Interieur inspiratie
donderdag 14 mei 2020 om 13:49
Hoi,
Als alles goed gaat, gaan we binnenkort verhuizen. Ik ben al druk op zoek naar inspiratie voor, vooral, de woonkamer. En ik vind het lastig! Ik kom er zelf niet uit wat ik nou mooi vind. Dus omdat ik niet verder kom, wil ik graag aan jullie vragen: wat is voor jullie een mooie (woon)kamer?
Alvast dank voor de inspiratie!
Als alles goed gaat, gaan we binnenkort verhuizen. Ik ben al druk op zoek naar inspiratie voor, vooral, de woonkamer. En ik vind het lastig! Ik kom er zelf niet uit wat ik nou mooi vind. Dus omdat ik niet verder kom, wil ik graag aan jullie vragen: wat is voor jullie een mooie (woon)kamer?
Alvast dank voor de inspiratie!
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
donderdag 14 mei 2020 om 14:44
Mijn schoonfamilie is het tegenovergestelde van mij qua inrichting stijl. Ik wil alles netjes, glad en rustig hebben
Ik word daar stiekem in huis altijd een beetje gek. Alle kleuren vloeken met elkaar, op elke hoek van de tafel ligt wat. Boeken liggen schots en scheef in de kast op elkaar gegooid. Een stuk of 10 schapen vachtjes op een oude bank gegooid met nog een stuk of 3 vloekende oranje/rode/groene kleedjes erop. Ze zal het vast heel gezellig en warm vinden....
Laat ik het zo stellen: ik ben altijd weer heel blij als ik daarna weer lekker in mijn eigen rustige huis mag thuis komen
Ik word daar stiekem in huis altijd een beetje gek. Alle kleuren vloeken met elkaar, op elke hoek van de tafel ligt wat. Boeken liggen schots en scheef in de kast op elkaar gegooid. Een stuk of 10 schapen vachtjes op een oude bank gegooid met nog een stuk of 3 vloekende oranje/rode/groene kleedjes erop. Ze zal het vast heel gezellig en warm vinden....
Laat ik het zo stellen: ik ben altijd weer heel blij als ik daarna weer lekker in mijn eigen rustige huis mag thuis komen
donderdag 14 mei 2020 om 14:44
Mijn smaak gaat meer naar "bohemian chique". Houd van antieke meubels, spullen die ik op vakantie verzamel (oosterse lampen, houtsnijwerk kasjes, marokkaanse kelim kussentjes etc.) en af en toe ook wel iets moderns er tussen door, zoals een mooie design lamp.. en heel veel planten
Beetje zoiets:
https://www.modernehippies.nl/10-x-bohe ... c-in-huis/
https://rentfluff.com/2015/11/modern-bo ... interiors/
*moet zeggen dat ik het zelf wel iets rustiger houd dan de foto's op de blogs
Beetje zoiets:
https://www.modernehippies.nl/10-x-bohe ... c-in-huis/
https://rentfluff.com/2015/11/modern-bo ... interiors/
*moet zeggen dat ik het zelf wel iets rustiger houd dan de foto's op de blogs
karenina7 wijzigde dit bericht op 14-05-2020 14:47
8.77% gewijzigd
donderdag 14 mei 2020 om 14:57
Prachtig♡♡♡fashionvictim schreef: ↑14-05-2020 14:49Ik hou juist heel erg van grijs. Ik heb deze kleur in ongeveer mijn hele huis op de muren:
![]()
donderdag 14 mei 2020 om 15:00
Rust, eenheid en netheid vind ik fijn. Het moet rustig zijn voor het oog maar toch gezellig. Verschillend gekleurde muren, knalkleuren, niet bij elkaar passende meubels, teveel troepjes overal, te volle muren.. Ik zou er gek van worden.
Dit is mijn kleurenschema in huis https://seatsandsofas-nl-indiciainterac ... 00x400.jpg
Dit is mijn kleurenschema in huis https://seatsandsofas-nl-indiciainterac ... 00x400.jpg
donderdag 14 mei 2020 om 15:03
Ik vind dat een interieur moet groeien.
Daarnaast past niet iedere inrichting bij elk huis: ik woonde eerst jaren 30: toen had ik een heel andere inrichting dan nu in mijn huis uit 1979.
Maak/koop ook niet alles in exact dezelfde kleur/tint. Juist een breder pallet zorgt dat het niet zo gemaakt lijkt maar juist knus wordt.
Daarnaast past niet iedere inrichting bij elk huis: ik woonde eerst jaren 30: toen had ik een heel andere inrichting dan nu in mijn huis uit 1979.
Maak/koop ook niet alles in exact dezelfde kleur/tint. Juist een breder pallet zorgt dat het niet zo gemaakt lijkt maar juist knus wordt.
donderdag 14 mei 2020 om 15:04
Ik ben altijd erg snel overprikkeld, en heb daarom ooit mijn huis gestyled in écru en moddertinten.
Maar juist daar werd ik erg onrustig van. Ik heb kleur nodig
en ik moet iets hebben om naar te kijken in mijn huis, waar ik blij van word.
Nu is mijn huis vol met boeken, planten en veel warme kleuren. Veel spullen komen van de kringloop. En het is vooral ook niet té gestyled.
Waar ik niet van hou: wit, grijs, vage tinten als taupe en hoogglansmeubelen. Industrieel is niet mijn ding maar Rivièra Maison ook niet.
Maar juist daar werd ik erg onrustig van. Ik heb kleur nodig
Nu is mijn huis vol met boeken, planten en veel warme kleuren. Veel spullen komen van de kringloop. En het is vooral ook niet té gestyled.
Waar ik niet van hou: wit, grijs, vage tinten als taupe en hoogglansmeubelen. Industrieel is niet mijn ding maar Rivièra Maison ook niet.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
donderdag 14 mei 2020 om 15:06
Ik heb een moderne inrichting met witte muren. Design meubels en lampen. Maar ook een antieke spiegel, oude piano, eettafel is ook oud maar met moderne stoelen. Verzameling glaswerk, antieke typemachine. Moderne ets maar ook een oud schilderij. Ik vind die combi mooi en rustig. En die oude spullen vertellen voor mij een verhaal.
donderdag 14 mei 2020 om 15:08
Een VT wonen huis is onpersoonlijk, gekochte trendy dingen. Dus nu de stalen industriele kast met gouden accenten. De smaragdgroen of poederroze velours stoelen. De aap die een peertje in zijn hand houdt als lamp, twee vloerkleden over elkaar heen, twee of drie kleine tafeltjes in plaats van een grote salontafel, de ovalen eettafel met matrixpoot en verschillende stoeltjes. Kan de 'barnschuifdeur' nog, of is die inmiddels echt te erg. De in een stalen frame gehulde glasdeur naar de woonkamer, de onhandige ei hangstoel, de planten in een macramehanger, Ikeaprenten in zwarte Ribbalijstjes, goedkope salontafels van Leen Bakker, cheape Actionmeuk etc.etc. Ik hou meer van persoonlijke en unieke meubels en asseccoires. Liever het theetafeltje van oma met een moderne kleur verf of een unieke lamp of een echt mooie designbank. Maar smaken verschillen. En gelukkig maar..
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
donderdag 14 mei 2020 om 15:10
Serengeti, ik raakte tijdens mijn zwangerschap overal overprikkeld van en heb heel mijn huis met inrichting op de schop gegooid. Wit wilde ik. Wit, strak en vooral geen gezellige erfstukken. naar rust en strak. Mijn man is meegeveerd met mijn hormonen en heeft alles gedaan zoals Zwangere Sjaan wilde. Gelukkig kende hij me al wat langer en werden alle leuke spulletje en prulletjes opgeslagen. Nadat de teerling geworpen was en de hormonen weer naar hun natuurlijke staat keerden, heb ik stevig staan brullen. Wat had me bezield? Dit was ik niet en ik werd humeurig van mijn rustige huis.
Kleur kwam weer terug, de spullen werden van zolder gehaald en de boeken stonden weer in de kast.
Kleur kwam weer terug, de spullen werden van zolder gehaald en de boeken stonden weer in de kast.
donderdag 14 mei 2020 om 15:10
freekenkaat schreef: ↑14-05-2020 15:06Ik heb een moderne inrichting met witte muren. Design meubels en lampen. Maar ook een antieke spiegel, oude piano, eettafel is ook oud maar met moderne stoelen. Verzameling glaswerk, antieke typemachine. Moderne ets maar ook een oud schilderij. Ik vind die combi mooi en rustig. En die oude spullen vertellen voor mij een verhaal.
Dit klinkt mooi!
donderdag 14 mei 2020 om 15:13
*TanteSjaan* schreef: ↑14-05-2020 15:10Serengeti, ik raakte tijdens mijn zwangerschap overal overprikkeld van en heb heel mijn huis met inrichting op de schop gegooid. Wit wilde ik. Wit, strak en vooral geen gezellige erfstukken. naar rust en strak. Mijn man is meegeveerd met mijn hormonen en heeft alles gedaan zoals Zwangere Sjaan wilde. Gelukkig kende hij me al wat langer en werden alle leuke spulletje en prulletjes opgeslagen. Nadat de teerling geworpen was en de hormonen weer naar hun natuurlijke staat keerden, heb ik stevig staan brullen. Wat had me bezield? Dit was ik niet en ik werd humeurig van mijn rustige huis.
Kleur kwam weer terug, de spullen werden van zolder gehaald en de boeken stonden weer in de kast.![]()
Haha geweldig.
En fijn dat je man zo verstandig was om alles te bewaren.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
donderdag 14 mei 2020 om 15:30
Haha zo herkenbaar.SweetFirefly schreef: ↑14-05-2020 15:08Een VT wonen huis is onpersoonlijk, gekochte trendy dingen. Dus nu de stalen industriele kast met gouden accenten. De smaragdgroen of poederroze velours stoelen. De aap die een peertje in zijn hand houdt als lamp, twee vloerkleden over elkaar heen, twee of drie kleine tafeltjes in plaats van een grote salontafel, de ovalen eettafel met matrixpoot en verschillende stoeltjes. Kan de 'barnschuifdeur' nog, of is die inmiddels echt te erg. De in een stalen frame gehulde glasdeur naar de woonkamer, de onhandige ei hangstoel, de planten in een macramehanger, Ikeaprenten in zwarte Ribbalijstjes, goedkope salontafels van Leen Bakker, cheape Actionmeuk etc.etc. Ik hou meer van persoonlijke en unieke meubels en asseccoires. Liever het theetafeltje van oma met een moderne kleur verf of een unieke lamp of een echt mooie designbank. Maar smaken verschillen. En gelukkig maar..
Ken iemand bij wie in de straat 5 buren dezelfde lamp hebben hangen, not kidding. En dat groen en poederroze van nu idd. Die kuipstoeltjes had ik ook níks mee
@TO: ik herken je probleem, ik heb uiteindelijk maar geconcludeerd dat er geen enkele stijl is waarin ik echt pas. Ik hou van het exotische van boho chic en juist niet van het rommelige en donkere ervan. Ik hou van de kleur van eclectisch maar ik heb een hekel aan vintage kastjes en ook dat is me te vol. Scandi vind ik prachtig qua rust in het interieur maar te saai qua kleur.
Die grijze interieurs met 1 accentkleur, zielloze VT-wonen inrichtingen en lelijke landelijke brocantetroep is het ook niet voor mij.
Ik denk dat ik meer scandinavisch met een vleugje Boho/eclectisch ben. Niet zo’n wiebelkastje op dunne pootjes uit de jaren 50, maar een robuuste kast van onbewerkt hout. Maar dan wel graag m’n Japanse waaiers aan de muur en m’n maffe rommelmarkt lampenkapje. Maar vooral niet te vol. Zo’n bank vol kussens is ook niks voor mij, veel te druk, weg met al die troep. Maar als ik dus google dan vind ik ook nooit iets van mijn gading. Of het is too much voor de minimalist in mij, of too little voor het gezelligheidsdier. Het luistert nauw bij mij
Oh en ik vind planten in huis vaak helemaal niet mooi. Maar dat komt misschien omdat het mij niet lukt om planten mooi te houden
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 14 mei 2020 om 15:32
Super!! Wat fijn voor je dat een tegenvaller een enorme meevaller is geworden
donderdag 14 mei 2020 om 15:35
Ik herken me daarin. Ik hou van dezelfde soort zaken als jij en daarom heb ik een trendloos huis met alles erin dat ik echt mooi vind en goed bij elkaar past. Maar goed, daar heb ik wel 35 jaar over gedaan om het te krijgen zoals ik het echt fijn vind.lux- schreef: ↑14-05-2020 15:30Haha zo herkenbaar.
Ken iemand bij wie in de straat 5 buren dezelfde lamp hebben hangen, not kidding. En dat groen en poederroze van nu idd. Die kuipstoeltjes had ik ook níks mee
@TO: ik herken je probleem, ik heb uiteindelijk maar geconcludeerd dat er geen enkele stijl is waarin ik echt pas. Ik hou van het exotische van boho chic en juist niet van het rommelige en donkere ervan. Ik hou van de kleur van eclectisch maar ik heb een hekel aan vintage kastjes en ook dat is me te vol. Scandi vind ik prachtig qua rust in het interieur maar te saai qua kleur.
Die grijze interieurs met 1 accentkleur, zielloze VT-wonen inrichtingen en lelijke landelijke brocantetroep is het ook niet voor mij.
Ik denk dat ik meer scandinavisch met een vleugje Boho/eclectisch ben. Niet zo’n wiebelkastje op dunne pootjes uit de jaren 50, maar een robuuste kast van onbewerkt hout. Maar dan wel graag m’n Japanse waaiers aan de muur en m’n maffe rommelmarkt lampenkapje. Maar vooral niet te vol. Zo’n bank vol kussens is ook niks voor mij, veel te druk, weg met al die troep. Maar als ik dus google dan vind ik ook nooit iets van mijn gading. Of het is too much voor de minimalist in mij, of too little voor het gezelligheidsdier. Het luistert nauw bij mij
Oh en ik vind planten in huis vaak helemaal niet mooi. Maar dat komt misschien omdat het mij niet lukt om planten mooi te houden![]()
donderdag 14 mei 2020 om 15:37
Ik heb hetzelfde vraagstuk. Ik heb gezworen geen Ikea meubels meer te kopen (basis) en ben naar alle woon boulevards geweest die je kunt bedenken.
Ik moet nu eenmaal alles nieuw, en iedereen heeft Ikea.
Een paar weken verder ben ik tot de conclusie gekomen dat de woonboulevards een soort centra zijn met een M&S mode, Hema, Kruidvat en een DiDi en ben blij dat Ikea weer open is.
Wat een ellende. Alles is overal hetzelfde in een dure of goedkope variant. En dan heb ik bewust niet op prijzen gelet om eerst te bepalen wat ik echt mooi vind.
Ik hou van kleur, maar merk dat mijn drukke hoofd meer heeft aan een rustige omgeving.
Ik ben er inmiddels wel uit hoor, vooral met de meubelmaker.
Een paar weken verder ben ik tot de conclusie gekomen dat de woonboulevards een soort centra zijn met een M&S mode, Hema, Kruidvat en een DiDi en ben blij dat Ikea weer open is.
Wat een ellende. Alles is overal hetzelfde in een dure of goedkope variant. En dan heb ik bewust niet op prijzen gelet om eerst te bepalen wat ik echt mooi vind.
Ik hou van kleur, maar merk dat mijn drukke hoofd meer heeft aan een rustige omgeving.
donderdag 14 mei 2020 om 15:39
Kleur hoeft niet druk te zijn. Er zijn meerdere keuzes tussen modderkleuren en Ferrarirood.Tropischvisje schreef: ↑14-05-2020 15:37Ik heb hetzelfde vraagstuk. Ik heb gezworen geen Ikea meubels meer te kopen (basis) en ben naar alle woon boulevards geweest die je kunt bedenken.
donderdag 14 mei 2020 om 15:41
Wow, in een keer mijn woonboulevard desillusie beschrevenSweetFirefly schreef: ↑14-05-2020 15:08Een VT wonen huis is onpersoonlijk, gekochte trendy dingen. Dus nu de stalen industriele kast met gouden accenten. De smaragdgroen of poederroze velours stoelen. De aap die een peertje in zijn hand houdt als lamp, twee vloerkleden over elkaar heen, twee of drie kleine tafeltjes in plaats van een grote salontafel, de ovalen eettafel met matrixpoot en verschillende stoeltjes. Kan de 'barnschuifdeur' nog, of is die inmiddels echt te erg. De in een stalen frame gehulde glasdeur naar de woonkamer, de onhandige ei hangstoel, de planten in een macramehanger, Ikeaprenten in zwarte Ribbalijstjes, goedkope salontafels van Leen Bakker, cheape Actionmeuk etc.etc. Ik hou meer van persoonlijke en unieke meubels en asseccoires. Liever het theetafeltje van oma met een moderne kleur verf of een unieke lamp of een echt mooie designbank. Maar smaken verschillen. En gelukkig maar..