Leuke meisjes kapsels kort haar

zondag 17 mei 2020 om 20:24
zondag 17 mei 2020 om 21:44
zondag 17 mei 2020 om 21:48
Hier was het ook telkens drama met haren kammen, maar sinds ik staartjes ‘Elsa-vlechten’ ben gaan noemen, werkt peuter een stuk beter mee. Misschien kun je het haren kammen bij jouw dochter ook op een of andere manier framen, zodat ze het wel accepteert. Want ook met een korter kapsel zul je moeten blijven borstelen.
Overigens vind ik alle opmerkingen dat kleine meisjes lang haar met staarten moeten hebben, zwaar overdreven en wel erg stereotiep. Alsof je pas een meisje bent als je lang haar hebt.
Je kapper kan vast wel adviseren wat voor kapsel het beste bij je kind en haar type haar past.
Overigens vind ik alle opmerkingen dat kleine meisjes lang haar met staarten moeten hebben, zwaar overdreven en wel erg stereotiep. Alsof je pas een meisje bent als je lang haar hebt.
Je kapper kan vast wel adviseren wat voor kapsel het beste bij je kind en haar type haar past.
zondag 17 mei 2020 om 21:51
Vreselijk inderdaad. Mijn haar werd ook altijd kort geknipt, op gegeven moment is dat normaal maar vond het ook niet fijn en zeg dat nog regelmatig en dat is me ook altijd bijgebleven en niet op een goede manier.
Mijn moeder vond het ook makkelijk, geen gezeur met klitten ed.
Ik kan dus ook weinig wb leuk invlechten want mijn moeder deed dit dus niet want ik maakte drama met uitkammen.
Mijn dochter maakte ook altijd drama met uitkammen en klitten ed maar heb nooit een kort kapsel overwogen en nu is ze maar wat blij met haar haar.
En ik heb veel geoefend om wat leuke dingen met haar haar te kunnen doen.
Ik kan dus ook weinig wb leuk invlechten want mijn moeder deed dit dus niet want ik maakte drama met uitkammen.
Mijn dochter maakte ook altijd drama met uitkammen en klitten ed maar heb nooit een kort kapsel overwogen en nu is ze maar wat blij met haar haar.
zondag 17 mei 2020 om 21:54
En hier heeft ze dus een vraag over korte kapsels voorbeelden.vivapimpelmees schreef: ↑17-05-2020 21:44TO heeft een ander ouder topic lopen waar ze advies vraagt hoe om te gaan met de klittenbos van haar dochter...
Dit topic gaat zoals velen topics, TS vraagt iets, mensen vinden het niet mooi en reageren gelijk dat ze zoiets nooit zouden doen/aantrekken/kopen etc. etc.
En dit is precies wat ik bedoel.
Peertjes schreef: ↑17-05-2020 21:51Vreselijk inderdaad. Mijn haar werd ook altijd kort geknipt, op gegeven moment is dat normaal maar vond het ook niet fijn en zeg dat nog regelmatig en dat is me ook altijd bijgebleven en niet op een goede manier.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 17 mei 2020 om 21:56
Ik heb zo het idee dat ik niet de enige ben die jouw bijdrage verschrikkelijk vindt. En dit is mijn bijdrage en daar zal je (en to) het mee moeten doen. En als het je niet bevalt zet me maar op negeer!
zondag 17 mei 2020 om 21:57
TO deed in het andere topic niets met de tips om het haren kammen makkelijker te maken. Waarom dat niet eerst proberen? En haren op boblengte moeten óók gekamd worden.

zondag 17 mei 2020 om 22:00
Tondeuse erovervivapimpelmees schreef: ↑17-05-2020 21:57TO deed in het andere topic niets met de tips om het haren kammen makkelijker te maken. Waarom dat niet eerst proberen? En haren op boblengte moeten óók gekamd worden.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 17 mei 2020 om 22:04
Overigens heb ik toen ik klein was ook een hele tijd met heel kort haar rondgelopen. M’n zus had mijn speelgoed mixer tegen m’n hoofd aangehouden en de enige manier om dat ding los te krijgen uit m’n haar was met een schaar
Geen enkel trauma aan over gehouden.
Overigens vind ik dit soort coupes ook erg leuk bij kleintjes:

Geen enkel trauma aan over gehouden.
Overigens vind ik dit soort coupes ook erg leuk bij kleintjes:
zondag 17 mei 2020 om 22:05
Mmm, plaatje werkt niet. Dan maar zo: https://images.app.goo.gl/ZYA7b1XLrEa8SfaL7
zondag 17 mei 2020 om 22:10
Mensen delen hun ervaringen. Zo gaat dat op een forum.
zondag 17 mei 2020 om 22:11
Als je moeder wel elke dag je haar had gevlochten, was dat ook geen garantie geweest dat je nu zelf wel zou kunnen invlechten. Nogal een verschil tussen je haar laten doen en het zelf doen.
In plaats van je moeder ten onrechte de schuld geven dat je deze skills mist, zou je ook een YouTube tutorial kunnen kijken.
zondag 17 mei 2020 om 22:21
Mijn dochter is inmiddels 13. Hebben al vele tutorials bekeken in de afg jaren dus vele leuke dingen geleerd.Procne schreef: ↑17-05-2020 22:11Als je moeder wel elke dag je haar had gevlochten, was dat ook geen garantie geweest dat je nu zelf wel zou kunnen invlechten. Nogal een verschil tussen je haar laten doen en het zelf doen.
In plaats van je moeder ten onrechte de schuld geven dat je deze skills mist, zou je ook een YouTube tutorial kunnen kijken.
zondag 17 mei 2020 om 22:40
Ik snap het heel goed. Dagelijkse strijd is niet fijn. En het is maar haar, het groeit weer aan. En als ze ouder wordt en haar haar graag lang wil hebben, dan kun je ook beter afspraken met haar maken wat dat inhoudt, mbt wassen en kammen. En bij veel mensen, in ieder geval bij mij, klit lang haar veel erger en het uitkammen doet dan ook veel meer pijn. Korter kan dus echt een prima oplossing zijn. En dan denk ik dat een bob leuk is, wellicht staat een schuingeknipte bob ook leuk, bijvoorbeeld voor langer dan achter. Kun je eventueel nog een vlechtje maken, vanaf de zijkant naar achteren.
zondag 17 mei 2020 om 23:04
Jeugdtrauma!
Serieus.
Mijn moeder knipte mijn haat ook kort, want lekker makkelijk en ik ben mijn hele basisschool voor een jongen aangezien.
Alle meisjes uit mijn klas hadden lang haar en ik niet, daar was ik heel verdrietig om, maar mijn moeder bleef enthousiast doorknippen
Serieus.
Mijn moeder knipte mijn haat ook kort, want lekker makkelijk en ik ben mijn hele basisschool voor een jongen aangezien.
Alle meisjes uit mijn klas hadden lang haar en ik niet, daar was ik heel verdrietig om, maar mijn moeder bleef enthousiast doorknippen

Frankly my dear, I don"t give a damn

maandag 18 mei 2020 om 06:29
Ik heb eenmalig bepaald dat mijn dochter een superkort kapsel moest, toen zij eerst rigoureus met de schaar door haar haar was gegaan. Daarna heeft zij altijd zelf bepaald wat haar kapsel werd. Vanaf eind groep 8 is heeft ze het laten groeien.
De jongste heeft altijd een bob gehad in diverse lengtes. Zij heeft vrij snel last van haarpijn door veel en dik haar.
Met de haren nooit klitproblemen gehad.
De jongste heeft altijd een bob gehad in diverse lengtes. Zij heeft vrij snel last van haarpijn door veel en dik haar.
Met de haren nooit klitproblemen gehad.
maandag 18 mei 2020 om 06:45
maandag 18 mei 2020 om 06:46
Dat is gewoon niet waar. Het haar van dochter was vroeger heel mooi, maar dus ook áltijd een bol klit, ondanks kammen en borstelen. Die klit eruit halen, dat was pas kindermishandeling.Laviva88 schreef: ↑17-05-2020 20:56Nou..dit vind ik ook veel te volwassen kapsels voor peuters ja.
Maar als het haar nu nog heel fijn en steil is, kan je soms beter eerst wat dikker laten worden voordat je het lang laat worden.
Als luizenmoeder heb ik al heel wat 'knotten' gezien bij meisjes, wat eigenlijk gewoon een bol klit was..dat was echt niet gekamd, dat is pas zielig.
Dochter wilde zelf kort haar en een jongen zijn dus hebben we het uiteindelijk na een week ziekbed ( en de bol klit écht een grote dread was, want dat gebeurde er dus als je het niet borstelde) laten knippen. De kapper heeft eerst die bol klit eruit proberen te kammen en heeft er toen iets korts van gebrouwen. De klitten komen nu nog steeds, maar zijn er wel sneller uit, omdat de baan korter is).
maandag 18 mei 2020 om 06:52
Ik vind het ook ontzettend sneu om te lezen dat zoveel vrouwen vinden dat een meisje lang haar hoort te hebben. Alsof het vreselijk is om kort haar te hebben. Alsof het niet praktisch en makkelijk mag zijn, maar dat het altijd mooi moet zijn. Alsof het een ramp is dat het niet meteen duidelijk is of het een jongen of een meisje is. Waarom zo beperkt?
maandag 18 mei 2020 om 06:58
Ja vreselijk, die rigide normen.aikidoka schreef: ↑18-05-2020 06:52Ik vind het ook ontzettend sneu om te lezen dat zoveel vrouwen vinden dat een meisje lang haar hoort te hebben. Alsof het vreselijk is om kort haar te hebben. Alsof het niet praktisch en makkelijk mag zijn, maar dat het altijd mooi moet zijn. Alsof het een ramp is dat het niet meteen duidelijk is of het een jongen of een meisje is. Waarom zo beperkt?
maandag 18 mei 2020 om 07:04
Alsof lang haar altijd het mooist is.aikidoka schreef: ↑18-05-2020 06:52Ik vind het ook ontzettend sneu om te lezen dat zoveel vrouwen vinden dat een meisje lang haar hoort te hebben. Alsof het vreselijk is om kort haar te hebben. Alsof het niet praktisch en makkelijk mag zijn, maar dat het altijd mooi moet zijn. Alsof het een ramp is dat het niet meteen duidelijk is of het een jongen of een meisje is. Waarom zo beperkt?