Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Zomerwarmte schreef:
02-05-2020 19:44
Ik heb er dus heel weinig mee. Maar dat weten ze ook, en bedoeling was gewoon samen zijn met high tea of iets.
Ik ook. En ik heb mijn zusje die het zou organiseren duidelijke instructies gegeven. Ik wil alleen feest want het een vrijgezellenFEEST. Geen kookworkshops of slippers versieren of weet ik veel wat voor ellende. Ik wil bier en lekkere mannen zijn een pre. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Wij trouwen volgende week voor de wet en hadden bedacht om daarna even champagne en gebak in de tuin te doen met getuigen en ouders maar ik bedenk me net dat dat eigenlijk helemaal niet mag.... dan zijn er namelijk 5 gasten.
Ik twijfel nu of we het risico willen nemen op een boete....

Andere optie is dat de ouders pas later op de dag langs komen, twee keer champagne ;-)
Leuk Apple! Als ik heel eerlijk ben zou ik het samen willen doen. Met 1.5m afstand. *Kijkt snel om zich heen of Redbulletje niet meeleest*
Kokoro schreef:
03-05-2020 09:43
Leuk Apple! Als ik heel eerlijk ben zou ik het samen willen doen. Met 1.5m afstand. *Kijkt snel om zich heen of Redbulletje niet meeleest*
Ja die neiging heb ik dus ook, en ouders willen dat ook graag.
Maar een boete/strafblad voor iedereen, inclusief mijn zwager met een beroep met hele strenge achtergrondcheck, vind ik wel een risico...
En 1,5m afstand lukt wel als we in duo’s zitten obv huishouden :proud:
Lama
kindrebel schreef:
03-05-2020 09:55
Lama
Lama's in de tuin lijkt me wat overdreven.

Apple, hoe gaat dat eigenlijk nu met de huwelijksvoltrekking? Zijn jullie dan wel met 6 personen met diezelfde afstand?

Is het eigenlijk verboden om buiten (met afstand) samen te zijn? Heb me er niet in verdiept gezien ik het niet van plan ben, maar ik zie bijv. werkende mensen op gepaste afstand samen lunchen buiten. Als dat idd is toegestaan zou je kunnen overwegen om ergens 3 kleedjes te draperen en in een park taart en champagne te doen.

Wat ga je eigenlijk aan doen voor die dag :) ?
Huwelijksvoltrekking is met 4 man (we hebben maar 2 getuigen, mag ook niet meer) maar ik weet niet precies hoe ze dat doen.

Misschien dat inderdaad ergens buiten zitten wel een optie is... maar wel scheef dat ik dan m’n (schoon)ouders op een kleedje moet zetten terwijl we hetzelfde zouden kunnen creëeren in de tuin, maar dan met stoelen.
En ik doe mijn jurk aan die ik ook voor het diner voor september op het oog heb:

https://www.zalando.nl/ivy-and-oak-maxi ... n-a11.html
Ja, het voelt erg onlogisch, maar ik snap wel dat ze ergens keuzes moeten maken.
AnAppleADay schreef:
03-05-2020 10:12
En ik doe mijn jurk aan die ik ook voor het diner voor september op het oog heb:

https://www.zalando.nl/ivy-and-oak-maxi ... n-a11.html
Ohhh ja die :flirting: . Heel mooi!
Kokoro schreef:
03-05-2020 10:08
Lama's in de tuin lijkt me wat overdreven.
Een lama tussen de mensen, is de perfecte gewenste afstand. :idee:
Apple, wij overwegen hetzelfde op de eigenlijke trouwdag. Beetje puzzelen met de regels inderdaad.. ik had bedacht om met de daggasten die in dezelfde stad wonen in een speeltuin of parkje te gaan zitten, ieder stel op zijn eigen kleedje met genoeg afstand. En dat ik dan taart en bubbels neerzet voor iedereen en mijn dansjurk aandoe.

Eerst nog even afwachten of we überhaupt op de eigenlijke trouwdag voor de wet mogen trouwen, met de huidige regels mag dat niet van gemeente maar dat kan na 20 mei anders zijn.
Voor de wet trouwen mag sowieso nu, gewoon aan de balie, zonder gasten.
Maar kan me voorstellen dat je dat misschien niet wilt, bij ons was dat sowieso het plan.
AnAppleADay schreef:
03-05-2020 10:58
Voor de wet trouwen mag sowieso nu, gewoon aan de balie, zonder gasten.
Maar kan me voorstellen dat je dat misschien niet wilt, bij ons was dat sowieso het plan.
Bij ons kan er nu getrouwd worden op het gemeentehuis en op het stadskantoor. Met respectievelijk 30 volwassenen of 8 volwassenen in de ruimte. Niet echt een probleem dus.
kindrebel schreef:
03-05-2020 10:59
Bij ons kan er nu getrouwd worden op het gemeentehuis en op het stadskantoor. Met respectievelijk 30 volwassenen of 8 volwassenen in de ruimte. Niet echt een probleem dus.
Bij ons is de gemeente nu dicht op zaterdagen dus de geplande trouwdag zou dan niet kunnen om voor de wet te trouwen. En max 6 mensen inclusief ambtenaren, maar dat vind ik nog niet zo erg.
Heel veel sterkte, Zomerwarmte!
kindrebel schreef:
02-05-2020 14:11
Ik moet trouwens bekennen dat ik het helemaal niet erg vind dat niemand het meer over een vrijgezellenfeest heeft. :whistle:
Haha, ik heb er ook helemaal niets mee. Tenminste, niet in de traditionele vorm met workshops en gekke outfits. Mijn getuige weet gelukkig prima wat ik wel leuk vind, dus dat komt vast goed.
AnAppleADay schreef:
03-05-2020 09:40
Wij trouwen volgende week voor de wet en hadden bedacht om daarna even champagne en gebak in de tuin te doen met getuigen en ouders maar ik bedenk me net dat dat eigenlijk helemaal niet mag.... dan zijn er namelijk 5 gasten.
Ik twijfel nu of we het risico willen nemen op een boete....

Andere optie is dat de ouders pas later op de dag langs komen, twee keer champagne ;-)
Lastig, Apple. Voordat ik las over de baan van je zwager dacht ik: gewoon doen, als je voldoende afstand kunt houden. Maar als een strafblad voor hem serieuze problemen kan opleveren zou ik het risico niet lopen en het bezoek in twee keer doen.
kindrebel schreef:
03-05-2020 10:18
Een lama tussen de mensen, is de perfecte gewenste afstand. :idee:
Haha ja dat plaatje heb ik ook gezien!
Hoe is het hier verder met iedereen? Als het goed is komt deze week mijn trouwjurk binnen bij de bruidswinkel. Heb er nog niet zoveel vertrouwen in eigenlijk. Eind november besteld, zou 2-4 maanden duren, maar ze verwachtte hem begin februari. Helaas tot op heden nog niks gehoord, anders dan dat hij vorige week bij de leverancier binnen zou zijn gekomen. Dat betekent dat hij deze week in de bruidswinkel moet aankomen en dat ze gaan bellen. Fingers crossed. Ik hoop hem over 1 maand te kunnen gaan passen. Dan kan er nog gauw 3kg af ;-D .
Leuk, kokoro! De levertijden zijn behoorlijk langer geworden door corona, dus ik ben benieuwd. Hopelijk kun je hem snel weer aan en worden de twijfels die je had dan weggenomen!

Hier hebben we nu zoveel tijd over dat eigenlijk alles al af is voor de bruiloft. We hebben een playlist gemaakt met al onze favoriete muziek (het deel waarmee we onze gasten niet wegjagen, dan :lol: ), onze speeches zijn geschreven, alle decoratie ligt vast en ik heb een opzet gemaakt voor de tafelschikking. Met nog ruim een halfjaar te gaan :facepalm:
De dingen die nu nog moeten, zijn echt niet handig om nu al te doen (pak voor lief, proefkapsel en zo).
Ik lijk wel een bridezilla op deze manier, maar het komt écht door teveel lege weekenden :biggrin:
Kokoro, ik duim voor je dat je een dezer dagen wordt gebeld!

Yugen, lekker bezig! En nee joh, geen bridezilla taferelen hoor. :D

Ik ben ook nog lekker bezig, gisteren de nieuwe offerte van de locatie binnen gekregen en nu is alles goed wat erin staat. Nu in spanning wachten op de mail van de styliste, hopelijk zit ze binnen mijn budget.. ze was er nog druk mee bezig.
En owja, muziek. Ook eens mee beginnen. Denk dat ik maar Spotify ga gebruiken. Is het handigst denk ik. Kan ik gelijk kijken of daar het nummer op staat die ik wil gebruiken als ik met mijn vader naar voren loop. Anders moet ik die van youtube halen.

Hebben jullie ook muziek tijdens de ceremonie(s)?
Wij hebben dus s ochtends het burgerlijk huwelijk en s middags het kerkelijk huwelijk.
Ik heb al een paar liederen gevonden voor het kerkelijk huwelijk. Nu nog een paar wat makkelijker om te spelen is omdat mijn schoonvader piano gaat spelen.

Maar wat wij jammer vinden is dat de piano (die staat op de locatie) een jaar geleden voor het laatst is gestemd. Nu willen wij graag dat deze opnieuw wordt gestemd (gaf de locatie ook aan dat dat nodig is) maar de locatie wil dat wij er voor gaan betalen. Vind ik een beetje raar.. omdat deze vrij gebruikt kan worden en van hun is. Dus daar wachten wij maar mee. Misschien dat er iemand voor ons gaat trouwen en dat die ook de piano gaan gebruiken ;)
Yugen schreef:
05-05-2020 16:00
Leuk, kokoro! De levertijden zijn behoorlijk langer geworden door corona, dus ik ben benieuwd. Hopelijk kun je hem snel weer aan en worden de twijfels die je had dan weggenomen!

Hier hebben we nu zoveel tijd over dat eigenlijk alles al af is voor de bruiloft. We hebben een playlist gemaakt met al onze favoriete muziek (het deel waarmee we onze gasten niet wegjagen, dan :lol: ), onze speeches zijn geschreven, alle decoratie ligt vast en ik heb een opzet gemaakt voor de tafelschikking. Met nog ruim een halfjaar te gaan :facepalm:
De dingen die nu nog moeten, zijn echt niet handig om nu al te doen (pak voor lief, proefkapsel en zo).
Ik lijk wel een bridezilla op deze manier, maar het komt écht door teveel lege weekenden :biggrin:
Ohhh dat lijkt me wel relaxt hoor! Dat je al zo ver bent met alles. Dan straks alle tijd om rustig te zwijmelen. Hier echt het tegenovergestelde. We stellen alles uit :facepalm: . Dit weekend alle documenten verzamelen die we nodig hebben om daar alvast in ondertrouw te gaan. Via fax ;-) .

Wat heb je allemaal in je speech gezet? Bedoel je echt speeches of geloften?
Zomerwarmte schreef:
05-05-2020 21:10
Ik ben ook nog lekker bezig, gisteren de nieuwe offerte van de locatie binnen gekregen en nu is alles goed wat erin staat. Nu in spanning wachten op de mail van de styliste, hopelijk zit ze binnen mijn budget.. ze was er nog druk mee bezig.
En owja, muziek. Ook eens mee beginnen. Denk dat ik maar Spotify ga gebruiken. Is het handigst denk ik. Kan ik gelijk kijken of daar het nummer op staat die ik wil gebruiken als ik met mijn vader naar voren loop. Anders moet ik die van youtube halen.

Oh das zo gedaan met flvto punt nog wat. Ik zal voor je duimen dat de styliste goedkoop uitvalt :D .

Hebben jullie ook muziek tijdens de ceremonie(s)?

Ja! Wij hebben een live stealdrum speler :flirting: , op het strand, in de zwoele avondzon

Wij hebben dus s ochtends het burgerlijk huwelijk en s middags het kerkelijk huwelijk.
Ik heb al een paar liederen gevonden voor het kerkelijk huwelijk. Nu nog een paar wat makkelijker om te spelen is omdat mijn schoonvader piano gaat spelen.

Wat mooi dat hij dat op zich neemt!

Maar wat wij jammer vinden is dat de piano (die staat op de locatie) een jaar geleden voor het laatst is gestemd. Nu willen wij graag dat deze opnieuw wordt gestemd (gaf de locatie ook aan dat dat nodig is) maar de locatie wil dat wij er voor gaan betalen. Vind ik een beetje raar.. omdat deze vrij gebruikt kan worden en van hun is. Dus daar wachten wij maar mee. Misschien dat er iemand voor ons gaat trouwen en dat die ook de piano gaan gebruiken ;)
Huh dus ZIJ geven aan dat hij gestemd moet worden, maar jullie worden vervolgens voor die kar gespannen? Dikke doei, zou ik zeggen. Het is hún piano en als je daar de toko afhuurt, dienen zij te zorgen dat de faciliteiten in orde zijn. Anders moeten ze gewoon iedereen kosten doorberekenen voor piano gebruik en daar eens in de zoveel tijd het stemmen van betalen.
Kokoro schreef:
05-05-2020 21:17
Ohhh dat lijkt me wel relaxt hoor! Dat je al zo ver bent met alles. Dan straks alle tijd om rustig te zwijmelen. Hier echt het tegenovergestelde. We stellen alles uit :facepalm: . Dit weekend alle documenten verzamelen die we nodig hebben om daar alvast in ondertrouw te gaan. Via fax ;-) .

Wat heb je allemaal in je speech gezet? Bedoel je echt speeches of geloften?
Je kunt het ook geloften noemen ja, maar dat zijn meestal maar een paar regels vlak voor het ja-woord. Wij willen elkaar en onze gasten graag uitgebreid vertellen wat we leuk vinden aan elkaar. Dat vind ik persoonlijker dan een verhaal van een ambtenaar die ons niet kent. Daarom zien we het meer als speeches. Het verhaal van de ambtenaar houden we heel kort.

Ik weet niet wat mijn vriend heeft bedacht, maar ik vertel over onze ontmoeting, wat we sindsdien hebben meegemaakt, het aanzoek, waarom ik met hem wil trouwen en hoe ik onze toekomst samen zie. Vrij luchtig met een paar leuke anekdotes.
anoniem_63b1fdb33c98f wijzigde dit bericht op 05-05-2020 21:42
1.25% gewijzigd
Ik vind het ook vreemd dat jullie moeten betalen voor het stemmen van de piano, zou daar niet mee akkoord gaan.
Op internet vind ik prijzen voor piano stemmen rond de €75-85, het zou ook weer zonde zijn om het alleen daarom te laten.

Ik ben op het moment ook vooral bezig met dingen uitstellen... de onzekerheid vreet aan me. We zijn de bruiloft "voor de eerste keer" aan het regelen voor voorjaar 2021 (dus we moeten niet verzetten ofzo). Maar zijn we tegen die tijd van de 1.5 meter af? En is de locatie dan niet failliet? Aan de ene kant durf ik niks vast te leggen, maar aan de andere kant moet dat wel omdat anders alles vol is. Moeilijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven