Ben jij de 'asociale' buur?

03-05-2020 19:41 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier altijd topics over asociale buren, en in de reacties heb ik dan altijd het idee dat iedere forummer een geweldige buur is die nooit overlast maakt, dus mijn vraag; ben jij (ooit) een asociale buur (geweest)?

To trapt af:

Mijn hond blaft weleens in de tuin (rijtjeshuis) dus snap dat de buren dat irritant vinden. Zeker op een mooie dag als de deuren open staat en de postbode is er weer.
Hobbelster schreef:
03-05-2020 19:46
Nee ik ben de buurvrouw die erheen gaat en indien nodig zonder twijfel de politie belt.

Ik zou me kapot schamen de aso buur te zijn.
Jij gaat er tenminste nog heen. Er zijn zat angsthazen die alleen maar 0900 8844 kunnen bellen.
A-sociaal in contact wel :flag: , ik ben meer op mezelf dan de buren zouden willen vermoed ik, ik heb gewoon niet zo'n behoefte aan dat geschreeuw over de schutting met geklets of goedbedoelde tips (doe dan ook meestal of ik ze niet hoor indien mogelijk).
Aangezien ik de buren boven de tv uit hoor als ze buiten zitten, denk ik niet dat ik zoveel geluid produceer.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Ik doe graag laat huishoudelijke klusjes.
Ik blijkbaar, zonder dat ik me van enig kwaad bewust was.

Mijn buurvrouw klaagde wel eens over mij, over "een schurend geluid meestal rond 20 uur s avonds".... Ik heb nooit begrepen wat het nou kon zijn, rond 20 uur s avonds zit ik namelijk altijd op de bank voor het journaal.

Ter info: ik ben alleenstaand met een (meer dan) full time baan en geen rare hobbies. Ik vind zelf dat ze eigenlijk maar in haar handjes mocht knijpen met zo'n bovenbuurvrouw, ik had ook getrouwd met twee kleine kinderen en een blaffende hond kunnen zijn. Maar goed, we waren geen vriendinnen. Dat was duidelijk.
4 kinderen op een bovenwoning met houten vloeren. En we roepen naar elkaar in plaats van even naar elkaar toe te lopen.
Ik zou nooit mijn onderburen willen zijn.
Ik heb (buiten Corona-tijden) veel mensen over de vloer, gezellig spelletjes spelen en/of borrelen. Ik vraag wel eens aan de buren of ze last van ons hebben, maar tot nu toe blijkt ons gelach en geklets van aanvaardbaar niveau.

Mijn huidige kat is een buitenkat, maar die durft de tuin niet uit, dus die blaast alleen onder de schutting door tegen de buurkat, die net zo'n grote schijtert is.

Klussen doen we regelmatig, maar onze buren ook. Dat krijg je ervan als je in oude huizen gaat wonen. We boren, zagen, schuren en timmeren lustig tegen elkaar op.

Ik woon dan ook in een straat met aardige mensen met een redelijk hoge tolerantie, wat het héél fijn wonen maakt. (is ook in het begin wel anders geweest met een buurvrouw die bij het minste geringste al over de schutting hing te klagen.. Wat was ik blij dat die verhuisde zeg!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Mijn buren werken allebei bij de politie. Ze zeggen dat ze nooit last van ons hebben, gelukkig maar!
Lenteui schreef:
03-05-2020 19:57
4 kinderen op een bovenwoning met houten vloeren. En we roepen naar elkaar in plaats van even naar elkaar toe te lopen.
Ik zou nooit mijn onderburen willen zijn.
Ik heb onder jullie gewoond...
Wij hebben hier heel goed geïsoleerde huizen. Stemmen of tv hoor je hier echt niet. We hebben wel een trampoline, maar die hebben beide buren ook.
Wij hebben een trampoline, twee drukke kinderen, een buitenkat, een kooltjes-BBQ, we geven vaak tuinfeesten (nouja, nu even niet), hebben een zwembad en we hebben een buitenhaard. Yep, wij zijn mega-aso buren! Gelukkig wonen we vrijstaand, in het bos, moeten we moeite doen om de buren te zien en zijn het ook nog eens stokdove oudjes... dus ik maak me weinig zorgen.
Volgens mij hebben mijn buren weinig last van ons. We zijn ook best sociaal met uitlenen van gereedschap, meehelpen met buurtfeestjes, meebetalen aan schuttingen en dat soort dingen. Zelden harde muziek of klusgeluiden. Waar we niet zo goed in zijn is het onkruidvrij houden van de voortuin.
Lady_Day schreef:
03-05-2020 19:59
Ik heb onder jullie gewoond...
:hug:
Soms. Toen zoon nog een huilbaby was. Ik vond het verschrikkelijk toen de buurvrouw mij een hart onder de riem wilde steken want tot dat moment leefde ik in de veronderstelling dat zij het niet hoorden.

Ik heb twee honden. Als de ene begint met blaffen doet nummer twee gezellig mee. Maar ik zet ze binnen of doe de tuindeuren dicht als ik veel bezoek verwacht (de deurbel is wel een dingetje). Ze zitten nooit in de tuin zonder ‘toezicht’.

Ik heb een kind dat vrij luidruchtig is. Maar hij mag niet met zijn Bluetooth speaker op vol volume in de tuin krijsen. En toen hij klein was en een peuter melt-down in de tuin kreeg, gingen we gelijk naar binnen. Trampoline is ingegraven en zoon klein dus hij kan niet gluren over de schutting (en aan die kant staat ook een trampoline dus ik denk niet dat het een probleem zou zijn voor de buren).

Verder geen herrie of gedoe over schuttingen of beplanting. Tot dusver altijd wel een goed compromis weten te bereiken in nette gesprekken. Feestjes zijn er alleen rond zoons verjaardag en die kondig ik op tijd aan. Op onze verjaardagen komen de buren standaard op bezoek.
Lenteui schreef:
03-05-2020 20:02
:hug:
:rofl:

Ik ben nu de bovenbuur ;)
Alecta schreef:
03-05-2020 19:48
Ook nog ☺️.
Ik bedenk me net dat we helemaal geen schutting hebben. Tussen onze trampoline en de tuin van de buren staan alleen wat struikjes. Nou ja, in ieder geval geen springende hoofden boven de schutting.
Wij wonen nu zo'n 50 meter van onze buren af.
Toen ik nog in een rij woonde ging met regelmaat de barbecue aan. En dat deden we zonder schaamte.
Ook ging de muziek wel is kei hard en zong ik lekker mee. Dit gebeurde niet vaker dan eens in de week een half uur. Verder denk ik niet dat de buren ons hoorde. We hadden een fijn contact met ze.
Ik heb een kind van bijna 1,5, maar nooit klachten gehad van de vorige buurvrouw. De nieuwe stond vandaag na twee dagen al aan de deur omdat ze wakker werd tijdens haar middagslaap omdat mijn kind iets liet vallen....
Dat wordt nog wat, we hebben houten vloeren, ik heb er een hele grote dikke mat op liggen en ben vrij streng op gooien met spullen, maar een kind van deze leeftijd laat wel eens iets vallen.
Lady_Day schreef:
03-05-2020 20:03
:rofl:

Ik ben nu de bovenbuur ;)
Jij hebt ook je conclusie getrokken ;-)
Godzijdank woon ik al 32 jaar vrijstaand. Binnenshuis horen we nooit iets van de buren, maar bij mooi weer kunnen we de gesprekken van anderen in hun tuin volgen.

Weinig pubers hier, misschien een enkel feestje in de post-examentijd. Maar niet hinderlijk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik rook elke avond een jointje in de schuur, weet niet of ze het ruiken eerlijk gezegd maar doe het dan weer niet in de tuin.
Mijn puber is nogal zwaarvoetig op de trap, denk wel dat ze hem horen.
Maar ik hoor mijn buurvrouw haar wasmachine op de meest bizarre uren en maak daar geen probleem van.

Moet erbij vermelden dat ik eindelijk na 15 jaar heftige burenoverlast heerlijk rustig woon in een eengezinswoning op een hoek dus maar aan een kant buren en ze zijn nog eens heel aardig ook.
Wij hebben een trampoline en we bbqen regelmatig. Nooit geweten dat dat asociaal was totdat ik dat op dit forum te weten kwam...

Wij wonen in een klein dorp, in een wijk met tweeondereenkappers en hier is bijna iedereen 'asociaal'. Ik hoor vaak klusgeluiden, kinderen, de bejaarde buren hebben de tv hard staan, er wordt vaak gebbqd en er blaffen honden. Jongens uit de buurt proberen hun crossmotor uit. Om nog maar niet te spreken over de varkensboer nog geen 200 meter verderop die regelmatig zorgt voor wat 'boerenparfum'... Ik vind dit dus allemaal leefgeluiden en -geuren.
nausicaa schreef:
03-05-2020 20:06
Ik heb een kind van bijna 1,5, maar nooit klachten gehad van de vorige buurvrouw. De nieuwe stond vandaag na twee dagen al aan de deur omdat ze wakker werd tijdens haar middagslaap omdat mijn kind iets liet vallen....
Dat wordt nog wat, we hebben houten vloeren, ik heb er een hele grote dikke mat op liggen en ben vrij streng op gooien met spullen, maar een kind van deze leeftijd laat wel eens iets vallen.
Wow. Hoop voor jou dat het niet iemand is die gek is op de graveyardshifts. Of een semi-bejaarde die tukjes doet om de dag in te korten.
nausicaa schreef:
03-05-2020 20:06
Dat maakt jou geen asociale buur. Ik geef toe dat ik weinig kan hebben van mijn buren maar geluiden van kleine kinderen storen mij niet. Die kunnen er namelijk niets aan doen dat ze plat op hun voeten lopen of dingen laten vallen.
Mijn man steekt graag de weber aan met echt hout. Behoorlijk wat rook de eerste tien minuten.. niet echt buur vriendelijk
Ik was een keer een halve avond aan het boren in onze studentenflat.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven