Terug naar school !!!
maandag 11 mei 2020 om 08:53
Ben benieuwd naar de ervaringen van jullie kinderen vandaag.
Stonden ze te juichen dat ze weer mochten
wat zijn de lestijden vandaag, en vooral (als ze straks weer thuis zijn) hoe vonden ze het om een halve klas te hebben.
Mijn dochter heeft vandaag nog een dag vrij.
Voor de thuisblijvers is de eerste 2 dagen geen programma. Ze willen eerst grondig praten met de kinderen over hoe het met ze is.
Dochter (10) heeft daar nu al geen zin in. Die is niet zo'n prater over gevoelens.
Stonden ze te juichen dat ze weer mochten
wat zijn de lestijden vandaag, en vooral (als ze straks weer thuis zijn) hoe vonden ze het om een halve klas te hebben.
Mijn dochter heeft vandaag nog een dag vrij.
Voor de thuisblijvers is de eerste 2 dagen geen programma. Ze willen eerst grondig praten met de kinderen over hoe het met ze is.
Dochter (10) heeft daar nu al geen zin in. Die is niet zo'n prater over gevoelens.

maandag 11 mei 2020 om 08:56

maandag 11 mei 2020 om 09:00
Ja, ze stonden te juichen. Niet vanochtend maar bij de persconferentie eerder.
Ze zijn blij om wat van hun vriendjes weer te zien en hun juf. Sociale aspect was hier echt een gemis voor ze.
Oudste heeft nog een soort van afsluiting van de baisischool zo. Ik hoop dat ze nog voor de vakantie weer met hele klassen mogen, dat zou echt even nog wat samen zijn.
En ik juig ook, ik ben niet zo'n hele erge oermoeder, vond supergezellig en ik heb leuke kinderen, dat heb ik nog even bewezen gekregen maar ik heb ook wel eens dingen te doen.
En ik vond de hele sluiting al hysterisch.
Ze zijn blij om wat van hun vriendjes weer te zien en hun juf. Sociale aspect was hier echt een gemis voor ze.
Oudste heeft nog een soort van afsluiting van de baisischool zo. Ik hoop dat ze nog voor de vakantie weer met hele klassen mogen, dat zou echt even nog wat samen zijn.
En ik juig ook, ik ben niet zo'n hele erge oermoeder, vond supergezellig en ik heb leuke kinderen, dat heb ik nog even bewezen gekregen maar ik heb ook wel eens dingen te doen.
En ik vond de hele sluiting al hysterisch.

maandag 11 mei 2020 om 09:02
maandag 11 mei 2020 om 09:04
Hier peuter en dreumes dus weer naar kdv ipv school. Peuter was blij weer naar juffen en vriendjes te mogen maar was bang mij te gaan missen. Maar ging goed vanochtend. Bij dreumes had ik huilbui verwacht maar na even aankijken liep die ook het kdv binnen en were zonder huilen opgetild.
Ik werk thuis en vind het gek stil.
Ik werk thuis en vind het gek stil.

maandag 11 mei 2020 om 09:04
Ik heb niks gehoord over praten, dat hebben ze overigens al via de webcam gedaan afgelopen weken. Elk kind had elke week een gesprekje met de leerkracht. (Om en om in een klein groepje of individueel.) Dus dat lijkt me dan ook niet nodig om een hele dag te gaan doen.
Ik verwacht dat ze gewoon het normale programma weer oppakken. Gymles is voorlopig buiten las ik, want ze moeten op gymdag in sportieve kleding en met sneakers aan naar school.
Ik verwacht dat ze gewoon het normale programma weer oppakken. Gymles is voorlopig buiten las ik, want ze moeten op gymdag in sportieve kleding en met sneakers aan naar school.
maandag 11 mei 2020 om 09:05
Ja ik denk dat ze het misschien spelenderwijs gaan doen of zo? Misschien door middel van taakspelLuci_Morgenster schreef: ↑11-05-2020 09:02Een dag praten ipv les is best veel ( 2 dagen is 1 dag voor groep a en een dag voor groep B, lijkt me?).
Hier gaan ze ook wel kletsen erover maar vast geen hele gesprekken per kind hoor. Neem aan als je kind aangeeft niet zo praterig erover te zijn dat ze haar niet dwingen ofzo hoor.
of schrijven wat je leuk vond thuis en wat niet.
Nee, denk ook niet dat ze haar gaan dwingen, zou ik heel apart vinden. Er zijn nou eenmaal kinderen die er niet van houden om alles te vertellen terwijl er 14 andere gezichtjes naar je zitten te kijken (spreekbeurt heeft ze ook zo'n hekel aan bijvoorbeeld)
Is idd 1 dag voor groep a / 1 dag voor groep b
We gaan het wel zien
maandag 11 mei 2020 om 09:06
Dit hebben ze bij ons dus niet gedaanTiana_76 schreef: ↑11-05-2020 09:04Ik heb niks gehoord over praten, dat hebben ze overigens al via de webcam gedaan afgelopen weken. Elk kind had elke week een gesprekje met de leerkracht. (Om en om in een klein groepje of individueel.) Dus dat lijkt me dan ook niet nodig om een hele dag te gaan doen.
ja een paar keer google classroom, maar dat was voornamelijk voor de gezelligheid
ze hebben niet prive gesproken met de leerkracht.
Over gymles hebben wij trouwens nog helemaal niets gehoord

maandag 11 mei 2020 om 09:20
Oudste had er mega veel zin in. Juf/ vrienden weer zien. En weer lekker leren.
Jongste heeft al weken het vakantie gevoel en had nog wel even door willen Gaan daarmee.
En ik... ik ben ook Wel beetje blij. Heb leuke kinderen. We hebben het met elkaar goed volbracht maar ben nu heel erg blij met de rust die er nu even is in huis!
Jongste heeft al weken het vakantie gevoel en had nog wel even door willen Gaan daarmee.
En ik... ik ben ook Wel beetje blij. Heb leuke kinderen. We hebben het met elkaar goed volbracht maar ben nu heel erg blij met de rust die er nu even is in huis!

maandag 11 mei 2020 om 09:20
Bij ons was het ook meer voor de gezelligheid.
Maar er word na kletsen ook gewoon gewerkt vandaag, ze krijgen wel voornamelijk instructie en dan word er werk klaargezet online voor morgen.
maandag 11 mei 2020 om 09:28
maandag 11 mei 2020 om 09:36
maandag 11 mei 2020 om 09:37
Dat had ik ook.MollyMalone schreef: ↑11-05-2020 09:28En ik, sentimentele doos, heb een traantje weggepinkt toen ik mijn meiden door het hek zag stappen.
maandag 11 mei 2020 om 09:43
Dochter (4) gaat morgen weer naar school, di en vrijdag. Normaal is haar klas een combi van groep 1 en 2, maar die hebben ze gesplitst, dus een kleinere klas.
Ik hoor haar er niet over eerlijk gezegd. Ben dan ook benieuwd hoe het wegbrengen zal gaan morgenvroeg.
En voor mezelf moet ik er dus heel erg aan wennen dat ze niet meer continu bij me is. Mijn eerste gevoel bij het nieuws dat de scholen weer gedeeltelijk open zouden gaan was in eerste instantie dan ook niet jubelend gek genoeg.
Ik ga haar juist heel erg missen
Ik hoor haar er niet over eerlijk gezegd. Ben dan ook benieuwd hoe het wegbrengen zal gaan morgenvroeg.
En voor mezelf moet ik er dus heel erg aan wennen dat ze niet meer continu bij me is. Mijn eerste gevoel bij het nieuws dat de scholen weer gedeeltelijk open zouden gaan was in eerste instantie dan ook niet jubelend gek genoeg.
Ik ga haar juist heel erg missen

maandag 11 mei 2020 om 09:49
Oh. Oke. Nou, uh, neeMollyMalone schreef: ↑11-05-2020 09:28En ik, sentimentele doos, heb een traantje weggepinkt toen ik mijn meiden door het hek zag stappen.

Chocolade, altijd goed!
maandag 11 mei 2020 om 09:51

maandag 11 mei 2020 om 09:56

Ik loop niet eens mee morgen. We wonen dichtbij en school drong aan dat alle kinderen die zelfstandig naar school kunnen komen dit ook alleen doen. Dus ik blijf lekker thuis, geen gedrang bij het hek voor mij.

maandag 11 mei 2020 om 09:57
Ik wel. Zo fijn vond ik het. Voor haar en mij.

Nee hoor grapje. Dat soort dingen kan ik echt niet om huilen.
De oudste heb ik niet gezien, die ging zelf en via de andere kant van school.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 09:58
29.61% gewijzigd

maandag 11 mei 2020 om 09:57
Hier zijn zo ook heel blij dat ze weer mochten!!!!
Ik ben blij voor ze maar ik moet er wel erg aan wennen. Ik mis ze echt. Ik vond het erg gezellig zo samen thuis. Gelukkig heb ik mijn oudste dochter en man nog thuis.
Ze hebben de afgelopen weken iedere dag online contact gehad met de klas. Ze zullen vandaag echt wel praten over hoe het met iedereen is maar ik verwacht dat ze vooral aan de bak gaan!
Ik ben blij voor ze maar ik moet er wel erg aan wennen. Ik mis ze echt. Ik vond het erg gezellig zo samen thuis. Gelukkig heb ik mijn oudste dochter en man nog thuis.
Ze hebben de afgelopen weken iedere dag online contact gehad met de klas. Ze zullen vandaag echt wel praten over hoe het met iedereen is maar ik verwacht dat ze vooral aan de bak gaan!