllaaa schreef: ↑28-04-2020 08:37Het "lastige" is dat wij onze woonkamer, eetkamer en keuken in een hebben. Dus bij hem weglopen heeft eigenlijk geen zin.
Ja hier zijn we mee gestart. Alleen kregen we toen de discussie dat de hapjes te groot gesneden waren. Misschien door proberen en dan de hapjes echt heel klein maken?

probeer nou eerst eens vaker kleine maaltijden aan te bieden.
een boterham zodra hij thuis komt, hoeft niet aan tafel, gewoon tijdens het spelen. Beetje rauwkost er naast
etc