Relatie “gedoe”

07-05-2020 20:38 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe account gemaakt in verband met herkenbaarheid.
Ik heb n mijn man zijn ruim 10 jaar samen. In de loop der jaren is mijn man ziek geworden, maar over het algemeen zijn we gelukkig. De chemokuren van mijn man zijn al even gestopt, maar een dagbesteding heeft hij niet, en dat komt ook niet meer, maar hij vermaakt zich en is over het algemeen positief.
In het begin van onze relatie hebben we een paar keer een handgemeen gehad vanuit zijn kant. Hij is opgevoed als sleutelkind, en qua opvoeding is er weinig aandacht aan besteed. Dit meegenomen, en goede gesprekken, heeft hij me nooit meer aangeraakt op die manier.

Afgelopen december sloeg hij echter helemaal door in een dronken bui, en sloeg me meermaals. Hij zag dingen die er niet waren, en was totaal van het pad, ook qua eigenwaarde. Hij heeft zich doodgeschaamd en het op allerlei manieren goedgemaakt. Het zou niet meer gebeuren, en de drank eveneens. Echter zie ik hem deze week weer met die vreemde blik in zijn ogen, en net sloeg hij weer door, en kreeg ik 2 klappen. Ik ben helemaal ingestort door middel van hyperventilatie.

Ik lig al uren op bed, en weet niet wat ik moet doen. Over het algemeen ben ik gelukkig, hebben we het beste met elkaar voor, en leven we een rustig leven. We hebben voldoende inkomen, vrienden , een eigen plekje,
Waar komt dit ineens vandaan? Wat kan ik doen. Ik wil niet bij hem weg, maar dit wil ik ook niet. Hij vroeg me net of ik de scheiding al heb aangevraagd, en heeft me daarvoor eten gebracht. Wat is het nou? Is hij boos, of , of,
De reden dat ik zijn ziekte noem, is ook de reden dat ik het moeilijk vind om weg te gaan. Vooral nu met de Corona, ik ben niet alleen vrouw, maar ook verzorger en mantelzorger. En bovenal heb ik ook niet echt een plek om
heen te gaan. Ik ben net even naar beneden gegaan, ik geef aan dat ik even weg wil. Daarop krijg ik dat we hulp moeten zoeken , en dat dat nu niet kan ik Corona tijd vanwege zijn weerstand / risico , maar dat ik al wel hulp kan zoeken voor mijn chaos in mijn hoofd , en kennelijk drukte/ onzekerheid (volgens hem stel ik duizenden vragen per dag.

Hierop voel ik me aangevallen en heb gezegd dat ik ga. Resultaat, de autosleutels worden opgeborgen, en ik mag de fiets pakken. Maar nog liever ga ik wandelen en kom ik terug.

Voor mij valt er nu niet te praten over de aanleiding , maar enkel over dr klap. Hij vind dat we alles moeten bespreken ...

Hij is trouwens gestopt met drinken, (dat vroeg iemand).

Ik durf ook niet zo goed weg te gaan, het is mijn thuis, mijn plekje ,
Jij bent mantelzorger voor hem, hij slaat je.
Je wilt daarom weg en hij neemt de autosleutels weg.
Hij is degene die 'doordraait' je slaat, daarna ook nog rotopmerkingen maakt, maar tegelijkertijd zou jij hulp moeten zoeken vokgens hem

Als je deze feiten(!) over een ander zou lezen, dan zou je toch zeggen; als de wiedeweerga weg?

Kan hij in zijn eentje de nacht overleven? Dan nu je spullen pakken voor minstens een week, fiets naar familie of een vriendin en als je het niet kunt uitleggen laat desnoods dit topic lezen. Bel je morgenochtend de huisarts dat iemand je man moet verzorgen omdat hij je heeft geslagen en je dus uit huis bent gegaan.

Het is niet makkelijk, je hoeft nu geen definitieve knoop door te hakken, maar je moet nu wel even weg om na te denken zonder je man in de buurt.
LIeverd, je topic titel is veelzeggend, dit is geen relatie gedoe , dit is persoonlijk gedoe van je man, en niet zo maar iets maar iets urgents en belangrijks.
Hij moet flink met zichzelf aan de bak, hij kan wel eten brengen en zeggen dat jullie moeten praten maar hij moet vooral met zichzelf aan de bak.

Kun je bij familie terecht ? Al is het maar voor een nachtje om je even uit de situatie te halen ? Je man begint nl meteen te manipuleren met zijn corona dit en dat.
Terwijl hij jou moet vragen, meis wat heb jij nu nodig, ik ga morgen een psych bellen of naar de huisarts maar kan ik jou nog helpen......
To, dit is een patroon. Breng jezelf in veiligheid.
Relatie’GEDOE?
Noem jij dit GEDOE? Serieus?
Hij slaat je mishandeld je, maar jij zwakt dit af naar gedoe?

Hij zal nooit stoppen, want hij heeft de smaak te pakken. En je hebt het al meerdere keren geaccepteerd dus dit moedigt hem aan om verder te gaan.
En hij weet dat hij fout bezig is en hij maakt je belachelijk met zijn: ‘en heb je de scheiding al aangevraagd’. Want hij zou zelf nooit blijven bij zo iemand als hijzelf.
Dus Jij moet hulp zoeken? Koekoek.
"Vroeger" bij het eerste handgemeen had je al weg moeten wezen. Een man die zn vrouw slaat, ziekte of geen ziekte, is er 1 van het laagste soort. Als die op de grond ligt, spuug je erop, en stap je over hem heen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Maud*de*Braose schreef:
07-05-2020 21:19
Deze agressie komt niet "ineens", die is er al jullie hele relatie.
Klinkt alsof jij al die jaren al je kop in het zand steekt voor hoe jouw partner is.

Precies dit.

Dit is tijdens jullie relatie nu al minstens de derde keer dat je geslagen wordt en dat over een tijdsspanne van 10 jaar. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je partner dit gedrag nu ineens wel kan veranderen als dat de afgelopen 10 jaar niet is gelukt. Wat mij betreft zou het vertrouwen weg zijn en ik zou niet willen afwachten wanneer de volgende keer is dat hij door het lint gaat.
Here am I in my little bubble
Dames ik denk dat TO zich al rot genoeg voelt. Ze heeft er niks aan om te horen 'wat ze had moeten doen'. Geloof me, er zijn maar weinig vrouwen of mannen die een relatie van jaren meteen opgeven na de eerste klap (triest genoeg). Door dit soort opmerkingen kan een slachtoffer zich gaan schamen en wordt het nog moeilijker om hulp te vragen.

Laten we vooruit kijken en proberen TO te helpen.
Pakt autosleutels af? Koekoek. Hij wil controle over je. Hij slaat je. Zoek hulp bij veilig thuis of de huisarts. Veel sterkte
Noem je dit “gedoe”? O_O

Hij slaat vrouwen, dat zit in hem. Hij heeft het een tijd kunnen onderdrukken maar het zit erin, dat gaat niet veranderen.

Je kan desnoods naar de apotheek en het codewoord Masker19 doorgeven. Je zal vanuit daar verder geholpen worden.

Kan je hem trouwens niet in een verpleegtehuis stoppen met zijn ziekte? Jij kan het niet meer aan, dan maar door professionals.
anoniem_370175 wijzigde dit bericht op 07-05-2020 22:19
0.38% gewijzigd
Het feit dat jij mantelzorger bent moet je hier echt los van gaan zien TO. Jij bent niet verantwoordelijk voor hem en al helemaal niet als hij jou zo behandelt. Als hij verder geen familie of vrienden heeft, dan is er met thuiszorg een heleboel mogelijk.
Here am I in my little bubble
omg heel veel sterkte TO!!!! zoek aub hulp!
Dat met die autosleutels relativeerde hij in, je bent nu van slag, dan ga je niet rijden, als je morgen weg wilt mag je allen meenemen 🤨
Maar goed daar gaat het totaal niet over.

In de openingswinst durfde ik dit niet goed te benoemen, maar hij heeft vanavond de ambu gebeld toen ik op de grond lag. Die zijn geweest. Die hebben me opgelapt , en hem uitgelegd dat dit stress is , en dat het een teken is van jezelf heel lang sterk houden... ik schaam me er voor dat ze voor hyperventilatie zijn gekomen.

Ik mis mijn leven van voor de Corona. Ik ben echt gek op die man, in die 3 a 4 keer in die 10 jaar, was er zoveel meer dan deze ellende.

Ik bel sowieso morgen de huisarts voor een afspraak.

Ik heb overigens al eens therapie gehad en die vonden dat ik hem te bemoeder, en dat ik meer moet ontspannen...
Zet je schaamte opzij. Je lichaam geeft aan dat je over je eigen grenzen gaat. Luister daar alsjeblieft naar. Wees morgen echt eerlijk tegen je huisarts. Gooi alles op tafel, dus ook het slaan.
Je hoeft niet nu meteen besluiten dat hij een monster is, die je voor altijd moet verlaten. Maar je moet ook niet denken dat hij zielig is en dat jij wel even met therapie kan voorkomen dat hij dit ooit nog een keer gaat doen. Dit is ook zijn probleem. En sleutels afpakken.. rode vlag hoor.
Wittereuzen schreef:
07-05-2020 22:27

In de openingswinst durfde ik dit niet goed te benoemen, maar hij heeft vanavond de ambu gebeld toen ik op de grond lag. Die zijn geweest. Die hebben me opgelapt , en hem uitgelegd dat dit stress is , en dat het een teken is van jezelf heel lang sterk houden... ik schaam me er voor dat ze voor hyperventilatie zijn gekomen.
Heeft hij of jij ook tegen de ambulance mensen gezegd dat je hyperventileerde omdat hij je geslagen had?
Waarschijnlijk niet? Waarom niet? Jij omdat je je schaamde, en hij omdat hij donders goed weet dat hij fout zit?

Echt lieve TO, het siert je dat je je zorgen maakt om je man, maar híj heeft zichzelf in deze situatie gebracht, niet jij! Hij had je niet moeten slaan, vroeger niet en nu niet. Zijn 'sorry' en 'het zal nooit meer gebeuren' zijn dus blijkbaar niets waard.
Kies voor jezelf. Of wil je liever de rest van je leven delen met een man waar je bang voor bent, met een man die je niet kunt vertrouwen?
Wittereuzen schreef:
.

Ik heb overigens al eens therapie gehad en die vonden dat ik hem te bemoeder, en dat ik meer moet ontspannen...
Heb je daar toen ook besproken dat hij je had geslagen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Er bestaat geen excuus om geweld te mogen gebruiken tegen je partner. Het doet er niet toe of je ziek bent, dronken of dat je al weken in je huis zit opgesloten door Corona. Geweld = Geweld klaar. Ik kan je vertellen iemand die je een keer slaat, gaat je vaker slaan. Het kan zomaar zijn dat hij je 2 jaar niet heeft geslagen maar vervolgens om de haverklap ontploft. De grenzen worden continue verlegd. Pak je tasje, spring op die fiets naar een familielid of vriendin en laat het hem maar even uitzoeken en neem jij even je rust. Hij belt zelf de huisarts maar voor hulp en een mantelzorger. Denk aan jezelf! :thumbsup:
Geweld is nooit en te nimmer een optie. Ook niet in een lang goed huwelijk.

Zoek hulp.

Sterkte.
Dit wordt enkel erger. Trap niet in zijn praatjes, hij manipuleert je en weet dondersgoed hoe hij je weer om de tuin kan leiden. Breng zoveel mogelijk mensen uit je omgeving op de hoogte en vertrek.
Wittereuzen schreef:
Dat met die autosleutels relativeerde hij in, je bent nu van slag, dan ga je niet rijden, als je morgen weg wilt mag je allen meenemen 🤨
Maar goed daar gaat het totaal niet over.

Ik mis mijn leven van voor de Corona. Ik ben echt gek op die man, in die 3 a 4 keer in die 10 jaar, was er zoveel meer dan deze ellende.

Ik bel sowieso morgen de huisarts voor een afspraak.

Er is voor mij een aantal dingen die ik nooit zal pikken-ook niet in een verder goede relatie- en mishandeling is daar zeker 1 van. Ik betwijfel dan ook of de relatie verder zo goed is. Dit zit in hem, slaan zit in hem en de ontzettend nare eigenschap dat hij jou nog de schuld geeft ook zit in hem. En natuurlijk is het niet altijd kommer en kwel geweest maar besef dat deze dingen er altijd al in zaten.

Vreemde analyse van je therapeut trouwens. Het is sowieso raar dat een psych zegt dat je iets moet doen. En wanneer moet jij je ontspannen? Tijdens de klappen? Ervoor om hem vooral niet nog kwader te maken?
Ik vind het vreemd dat hij vraagt wat jij gaat doen en of de scheiding als is aangevraagd. Het klinkt nogal manipulatief en alsof jullie in een patroon stappen van mishandeling fysiek/geestelijk en dan weer goed maken en vele sorry's.

Indien hij dit echt als een probleem ervaart dan hangt hij om 8 uur aan de lijn bij de huisarts om e.a. te bespreken en om iets te doen aan zijn mentale en agressie problemen en schuift hij dit verder niet op jou af.

Ik denk dat het tijd is om een eigen plan te trekken en na te denken over hoe je veilig uit de relatie kunt stappen indien hij hier niets mee gaat doen. Zet een koffer met kleding en belangrijke papieren op een veilig adres zodat je weg kunt. Plan je eigen leven en neem stappen om uit de relatie te kunnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wittereuzen schreef:

Zelfs wanneer dat waar is dan heeft hij je niet fysiek aan te vallen. Hij kan ook buiten een rondje lopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
08-05-2020 06:49
Zelfs wanneer dat waar is dan heeft hij je niet fysiek aan te vallen. Hij kan ook buiten een rondje lopen.
Dit. Overigens denk ik dat het bemoederen deel klopt; want je kijkt waarom hij slaat, zorgt voor hem, kijkt naar zijn ogen om te zien hoe het gaat en om maar te voorkomen dat hij weer zou slaan.

Niet gezond voor je. Op het moment dat dat bemoederen echt niet meer ging, greep je lijf daarom in. Die hyperventilatie kwam niet zomaar. Dat is je lijf dat nu echt een heel hard en duidelijk signaal afgeeft dat je in een hele slechte, angstige, situatie zit die niet goed voor je is. Daar moet je uit. Bel de huisarts of Veilig Thuis, want dit ga je alleen niet redden. Misschien moet je ze allebei bellen; je huisarts om aan te geven dat je hulp nodig hebt en dat je man een mantelzorger gaat missen en VT om je te helpen weer een veilig thuis te creeeren.

En hoe dat huis eruitziet dat weet ik niet. Jij ook niet. Maar basis voorwaarde is dat je er je veilig voelt. En dat is niet in de buurt van je man in deze omstandigheden. Maar dat het snel anders moet, is niet alleen omdat het Viva forum dat zegt. Dat heeft je hyperventilerende lijf je al heel hard toegeroepen.
Je probeert zaken goed te praten en kleiner te maken dan ze zijn.
Zie ook de titel. Relatiegedoe...
Het is geen "gedoe"

Hij sloeg je 10 jaar geleden, hij slaat je nu, en hij zal je in de toekomst ook slaan.
Ik sluit me volledig aan bij wat maandag en viva amber zeggen.

TO, je bent het nu al kleiner aan het maken dan het is, en het aan het omdraaien zodat het je eigen schuld is.
Nee! Zijn reactie, zijn verantwoordelijkheid. Bemoederen of niet.

Hoe is de nacht gegaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven