Leuke meisjes kapsels kort haar

zondag 17 mei 2020 om 20:24

maandag 18 mei 2020 om 10:03
Mijn zonen hebben kort haar en dat is minder werk dan lang haar. Ik zou het helemaal niet erg vinden als mijn dochter kort zou willen, zat leuke kapsels te vinden.
Ik snap het gewoon niet helemaal: toen ik vroeger klein was had minimaal de helft van de meiden in mijn klas kort haar (ook op het voortgezet onderwijs). Dit topic versterkt mij wel weer in mijn vermoeden dat we een stuk bekrompener zijn geworden.
TO, ga gewoon naar de kapper en kies een leuk kapsel. In het ergste geval bevalt het niet en dan is het in een paar maanden weer aangegroeid. Wat een wereldprobleem...
Ik snap het gewoon niet helemaal: toen ik vroeger klein was had minimaal de helft van de meiden in mijn klas kort haar (ook op het voortgezet onderwijs). Dit topic versterkt mij wel weer in mijn vermoeden dat we een stuk bekrompener zijn geworden.
TO, ga gewoon naar de kapper en kies een leuk kapsel. In het ergste geval bevalt het niet en dan is het in een paar maanden weer aangegroeid. Wat een wereldprobleem...
maandag 18 mei 2020 om 10:14
Eens. Waarom mag een meisje geen kort haar en een jongen wel? Echt die stereotypes, verschrikkelijk. Door tegen jongetjes te zeggen dat ze met lang haar net een meisje zijn of tegen een meisje dat ze net een jongetjes zijn, doe je net of ze niet méér zijn dan hun uiterlijk/haar. Sneu hoor. Je hoeft er niets over te zeggen tegen een kind! En als je het wel doet, zeg dan iets aardigs als goed voorbeeld naar andere mensen!aikidoka schreef: ↑18-05-2020 06:52Ik vind het ook ontzettend sneu om te lezen dat zoveel vrouwen vinden dat een meisje lang haar hoort te hebben. Alsof het vreselijk is om kort haar te hebben. Alsof het niet praktisch en makkelijk mag zijn, maar dat het altijd mooi moet zijn. Alsof het een ramp is dat het niet meteen duidelijk is of het een jongen of een meisje is. Waarom zo beperkt?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

maandag 18 mei 2020 om 10:18
En peuterjongetjes zijn niet schattig zonder staartjes?fashionvictim schreef: ↑18-05-2020 10:15Het heeft toch niks met bekrompenheid te maken? ik vind kleine meisjes, zeker als ze nog maar peuter zijn, gewoon schattiger met twee staartjes of andere kleine meisjeskapsels.
dit vind ik om op te vreten:
![]()
maandag 18 mei 2020 om 10:19

maandag 18 mei 2020 om 10:21
En weer zo'n bijzondere conclusie. Ik vind veel korte kapsels (en al helemaal die kaalgeschoren koppen) bij jongens ook lelijk. Doe mij maar lang.dianaf schreef: ↑18-05-2020 10:14Eens. Waarom mag een meisje geen kort haar en een jongen wel? Echt die stereotypes, verschrikkelijk. Door tegen jongetjes te zeggen dat ze met lang haar net een meisje zijn of tegen een meisje dat ze net een jongetjes zijn, doe je net of ze niet méér zijn dan hun uiterlijk/haar. Sneu hoor. Je hoeft er niets over te zeggen tegen een kind! En als je het wel doet, zeg dan iets aardigs als goed voorbeeld naar andere mensen!
maandag 18 mei 2020 om 10:22
maandag 18 mei 2020 om 10:22
Ik vind het ook triest om de lezen dat meisjes (vrouwen) blijkbaar al op zo'n jonge leeftijd er genderspecifiek dienen uit te zien om "schattig" of "leuk" gevonden te worden.
Te erg dat zulke kleintjes al op hun uiterlijk worden beoordeeld.
Ik snap dan ook heel goed dat kleine meisjes zich oncomfortabel voelen met een kapsel dat buiten de norm valt.
Ik snap dan ook heel goed dat kleine meisjes zich oncomfortabel voelen met een kapsel dat buiten de norm valt.

maandag 18 mei 2020 om 10:24
Nou fashionvictim, je post dat je staartjes schattiger vindt klinkt een stuk aardiger en genuanceerder dan je eerste post die kort haar bij kleine meisjes echt niet leuk noemt.fashionvictim schreef: ↑17-05-2020 20:50Och wat lelijk, die kapsels op de plaatjes. Zonde hoor.
Geen tips, want ik vind kort haar bij kleine meisjes echt niet leuk.
En zo zijn er meer posts geweest: kort haar bij meisjes is niet mooi, lelijk, jongensachtig (en dan toevoeging dat dat heel vervelend is als dat gebeurt). Dat vind ik kortzichtig ja. Waarom moet het mooi zijn? Is het voor jongens wel mooi of maakt het voor jongens niet uit als het lelijk is of iemand het lelijk vindt?

maandag 18 mei 2020 om 10:28
Ik kon mijn peuter sowieso niet echt associeren met stijl of mode. Beide kinderen waren fijne ontdekpeuters, met van die lekkere knuffelspekkige lijfjes die het liefst de hele dag in de tuin aan het rommelen waren of onduidelijke tekeningen maakten. En hun haar moest schoon zijn en zonder klitten en dan was ik allang blij.
maandag 18 mei 2020 om 10:29
Peuterjongetjes zijn weer schattig met andere kapsels. Maar ook bij hen vind ik het echt heel erg zonde als hun moeders ze uit gemakzucht praktisch kaalscheren zodat ze van die leukemie-koppies krijgen.
ik vind alle kindertjes gewoon schattiger mét haar.
Am Yisrael Chai!
maandag 18 mei 2020 om 10:31
Je hebt gelijk, niemand heeft het expliciet zo opgeschreven, maar de boodschap zit er bij een aantal best in. Kort haar is jongensachtig en kijk maar uit, met kort haar wordt je voor een jongen aangezien en dat is heel erg. Kort haar bij meisjes is niet mooi etc. Maar die woorden heeft inderdaad niemand opgeschreven en natuurlijk zijn er mensen zoals jij die nu aangeven dat ze sowieso liever lang haar zien, maar in de eerste reacties lees ik toch vooral best veel mensen die vinden dat kort haar bij meisjes niets is. En dat vind ik bekrompen.
maandag 18 mei 2020 om 10:32
Maar twee staartjes in het haar heeft toch ook niks met mode te maken? Gewoon met peuter/kleuter zijn.Betty_Slocombe schreef: ↑18-05-2020 10:28Ik kon mijn peuter sowieso niet echt associeren met stijl of mode. Beide kinderen waren fijne ontdekpeuters, met van die lekkere knuffelspekkige lijfjes die het liefst de hele dag in de tuin aan het rommelen waren of onduidelijke tekeningen maakten. En hun haar moest schoon zijn en zonder klitten en dan was ik allang blij.
Ik vind ingewikkelde opgestoken kapsels of ingevlochten toestanden bij kleine meisjes ook niet mooi. en specifiek bij donkere meisjes vind ik gerelaxt haar ook niet mooi.
Bij een peuter/kleuter hoort voor mij ook peuterhaar en dat is twee eigenwijze staartjes met fel gekleurde elastiekjes met figuurtjes eraan.
Am Yisrael Chai!

maandag 18 mei 2020 om 10:37
lexis schreef: ↑18-05-2020 10:22Ik vind het ook triest om de lezen dat meisjes (vrouwen) blijkbaar al op zo'n jonge leeftijd er genderspecifiek dienen uit te zien om "schattig" of "leuk" gevonden te worden.
Je kan ook doorslaan in je zogenaamde politieke correctheid. Ik zeg net zo makkelijk tegen een jongetje dat hij er leuk uitziet.
maandag 18 mei 2020 om 10:38
bekrompen = niet ruim van opvatting.fashionvictim schreef: ↑18-05-2020 10:32Maar twee staartjes in het haar heeft toch ook niks met mode te maken? Gewoon met peuter/kleuter zijn.
Ik vind ingewikkelde opgestoken kapsels of ingevlochten toestanden bij kleine meisjes ook niet mooi. en specifiek bij donkere meisjes vind ik gerelaxt haar ook niet mooi.
Bij een peuter/kleuter hoort voor mij ook peuterhaar en dat is twee eigenwijze staartjes met fel gekleurde elastiekjes met figuurtjes eraan.
"twee eigenwijze staartjes met fel gekleurde elastiekjes met figuurtjes eraan" als de norm voor peuterhaar bestempelen noem ik nou niet bepaald ruimdenkend.
je moet helemaal zelf vinden wat je wel of niet mooi vind hoor, maar dan ook niet zeuren dat mensen je bekrompen vinden.
Het haar van mijn dochter groeide heel lang bijna niet en was ook heel snel heel statisch. We hebben jaren lopen rommelen met staartjes en knotjes en uiteindelijk een pixie cut laten knippen. Niet zo kort of gestileerd als op de eerste foto's hier, maar wel echt een stuk eraf. Ze was toen wel al een stuk ouder dan peuter, rond de negen jaar, maar het stond haar heel leuk en ze was er zelf ook heel blij mee, en ze vond het juist leuk om iets anders te hebben dan de meeste meisjes.
Inmiddels mede doordat ze een tijd niet naar de kapper kon is het nu weer een stuk aangegroeid en ook veel voller geworden dan het was. Nu wil ze het weer liever op deze lengte (net iets boven haar schouders) - ook prima.
Inmiddels mede doordat ze een tijd niet naar de kapper kon is het nu weer een stuk aangegroeid en ook veel voller geworden dan het was. Nu wil ze het weer liever op deze lengte (net iets boven haar schouders) - ook prima.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

maandag 18 mei 2020 om 10:39
fashionvictim schreef: ↑18-05-2020 10:32Maar twee staartjes in het haar heeft toch ook niks met mode te maken? Gewoon met peuter/kleuter zijn.
Ik ook niet. En dat zou volgens de bekrompenheidstheorie dan juist het toppunt zijn van mooi