Leuke meisjes kapsels kort haar

17-05-2020 20:24 196 berichten
Bij mijn peuter gaat de schaar in het lange haar. Nu nog een leuk kort kapsel. Wie weet er een leuk kort kapsel voor een peutermeisje? Ik kom zelf niet verder dan een Bob lijn. Maar daar heb je vast ook verschillende in. En een ander leuk kort kapsel mag ook. Hoop op wat inspiratie!
fashionvictim schreef:
18-05-2020 11:30
Tja, zo kan je alles wel goedpraten. Feit is dat steeds meer ouders steeds minder zin hebben om hun kinderen gewoon fatsoenlijke basisverzorging te geven, getuige de vele kinderen die hooguit eens per week eens gewassen en gekamd worden en de rest van de tijd als een soort Floddertjes vies en ongekamd in het openbaar verschijnen. De tondeuse over hun hoofd halen of een bloempotkapsel aanmeten valt precies in die trend.

Moet iedereen zelf weten, maar persoonlijk vind ik kindertjes altijd leuker als ze er verzorgd uit zien. Maakt mij dat bekrompen? Vast. Heb ik geen moeite mee. Ik vind het oprecht leuk als ik terug hoor dat vreemden over mijn kinderen zeggen dat ze er altijd zo netjes / leuk / schattig / goed verzorgd uit zien.

En er is helemaal niks met een compliment gericht op uiterlijk. Dat vinden de meeste mensen (welke leeftijd dan ook) toch ook gewoon leuk een complimentje? Je maakt mij niet wijs dat je het niet leuk vindt als iemand zegt 'wat zit je haar leuk'.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
18-05-2020 11:37
Ja hoor, die shampoos, kammetjes, borstels, conditioners, sprays, crèmetjes heb ik ook allemaal geprobeerd. Ik mocht het uiteindelijk helemaal niet meer aanraken, ik had/heb nog weleens de neiging om toch stiekem met mijn vingers door het haar te gaan om het stiekem te fatsoeneren.
Dat heb ik bij mijn zoon, hij is autistisch en zijn haar is echt een heel gevoelig punt. Hij heeft dan weer juist heel dik en snel groeiend haar - en de kapper vindt hij ook echt heel lastig, vooral het geluid van de schaar als het in zijn nek geknipt wordt, maar ook dat het nat gesprayed wordt, eigenlijk vindt hij alles aan de kapper vervelend. Maar ook haren borstelen. Alleen haar wassen vindt hij niet zo erg.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik ben een van de weinige moeders hier die niet elke dag het haar van haar dochters enorm strak invlecht. Ik had daar slechte herinneringen aan: mijn moeder was zo gesteld op "net haar" dat wij minutenlang keihard geborsteld werden ("en niet janken!") en dan naar school moesten met een of andere ananas op ons hoofd, of iets anders straks wat gewoon pijn deed aan mijn hoofd. Maar dan was je in elk geval geen slons.
Maar de rest van de buurt/school doet het nog steeds zo. Ik ben echt een losbol met mijn kinderen met alleen een staart.
MallePietje75 schreef:
18-05-2020 11:36

Overigens vind ik kinderen schattig (of niet), om wat ze doen. Niet om hun haar.,

Nou ik vind dit toch echt heel erg schattig door het haar ;-)

Afbeelding
Susan schreef:
18-05-2020 11:33
Ik heb me juist gek verzorgd met allerlei speciale dure shampoos, conditioners, crèmetjes, speciale borstels en kammen, et cetera, en ik mocht het van haar ook gewoon borstelen en kammen, maar het haalde weinig uit: de eerste jaren was het pluizig en groeide haast niet.

Echt een raar en vals oordeel dat ouders dat doen omdat ze geen zin hebben om het haar van hun kind te verzorgen.
De TO van dit topic geeft gewoon zelf aan dat ze het haar wil knippen omdat ze geen zin meer heeft in het kammen.

Ik kan zelf trouwens echt het verschil wel zien tussen babyhaar wat nog nauwelijks groeit en dus maar een beetje pluist en klit, of Floddertje haar wat gewoon al dagen niet gekamd is. Waar ik woon is het een soort statussymbool om je kind er zo vies en onverzorgd mogelijk bij te laten lopen. Hoe dikker de villa, hoe viezer het kind.
Am Yisrael Chai!
Star3 schreef:
18-05-2020 11:42
Nou ik vind dit toch echt heel erg schattig door het haar ;-)

Afbeelding
Ik ook!

Te cute! Echt om op te vreten.
Am Yisrael Chai!
Betty_Slocombe schreef:
18-05-2020 11:40
Ik ben een van de weinige moeders hier die niet elke dag het haar van haar dochters enorm strak invlecht. Ik had daar slechte herinneringen aan: mijn moeder was zo gesteld op "net haar" dat wij minutenlang keihard geborsteld werden ("en niet janken!") en dan naar school moesten met een of andere ananas op ons hoofd, of iets anders straks wat gewoon pijn deed aan mijn hoofd. Maar dan was je in elk geval geen slons.
Maar de rest van de buurt/school doet het nog steeds zo. Ik ben echt een losbol met mijn kinderen met alleen een staart.
Ik word nu ook teruggepest door dochter. Ze wil nu heel graag op het gezicht schilderen en haren doen, bij mij. Maar dat borstelen doet ze dan altijd expres extra hard en ruw.
Voor de rest kan het best zijn dat mensen hun kind een bepaald kapsel geven uit luiheid, maar dat hoeft niet. Ik heb een dochter die een periode enorm slecht in haar vel zat en aan haar haar draaide, maar dan echt alles in elkaar tot een soort megawirwar. Ik schaamde me zo om wat mensen er van dachten, we borstelden elke dag echt bijna een uur en ik zat bijna te janken bij de kapper. Toen hebben we een bob laten knippen, het onderliggende probleem opgelost en nu heeft ze schitterend klitvrij haar tot het midden van haar rug.
Dit zal echt niet gelden voor de meerderheid van die tondeusekapsels, maar soms zijn dingen anders dan je denkt.
fashionvictim schreef:
18-05-2020 11:44
De TO van dit topic geeft gewoon zelf aan dat ze het haar wil knippen omdat ze geen zin meer heeft in het kammen.

Ik kan zelf trouwens echt het verschil wel zien tussen babyhaar wat nog nauwelijks groeit en dus maar een beetje pluist en klit, of Floddertje haar wat gewoon al dagen niet gekamd is. Waar ik woon is het een soort statussymbool om je kind er zo vies en onverzorgd mogelijk bij te laten lopen. Hoe dikker de villa, hoe viezer het kind.
Nog steeds?
Ik weet dat het een jaar of 7 zo was. Hier absoluut niet. Allemaal van die frisse fruitige kinderen dat ik er dan weer een beetje naar van word.
Betty_Slocombe schreef:
18-05-2020 11:40
Oh, dat herken ik wel van Surinaamse gezinnen die ik ken. Mijn oude buurmeisje zat als peutertje al uren in de stoel om het haar zo strak mogelijk in te vlechten. Mijn moeder was gelukkig niet zo en ik heb zelf echt een heel erg gevoelige hoofdhuid en gevoelig haar, dus ik ben zelf ook niet dol op zulke kapsels. Maar ook: ik kan dat zelf ook allemaal niet en mijn moeder kon het ook niet.
Am Yisrael Chai!
Mevrouw75 schreef:
18-05-2020 11:48
Nog steeds?
Ik weet dat het een jaar of 7 zo was. Hier absoluut niet. Allemaal van die frisse fruitige kinderen dat ik er dan weer een beetje naar van word.
Hier op de montessori ook nog steeds. En eerlijk gezegd vind ik dan los/sliertig haar nog altijd beter dan echte 'kapsels' of bepaalde vlechten.
Waar ik vroeger vlechten altijd leuk vond, vind ik ze nu meestal ordinair.
anoniem_397748 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 11:53
25.28% gewijzigd
fashionvictim schreef:
18-05-2020 11:44

Mijn dochter heeft zulk haar echt jaren pluizig, klittig haar gehad, ook toen ze allang op de basisschool zat. Volgens mij was het ook enorm statisch, dan had ik het 's ochtends uitgeborsteld of uitgekamd, daarna zat ze vijf minuten op de fiets en dan kwam ze alsnog aan met een coupe die eruit zag alsof ze zo uit bed kwam. Als ze 's middags uit school kwam was dat nog veel erger. Een knotje hoog op haar hoofd stond eigenlijk het beste, maar dat wilde ze niet altijd. Gekamd en geborsteld worden vindt ze juist fijn, dus dat is het probleem niet.

Dat kortere haar was voor haar echt een uitkomst. Gelukkig stond het haar ook echt goed, ze is heel fijntjes met sprekende bruine ogen, dus het kapsel paste goed bij haar gezicht.
Star3 schreef:
18-05-2020 11:49
Hier op de montessori ook nog steeds.
Ik zie dat soort kinderen altijd op VPRO-televisie. Hier heb je die helemaal niet, maar ik vind het heel bijzonder dat in de grote stad het verwaarlozen van het uiterlijk van je kind blijkbaar een statussymbool is. Nu hebben mijn dochters ook vaak regenlaarsjes gedragen, maar wel altijd met geborsteld haar en er gaat hier niemand de deur uit mijn een pindakaassnuit.
Susan schreef:
18-05-2020 11:52
Mijn dochter heeft zulk haar echt jaren pluizig, klittig haar gehad, ook toen ze allang op de basisschool zat. Volgens mij was het ook enorm statisch, dan had ik het 's ochtends uitgeborsteld of uitgekamd, daarna zat ze vijf minuten op de fiets en dan kwam ze alsnog aan met een coupe die eruit zag alsof ze zo uit bed kwam. Als ze 's middags uit school kwam was dat nog veel erger. Een knotje hoog op haar hoofd stond eigenlijk het beste, maar dat wilde ze niet altijd. Gekamd en geborsteld worden vindt ze juist fijn, dus dat is het probleem niet.

Dat kortere haar was voor haar echt een uitkomst. Gelukkig stond het haar ook echt goed.
Ja, sommige kinderen hebben haar wat je eigenlijk een keer helemaal af moet knippen voordat het "netjes" gaat groeien. In veel culturen scheren ze om die reden kinderen na een jaar of in het eerste jaar ofzo helemaal kaal.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
18-05-2020 11:54
Ja, sommige kinderen hebben haar wat je eigenlijk een keer helemaal af moet knippen voordat het "netjes" gaat groeien. In veel culturen scheren ze om die reden kinderen na een jaar of in het eerste jaar ofzo helemaal kaal.
Daar heb ik ook wel eens van gehoord, ja. Als baby had ze ook niet veel haar, dus ik had het een keer kunnen proberen zonder dat het enorm opviel, maar dat durfde ik toch niet zo heel goed.
dubbel
Vies vind ik dan trouwens weer bij peuters horen. Ik vind juist die kinderen zielig die niet in de zandbak mogen of lekker springen in modderpoelen, omdat hun kleding niet vies mag worden.

Peuter heeft een Bob kapsel omdat haar gewoon nog niet langer is. Kleuter heeft lang haar.

Overigens zijn het niet de volwassenen maar kinderen zelf die keihard en stereotyp reageren en vinden dat kort haar voor jongetjes is en lang haar voor meisjes.

Mijn moeder heeft opkomen mooie lange haren afgeknipt toen ik 3 was en daar ben ik tot mijn 20e boos over geweest. Mijn kinderen mogen zelf kiezen of ze lang of kort haar willen. Staartjes willen ze trouwens niet, of tenminste niet thuis. De BSo kinderen mogen mijn dochters haar invlechten, knotje maken etc.

En op zich kan kort haar ik best leuk staan, maar ik ga mijn peuter/ kleuter echt niet in model föhnen en met mousse en haarlak in de weer. En dan krijg je idd al snel het peuter equivalent van pittig kort... ( wat ik als kind had en ik werd idd door andere kinderen en volwassenen voor jongetje aangezien, wat ik vreselijk vond).
Betty_Slocombe schreef:
18-05-2020 11:53
Ik zie dat soort kinderen altijd op VPRO-televisie. Hier heb je die helemaal niet, maar ik vind het heel bijzonder dat in de grote stad het verwaarlozen van het uiterlijk van je kind blijkbaar een statussymbool is. Nu hebben mijn dochters ook vaak regenlaarsjes gedragen, maar wel altijd met geborsteld haar en er gaat hier niemand de deur uit mijn een pindakaassnuit.
je hebt bij ons in de buurt twee extremen: of van die Floddertjes met vieze gezichten, ongekamde haren, dure maar verwassen of vieze kleding die niet bij elkaar past en regenlaarzen, of van die Coolcat kinderen met ingewikkelde ingevlochten kapsels en veel te volwassen kleding als leren bikerjacks en skinny jeans.

Beide ben ik geen fan van.
Am Yisrael Chai!
Jeetje, waar je je drukt over maakt. :rofl: :rofl:
Betty_Slocombe schreef:
18-05-2020 11:53

O schoon zijn de meesten ook wel, maar het ongekamde haar en de regenlaarsjes zijn wel vrij standaard ;-)
Ik heb nog wel familie in die Coolcatcategorie en alhoewel zij hun kind extreem goed verzorgd vinden, vind ik het extreem ongemakkelijk, een meisje van 9 met een croptop en een hotpants aan. Dan zie ik echt liever een Floddertje.
(En ik vind die vlechten ook wat agressief staan, alsof ze elk moment gaan kickboksen, maar dat zal aan mij liggen)
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 12:05
20.35% gewijzigd
forumfossiel schreef:
18-05-2020 11:58
Vies vind ik dan trouwens weer bij peuters horen. Ik vind juist die kinderen zielig die niet in de zandbak mogen of lekker springen in modderpoelen, omdat hun kleding niet vies mag worden.
Dat je kinderen niet ongewassen en ongekamd de deur uit mogen is natuurlijk niet gelijk aan dat ze niet in de zandbak mogen of dat hun kleren niet vies mogen worden. Ik heb een wasmachine en meer dan 1 setje kleren dus ze doen maar.

Het enige wat mijn kind echt niet mocht of alleen als ze op de crèche dan andere kleding aan kreeg was met bellenblaas spelen. Nadat ik hier op het forum had gelezen dat dat de oorzaak was van al die voorgoed verpestte kleding heb ik dat ingevoerd. Maar voor de rest is de wasmachine geduldig hoor.
Am Yisrael Chai!
Betty_Slocombe schreef:
18-05-2020 12:04
Ik heb nog wel familie in die Coolcatcategorie en alhoewel zij hun kind extreem goed verzorgd vinden, vind ik het extreem ongemakkelijk, een meisje van 9 met een croptop en een hotpants aan. Dan zie ik echt liever een Floddertje.
(En ik vind die vlechten ook wat agressief staan, alsof ze elk moment gaan kickboksen, maar dat zal aan mij liggen)
Nee hoor, ik ben het echt woord voor woord met je eens.
Am Yisrael Chai!
Betty_Slocombe schreef:
18-05-2020 12:04
Ik heb nog wel familie in die Coolcatcategorie en alhoewel zijn hun kind extreem goed verzorgd vinden, vind ik het extreem ongemakkelijk, een meisje van 9 met een croptop en een hotpants aan. Dan zie ik echt liever een Floddertje.

Ik ook. Het is jammer dat de Essex genen van jongste best sterk zijn :rofl:
Vind het echt belachelijk om een peuter een volwassen kapsel aan te meten met ingewikkeld geknip en een bepaald strak model. Als het echt korter moet, laat er een stuk vanaf knippen. Verder niks ingewikkelds mee doen, die pixie cuts op de foto's die hier geplaatst zijn... echt hoe verschrikkelijk. Dat staat voor geen meter bij zo'n klein kind, gewoon omdat het een kind is. Daar hoort in mijn ogen geen perfect gemodelleerd kapsel op met in een punt geknipte bakkebaarden, een irritante schuine lok en allerlei haarproducten. Hou toch op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven